ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

מתכון נגד חרדות

יָדַעְתִּי כִּי כָּל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה הָאֱלֹקים הוּא יִהְיֶה לְעוֹלָם, עָלָיו אֵין לְהוֹסִיף וּמִמֶּנּוּ אֵין לִגְרֹעַ, וְהָאֱלֹקים עָשָׂה שֶׁיִּרְאוּ מִלְּפָנָיו 🔹 שלימות רוחנית אישית דוחה פחדים 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ג פסוק יד

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

פרק ג פסוק יד ידעתי כי כל אשר יעשה האלוקים הוא יהיה לעולם עליו אין להוסיף וממנו אין לגרוע והאלוקים עשה שיראו מלפניו
הגמרא אומרת במסכת ברכות שלא נבראו הרעמים אלא כדי שיראו מלפניו
זאת אומרת הפסוק הזה לפי דרשה אחת בגמרא האלוקים עשה שיראו מלפניו והוא יצר רעמים כדי שיפחדו ממנו
נתייחס לזה ביתר אריכות בשיעור
קודם כול מה הפשט של הפסוק ידעתי אומר שלמה כי כל אשר
יעשה אלוקים הוא יהיה לעולם הפירוש הפשוט הוא אלוקים ברא את העולם בצורה שלמה ומלאה בצורה כזאתי שאנחנו לא צריכים לטפל שום דבר העולם כמו שאומרים היה צריך לתת לנו את האפשרות לנסוע עליו ללא שום שינויים וללא
שום ניסים וללא שום אותות ומופת ומופתים לא היה צורך
העולם בנוי בצורה כזאת שהוא
יוכל לזרום איתנו
בצורה
חלקה ללא שום צורך יש מטוס
גם מטוס ללא טייס
צריך ניווט אז הניווט
יושב איפה שהוא לא יושב ומנווט אותו אבל העולם הוא עוד יותר מאשר המטוס ללא טייס היינו צריכים באמת לנסוע ללא
שום צורך לניווט הכול כל המערכת כבר בפנים מנווטת בפנים עליו אין להוסיף אל תיצרו שינויים בתוך העולם הכל זורם כמו שהוא
וממנו אין לי לגרוע
אבל אנחנו רואים בפועל זה לא ככה אנחנו בפרשת נוח נמצאים בפרשת נוח לפי המדרש המאורות השמע הירח השמש והירח וכל אלה
במשך שנה שלמה לא
עבדו כמו שצריך כדי להפחיד את האנשים אז תקופה לפני המבול המאורות התחילו לנסוע באוף סיייל זאת אומרת במקום לזרוח במזרח ולשקוע במערך הם התחילו לנסוע הפוך כדי שאנשים יתחילו לשאול מה קרה כאן
והמדרך
לספר שהייתה תקופה
שבזמן של חזקיהו המלך השמש סטטה מהמסלול של העשר מעלות כתוב 10 רשי מביא 10 אז שיהיה על הפסוק הזה ו
היה הזדמנות נוספת שאחז שהיה מלך רשע מרושע כשהוא
נפטר אז השמש ירדה מהר
כי בימים ההם לא הייתה תאורה וכדי כדי
לעשות הספדים היה צריך
אור אז הקדוש ברוך הוא
הוא רצה שלא יספידו
אותו הוא הוריד את השמש מוקדם
אז מה אנחנו רואים מכל
זה שיש שינויים
אומר שלמה המלך והאלוקים עשה
את אותם דברים שאנחנו רואים בטבע של משתנים פתאום זה לא הסיסטם המקורי
של העולם אלא זה מין פעולה
שעשה אותם בצורה מיוחדת ואיזה ומי עשה אותה
האלוקים עשה אותה שהאלוקים זה מידת הדין והגבורה וכלו והוא עשה את הפעולה
הזאת המסיבית הזאת
של מה הוא עשה אותה כדי שיראו מלב כמו שהבאתי את הדוגמאות כדי שדור המבול היאראה וכדי שכל הפעולות האלה של מסע כדי שישתנה משהו בעולם
כן אז ככה זה הפשט של הפסוק
ועכשיו אנחנו ננסה לראות פנימה המדרש המדרש על הפסוק הזה
מביא היה לנו בזמנו של יע
תבין הוא היה הראשון שבעצם עוד לפני מתן תורה היה אצלו מצב שהשמש ירדה לפני הזמן לא ישכב במקום ויעלה שם כי בא
השמש היא באה ירדה
קצת יותר מוקדם מהזמן
הרגיל למה כדי שהוא ישן באותו המקום
הקדוש ברוך הוא רצה שהוא
ילון במקום של בית המקדש
אז המדרש אומר תדעו לכם שמי אלו שמשנים את
הטבע של
העולם הם אלו הצדיקים והמדרש מזכיר את הפסוק הזה כי האלוקים עשה
שיראו
מלפניו דעות דעועו שמה שכתב
אלוקים פירושו צדיקים
מה עשיתם עם בני אדם אלוקים מה זה אלה הפרשתו אנחנו קוראים בפרשת משפטים עד אלוקים יעבוד דבר
שניהם
אשר ישנה אלוקים ישלם שניים לרעהו מי זה האלוקים הזה שמרשיע האלוקים זה הדיינים אנחנו יודעים שהלשון אלוקים
זה
לא בלשון של אקל של של בורא אלא זה כוח
מי שני שיש לו עוצמה
נקרא אלוקים
וכאן תהיה המשמעות לפי המדרש גם כן ככה אלוקים הם הצדיקים שהצדיקים משנים את הטבע של הבריאה ושל העולם למה הם עושים את זה
כי הם רוצים שהדברים יסתדרו כאן למטה מי מסביר את עצמך צדק
הוא אומר ככה שימו לב
הקדוש ברוך
הוא עשה את האדם ישר
הם לא
ביקשו חשבונות רבים זאת
אומרת האנשים מבלבלים את הבריאה אחרי שהם בלבלו את הבריאה הקדוש ברוך הוא מרגיש צורך
סליחה
סליחה שאני אומר
את זה ככה בצורה בוטה להראות להם
כמו שאומרים ברחוב באבי אביהם
להראות להם שאם כל הבעיות שהם סיבבו פה
בעולם אני נותן להם
פליקים בתוך הבעיות שלהם בתוך המערבולת הזו שהם
זה מה שרצה הקדוש ברוך הוא
אז הקדוש ברוך כאילו צריך לרדת
למעשה אנוש ותחבולותיו שזה מאוד מאוד צמצום עצום
בשבילו הוא צריך לרדת לתוך
הסגנונות התאוותניים של הבני אדם וכל המערכות והבתי החרושת לתאווה שהם יצרו ובתוך זה לשבש להם מערכות ולשגע אותם שהם יראו שהקדוש ברוך הוא נמצא גם
שם זה המון המון
ירידה והמון המון אומרים אומר
הצמח צדק
זה הקדוש ברוך הוא נתן לצדיקים את הכוח הזה
הוא נשקיט
בידיים שלהם נתן להם שרביט
כשאתם תראו שיש איזה שהם בלאגנים בעולם כשאתם תראו שיש מישהו שעושה שטויות וזה וזה ואתם רוצים כמו שאומרים
להראות לכולם שיש אלוקים
בעולם אז אני נותן
לכם את הסמכות הזאתי
לשבש אותו בכוח עליון למה כדי שהאלוקים עשה כדי שיראו מלפניו כדי שאנשים יתפסו באיזה שהוא מקום של לא מה שרוצים כאן אוושים
הקדוש ברוך הוא
רוצה שהדברים ירדו למטה בצורה ברורה כוח הזה
המיוחד שנותן הקדוש ברוך הוא לצדיקים לתלמידי החכמים הוא מופיע בהמון מקומות בשס
בירושלמי בהרבה מקומות יש
דברים מסוימים כן
יש גמרא בבלית יש גמרא
הירושלמית זה מופיע בירושלמי בכמה מקומות
כן אז שדיברנו על זה אז יש יש
המון המון דברים שהם קרובים למשל יש דברים מסוימים שהם קבועים
אני אתן
לכם דוגמה שחזל אומרים
כשיש זמן כמה אישה
צריכה לשאת את הוולד בבטן
יש מינימום
יש יש מינימום יש מקסימום
יש מינימום עכשיו עם המינימום הזה
אפשר לשחק
מבחינה תורנית זאת אומרת
צריך שיהיה 5 חודשים נניח במינימום תינוק צריך כמות מסויימת 5 חודשים
זה רוב רוב הריון 9 חודשים 5 חודשים מתוך רוב הריון
אז
הוא צריך עכשיו בתוך זה
גופא אתה יכול לשחק הרי החודשים יש חודש של 30 יום אבל אומרים מקצת
החודש ככולו לפי כללים של
חזל
ובתוך זה גוף אנחנו יודעים שיש חודש של 30 יום ויש חודש של
29 יום וזה תלוי
בזמן הזה יש לנו לוח מסודר אבל זה היה תלוי מתידשו את החודש מתי החכמים זה וזה
עצמו היה קובע דברים אם
למשל החכמים היו קובעים שהחודש לא
התקדש זה כבר היה כבר יום אחד
מהחודש הקודם אז הייתי קורא לזה כבר חודש
ואם בחודש הבא יקרה אותו סיפור
אז אני אקרא לזה גם כן חודש
והיו 3 חודשים
ויומיים אני אקרא לזה 5
חודשים ויהיה לזה משמעות תורנית זה דוגמה אחת יש דוגמאות הרבה הרבה יותר מסיביות
שהירושלם של בת 3 וחולו פשוט אני לא רוצה להרחיב
בזה וכל
הדברים הללו זה עניינים שאנחנו
רואים שמי ששולט על
הזמן ושינוי התופעות שבעולם התורה
נתנה סמכות מיוחדת לחכמים אני רוצה לשתף אותכם
בסיפור סיפור הזה מסופר על
ידי החידה
החידה יש לו ספר שנקרא ספר נפלא אפילו שנקרא שמה גדולים הוא אסף בספר הזה המון המון שמות של צדיקים וחכמים ותיאר כל מיני מעשים שהיו להם הוא היה משהו יוצא מן הכלל
החידה והידיעות שהוא הביא לנו אז החידה יש בשם הגדולים זה הולך לפי האלף בית ספר
אנציקלופדי כזה ושמה יש סיפור
על תלמיד חכם שהיה דיין במצרים
בזמנו של ארד ווס לפני 400 שנה בערך ושמו
היה רבי חיים קפוסי קפוס היא שם משפחה
רבי חיים קוסי הזה היה איש תקיף עושה את העבודה שלו נאמנה כדיין
וכשהוא התקדם ויתבגר
הואור
רחמנא
ליצלן נעשה עיוור אז טוב
הוא המשיך הלאה
לחיות
ואז מה שנקרא הפוליטיקה של של הלשון הרע שהיא כיכבה גם בימים ההם התחילו האנשים לרחל הרי התורה אומרת בפרשת משפטים שהדיין אסור לו לקחת שוחד כי השוחד יהיו עיני החכמים אז הם לקחו את הפסוק הזה כפשוטו הם אמרו
זה היד דיין בטח היה מקבל שוחד תחת השולחן כיוון שכך נעשה עיוור
ככה הם אמרו ככה זה היה להם כמו שאומרים פשוט ככה הם ככה הם אמרו עליו הוא שמע
את הריכולים האלה והוא לא קין לכל
הוא כבר
קיבל עליו את הדין
עיוור השם רצה עיוור עיוור אבל שהוא שמע שהם
תולים את זה בתורה
ושהוא קיבל שוחד ומתחילים ככה לזלזל בתלמידי רחמים אז הוא עשה כמו שאומרים אסיפה והזמין את כולם לדרשה בבית הכנסת
ובדרשה בבית הכנסת הוא עלה אמר
דברי תורה ובסוף הוא אמר
ככה שמעתי שיש אנשים שמרעננים עליי
אז אני
לקחתי שוחד
אני יודע שאני לא לקחתי שוחד ביודעין בטח שלא והקדוש ברוך הוא יכול להיות העד שלי ומכיוון שכך אני נושא תפילה ככה מהבמה וליד ארון הקודש להקדוש ברוך הוא שאם אני לקחתי שוחד
שאני אתקמט כולי ואני לא אצליח לרדת מהבמה ואם לא לקחתי שוחד ריבונו של עולם תעשה נס שייפתחו לי העיניים כאן ליד כולם
ויראו כולם שזה לא שזה לא שאדם
ששמר את התורה כמו שצריך לא
כאילו נענש ומשהו כזה ונפתחו העיניים ומה היה ההוכחה שהוא התחיל להגיד אתה השם שלך ככה ואתה השם שלך ככה
הוא הלך מאחד לאחד ונתן לכולם יד נשכחו העיניים והחידה אומר
אני ראיתי את החתימות שלו שהוא חתם כשהוא היה
עיוור אתה רואה חתימה עם אותיות רטושות כאלה אתה רואה בן אדם שלא רואה
וראיתי את החתימה שלו אחרי שהוא כבר
נפקחו עיניים
הוא היה חותם
את
שמו הם ניסי חיים קפוסי
הם קוראים אותו בעל הנס
על שם זה
אז זה דוגמה אה רגע
אם יש לך כזה כוח
למה
לא עשית את זה קודם זה לא היה עוזר קודם כי
קודם זה כמו שאומרים אני רוצה להיות בריא אני רוצה לראות
אז המשחק זה היה כאשר
אנשים ייחלו ואז הוא קינא באמת לכבודו של אלוקים שכאילו אלוקים מבזים אותו שהחכמים שלו הם כאלה
אז זה עבד אז הוא עשה את זה
לשם שמיים אמיתי
ואז זה עבד אז
בקיצור השורה התחתונה
זה שהקדוש ברוך הוא נתן סמכות
לצדיקים נתן להם כוחות מיוחדים נתן להם סייעתא מיוחדת להעביר את להעביר לעולם
מסרים כמו שאומרים כדי שתהיה
יראת שמיים בעולם כדי שתיכנס בחינה של יראת שמיים וזה הפירוש האלוקים
עשה שיראו מלפניו
אומר הרבי הצמח צדק אלוקים עשה
שיראו לפניו זה נקרא בקבלה דרך הוויה
כתוב ושמרו דרך הוויה
זה נאמר על אברהם אבינו
הקדוש ברוך הוא יודע שהוא בנו ישמרו דרך השם
דרך הווי אז ככה הוויה זה היה הווה ויהיה כאחד
היא כאשר שם הוויה שורה בעולם
אנחנו
הנשים ממש כמו שאומרים מושלמים
מסתכלים כמו שצריך נוסעים ישר חווים את מה שצריך לחוות כמו שצריך לא מתייחסים למה שלא צריך
להתייחס
כמו האדם הראשון לפני כן עץ הדעת זה
הסדר שלנו זה הגישה שלנו ככה
זה דרך השם אבל בנוסף לדרך השם יש עוד דרך אחת שהיא לא הדרך
של שם ואיה אלא
אלא היא בחינת שם אלוקי ושל שם אלוקים זה הטבע
ושם של שם אלוקים זה צמצום ושם אלוקים זה
גבורות
מה קורה כאשר יש צמצומים
בעולם אז הגמרא אומרת מסכת סוטה ובעוד מקומות שכאשר
החיטים או הסהורים
נגמרים בכד מתחילים מריבות מתי מתחיל כמו שאומרים כיסוחים בבית מתי מתחיל קושי
כאשר אין כסף
אין כסף פירושו צמצומים
כאשר יש צמצומים בכל תחום שהוא זה גורם שהבריאות בלשון של הגמרא
לא מחייכות זו אל זו
לא מתייחסים יפה אחד אל השני
כל אחד אינו
צרה בשל השני ואילו כאשר יש שפע
והכל בסדר אז כולם
מחייכים איזה יופי איזה זה
ההבדל
אז
זה הטבע שבעולם שם אלוקים זה צמצום שמו איזה הרחבה גילויפשטות הכל בשפע עכשיו
מי זה שיצר את הצמצומים בעולם מאדם הראשון שלא שמע לקדוש ברוך הוא בחטאץ הדעת
ממנו איך אומרים עד
דורינו אנו ירידת אנחנו כל הזמן בסגנון כזה עכשיו כל פעם שיש עיצומים מצידנו
ביחס לקדוש
ברוך הוא אז יש צמצומים מצידו אלינו ואז האיך אומרים
הטבעת מתהדקת ומתהדקת ומתהדקת ומתהדקת
והכל קשה והכל כזה איכי והכל כזה מעצבן ואז
בא בחינת ושמרו דרך הוויה
שהצדיקים נמאס להם מהקטע הזה
כאילו הם לא יכולים לסבול
כל
הזמן יהיה שם אלוקים שולט בעולם אלוקים אלוקים אלוקים איך אנשים אומרים אפילו בעברית כשיש מה שהיום כבר לא שומעים
את זה כל כך
אבל כשיש איזה משהו לא טוב
אלוקים אדירים זה כזה ביטוי זה בהשגחה
פרטית שהם משתמשים בביטוי הזה
כי אלוקים זה צמצום אלוקים אדירים זה
וואו מה קורה פה
יש פה יש פה כיווץ ממש מה שיוצא דופן
זה ממש הבחינה הזו
ויש שם הוויה שצריך לרדת
לעולמי מי אחראי
על שם הוויה שמרו שם
דרך
מי הצדיקים איך הם עושים את זה זה באמצעות הפסוק הזה שאנחנו התחלנו והאלוקים עשה שיראו
מלפניו האלוקים נתן להם סמכות
מידת הדין
וזה חידוש גדול
מידת הדין נותנת לצדיקים
סמכות לעשות את החיבור
בין הצמצום
של של שם אלוקים לבין דרך חוויה שהיא הדרך
איך אומרים הרחבה והשלמה
אז
לא כמו שאנחנו היינו חושבים
ככה
בשטחיות שהצדיק כאילו נלחם במשהו
שהקדוש ברוך הוא רוצה אחרת והוא נלחם או גוזר ומשנה לא
או קיבל הוא קיבל סמכות ומי נתן לו את המפתחות
זה שמאוד חשובה לי
שתואר
שתועבר
מי נתן לו את מי חותם לו על הצק הצדיק חותם צק מנופח שירד למטה אבל מי חושב מי חותם על הצק עד
טוב שם אלוקים איפה זה כתוב והאלוקים עשה שיראו בפניו האלוקים עשה שיראו בפניו ונתן להם סמכויות והם לוקחים את שם הווייו ושמים אותו על הדרך
תיסע לשם והוא נוסע לשם ומי חותם
הסכמה שם אלוקי מידת הדין וזה דבר
שהוא חשוב להבין שבסופו של
דבר המידת הדין מכניה את הראש אלא טוב אלא החיוב ולכיוון החיובי
טוב אז עד כאן זה
הייתה ההקדמה כללית לפסוק אני רוצה להתמקד יותר
בעניין הזה של סוף הפסוק
והאלוקים עשה שיראו מלפניו כמו שהזכרתי בפתח השיעור הגמרא במסכת ברכות
פעמיים יש שמה
התייחסות לפסוק הזה פעם אחת
בדף נון איי רב חיסדה אומר שכשלאדם יש חלום רע
שידע שחלום רז יותר גרוע ממלכות
למה כי מלכוד זה פיזי
וחלום רע גורם לדאגה ודאגה נפשית
יותר קשה מדאגה פיזית זה
כלל
ידוע שתדעו שזה תמיד ככה מה שקשור עם הנפש הוא חמור הרבה הרבה יותר מאשר עם הגוף זאת אומרת
הנפש היא יותר משמעותית יותר
עוצמתית אני תמיד אוהב להביא את
הדוגמה שהמתאבדים
לרוב לרוב המוחלט הם אנשים שהיה להם איזשהי בעיה בנפש ולא אנשים שהיה להם בעיה בגוף אפילו אם הם סבלו כאבים
להתאבד בגלל זה הבטא עיקר הבעיה זה בעיית הגוף בעיית הגוף היא בעיה
קשה בעיית הנפש היא בעיה קשה
אז פה
הגמרא אומרת מסכת ברכות אם יש לך חלום
רע אז תדע לך שזה יותר קשה ממלכות והיא מסיימת והאלוקים עשה
שיראו מלפניו למה אני
אומר לכם את זה הרבה
פעמים אולי שמעתם גם כאן בשיעור אולי תשמעו במקומות אחרים אבל וזה נושא איך אומרים זה נושא לשיעור בפני
אולי בחודש כסלו שזה חוש
שינה וזה זמן לחלום אבל הרמה הכללית
הרבה פעמים אתם שומעים
וזה באמת גישה של הרבי באגרות הקודש מופיעה המון פעמים אל תשים לב לחלום
ובספר התניה בפרק כאף זין
והלח הוא מתחיל להסביר שכל החלומות שלנו הם עוול ורעות
רוח וזה זה בא כדי
יש
איזה שהם שדים שמתלבשים הם
מפחידים אותך כדי שאתה תפחד
זה הנושא של החלום מתחלק לכמה חלקים גם בחז"ל
לפעמים אנחנו רואים בחזל שהם מתעלמים ממנו לחלוטין ואומרים כל החלומות הולכים אחרי הפה לפעמים הם אפילו לא אומרים שזה הולך אחרי הפה זה סתם כמו שאמרתי זה סתם שדים שבאו להפחיד אותך אבל אין בזה כלום
ולפעמים יש גם חלום שאומר לך משהו
אז אז אז
יש דרגות יש דרגות שונות
לכן הוא אומר שהחלום הרע
הוא
נפט זאת אומרת הוא לא
קבוע
הוא אלוקים עשה שיראו מלפניו אני אסביר את עצמי
גמרא מסכת ברכות
בדף נון טית
הגמרא שמה אומרת
לא נבראו הרעמים אלא כדי
ליישר עקמומית שבלב כמו שכתוב בפסוק ואלוקים עשה שיבוא מלפניו יש פה הבדל בלשון וכל מילה בתלמוד היא מאוד
מאוד מדוייקת כשהוא דיבר
על החלומות בדף נון איי מסכת ברכות הוא לא אמר
שהחלום נברא אלא כדי להפחיד
אותך הוא לא אמר את זה הוא אמר יש חלומות
רעים וחלום רק השם ממלכות
והאלוקים עשה
אז אנחנו יודעים שבעברית כשאומרים
זה לא ככה אלא ככה
אז זה כמו
בלי יוצא מן הכלל
בנוגע לרעמים נאמר שהעם הוא בלי יוצא מן
הכלל אך ורק
בשביל ליצור פחד ויראה בנוגע לחלום זה לא נאמר ככה זה נאמר חלום רע
קשה ממלכות והאלוקים עשה שיראו מלפניו
זה כאילו שהוא אומר שלג
החלום הרע יכול להיות חלום
אמיתי חלילה
כן והחלום דוגמה וחזל לחלום
רע זה ספר תורה שנפל זה סימן שמשהו לא טוב קורה ולפעמים יש אפילו תענית חלום שוב לא נכנס לזה כן כי התענית לחלום היא שורפת אותו זאת אומרת היא מבטלת אותו שוב נושא הזה הוא
רחב לא נכנס אליו אבל יש את הבר את לא את הברקים את הרעמים שהם לא נבראו אלא
לפשל את העקבמית שבלב זאת אומרת
להפחיד
המארשה אחד הפרשנים המיוחדים על התלמוד בסוף הכרך של המסכת ברכות ומתייחס למה שחזל אומרים בנוגע לחלומות לא בנוגע לחלומות
בנוגע לברקים והוא אומר דבר מאוד
מעניין חיפשתי באמת באנציקלופדיה לא מצאתי מישהו
שרח אותו
זאת אומרת המדע לא הוא אומר הרעמים
אין הרימים הכוונה לא
רק ההתנגשות של הענן
אלא יצירת הרעש
הבומבסטי הזה שנוצר הרעש
אין לו שום תועלת כלום כלום
כלום
ומכיוון שאין לו שום תועלת מהברק יש לו איזה
שהוא גץ חשמלי שנוצר+ מנסים באיזה שהיא צורה
אולי לתפוס אותו
ולהחזיק את המדינה כמה שנים בזכות ברק אחד או כל מיני כאלה יש מין רעיונות כאלה על הברק אני מדבר על הרעם הרעם
הרעש הזה
שנוצר כן לא ההתנגשות אלא
הרס שנוצר הוא אומר אין לא שום תועלת
וחזל ידעו את זה
שאין לו שום תועלת
ולכן זה
לכן
הם פירשו
שהרעמים לא נבראו
אלא כדי לפשט את העקומים שבלף
ככה במשך שנים למדתי את
הגמרא את מרשה עכשיו מצאתי
עוד צדף עוד משהו מעניין יש
אחת
קדמון הרבה הרבה לפני המרשע הרשבא המרשה ביחס לרשבאו האחרון ביחס לראשון הרשבא שלמה בן אדרת שהוא
קדמון ממש
חי בברצלונה והוא כותב בפירוש
שלו למסכת ברכות דעו לכם שבזמן שבית המקדש היה קיים ירד גשם בלי רעמים
לא היה ימים הרי עמים נוצרו אך ורק אך ורק בשביל
לגרום לבני האדם פחד אין להם להם שום תועלת עד אז עד אני יושב וחושב אני
איך אומרים מצאתי את הרשב"ב
זה ממש לאחרונה אני נזכר בסיפור
של ילדות סיפורים הילדים זוכרים
אז אני נזכר בסיפור שהיו מספרים לנו
שהצמח צדק
זה כבר
הוסיף חידוש על חידוש
הצמח צדק נכדו של בעל התניה
היה בן אדם שפחד מרעמים
ככה הביטוי היה מפחד מרעמים
המשך הסיפור והוא מעולם לא שמע
רעם
והמשך הסיפור זה
שפעם אחת
הוא עמד באמצע תפילת 18
והרבנית פתחה את החלון שהיה האוויר ופתאום נשמע רם כזה והוא היה באמצע תפילה התפילה של צדיק עשה
אוי
אוי
והוא סימן באמצע
18 שזה דבר שהוא מאוד
חמור לעשות תנועות הוא סימן
לאשתו שתסגור את החלון
באותו הרגע
זאת אומרת זה היה הרעם נפל ברק זאת אומרת מהרעם הזה היה ברק
שהצית בית וכל הבית
נשרף וכל אלה שהיו בו
נשארו חיים כולם ניצלו ואמרו אז
שהם ניצלו מהאוי שהוא עשה
אז מה הפתיע אותי בסיפור
שהסיפור מתחיל ככה
זה זה את הסיפור הזה כתב הרבי
שהוא שמע אותו
מחותנו אז מהרבי
הקודם אז הוא מה הוא
כותב שחותני סיפר לי ב-9 באב סיפור על זה היה 9 באב תאף שין בית הרבי הייס מספר לרבי והרבי מעלה
את דלקב לא יודע
יום הוא כתב את זה אבל מעלה את זה על הכתף שמה
שהצמח צדק לא שמע ראמים
אותי זה תפס היו ראמים הוא לא שמע אותם
עכשיו איך הם ידעו שהוא
לא שמע מאיפה הם יודעים
שהוא שמע הם תמיד
ראו שהוא מברך רק על הברק שניה פלקטיבי אז
מזה אני הבנתי שמה בסיפור
לא מזכיר לו את המרשה ולא את הרשבה לא מזכיר אותם
אבל אני אמרתי זה המשך ישיר
כי אם אם המרשה אומר
לך שהם
לא אין להם תועלת והם נבראו רק כדי להפחיד והם
בא ומוסיף לי שבזמן שבית המקדש הם לא היו אז עד עכשיו ידעתי שזה קולקטיבי אם הדור הוא זכאי אין רעמים אם הדור הוא חייב יש רעמים
עכשיו הוא בא והוא אומר לך לא זה תלוי בך
אם אתה
אדם הגון אתה לא תשמע
רעמים אם אתה אדם כמוני אז תשמע רעמים כן כי יש מה ליישר
אצלך בלב
היה לי ממש איך אומרים
חידוש אחר כך
נזכרתי בעוד סיפור
אחד
אז שוב מהילדות זה מתחיל לחשוב
אתה למדת משהו חדש על הרעמים
נזכרתי בו ציווי יש בחבד סיפור
ארוך ארוך ארוך מפה עד הדלת והחוצה סיפור באמת ארוך ובכלל
אתם צריכים לדעת סיפורים צריכים
מסורת הסיפור הזה הוא סיפור שאם אני רוצה רק לספר לכם אותו עכשיו ככה עם כל
הפרטים אני צריך שעה וחצי
סיפור ארוך אבל הוא סיפור יפה הוא סיפור
יפהפה ממש יפה יש שם כל מה שאתם רוצים שדים רוחות חלומות עולם הבא העולם הזה
הכל יש בסיפור הזה וזה גם סיפור מהבעל שם טוב
אז זה הכל מגמה האדמור הזקן שם וגם רבי אליהו בעל שם גם הבעל שם טובים הקודמים הכל גם המהרל מפרט כמעט גם הגולם
נכנס שם בפנים
הק כל
הדברים בתוך הסיפור הזה הסיפור הזה מודפס
בליקוטי דיבורים של הרבי יעקב
נתפס באוצר סיפורי חבד ולא ותמצאו בכרך הראשון של תוצר סיפורי חבד הוא מופיע גם כן בתרגום
והנקודה של הסיפור הזה אני
רואה שוב עם כל
רק רק לזכור את כל
השמות שמופיעות שם כי צריך לאורך הסיפור להחזיק ראש עם כל השמות
רק לזכור את כל
השמות שמופיעות שם אתה צריך להיות לשנן את השמות אז
אני זוכר שבתור
ילד קראתי את הסיפור הזה עשרות
פעמים כדי
איך אומרים לתפוס אותו בכלל
הסיפור היה זאת אומרת
אני אומר רק את הקוד שלו זה
שהבעל שם טוב יום אחד שולח אחד מהתלמידים הכי גדולים שלו רבי חיים הכהן רפפורט שהיה רב בעיר לבוב תיסע
למקום מסוים ביום מסוים תגיע
לשם ושם
באותו מקום יש יש
אתה תמצא שם אתה
תראה אותי
ובמקום שתראה אותי
תשב שם ותלמד את הארבע פרקים הראשונים שספר הרמבם
בהלכות
ברכות
ותיקח את
הדפים ותרשום את החידושים שעולים לך תוך כדי ואני הוא שלח איתו גם כן עוזר לרב הזה הוא שאלה אחרת
הוא שלח עוזר לרב הזה אז הוא אומר לרב הזה תיזהר הוא אומר לה עוזר תיזהר כי הגאון רבי חיים מכהן הוא יהיה מאוד עסוק והוא גם כן יהיה מאוד צמא אז תדאג לו תדאג לו
לו כוס ויהיה לו שתייה ושהוא ישן
מוקדם ושהוא לא יאחר בבוקר
לנסוע אליה מאיפה שאמרתי לו
סיפור שלם ואז ככה מתחיל
הסיפור והשליח נוסע ואז
יש כמו שאומרים חתיכה שלמה
בסיפור שמה הוא פוגש בעיר לבוב הוא מגיע לעיר של רב חיים הכהן הרפפורט עם שליחות מהבעל שם טוב שם הוא פוגש שיש שם איזה שהיא גזירה ויש שם איזה שהוא עניין
ואיזה שהוא מה הייתה הגזרה
שהגויים החליטו להוריד את עלינו לשבח של היהודים מתוך הסידורים שהם צריכים לחתוך
לנו לשבח למה כי הם אומרים שמה והם משתחררים לאבל ולריק זה לא מצא חן בעיניהם
וכל כל הקטע הזה די ארוך רק הקטע הזה זה שהבעל שם טוב מוסר עוד
שליחות אחת לאיזה יהודי בעיר לבוב שהוא ילך
ילך למושל של העיר אם עלינו לשבח ויגיד לו שהבעל
שם טובה מה שאם אתה לא הולך לבטל את הגזרה הזאתי
אתה תתפגר כמו שהרוגר עכשיו מתחיל
סיפור שני מה קרה עם ההוא שהתפגר וההוא באמת נזכר בסיפור
בסוף הגזרה התבטלה עלינו לשבח
התבטל אבל זה
רק
עם כל הפרטים שמה עם כל הזה
עם כל הזה
איך זה קרה ואז זה התרחש
עם כל השמות גם כן
אחרי זה
מגיעה
השליחות השנייה של רב חיים
הכהן צריך לנסוע לשם אז הוא נוסע ואז עוד
חתיכה
שלמה של הסיפור זה הנסיעה שלו ומה קרה לו באמצע הדרך ואיזה בלאגנים קראו לו אז עכשיו מה מה הנקודה
מה שנוגע לנו זה החלק השני של הסיפור מה קרה לרב חיים הכהן כשהוא יוצא בבוקר מוקדם
איך שביום קיץ בחודש
תמוז המתחיל רעמים וברקים ובלאנים
ודרך שהייתה חצי קילומטרים
לקחה לו עד 12
בצהריים כשהוא יצא ב-8 בבוקר עם כל כך בוץ ונשבר הסוס ונשבר היצול של העגלה והסוס סיפורים שלמים
בסוף הוא מגיע סוף סוף
לאותה חורשה הוא רואה את הבעל שם טוב
אבל הוא רק יורד מהעגלה כדי להגיע לשם פתאום רעם כזה שהוא הוא נכנס לפחד והעגלום תופס אותו ואומר רבא אני מפחד אז ההוא אומר לו
האלוקים עשה שיראו מפניו
אף אחד
ובסוף הוא מתיישב
הוא רק פותח את הרמבם פאק
השמיים נפתחים השם וזורחת והכל
בסדר
הקטע שאותו אני רציתי להביא בהקשר אליי שאני נזכרתי באותם באותו קטע שהוא אומר לו האלוקים עשה שיעורים לפניו אני
פתחתי את זה לפני השיעור שוב כדי לראות הבחנתי
שבאיך שהרבי הקודם מתאר את זה הוא מתאר את זה מאוד מאוד מדוייק
שהעגלון פחד יותר מרב
חיים כהן רפפורט
אז השתלב לי אמא שלמדנו שבתוך הרעמים קוף תלוי
יש מי שמפחד יותר יש מי שיפחד- זה תלוי באקמומיות שבלב כמה צריך לפשט את העניין
אז זה הזה הזה על
מה היה הרקע
של כל העניין
אז זה מתחיל הקטע השלישי
שהוא הכי ארוך בסיפור ואני לא יכול לחזור
עליו זה סיפור
שלם של משפחה יהודית שגרה שמה וזה וזה
הסיפור מגדיר מי שקורא אותו יודע טוב מאוד את החלקים השונים בעם היהודי שהיו היו כאלה שהתנגדו ללימוד קבלה ופנימיות התורה והיו כאלה
שכן הסכימו והייתה
משפחה שהיא עמדה על התפר זאת אומרת
אותו אחד האמין רק בלימוד של הגמרא וזה וזה ובזה הוא
עשה והיה צוחק
ולועג לבעלי הקבלה שהם רואים את שאינו נראה
זה סיפור ארוך ארוך ארוך והוא נפל
הוא הפך להיות אפיקורוס לחלוטין התחתן עם לא יהודיה אכל נבלות וטריפות אבל הוא כל כך
אהב ללמוד שהוא המשיך הלאה ללמוד והוא המשיך ללמוד והתיאורים אנחנו לא מכירים דבר כזה היה יושב
ביום כיפור תוך כדי שהוא אוכל חזיר מלטף כלב עם גמרא פתוחה זה היה זה היה מין משהו
שאנחנו לא יכולים לתאר וככה כל חייו עברו עליו עד שבסוף חייב
החזירו אותו בתשובה הנכד של אחי
הוא נולד הוא נפטר בלי ילדים הנכד
של אחיו החזיר אותו בתשובה
איך
עוד סיפור ארוך על רבי
אליהו בעל שם שהיה הרבה לפני הבעל שם טוב איך שרב אליהו בעל שם נותן לבן אחיו כוונות אל תגלה לו שאתה בן אחיך הוא הרי לא הכיר את את הנכדים של האח שלו תבוא אליו לטירה שלו דבר
איתו בלימוד הוא מאוד אהבתי
חכמים היה נותן להם מלא כסף אמר לו אתה לא אוכל מהבן אדם הזה כלום לא שותה מהבית
כלום לא לא נהנה ממנו
גרוש אתה רק צריך
להתפלל בחדר שהוא נותן לך
ולכוון
את הכוונות שאני נותן לך
והכוונה הכוונה שהוא נתן לו זה הייתה על הפסוק
זכר רב טובחה יבין
בקיצור האשרי שאומרים אחרי 18 אמר לו
באשרי הזה תכוון בפסוק הזה
תכוון בפסוק הזה ונתן
לו כוונות כוונות כוונות
ומה שקרה ומה שקרה זה שאותו אחד אותו אחד
ביום השלישי שהוא היה שם עם הכוונות
האלה הוא התחיל להיזכר בכל מה שהיה לו בילדות שלו
המשך השיעור ולכן אני מספר את זה
התחיל להיזכר ולהיזכר ולהיזכר והזכרונות שתפו
אותו בצורה לא נורמלית הוא לא יכל כאילו זה
ואז הוא אמר לו
תקבע מזוזה בלי לקבל ממנו רשות מזוזה שאני נותן לך
תקבע על הדלת של
פתח הוא היה בן אדם שלא רוצה שום דבר
ואחרי שעשית את זה אתה יכול ללכת אל תגיד לו כלום ואל תדבר איתו כלום ואל תשכנע אותו כלום כלום
כלום כלום כלום כלום כלום
וככה היה הוא הלך ואז
אותו אחד חזר בתשובה ונפטר
עכשיו יש מושג כזה שבן
אדם שבן אדם
קטנה הוא פירש
זה בעיה
מבחינת שנה הוא פירש כאילו הוא היה כמו שאומרים דתי והוא פרש
+
ועשה כל מה שעשה
וזה עיקר הבעיה שלו הייתה זה שהוא
למד הרבה הרבה תורה בזמן הזה שהוא זה
והוא אפילו היה מחדש חידושי
תורה ואפילו היה כותב אותם
בשבת זה היה
זה היה משהו כזה שאנחנו
לא מזהים בכלל
עכשיו
היה צריך להעלות את כל
התורה שהוא למד בטומאה לקדושה
אז הבן
של הטוב אמר אני בחרתי את רב חיים
הכהן ראה בפורט שהוא כהן והכהן מתקן את הנגע הוא מתאר ולקח רמבם אתם יכולים להבין מה זה רמבם איזה תיקונים הוא עושה
והוא עיקר הבעיה שלו הייתה
בברכות כי על ברכות הוא היה מזלזל הכי הרבה
אז תלמד
רבא בקיצור השטן לא יכל
לסבול את זה אז הוא
הפריע לשליחות הזאתי עד כמה שהוא יאכל באה החשיבות אומרת דבר שלישי דיברנו על החלומות דיברנו על הרעמים כפרשנות לפסוק האלוקים מסע שיראו לפניו
ישנו פירוש שלישי
שמופיע בחסידות לא בגמרא בחסידות
שהוא מתייחס לשם אלוקי
כשם
גבורתי שלוקח ומפרט את הדברים ומפרק אותם לחתיכות קטנות
שם אלוקים במהותו
זה פרטים פרטים פרטים פרטיים פרטיים ירידה לפרטים
זה מהותו של שם אלוקים
שם
הוויה היה הווה ויהיה אחד שם אלוקים פרטים
מהו הדבר אני נותן עכשיו רק דוגמה זה לא הדוגמה היחידה אבל לצורך הבנת העניין אני אתן דוגמה
מהו הדבר שיכול לשמש
וזה אולי
יעלה קצת על השאלה ששאלו קודם גם כן מה הוא הדבר שיכול לשמש כדוגמא לשם אלוקים
ופרטים הזיכרון של האדם
הזיכרון של האדם עובד באופן של
פרטים פרטים פרטיים פרטים פרטיים
ככל שהאדם למשל כתוב שזיכרון אדם שיש לו זיכרון
טוב
זה הפירוש הוא שהמוח שלו
הוא חם
ויבש אנחנו יודעים שיש כמה דרגות במוח יש קר ולח ויש לח וחם ויש יש כמה וכמה
דרגות אז הלח החם והיבש הוא המוח של
הזיכרון למה כי הזיכרון הוא
פרטים
עוד פרט+ פרט+ פרט
וזה מה שעושה האש
כל דבר שהוא אחד לפרטים פרטים פרטים פרטיים יכולת הפירוק והסדר היא זו שגורמת לאדם לשלוף את הדברים נכון כמו שאומרים אם הכנסת את הידע שלך בצורה מסודרת
אל הראש אז זה כמו תיבת כלים
שתוכל לשלוף את הכלים בזמן ובמקום הנכון אם זרקת את הכל
כמו שהוא אז הכל נמצא לך בראש זאת אומרת אם אתה לא יכול לשלוף אותו מתוך הבלאגן שזה נמצא זאת אומרת
שהזיכרון מצריך איזה שהוא
הבדלה הפרטה
הפרטה מסודרת וזה הסמל של החום
והיובש עכשיו הגמרא במסכת שבת שהיא רוצה לבטא
את זה אז היא אומרת אם אתה רוצה לזכור אז תדע לך שיש רמז באותיות
סמך ועין שהם אחת ליד
השנייה באלפאבת והרמז הוא
סימנים עשה
סמך זה סימנים ראשי תיבות
עין זה עשה אתה רוצה
להזיק לזכור
תעשה סימנים מה זה הסימנים
קודים איך שקוראים את זה
מילת מפתח אות שמזכירה לי ואז אני נזכר בכל הדבר הזיכרון עובד פרטים פרטיים הוא עובד עם קודים ולכן הסימנים שאתה תעשה יזכירו לך את כל העניין כך עובד הזיכרון
יש אנשים כאלה אני לא מדבר כעת על סתם מוח פנומי
יש אנשים כאלה
שאתה יכול לקחת לוח
שנה לתת להם להסתכל
בלוח השנה אתה יכול לקחת
לוח שנה מלפני 4 שנים
לפני
5
שנים לפני 10 שנים
וללכת איתם יום אחרי יום ולשאול אותם מה היה באותו יום מה עשית מה דיברו אז בחדשות תלוי מה הבן אדם הזה למה הוא קשוב
למה מה מה העסק שלו
והם לא יכולים
לטעות
הם הולכים לפי יום אחרי יום והם זוכרים בדיוק מה שהיה מה שאירע ואנחנו מסתכלים עליהם ואנחנו מקנאים
את התופעה הזאתי חקרו בעולם
גילו שהאנשים הללו הם סובלים המון המון המון מבעיות נפש קשות מאוד נדבר איתך על אנשים שאפשר
לתקשר איתם אבל הם
סובלים מהמון המון המון בעיות נפש שהם מסבירים גם כן למה הם אומרים מה אתם
סוחבים בראש שלכם אתם סוחבים מטען של
מכונית אנחנו משאית נגררת אבל האופרה ראש משאית נגררת הוא זוכר והוא זוכר עם החווייתיות של העניין
העליבו אותו בגיל 10 אותה בגיל 10 הוא בגיל 30 היום הוא נושא את זה עד היום הוא נושא את זה הוא נזכר במשך העשרים שנה אחרי עשרות פעמים
בזה בעוצמות אז אז אז
יש משהו בזה זאת אומרת יש משהו בזה שהשם נתן מתנה לאדם לשכוח את ה את העוצמות זה הופך להיות כהה הרגש של העניין כהה וכאב
וכאב כה עד שהוא כבר נעלם
מהראש שלו
אז הוא יכול לזרום הלאה מה שאין כן זה שזוכר הוא תקוע הוא כל הזמן תקוע
אני אומר את זה בהקשר
של הסיפור שהזכרנו
קודם מה שעשו לו זה עשו לו העלאה כזאתי לא טבעית
כמו אצל אותם האנשים
אז הם אומרים אנחנו מתמודדים עם החיים שלנו יום יום מתמודדים עם המון המון עוצמות
והרופאים מנסים לעזור להם פסיכולוגים מנסים לעזור להם לא יכולים
העצה היחידה
נכון להיום מה שמצאו
זה לקרות
להם אונה מסיימת במוח
זה הם לא מוכנים בשום אופן זו סכנה אבל אבל זה הזה זה זה
זה מה יש עכשיו הבאתי את זה רק כמשל
באמת זה אמת אבל כדוגמא
הדוגמה היא שהם
אלוקים אוהב פרטים פרטים פרטים
פרטים פרטים פרטים פרטיים פרטיים
פרטיים
ככל שאתה מה
מביא את האדם להיות ירי שמיים למשל
אני מדבר על יראת שמיים שאתה מה מביא את האדם לעשות בכלל לעשות חשבון נפש אדם שלא זוכר מה הוא עשה אתמול
לעשות פעם חשבון נפש על משהו אדם שלא
חושב על כלום מה שקרה סיפרו לו שאתמול מי שנסע באופניים ברחוב זה וזה והתפנצר לו האופניים כי יש שם מלא
נעצים על הכביש
הוא לא זוכר את זה הוא נוסע
לאופניים הן מתפשרות לאופניים
זאת אומרת
הזיכרון נותן לך אפשרות ללמוד מניסיונם של אחרים שסיפרו לך או מניסיון
לך בעבר ואתה פשוט מקיש ממנו למקום הנכון בזמן הנכון בו עוצמה הנכונה זה הזיכרון וזה מה שמביא יראת שמיים של האדם יש המון המון דברים כאלה שקראו
לו שהוא שמע או שהוא
בעצמו חווה הטבע של הקליפה זה לדחוק את הדברים האלה ומה שהיא מעלה מול העיניים
זה רק את התאווה ואת השטויות הטבע של הקדושה
זה את התאווה ואת השטויות
תדחוק על הצד ותסתכל
על הדברים האלה
שמהם אתה יכול ללמוד משהו אותם
תזכור זה בעצם המשחק של הנפש האלוקית והנפש הבהמית המשחק
הוא על מה אנחנו זוכרים כי מה אנחנו זוכרים זה הפירוש ומה אנחנו חווים ומה אנחנו חווים לפי זה אנחנו נכוונן את הצעדים שלנו הלאה זה 1 + 1= שניים אז אז זה זה בדיוק הנקודה
הנקודה המהותית
של מה שעושה שם אלוקים
כי האלוקים עשה שיראו מלפניו אלוקים בקבלה בחסידות מוזכר שזה
פירוט
לפרטים פרטיים פרטים פרטים פרטיים פרטיים יכולת הזיכרון האלוקים עשה שיראו מלפניו זה שהוא נוטע באדם את הנקודות הנכונות מה לזכור ואיך לזכור ואיך לשלוף ומה להקיש במה כדי שהתוצר יהיה תוצר נכון בעתיד בהנהגה שלך
אז האמת היא שכולנו זכרונים וכולנו מקישים וכולנו חיים
לפי הקשה כזאתי בחיים שלנו
הבעיה שלהם זה שזה במסה כזאת שהנפש לא יכולה להכיל אותה הם כל כך מה שנקרא אומרים
יש ביטוי בחבד עם
כל הלב לכל אחד זה דבר שהוא קשה מאוד
עם כל הלב לכל
אחד זה מאוד מאוד קשה
אז זה זה הם צריכים כאילו להתייחס עם כל הלב לכל פרט זה דבר שגורם להם איזה שהוא קונפליקט
השם אלוקים אלוקים עשה שיראו בלבניו שם אלוקים לקח לפי הפירוש הזה של החסידות האלוקים מסע שיהיו לך את הזכרונות המתאימים המפורטים הפרטים של של שם אלוקים
הפרטים המתאימים שיתנו לך להגיע לאיזה שהם תובנות נכונות ואמיתיות בהתאם למה שאתה צריך
הרבי הקודם באחת השיחות שלו מתאר
את המגידים של
פעם מגיד של פעם זה אחד כזה שהיה נותן לו מוסר אבל היה נותן מוסר כזה
בוחן כליות ולב מפחיד מאיים אז הוא שמה טוען ואומר שאותם המגידים אחד מהפסוקים הכי אהובים עליהם
זה היה הפסוק שאנחנו מדברים עליו עכשיו והאלוקים עשה שיראו מלפניו הם היו הרבה הרבה משתמשים בפסוק הזה
אנחנו היום למדנו את הפסוק הזה בהקשר החסידי שלו
אבל אנחנו מגיעים לאיזה
שהיא תובנה מעניינת שבאחד
המאמרים של רבי הילל מפריס
שהוא מביא את הפסוק הזה ומסביר את היראה
ומה נוצר מזה וכל זה
הוא מיד
ממשיך אחר כך אבל היראה תפקידה להיות
שער אל האהבה היראה לכשעצמה
היא לא מטרה היא אמצעי היא אמצעי כדי
שהאדם
ינקה את עצמו יכוון את עצמו יתאים את עצמו כדי שיהיה מה
לאהוב ואיך לאהוב
אני חשבתי על
זה מה הייתה המצווה הראשונה
שציווה הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון בגן עדן כל האנשים שאני שואל אותם את השאלה
אומרים לא לאכול מעץ הדעת כולם ככה אומרים
אבל זה לא מה
שכתוב כתוב מכל עץ הגן החול תאכל
זה
זה ציווי ומעץ הדעת לא תוכן אז כשאני מתבונן בזה יש לי מה לאכול עכשיו אומר לי מה תאכל והוא אומר לי מה לא לאכול אז הוא קודם כל
כשהם אומרים לבן אדם בוא
תאכל זה תנועה של
אהבה או תנועה של יראה זה תנועה של
קירוב או כיווץ
זה אהבה זה קירוב
מה זה מה זה לא תוכל זה תנועה של יראה
זה תנועה של כיווץ אלוקים מתחיל עם האדם תאכל
הוא התחיל איתו כאילו בסגנון של אהבה
ולמעשה
100 וחטא שלו שעל פי הקבלה הוא לכלך
בן טוב ובין רע בהתחלה זה היה הכל נקי
אז הוא
לכלך בן טוב ובין רע
אז
מתחיל הסדר שאמרתי קודם קודם
כל יראה ואחר כך אהבה
כי כי היראה היא כמו שעושה שטיפה לחדר מהטינופת ועל גבי הניקיון שעשינו
אפשר להביא לעתים וליצור אהבה ליצור יופי אבל קודם כל צריך שיהיה את היסוד את היסוד של העיר בלי זה לא יהיה כלום
כמו שאומרים בלי
אתה לא יכול להיכנס לכיתה
להגיד ילדים יקרים אני מאוד
אוהב אותכם שק יש את התפוז הזה
בפרצוף לאף אחד לא יקשיב לך תיכנס בשלב הראשון צריך להיות קצת אתה לצערי אתה לא תצליח ליצור משמעת
אבל תשמעו
פלא בספר התניא ובכל המקומות
תמיד מוזכר אהבה ויראה אף פעם לא מוזכר יראה ואהבה אבל פי שכולם מודעים לזה שהסדר הוא בסדר העבודה זה יראה בעברית או ממ אהבה ויראה ובארמית תמיד אומרים יראה ואהבה למה כי הארמית היא תרגום
כאילו הסברה בשטח אז ההסברה בשטח מה עושים קודם כל צריך להתחיל בזמן הגלות ביראה ואחר כך באהבה אבל
אבל הקבלה
נשארה עם הצד הנקי של האדם אני מחפשת שתשאף אהבה
טוב אז מה לעשות שבשביל האהבה לעת עתה אתה
אתה צריך להתחיל עם מרעה אבל מה התכלית לאן אתה שואף לאן אתה רוצה להגיע לבחינה של עיראק
יש לי שני חתיכות
עץ אני צריך אני נגר
אני רוצה
להדביק אותם אז כאשר הם מלוכלכות ויש עליהם מסטיקים מודבקים וזה זה לא יעזור שאני אקח
דבק מגע ואני אדביק אותם
כי כי באיזה שהוא שלב זה יתפרק
אז מה עושים להם עושים
לוקחים מנקים מנקים מנקים אחר כך עושים נייר זכוכית
ואחרי שזה נקי אז הדבק יתפוס
אז הקבלה אומרת ככה
כל זמן שלא הייתה טינופת אז חייבים אהבה זה דבק
אהבה זה חום זה חיבור
אהבה זה דבק אתה מתי אתה שם דבק האהבה אתה שם אותו אחרי שאם הכל נקי אז בזמן של אדם הראשון כשהקדוש ברוך הוא פנה אליו הוא פנה אליו כשהכל היה נקי אז הוא אומר לו מכל העץ אגה נכון אז הוא מתחיל איתו בטובות אבל אחרי שהאדם חטא ועל פי הסוד הפירוש הוא זה שהוא זה שהוא ערבב את הטוב עם הרע והכל בסדר
אז איך אני אדביק עכשיו שני
חתיכות עץ איזה
אהרון עצל עם שם איזה איזה הדבק לא יחזיק מעמד האהבה לא תחזיק מעמד לכן צריך
להיות שיוף ראשוני של יראה
ואחרי השיוף הראשוני הזה באה התחליט שהיא האהבה
אז אז אז אז
רואים את זה בכיתה טוב מאוד באמת כיתה נורמלית
מחנך או מחנכת נורמלית
זה כאלה שבעצם במצב
המצב מה שנקרא רוב
היום איך אומרים הכל
משוחרר הכל נעים הכל חיובי
הכול קורן זה המצב האידיאל
אבל אבל מה לעשות שלפעמים בתחילת היום או זה אני זוכר שכשאני הייתי ילד עוד היה את הגירים האלה אתם יודעים מה
גירי גירי
סיד אז היה לנו מורה הוא היה נכנס הוא לא היה אומר אף מילה הוא היה ניגש ללוח היה בלאגן בלאגן בלאגן
היה לו מין
טור כזה של ניקוד רע
שהיה עושה בסוף הזה והוא היה עושה שם עם איזה שהיא
וזה משפיע אני כבר
לא זוכר על מה
אז הוא ניגש שאני לא א הוא לא אומר
כלום הוא עושה
קודם כל את זה
שהוא הולך לראות את מי הוא צריך כבר
לרשום כאן
וזה כבר עזר אחר כך שכחנו שזה קיים על הלוח וגם לא נרשם שם לרוב אף אחד אבל אחרי שזה היה כמו אז אומרים אז אני יכול להתחיל עם חיוכים אבל קודם כל צריך להיות מן תנועה
אנחנו רואים שגם היצר של האדם נכון להרגע עד ביאת משיח הוא ככה עובד הוא צריך איזה שהוא שיעור
זה שהוא יוכל לשמוע יש לו יש לו שעווה באוזניים צריך לנקות אותה קודם כדי שהוא ישמע משהו זה כאילו
התסמונת של חטא עץ הדק
כשהאדם
רוצה לעשות איזשהו מעשה טוב כל מעשה טוב שהאדם רוצה
יש
מישהו יש כוחות גם בנפש שלו גם מסביב לא משנה
שרוצים להפריע לו ולפעמים כתוב שצריך לתת להם משהו כדי
שהם ירגעו אתם מכירים שהגנבים רוצים להיכנס לבית יש כלב אז הם זורקים לו עצב אז
הוא נופל על העצם הזאת ואז הם שתחלים פנימה
אז ככה כתוב במפורש שזה ככה עובד בזמן שיש קליפות
אתה נותן להם משהו ואז אתה
מתקדם הלאה
למה
התשובה היא שישי שמאז חטאת הדעת
יש לך עוד
שותפים לכל עניין אתה צריך
להרגיע אותם אז ההרגעה
הראשונית שאתה נותן להם
לפעמים כשאתה אתה נכנס לכיתה אתה נכנס לכיתה
ואת יש לך איזה אחד שהוא בעייתי
אתה אתה בואנה אתה אתה תהיה האחראי אתה נותן לו איזה שהוא משהו שם
ואז הוא שמה תקוע באחריות שלו והעיקר
אנחנו נוכל לזרום הלאה בשיעור אז זה בעצם מה שהעסק של הקליפה הוא ככה עובד וזה אנחנו חוזרים חזרה לפסוק ידעתי כי כל אשר יעשה האלוקים הוא יהיה לעולם עליו לעולם עליו אין להוסיף הוא מנהל לגרוע ואלוקים עשה שיראו מלפניו הזמן
למדנו היום הקדוש ברוך הוא עשה את כל העולם ישר חלק
הקדוש ברוך הוא עשה שיהיה
מציאות כזאתי של טבע ושהטבע יזרום כמו שצריך בני האדם כלקלו הקדוש ברוך הוא החליט שהוא צריך להרדת אליהם ולעראות להם שוב
זה גם איפה שהם נמצאו נמצאים וגם שם הוא משנה דברים הוא עושה את זה באמצעות הצדיקים הצדיקים קיבלו כוח מיוחד לשנות וזהו
האלוקים עשה את האלוקים עשה שיראו מלפניו
יש
בזה את הדוגמאות של חזל
בחלום ברעם והדוגמה של החסידות שם אלוקים שמתפרט
להרבה פרטים וניסיתי לדמות את המשל של הזיכרון לעניין הזה
והשלב האחרון היה
זה שבסופו של דבר
האלוקים עשה שיראו מלפניו
זה רק מבוא ושם
כדי להגיע בסופו של דבר 100 אלוקים ומאה יראו מלפניו לבחינת האהבה שזה התכלית בזמן הגלות מתחילים עם העיראק קודם אחר כך עוברים לאהבה לעתיד לבוא אנחנו נתחיל עם האהבה בצורה ישירה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא