ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

מי היה המן

המן הוא דמות של אדם פחדן ושתלטן שלא מסתכל מה קורה מסביב וזו היתה הסיבה לנפילתו 🔹 דמויות בתנ"ך 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אז אני אתחיל קודם קצת על החיים של המן
נלך שלב שלב בחיים שלו
המן הוא היה בן של אבא המדתא ואמא אמתלא בת עורבאי מלשון עורב
הגמרא במסכת בבא בתרא אומרת טמא טמא איטמה והוא טמא או עורב
זה עוף טמא היא הבית של העורב
אז הוא בן של הורים מעניינים הוא היה מזרעו של עשו
הוא היה יט דורות מעשיו והוא היה 16  דורות מאגג מלך עמלק שבתנך בית ספר שמואל הצטווה שאול להרוג אותו להלחם בעמלק ולהרוג אותו
שאול השהה את ההרג שלו
איך הוא השהה את ההרג שלו הוא השהה את ההרג של הצאן של עמלק בעמלק היה מצווה מיוחדת להרוג גם את הצאן
הוא השהה את ההרג של הצאן לילה אחד אגג היה מכשף אגג מלך עמלק היה מכשף גדול
הוא הסתתר בכישוף בתוך איזה שהיא כבשה וכשהוא היה נכנס לעדר הוא התחלף חזרה להיות בן אדם ואז הוא בעל אחת השפחות שהיו שמה והוא השאיר זרע בעולם שזה היה הבן שלו שממנו 16 דורות אחר כך יצא
שאול היה צאצא לשבט בנימין ומכיוון ששאול לא קיים את דבר השם כתקנו
והמשיך זרעו של עמלק להיות בעולם האונס שלו היה זה שאחד הצאצאים שלו קדימה ששמו מרדכי איש ימי משבט בנימין נצטרך
להילחם עם עמלק ולהרוג את אותו אמן להביא למיטתו של אותו אמן בעוד שנים כלומר שהצבעצאים הרבה פעמים
מתקנים דברים שהדורות הקודמים לא לא השלימה לא השלימו אותם עד הסוף
ובתוך התסבוכת הזאתי גם אסתר הייתה אסתר הייתה גם צאצאית של שבט בנימין וגם היא מלחמה בעמאן והייתי אומר שהיא עשתה את זה חזק יותר מאשר מרדכי
והסיבה לכך כמו שלמדנו בשיעור שעבר כשדיברנו על אסתר שאסתר הייתה גלגול
יעל אשת חבר הכיני ואמן בין כל הגלגולים שעליהם נדבר בשיעור הזה שהוא היה הוא היה גם כן גלגוג של הגג מלך עמלק והוא גם היה גלגול של סיסרא שעליו דיברנו בשיעור שעבר ומכיוון שהסיסרה מת על ידי יעל זאת אומרת הוא נפל בידיים של אישה אז נגזר שגם אמן יפול בידיים של אישה
לכן השליחות המיוחדת שבגללה ירדה אסתר לעולם
הייתה להביא למיטתו של אמן ולכן מרדכי ואסתר שניהם עבדו על מידתו של המן אבל אסתר יותר מאשר מרדכי ולכן כאשר אסתר אומרת לעמן אולי אני לא הולכת למלך עכשיו אולי זה לא העיתוי הנכון
אז אומר למרדכי שאם אחרי שתחריש יתבי בעת הזאת אז אומר אמר הרבי חיים ויטל הוא אומר לה
את ובית אביך טובדו מה הוא התכוון את ובית אביך
לפי הפרשנות הקבלית את ושאול המלך שהוא מחכה לתיקון שלך לתיקון שאת תהרגי את המן אם את לא תביא למותו של המן עכשיו אז את ובית אביך גם מי שמחכה לתיקון שלך יתמוטט אז עד עכשיו אמרתי רק
אחת שקשורה לתולדות שלו מאין וב מאבא אמא והגג שהיה הסבא שלו לפני 16 דורות עכשיו אני עובר קצת למקצוע שלו
הגמרא יודעת לספר לנו מסכת מגילה בדף טיט זין שהמקצוע שלה מאן במשך 22 שנה היה ספר הוא היה בכפר קרצום בפרס היה ספר כנראה שלפני שהוא הגיע למקצוע המעניין הזה יכול להיות אחרי אבל מסופר שהיה לו תפקיד נוסף
הוא היה שר צבא הוא היה שר צבא אצל המלך וגם
מרדכי היהודי היה שר צבא ושניהם היו פקודים
תחתיהם והם שניהם היו באיזשהו מדבר ומכיוון שהמן היה אדם שלא יודע לכלכל את מעשיו בתבוניו ובדקוק אז המים נגמרו לו מהר מאוד וגם שאר האספקה של האוכל נגמרה לו מהר מאוד והוא עמד לפני מיטה הוא והחיילים שלו ביחד
ומכיוון שהאמן ידע שהוא יצטרך לשאת באחריות יבוא בטענות או ששמו ישאר לדראון או שייתכן שחיי אדם אז או תפסו אצלו מקום
אז הוא ביקש ממרדכי שמרדכי בתור יהודי ידע לכלכל את מעשיו בצמצום
ובצורה מדויקת הוא ביקש ממנו שיתן לו שתייה וגם בשביל וגם מאכל בשביל בשביל החיילים שלו ומרדכי אמר לו ומה אתה תיתן לי כתמורה ובסוף הם סיכמו ביניהם שאמן ימכור את עצמו לעבד למרדכי
ומכיוון שלהמן לא היה עת אז הוא עשה פצע באצבע והוא כתב לו עם דם
על שטר שאמן מכר את עצמו לעבד למרדכי אחר כך על אמן עלה לגדולה לאחשוורוש ונדבר עוד מעט מדוע כשאמן עלה לגדולה לחשוא הפך להיות ראש השרים של אחשוורוש והמלך ציווה שכולם צריכים להשתחוות
לו
מרדכי שם את העם את השטר הזה שאמן הוא בסך הכל עבד שלו שם אותו על הנעל וכל פעם שכולם היו משתחררים ברחובות מרדכי היה מרים את הרגל את הרגל ככה
איך אומרים מאין
מטה ומכיוון שאמן מאוד מאוד לא יכל לסבול את הבושה והחרפה הזאת הוא החליט לשלוח יד במרדכי להרוג אותו ושהוא יפסיק להעליב אותו בזה שהוא בעצם עבד שלו אבל
הוא עשה חשבון כיוון שהמן היה אדם שהוא יעמקן הוא היה איש מחשבה אז הוא אז הוא חשב לעצמו אם אני אהרוג את מרדכי מה זה יעזור הצאצאים של מרדכי יבואו ויגידו לי אתה עבדנו כי הרי יש לי ירושה
העם היהודי אז הוא החליט להרוג גם את הצאצאים של מרדכי אבל אחר כך מישהו גילה אתון זנו שביהדות אין דבר כזה זה כולם יורשים את כולם אז בסוף אלה יורשים את אלה ואלה יורשים את אלה ואלה יורשים את אלה אומר אתה יודע מה כדי לגמור את הסיפור בזול
להרוג את כל העם היהודי ואז אני אשתחרר מהעבדות שכתוב בשטר אצל זה
נשאלת השאלה
נמצא לפי כל זה שמי שליבה לפחות לפי המהלך של הדברים
דברים שאנחנו לומדים עכשיו מי שליבה את המן להתחיל עם העם היהודי מי שליבה את המן להחליט לשלוח יד בכל העם היהודי זה היה מרדכי בעצמו מרדכי גרם לתסיסה בליבו הפנימי של המן וגרם לו לרצות להרוג את כולם וזה דבר שנורא קשה משום שאנחנו יודעים שלא כדאי להתגרות במישהו בפרט זה מישהו שיש לו שם ויד במלכות למה אנחנו צריכים לגרות אותו לעצבן אותו
זה להביא
סכנה שכולם ימותו פה ואחר כך לעשות פורים ולהגיד שהכל נגמר טוב איך אומרים אל תתחיל ולא יתחילו איתך פשוט התשובה לכך היא גם כן תשובה רוחנית
קבלית יש לזה הרבה תשובות אבל אנחנו נדבר על תשובה אחת מדוע מרדכי התגרה בעמאן
מכיוון שאנחנו חוזרים חזרה עוד פעם בשעון ההיסטוריה אנחנו חוזרים ליעקב אבינו
עוזרים לעיסיו בפגישה שלהם בפרשת וישלח בספר בראשית יעקב אבינו יוצא לקדם את עיסיו והוא נותן לו דורון והוא מתפלל והוא גם כן משתחווה והוא משתחווה 7 קריאות הוא משתחווה לקראת עשו אחיו והזוהר הקדוש+ פרשנים אומרים שהייתה בשמיים ביקורת על יעקב מדוע הורדת יותר מידי את עצמך כלפי סיו
זאת אומרת יכלת
לגמור
או בדורון ובזה שאתה מקבל את פניו בסבר פנים יפות ואתה אומר לו שאין לך בליבך שהוא לא יהיה בליבך עליך וכל הדברים שאמרת הכל נחמד אבל למה אתה משתטח על הרצפה 7 פעמים לכבודו של עיסא מזה אנחנו לומדים שיהודי צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא יורד אל הגוי ויעקב היה צריך לשלם על זה להחזיר חזרה את ההשתחבויות הללו שהוא עשה לעיסיו ואיך הוא החזיר חזרה את השתחוויות הללו
עשיו ירד בגלגול והנה הגלגול השלישי של אמן עשיו ירד בגלגול בעמן יעקב ירד בגלגול אצל מרדכי והפעם מרדכי לא יכרע ולא ישתחווה אבל מרדכי כבר נעשה בן אדם מבוגר והוא רואה שעדיין לא הגיע לו הזדמנות לא להשתחוות לאמן
אז הוא החליט אני אפעיל את העניינים אני אצליח לעצבן אותו ואני אגרום לזה שהחוסר יש את החוויה שלי יהיה ניסיון אמיתי
ובזה אני אתקן את מה שלסבא של הסבא של הסבא של הסבא שלי יעקב אבינו השתחווה לעשרה וזה אני אתקן בצורה מלאה לכן מרדכי באיזשהו מקום ידע שאם הוא מצליח לא להשתחוות לאמן והוא מתקן את יעקב אז הכוח והעוצמה ישאר בעם היהודי או יחזור נכון יותר לעם היהודי ולכן אין לו מה לפחד אין לו מה להסתכן הוא לא צריך לחשוש משום דבר
ולכן הוא התגרה זה אחת הפרשנויות אז עד כאן דיברתי על על הצד המקצועי של אמן ועל ותלשלויות שהיו כתוצאה מהמקצועיות שלו רק הספר לא סיפרתי
היה משמעות הייתה זה שמרדכי כשהוא היה שמה עם שק ואפר היה לו שערות ארוכות והוא רצה שאמן יספר אותו אמן אמר לו אני לא יודע אמר לו מה עשית שם 22 שנה אתה ספר מקצועית
אתה תצטרך לספר אותי עכשיו הוא באמת סיפר אותו בסוף עכשיו נעבור לשמות שלו
יש לו כמה שמות לאמן שם אחד הוא השם הראשון במגילה ויאמר ממוכן לפני המלך והשרים המה נקרא בשם ממוחן
אומרת הגמרא מדוע הוא נקרא בשם מוכן מלשון מוכן מוכן למה מוכן לפורענות אמן נולד עם מזל רע עם מזל של אחד כזה שאמור
ליפול
מוכן לפורענות וזו שנדבר עליה בהמשך גם כן השם הנוסף שמופיע זה המן כמובן אבל אבל נדבר קודם על שם נוסף שמופיע במגילה
זה הגגי על שם הגג מה זה הגגי הגגים 1000 מה זה הגגי
יש לו שני פירושים הראשונים אומרים פירוש אחד הגגים מלשון גאווה גאווה גאה
הגגי
היא גאה זה עלייה גי זאת ירידה ובהתחלה הוא עולה ואחר כך הוא יורד וזה קשור לממוכן שהוא מוכן לפורענות כלומר בהתחלה הוא בעליה אבל אחר כך הוא נופל בפורענות
הפירוש השני שמביא אותו האבא של הרבי הגגים מלשון גג הוא היה פטיפוס מתנשא ומתגאה עם אף למעלה וזה היה הצד הגאוותני שלו
אחר כך השם הכי מפורסם שיש לו אמן יש לו שני פירושים לשם הזה אחד שנתן המרן מפראג אמן מלשון המון במה זה התבטא שהוא המון שהוא הרי היה צאצא של עשיו שאמר יש לי רב ריבוי המון
והפירוש השני אמן מלשון מהומה טיפוס שיודע לעשות מהומות בכל מקום שהוא נמצא וזה באמת מה שהוא היה הוא היה טיפוס עושה מהומות הוא גם הצליח להכניס את עם ישראל
מהומה+ נדבר על זה בסוף השיעור
נעבור לתכונות הנפש של של המן המן היה טיפוס פחדן
היה הטיפוס שכתוצאה מהפחדים שהוא סבל בהם הוא פיתח לעצמו שיטות של ערמומיות ושיטות של תחבולות מאיפה הוא קיבל את הערמומיות והתחבולות שלו מהסבא של הסבא שלו הגג
הגג הזה שהיה טיפוס של תחבורה
פעולות עושה כישוף מתחבא בתוך כבשה מוליד אחר כך איזה שהוא ילד כל הנושא של כישוף ביהדות מתייחס לאנשים חלשים אדם שאין לו כוח חיצוני נוטה לחפש איזה שהיא מיסטיקה שאיתה הוא יוכל לנצח אנשים אחרים
אז לכן כל הנושא של חישוב זה עניין של חולשה הג
המכשף מכיוון שהייתה לו תנועה של חולשה הגלגול שלו המן הייתה לו תנועה של חולשה במה התבטאה החולשה של אמן על זה נדבר עכשיו
דבר ראשון המן היה איש חלש לכן הוא לקח אישה נורא חזקה הזרש אשתו הייתה מכשפת גדולה בקבלה כתוב שאם היא הייתה מכשפת יותר מהשלוש מאות 65 מכשפים הכי גדולים שהיו של אחשוורוש הוא לקח אישה שיש לה עוצמות משום שהיא רצה שהיא תשמור עליו
באמת הוא סבל ממנה נורא נורא מפני שהיא הייתה טיפוס נורא קשה טיפוס נורא עוצמתי לעומתו וזו הסיבה שהוא אחר כך אומר לאחשוורוש
אחרי שהושתי עשתה קצת בעיות הוא אומר שצריכים להוציא קרוז בממלכה להיות כל איש שורר בביתו שהגברים ישלטו והנשים צריכות לדבר בשפה של הגבר כל גבר שיש לו קצת גבריות
מצליח להעביר בבית את המסרים שלו בצורה שפויה ומקובלת המן היה מיעוט נרדף בבית שלו אשתו שלטה עליו שליטה טוטאלית ומכיוון שהיא שלטה שליטה טוטאלית את פחד ממנה פחד מוות אז הוא רץ כמו איזה שהוא מסכן למלך המלך תציג תוציא זה שהאיש הוא הבעל הבית שהוא האחראי וכל וכולי
וכולי זה סימון ותסמונת של אותה חולשה שהייתה
נקודת החולשה של המן מופיעה בקבלה בהיבט נוסף כתוב בפסוק במגילה ואומרים את הפסוק הזה בכל בלילה ההוא נדדה שנת המלך נדדה שנת המלך הפירוש הפנימי זה לא רק המלך אחשוורוש
אלא נדדה שנתו של מלכו של עולם מה המל הקדוש ברוך הוא צריך לישון אבל מה הפירוש שיש פעמים שההשגחה של הקדוש ברוך הוא נמצאת בתרדמת
הוא משגיח אבל הוא משגיח
לגמרי כמו של בן אדם שהואנים ולאנים טיר ולא תיקר זה השגחה כזאתי שהוא נותן לכל מיני עניינים שליליים קצת להשתלט כאילו יש להם בלבטיות
וקצת מעלים עין זה נקרא זמן שינה במחשב יה זמן שינה גם בשמיים יש זמן שינה
זמן השינה בשמיים נקרא דור מיטה
דור מיטה דורמיטה זה תרגום שינה זמן של שינה אז אז בקבלה מדברים
הרבה על הנושא הזה
של דורמיטה מה זה עושה ובזמן הזה של זמן ביניים כזה של שינה החיצוניים החלשלושים המסכנים הדפוקים
אלה שאין להם יכולת להשיג בכוחות אמיתיים הגנבים
האלה שאין להם כסף הם מנסים לעשות את זה בדרכים אחרות אז הם בזמן הזה מנסים לסחוב מה שנקרא כוחות מנסים לסחוב עוצמות מנסים לסחוב
אורות המן היה נקרא בקבלה נוקבה בקליפה זאת אומרת יש בקליפה זכר
בקליפה יש נקבה הוא בחינת הנקבה של הקליפה הנקבה של הקליפה היא חלשה יש לה חוזק יותר מהזכר אבל היא בתנועה חזקה מאוד של קבלה המן היה מין משאבה מאוד מאוד חזקה שאני אין לי כוח
אין לי אין לי חשק
אין לי עצבים אני צריך עזרה וסעת תרחמו עליי זה הייתה התנועה של הנפש שלי
אז הוא היה זקוק לזמן שינה בשמיים כדי לקחת
כוח
כתוב שנוקבה דה קליפה היא ערה בזמן דורמיטה וזה מאוד פשוט למה מכיוון שבזמן דורמטה כמו שאומרים הגנבים
ערים בלילה כולם ישנים בגלל שכולם יושנים הם יכולים לעשות הכי הרבה כסף בזמן שכולם ישנים זה משהו שעובד אחד על אחד ככה זה מתקדם אז אני אומר שלפעמים
דבר כזה קורה זה קרה קרה שהקדוש ברוך הוא מפני שאנחנו הלכנו לישון והקדוש ברוך הוא הסתכל עלינו וכיוון שאנחנו ישנו מן המצוות אז הוא גם הלך לישון וכשהוא הלך לישון המן גם
וככה זה תמיד כאשר אנחנו הולכים לישון השם הולך לישון וכשוא הולך לישון אז קמים אמנים כל מיני זה המודל דור מיטה וכאן אנחנו מגיעים לנקודת החולשה הנוספת שהתבטאה בגלגול נוסף שאמן אמן המיוחד הזה היה כולל בתוכו כמו שכותב הרב יונתן אייבשיץ בספרו יערות
דבש שהוא היה גם כן גלגול של המצרי 6 רבנו על הרג בספר שמות ותמן בחול
מה היה הסיפור שם הסיפור היה זה שעם ישראל השתעבד בשעיבוד נורא נורא חזק+
הייתה אישה אחת שהייתה כנראה דברנית עם גברים יתר על המידה וקראו אותה שלומית בת דברי למה שלומית על זה שהיא אומרת שלום לכל אחד למה בת דברי מפני שהיא אומרת טיפוטים עם כולם אז היא אז היא פיטפתה עם כולם גם עם יהודים גם עם נצרים
היה איזה מצרי ששם את העיניים שלו עליה והוא החליט שהוא צריך אותה אבל הוא היה קומבינר פחדן שורס של אמן
שאין לו כמו שאומרים יכולת לבוא ולהגיד אני לוקח את האישה הזאתי בכוח אדם חזק עושה מה שהוא רוצה בכוח אבל הוא לא היה לו כוח לעשות את זה בכוח אז הוא עושה קומבינה
הוא הקים את בעלה באמצע הלילה והוציא אותו לעבודה ואז הוא נכנס אליה והיה חושך והיא לא זיהה אותו והוא הכניס אותה בהריון ומהילד הזה שנולד ממנה וממנו היה איזה אחד שבמדבר מסופר עליו שהוא קילל את הקדוש ברוך הוא זה ילד שנולד ממצרי ויהודייה
עכשיו כשבעלה תפס הוא הריח שיש פה משהו הוא חזר חזרה הביתה ואז הוא תפס מה שעשה המצרי אז למחרת בבוקר המצרי תפס שהוא
תופס
את מה שהיה בלילה אז המצרי נורא נורא פחד אף על פי שלא היה לו ממה לפחד ואת מה שהמצרים שלטו אבל הוא היה מה שנקרא טיפוס מפוחד מההידברו עליי
מה יחשבו עליי מה זה מה זה אז הוא יהיה התחילה צריךטיף מכות ליהודי שהוא שכב אתמול בלילה
עם האישה שלו אז אז אז זה זה משה רבנו ראה כשהוא בתור בן של פרעה משה רבנו בתור הבן הבן הלא ביולוגי של פרעה הוא יוצא והוא רואה בראות אך והוא רואה איש מצרי מכה איש עברי מאחיו וזה היה אותו איש עברי אותו איש מצרי הוא לקח את זה ללב
אז הוא אמר מה שאמר וגמר את המצרי הזה וטמן אותו בחול
והמצרי הזה הנשמה שלו
נכנסה
הנשמה של הבן שזה רק הוסיף לו לתוך הקומבינות והפחדים שלו זה טיפוס מפוחד
נוספת קבלית בקבלה כתוב שבחינת נוקבה דה קליפה בכלל יש כל מיני מקומות
שהנואבה דה קליפה מתעוררת אמן היה רק בחינה אחת כזאת בחינת נוקבה דה קליפה נקרית הנחה לא הנחה באיי הנחה באלף הנחה יגון ואנחה
מה הפירוש יגון ואנחה ומה הקשר ביניהם לנוקבה דקליפה
אנחנו מכירים את תנועת נפש כזו של בן אדם שמנסה להשיג באמצעות בכיינות
טוב אני אומר כולם עושים רגע אני לא תמיד אתם עושים אפליות זה אפלייה זה לא זה התנועה של הבכיינות היא תנועה של אדם שרוצה לקבל נכון רוצה לקבל אבל יש אדם שבא לקבל אומר
תשמע אני עבדתי כך וכך אני השתדלתי אני חושב
שזה מגיע לי
זה צנועה של לקבל אבל לקבל עם קבלות יש לי על מה לקבל הצנועה של נוקבה דה קליפה היא הנחה נותנים לך אבל נותנים לך אחרי הרבה בכיות
התבכיינויות ומסכנות וכולי המן היה מהטיפוס הזה ומייד תראו איך איפה זה התבטא אצלו
הייתה בחורה אחת שקראו לה תמנה
סימנה הייתה בת של אנשים חשובים בת של מלכים והיא
התאהבה בגן השני שהיה שם
סביב אברהם יצחק ויעקב היא רצתה להתחתן עם איזה יהודי כמו שיש הרבה כאלה גם היום כנראה השורש שלהם מתמנע ו
היא באה ליעקב והיא אמרה לנו אני רוצה להתגייר יעקב ואם נסתכל עליה קנה כנראה שהוא ראה שהיא
= גיור שהגיעו שלה לא אמיתי או שמה שהוא לא פנימי אצלה אז הוא שלח אותה אז אחרי שהיא הלכה ליעקב שיא הקדושה וזה לא הלך לה אז היא הלכה לעשיו עיסיו היה אלוף העולם בנשים לא חסרו
לו אבל באה איזה
בחורה אחת והוא אף פעם לא מוותר על עוד אחת והיא התחננה אליו שהיא רוצה להתחתן איתו היא רוצה להתגייר היא רוצה זה היא רוצה זה אז הוא לא גיורים הוא אמר לה זה לא
אני לא מהרבנים אני לא גיורים אני אסתדר איתך בגיור רפורמי אני לא צריך יותר מזה
אני לא צריך יותר מזה הכל בסדר ואז
היא בעצם הלכה והתחתנה עם מי הייתה מכיוון שנשים היו לא מספיק אז הוא לקח את הקפילגש הוא לא היה צריך לסבסד אותה בכלום ותמנע הייתה פילגש לעיסיו והיא הנשמה שלה הבאה בשמיים וקטרגה על העם היהודי
אני רציתי להיכנס לעם היהודי ואני רציתי להגיד למה לא לתת לי
היא התחילה לבכות
וזה עורר קטרוג והבנאדם רוצה למה אתם לא זה אז התחיל דו שיח דו שיח היא הייתה ראויה היא לא הייתה ראויה
יעקב אבינו אמר היא לא הייתה ראויה היא אמרה אני כן הייתי ראויה התחיל ויכוח בשמיים סביב הנושא הזה
ואמן היה לו אבא מה הוא מהאבא הוא בא מעשו מאמא הוא בא מתמנה
אימא שלו צאצאית שלה אבא שלו הוא מכל הכיוונים היה קשור למשפחת עיסאווי גם מה
וגם מאימא והוא ניסה לקחת את נקודת התורפה הזאתי של העם היהודי שאנחנו ניסינו להיות איתכם חברים ניסינו להיות איתכם בסדר ואתם לא רציתם לקבל אותנו
אז אנחנו
לכן אני יוצא נגדכם כאילו שוב אני מדבר על הנשמה שלו לא על על החלק המודר שלו
זה הבכיינות זה ההנחה זה תנועת נפש אני רוצה להשיג משהו אבל אני משיג אותו במסכנות במרוחמות ב-1 שהוא בתנועה חלשה
עד כאן דיברתי על בחינת הנוק וקליפה בהיבט אחד של עשו כן אמרתי עשיו אמרתי י
מה אותו דבר עכשיו בהיבט נוסף של אמן המן היה פסיכולוג
גדול
עכשיו כדי להבין כל הסיפור מה מוצא החשוואוש בהמאן המן האחשוורוש היה מלך טיפש שואלים המפרשים איך הוא יכול למלוך על 127 מדינות טיפש לפחות לפי אחד הפירושים הטיפשות שלו התבטאה בזה שהוא לא היה לו יחסי ציבור נאותים לאחשוורוש זאת אומרת הוא לא הבין בני אדם נכון את הפסיכולוגיה של
של חוכמת החוכמת הפנים וחוכמת התגובות ואיך לדבר ומה להגיד ומה לא להגיד זה חשו היה חלש מאוד
ואמן מפני שהוא נולד בשורש החולשה בשורש הממוכן בשורש המוכן לפורענות המן הרגיש מאז שהוא נולד טיפוס חלש אדם שהוא מרגיש טיפוס חלש צריך כל הזמן לחזק
את עצמו באמצעות לוחמה הפסיכולוגית על בני אדם שהוא עומד סביבם בתחבולות עכשיו תחבולות זה דבר מצויין אבל תחבולות לא יכולות להיות רק תחבולות
צריך להיות לך משהו מאחורי זה המן פיתח את התחבולות ואת העורמה ואת השחמט המוחי לכדי שיא כאילו זה הכל אחשוורוש ראה בו אחד שמשלים אותו
אני צריך אחד כזה לידי הוא יעזור לי בכל תחום איפה אנחנו רואים חזק מאוד את הפסיכולוגיה של המן שהוא מנסה לנווט את האחשוורוש אחרי שושתי לא מגיעה לציווי המלך אחשוורוש טומטום הוא לא חשב לעשות עם זה משהו
ואז ויאמר ממוכן לפני המלך ועשרים זאת אומרת הוא היה הפסיכולוג הכי גדול שהיה שמה הוא אומר לפני המלך והשרים לא על המלך לבדו עבדה ושתייה מלכה אלא על כל העמים ועל כל השרים מה הם יגידו
הוא מתחיל לעשות קל וחומר של פסיכולוג אם השתייה מלכה לא באה לפני המלך אז כל אישה עכשיו תרים ראש על בעלה והם לא ישמעו ולכן מה אתה פסלת כבר עושה חשבון
מה יהיה ומה פה ומה שם מי
ביקש ממך איזה
זה בדיוק מה שהוא היה זה בדיוק האופי שלו היה הוא כל סיפור שהיה רואה היה מחפש מה הם התוצאות שיש מזה מה זה ישפיע על הנפשות של בני האדם וכולי והיה לו גם את האינטרס שלו כי בבית הייתה לו מכשפה תרתי משמע והוא רצה לשלוט עליה באמצעות המלך זה והמלך היה זקוק לו כל פעם שבן אדם צריך לעשות את הטקטיקה שלו עם בני אדם
אני אגיד לו ככה ואז הוא יחשוב ככה ואז אני אחשוב שהוא יחשוב ואז שנינו נחשוב שאנחנו חושבים ואז ככה יהיה כל פעם שבן אדם צריך לעשות את התחמנויות ברמה הזאתי זה מתפתח אצלו יותר ויותר כאשר הוא חלש שאין לו שרירים בידיים לעשות שום דבר
אז הוא לא יכול לעשות
בידיים אז הוא צריך לעשות את זה בטח
בולות כמה נקודות שקשורות לזה שהוא היה טיפוס ציונק מהקליפה
אחד האחד הסיפורים
הוויזואליים הכי מצחיקים במגילה זה שהוא הולך עם הסוס ומוביל את מרדכי ואז אומרת הגמרא הבת שלו זורקת עליו משהו מלמעלה מה זה אומרת הגמרא
הצצה דבית הכיסא היא זורקת עליו את העציץ של בית הכיסא היה איזה כלי שקראו לו זה עציץ כזה אז זה היו יושבים ועושים שירותים את זה היא שפכה
לו על הראש הבחינה של הצואה
כך כתוב בקבלה זה בחינת המ ן זה בחינת אחוריים הוא תמיד יעבור יעבוד איך אומרים מתחת לשולחן מאחורי הגב מהחזה
לכן זה מה שבהשגחה פרטית נשפך עליו משום שזה היה הבחינה הפנימית
ששייכת לנשמה שלו מאוד מעניינת שגם כן מצביעה על החולשה הגדולה של האדם הזה כאשר אנחנו
אחשוורוש ציווה שכולם השתחוו לאמן כולם
קודם כל זה לא מובן אתה המלך למה אתה נותן שראש השרים שלך כולם השתחוו לא זה משהו הזוי כי האחשוורוש היה שפוט של המן בהיבט הפסיכולוגי המן בשבילו היה
חכם הרזין מה זה חכם ארזים חכם שמבין את הרז והסוד של כל בן אדם אתה ככה אתה חושב אתה ככה אתה ככה אתה ככה אתה ככה
אתה ככה אתה ככה פס סוף כל סוף פסוף אמר אמן הוא כובש את כולכם
לכן כולכם תשתחו לו אמן קיבל הנחיה שהשתחררו לך מה עשה אמן במקום לקח צלם רקום על בד
שתך אותו על בגדיו ועל ליבו צלם זה עבודה זרה שבה הוא האמין שכולם השתחוו לעבודה זרה איזה חסיד מסור לעבודה זרה המלך אמר לך שאתה אליך צריכים להשתחוות
מדוע אתה עושה שישתחוו לעבודה זרה התשובה היא
הוא פחד שהעבודה זרה
הסלבי השתחבו לו
חלש והוא רצה לרצות אותה אז הוא מרצה אותה שישתחו אלייך ואז את תעמדי לי בעת צרה חנפן פחמן זה לא היה
הציווי והוא שינה
הכל סמל של הפחדנות הגדולה שבה הוא היה חי
גם באמצע הדרך הוא הרג את דניאל דניאל בהתחלה היה דניאל שהיה ראש השרים של נבוכנצ וזה וזה הוא הרג אותו הוא התך במגילה כתוב אטח זה דניאל
הוא הרג אותו בגלל
שהוא ראה אותו פעם עובר בין אסתר
למרדכי טוב הוא לא ידע שאסתר יהודיה אף אחד לא ידע את זה עדיין
אבל הוא אמר מה יש לו להעביר מסרים בין המלכה למרדכי יאללה להרוג אותו
שוב אדם שעסוק בלהרוג בני אדם זה אדם שחי בפחדים כל הזמן רוצה לחזק את עצמו בכל מיני דרכים אחרות
רק מילה אחרונה לפני סיום הקטע הראשון של החלק הראשון של השיעור הקטע של החיים שלו
אמן היה אומרת עליו המגילה ויאמר אמן בליבו
למי יחפוץ המלך לעשות יקה יותר ממני ויאמר אמן בליבו לעומת זאת בתנך יש הרבה אמרתי אל ליבי ויאמר אל ליבו מה ההבדל אמרתי בליבי או אמרתי אל ליבי מה ההבדל
כשאמרתי אל לבי זאת אומרת שהמוח שולט על הלב המוח אומר אל הלב אמרתי בניבי זה שהלב הוא שולט על הכל
מלך האינטואיציות וכמו שראיתם טיפוס מורכב מאוד מלא בפחדים ומלא וזה ומתוך כל הבליז של הסלט הלא טעים האלה של האישיות המורכבות שהיו בו הוא היה מוציא אינטואיציות אתם יכולים להבין שזה לא היה משהו על רמה
מי יודע מה הלב שמה שלט יתר על המידה אז עד עכשיו- או יותר תיארתי את הנקודות שקשורות לאמן אולי בהיבטים- מדוברים אבל
שנראה על איזה
אנחנו מדברים ועכשיו אנחנו צריכים לחפש את המן בתוך החיים היומיומיים שלנו
אני רוצה לדבר על שתי נקודות על צד אחד של הדמיון ועל צד אחד של הזיכרון ובזה אנחנו נסיים את השיר
אז מה נקודת הדמיון
כהקדמה
האדם באוזניים שלו יש נוזלים שהם מכוונים אותו
לשיווי משקל שיש לו
אנשים שחלילה מתחרשים חלילה באמצע החיים הם לומדים תרגילים איך לכוון שיווי משקל מה שהשמיעה לא עושה להם אז הם צריכים איזה שהוא עזר שיעזור להם לכן אומרת הגמרא במסכת בבא שכשאדם הזיק לחברו הוא צריך לשלם לו לנזק שהוא עשה לו
נמצא לו נזק פיזי צריך לשלם לו אדם שחירש את חברו עשה אותו חירש נותן לו דמי
כולו
זה לא רק אוזניים זה הכל משום שהאוזניים כל האיזון של כל הגוף נותן לו דמי יציבות זה דמי כולו זה אוזניים
כעת אני רוצה להתייחס יש עוד משהו שגורם לחוסר איזון באדם
באדם וזה דברים שהאדם רואה אותם למשל אם אנחנו רואים פתאום איזה שהוא דבר שנוסע מהר מהר מהר מהר רכבת אנחנו עומדים ליד רכבת
מהר מהר מהר
אדם יכול לקבל מן חוסר שיווי משקל אדם שנמצא על איזה שהוא בניין מאוד מאוד גבוה והוא מסתכל על הגובה של הדברים העיניים שלו
פתאום הוא מרגיש איזה שהוא פיק ברכיים כזה פחד גבהים מה זה
מה או מה זה בעצם
במוח שלנו יש חלק שהוא חלק ריאלי ובמוח שלנו יש חלק
שהוא חלק דמיוני מה שאחראי על הדמיון כשבן אדם רואה איזה שהוא דבר העיניים מעבירות את הגלים אל המוח המוח הריאלי אומר לעיניים זה הרכבת נוסעת היא רגועה הכל בסדר החלק הדמיוני כן אבל אני מרגישה
אני מרגיש שאני מסתחרר אני מרגיש כאילו אני זז אתה לא זז אני מרגיש כאילו אני
זז אני נמצא על בניין גבוה אני מרגיש כאילו אני נופל
אני מרגיש כאילו אני לא נופל אני פה עם ברזלים חזקים זכוכיות עבות
אתה לא נופל אתה נמצא בחדר שכולו זכוכית אתה מסתכל למעלה אתה למטה על הרצפה אתה פתאום מקבל פיק ברכיים
למה פיק ברכיים תראה איזה זכוכית טובה אפילו כדורים לא יכולים להיכנס כאן
אבל זה המוח הדמיוני שנותן לך תחושה שאתה
זה הז פה שאתה הולך ליפול פה ולכן האדם מאבד את הזה יש מחלה שנקראת מחלת התנועה המחלה הזאתי עוברת בדרך כלל אנשים שנוסעים בספינות בים ונמצאים בתנועה מתמדת כל הזמן עליות ירידות עליות ירידות עליות ירידות ובזה העליות
הירידות זה האוזניים אחראיות כל הזמן לתת שיווי משקל אבל הם עומדים על שפת
הים והם רואים כל הזמן את הגלים נעים
ואז המוח הדמיוני נותן עוד דגלים של תזוזות שהם לא קשורות לזוזות הפיזיות שהאוזניים קולטות אותם אלא
למשהו שהוא דמיוני ממה שאני רואה ואז הבן אדם מאבד שיווי משקל לא בגלל האוזניים שלו אלא בגלל מה שהוא רואה המחקרים
מוכיחים שאם הבן אדם רוצה לקבל איזשהו איזון הוא צריך להגיד לעצמו זה לא אני זז זה אין זה לא אני
זה הם זה לא אני זה הם ככל שהוא מתרגל להגיד יותר לעצמו והוא גם כן מאמין בזה שהמוח הריאלי שולט על המח הדמיוני חזק יותר אז הוא משתחרר יותר ויותר ממחלת הצנועה שיש לו שהוא סובל ממנה מחלת ים כן שהוא מאבד את העשתונות
אז עכשיו כשאנחנו
דיברנו במשך החלק הראשון של השיעור על הטיפוס של המן טיפוס מפוחד טיפוס פסיכולוג טיפוס תחמן תחבולות ערמומיות כתוצאה מאיזה שהוא דמיון ובסוף ויאמר אמן בליבו מה הלב שלי אומר
מכל זה מה התחושה שלי מה האינטואיציה שלי אומרת וזה לא בנוי על איזה איזה מוח היה שולט אצל המן המוח הדמיוני או המוח
נראה לי המוח הדמיוני לחלוטין לגמרי עכשיו אנחנו בלי שאנחנו שמים לב במשך השנה במשך כל מה שקורה אנחנו לפעמים מצליחים להיות נשלטים על ידי המחאלי ולפעמים לא אני שואל אותכם
שאלה באלי זה המח הריאלי או המוח הדמיוני דמיוני מתחשק
לי דמיוני מרגיש לי מה זה דמיוני
עכשיו ככה
אנחנו יש לנו גם את זה וגם את זה
נכון השאלה היא מה גובר על מה תלוי בבנאדם תלוי בעבודה העצמית שלו תלוי בשליטה שלו הלב אבל מגיע חג אחד בשנה שהתורה נותנת לנו אפשרות לאפס כי אצל הרבה מאוד אנשים המוח הדמיוני נמצא במספר 70 90 והמוח המוח הריאלי נמצא ב-20
10 ומשהו לא בסדר
אז יש
אפשרות לאפס אותה לפי הטרמינולוגיה הקבלית
אמן מסמל את רוח הדמיוני האינטואיטיבי מרדכי את המוח הרציונלי הלוגי
אז יש לנו אמן ומרדכי אז נתנו לנו בחג הפורים חייב אדם לבישומי עד לא ידע בן ערור אמן לבנות מרדכי
מה זה הדלו ידע הזה זה האיפוס שמרדכי והאמן שהדמיון והריאליות יעמדו אצלך במקום אחד קודם כל לפני שהגדרת לפני שהגדלת את בחינת הריאליות על הדמיון שזו עבודה לא קלה
קודם כל שהם יהיו סווים יום אחד
למחות למחות את זכררו של המן תבינו למה הוא כל כך מכים שמה את המן בבית הכנסת זה לא רק האמן ההיסטורי זה האמן שבנפש האדם שהדמיון הלא ריאלי הלא בריא לא איך אומרים
יגיע לאיזה שהם מקומות מחוזות מאוד מאוד מאוד רחוקים לא זה ומכאן מהא אחרי פורים מתחילה העבודה
לבנות מוח שלה להת על הלב לתת ללב ולדמיון את המקום שלו שהוא בונה את האדם בגבול מסוים ולתת לריאליות מקום גבוה יותר שהם בונים את האדם הרי היא בונה את האדם ברובד אחר
מספרים על איזה אדם שאשתו איבדה את ה
את הכרטיס אשראי שלה
אז היא אומרת לו איבדתי את הכרטיס אשראי זה אומר לה אז מה את רוצה אני רוצה כרטיס אשראי חדש ותבטל את הקודם
אז הוא עושה כמה ימים עברו והוא שואל את עצמנו
איפה הכרטיס החדש ביטלת את הישן אז הוא אומר לה אני חושב שעדיף שישאר ככה הגנב יוצא- ממה שאת מוציאה אז או שזה נכון או שזה לא נכון או שזה נכון או זה לא נכון אבל פה יש משהו נורא מצחיק
מצחיק בזה שהרי האיש הזה כועס על אשתו בנקודה מסוימת שהיא מבזבזת
אז הוא חושב שצריך להעניש אותה אז במה מתבטא העונש אני לא אחליף את הכרטיס אשראי אין כרטיס אשראי אבל מצד שני הוא גם לא מבטל את ההוא
אז הגנב יגנוב מה הרווחת בזה שהגנב יגנוב כשאשתך מוציאה את הכסף אז לפחות זה חזר הביתה באיזה שהיא צורה ההוצאה חזרה הביתה אז חזר למישהו שאתה מכיר למישהו שאתה אוהב
זה מח עקום אז אני רוצה להגיד שהרבה מאוד פעמים אנחנו כולנו אנחנו עושים את החשבון של חוסר ההתאמה בין הא בין העונש לב
התוצאה לבין החטא לבין העונש שמגיע לו
הוא רוצה להעניש את אשתו
אז הוא נותן לגנב נו באמת זה לא עובד ככה החשבון שלך הוא לא חשבון נכון
מאיפה החשבון של טעות מגיעה מכעס מדמיון מחוסר פרופורציות של לקיחת דברים נכון זה לא בא מהחלק הריאלי של האדם זה בא מהחלק הדמיוני של האדם יש לנו שתי מוחות אז אמרנו מוח הריאלי ומוח הדמיוני שתי המוחות הללו מה זה נקרא
שהם באים בהצלחה לעולם שהמוח הריאלי בא לידי מימוש מעשי שיש התאמה בין מה שאני מבין בשכל לבין מה שאני עושה
ה ההצלחה של המח הדמיוני מה הוא שאני מצליח להוריד את הדמיון לחלק ריאלי לחלק מעשי אם אני לא מצליח לעשות את זה אז יש פה איזה שהיא יש פה איזה חוסר התאמה שהוא שהוא שובר שהוא הורס שהוא לא שהוא לא נותן הצלחה
אתה לא יכול להתקדם תארו לעצמכם מדינה שהדרג המדיני מנותק מהדרג הצבאי יש ביניהם חוסר התאמה בין
אז איך נראה
מדינה כזאת מדינה כזאת זה חורבן ככה זה בדיוק שיש ניתוק בין המוח לבין הלב בין הרגש לבין הלב התפקיד של כולנו זה ליצור איזשהו חיבורים עמודי חשמל קווי חשמל בין המוח לבין הלב כדי שיהיה התאמה ביניהם בהתאמה בשאיפות התאמה
בזה שהלב לא יגיד מה שהוא רוצה על כנפי הדמיון ושהמוח לא ירבה הכל דבר באופן שהוא לא נותן ללב להרגיש אותו אלא
איזה שהוא תיאום ביניהם כדי שיהיה אפשר ביניהם להתקדם זו העבודה הפנימית שלנו לחבר להתאים בין הדברים אחד עם השני
אני מכיר אנשים שכשהם יוצאים לטיול הם חיים עם הרבה סמוך על סמוך
למה את לא קחת את המטען של הפלאפון אני נמצא בדרך מישהו שיש לו מטען אני יטעין שם למה
למה קצת אוכל שניקח סבוב של מה צריך לקחת אוכל בכל מקום יש לך אוכל בכל מקום יש אוכל כשר מה הבעיה למה צריך לקחת
האנשים האלו הם בעצם חיים עם נקודות
שאיך איך הוא מחבר
בין המציאות לבין מה שיהיה בעתיד
יש לו איזה חור פור הוא מחבר את זה באמצעות דמיון יהיה בסדר אנחנו נראה שמה מישהו אנחנו כבר בדרך
תוך כדי נאלתר נחבר איזה שהוא דבר נסתדר
איך שהוא אות עוד יהיה בסדר
כל פעם שאתם נתקלים בבן אדם כזה תדעו שאצלו הדמיון הוא בלי שום ערך לעולם הריאלי אני לא מדבר יכול להיות שהוא צדיק גדול והקדוש ברוך הוא דואג למלאות לו את כל הזה
בדיוק שהוא הגיע בא מישהו עם מטען בדיוק כשהוא יצא עצר לו מכונית בדיוק פה המסוק ירד העלה אותו הכל יכול להיות אני לא אמרתי שלא
אבל מבחינת התפיסת העולם שלו הוא חי בצד של המן לא בצד של מרדכי הוא בצד הוא חי בצד של העולם
הלא ריאלי והלא והלא
אני רוצה לומר שאמן באיזה שהוא מקום היה בדיוק אותו דבר אני סומך על משהו
כשאתה רוצה
כשאתה רוצה אפילו אנחנו בבחירות שאתה רוצה להקים
מפלגה אז זה יספיק שאתה תיקח איזה שהוא איש תקשורת שיגיד לכולם שתבחרו בו
לא יספיק אתה צריך לעשות עבודה שהיא עבודת שטח ועבודה זה ופעילים וזה
העבודה זה לא
ככה צריך להשתדל המן רצה להרוג עם שלם ולא סתם עם עם שיש לו נצח בגנים שלו באמצעות שהוא הצליח להשתלב פסיכולוגי
המלך ואם המלך
איתי הכל בסדר לא כתוב
בשום מקום שהציבור שנא את העם היהודי במאה 27
מדינות הוא לא הצליח ליצור תסיסה של שנאה אצל כולם לא הייתה שנאה היו אויבים היו אוהבים הוא
נגע בנקודה של המלך עזוב המלך בשבילי ככה 10000 תן לי אותם וזהו אז המלך הסכים אבל לבנות ערג עם על בן אדם אחד הבן אדם הזה הוא
נתון להשפעה תחשוב בשכל כמו שאתה השפעת עליו מישהו אחר יכול להשפיע עליו אחרת זה בדיוק מה שקרה אבל
אצל המן הוא חי בתנועה
אנחנו מתחילים ונראה איך שזה יהיה בסדר לא יהיה לו פעילים של שנאה תוך כדי הדרך
לא היה לו
מפלגה של נגד היהודים
או משהו כזה אני החלטתי סגרנו את זה בפנים במטבחון וזה נגמר ככה אפילו להבדיל אצל הנאצים
אז קודם כל היו צריכים לזרוע אצל השנאה אצל כל המפקדים ואצל כל העם ואצל כל הזה ופולנים וכל זה
ואז
היה להם משתפי פעולה אבל לא רק המלך וגמרנו זה החולשה שלו
חוסר חוסר התושייה שלו לבנות את המערך שנאתי שלו בצורה סבירה אני רק יוציא מהמלך והכל הסתדר זה זה אתה בונה את עצמך על מישהו אחד
תחשבו על מדינת ישראל אילו היא תבנה את עולם הביטחון שלה אמריקה תעזור לנו
יהיה בסדר איך הם יראו זה סכנת
נפשות אני לא יכול לבנות עליהם
אמריקה לא רוצה שתעשו
אטום אנחנו נעשה אטום אין לנו ברירה
אנחנו צריכים להגן על עצמנו אין ברירה אתה לא יכול אף פעם לבנות על מישהו אחד אם תראה בעצמך או מישהו שהוא בונה את כל התשתית שלו על
סמך משהו שמישהו אחד אומר או מישהו אחד מבטיח לו ומישהו אחד מסדר אותו שיהיה בסדר אתה יודע שהמצב של הבן אדם הזה לא טוב המצב הזה זה לא מצב שיכול להחזיק מעמד כי העולם הדמיוני
צריך לרדת לעולם המעשה והמרחק ביניהם זה מרחק ששמיים וארץ אם אתה לא בונה
על הדברים בצורה שזה יורד לפי העולם הריאלי
ועכשיו אני מגיע ללוחמה הפסיכולוגית
במלחמה יש חשיבות ללוחמה פסיכולוגית לתת פחד לאויב להפחיד אותו השאלה היא האם לוחמה פסיכולוגית היא המלחמה היחידה רק לוחמה פסיכולוגית
אז למשל במצריים לפני 6 הימים הם היו עושים מצעדים ומעבירים טילים
שמדומיינים שאנחנו פיתחנו אותם משהו שהוא לא נכון הכל כדי להפחיד
הם האמינו שרוסיה ש ברית המועצות תתערב במלחמה שני הם האמינו הם פרסמו את זה
הם דיברו על זה שתי הנקודות
האלו לא הועילו להם אתה בונה את עצמך על מישהו את הצבא שלך לא ארגנת כמו שצריך אתה בונה את עצמך על זה שהיהודים יפחדו כי אני עושה להם מלחמה פסיכולוגית
זה לא עבד נחמה פסיכולוגית היא חשובה אבל לא רק היא אפילו שתיקחו את שתי המעצמות הגדולות שהיו ברית המועצות וארצות הברית מי מביניהם השקיעה יותר לוחמה פסיכולוגית במשך כל השנים של המלחמה הקרה
הרוסים הם אלופי העולם ולכאילו ובנדמה לי ושתחשבו זה כל הזמן אצלם
וקרה מי נפל
מי שעסוק בלוחמה פסיכולוגית יותר ממה שזה הוא לא מצליח זה לא זה לא זה לא הקטע ההשלמה זה מאוד חשוב אבל זה לא רק
אתה לא בונה רק על זה הערבים עם הדמיון
המפותח שלהם הם בונים על זה המון אמן גם כן בנה על זה המון הוא גם כן חי עם פסיכולוגיה וזה זה המון אבל זה לא יכול להיות הכל זה יכול להיות רק נספח זה לא יכול להיות מאף ועד תף
וזה חשובה מאוד לעולם הזוגיות גם כן
כשרוצים להעביר מסר בתוך עולם הזוגיות אפשר לעשות אותו באמצעות דיבור באמצעות שכנוע באמצעות הסברה ואפשר לעשות אותו באמצעות מה שנקרא סחיטה אמוציונלית סחיטה אמוציונלית אני לא בדרך כלל זה מתאים לנשים אבל זה יכול להיות לכאן ולכאן הא
פה אני לא שם אני לא שם אני לא פה זה לא יכול להחזיק מעמד הרבה זמן אתה לא יכול להשיג את מה שאתה רוצה להשיג רק באמצעות מניפולציות ורגשות ורגשות וסחיטות וכאלה
האנשים שונאים את זה מחות תמחה את זכר עמלק האדם נכנע לזה פעם נכנע לזה פעמיים אחר כך הוא לא מחזיק עם זה
מעמד זה צנוע אליו זה הופך להיות מאוס בעיניו זה הופך להיות משהו שלא נחמד לו בכלל זה כלל חשוב
עכשיו אני עובר לחלק השלישי הנושא דיברנו על הדמיון קצת ועל הזיכרון
אנחנו משתמשים בפועל ממש בשתי בחינות של זיכרון בחינה אחת זיכרון לטווח קצר בחינה שנייה זיכרון לטווח ארוך מה ההבדל ביניהם הזיכרון לטווח קצר
זה עוד לפני שאני הפנמתי דברים לפני שהבנתי אותם על בוריה שמעתי עכשיו פעם ראשונה איזה הרצאה מקצועית באיזה שהוא תחום הזכירו שמה כמה עשרות של מילים חדשות מילות מפתח שהם שייכות רק לאותו התחום
ואני מיד אחרי ההרצאה כבר יכול לדבר במילים האלה בשפה מהירה מבטא את המילים כמו שצריך זה נקרא הזיכרון הקצר הזיכרון המניפולציות
הרבה פעמים אפשר לעשות באמצעות זיכרון קצר אמרת קודם אמרת קודם אמרת ככה המילה שלך הייתה ככה וכן הלאה זה מונופולציה זיכרון לטווח ארוך זה שהדבר הובן אצלך בהבנה מלאה והופנם אצלך
ונכנס בתוכך הזיכרון לטווח קצר
מה כל זיכרון צריך שיהיה משהו שמלווה אותו זאת אומרת יש משהו שמחייה אותו מה מחייה את הזיכרון לטווח הקצר הרי לכאורה עדיין לא הבנתי את העניין עד הסוף
אז מה מחייה אותו הריגוש שבו זה היה חמוד לי המשפט הזה אהבתי את הביטוי אהבתי את המילה אפילו שלא הבנתי אותה במאה% היא הייתה נחמדה גם השנאה היא רגש לכאן או לכאן או לכאן היה רגש עוד דחייה לא משנה
אבל זה היה בתנועה של לב הזיכרון לטווח קצר בנוי על הלב הזיכרון לטווח ארוך בנוי על ההבנה מה הפירוש הבנה כי המוח קשה לו כבד לו זאת אומרת מוח הזיכרון כבד לו לזכור פרטים לא הגיוניים אבל כשיש פרטים שהם הגיוניים והם מתלבשים אחד על השני אז אתה לא מרגיש שאתה צריך הרבה לזכור אתה זוכר כלום
ומתוך זה אתה כבר
זה יוצא לך זה זורם לך כל העניין כי ההבנה בונה לך את המהלך
לכן
הזיכרון לטווח ארוך הוא סמל של שכל והוא סמל של נינוחות גם כן כי אתה ככה בנינוחות מסוגל בכל מצב להוציא אותו וגם כשהמתבגרים והזיכרון נחלש אז הזיכרון לטווח קצר נחלש הזיכרון לטווח ארוך יש לו סיכויים גדולים מאוד להישמר גם אחר כך ורואים בזה הרבה דוגמאות מספרים על איזה אחד שידע את כל התלמוד בעל פה
מילא מלמי לגמרא רשי וטוספות והוא יושב בבית המדרש
לומד פתאום הגיע איזה אני ומבקש צדקה הוא נותן לו צדקה אחר כך האני הזה עובר עוד פעם והוא מרגיש לו עוד פעם
צדקה אומר לו נתת לי לפני רגע אומר אני לא זוכר אותך דקה עברה והוא לא זוכר אותו את התלמוד הבבלי גמרא רשי טסוף זוכר בעל פה ואילו את הפנים של הבן אדם הוא לא זוכר מי מאיתנו לא ירגיש את זה על עצמו שהוא יוצא לחדר שני ומישהו הסיח דעתו במשהו
והוא שואל את
עצמו מה אני עושה פה כאילו מה מה אני מחפש אני מחפש מה מה מה מה אני רוצה פה
זה הזיכרון לטווח קצר בדיחה ששמענו לפני 30 שנה אנחנו יכולים לזכור ופתאום מה אני עושה לפני דקה אני לא זוכר שההוא הוא בן אצלי טוב הופנם אצלי טוב אז הוא נשאר לי לנצח אני אוציא אותו גם כאשר הזיכרון לטווח קצר נחלש
הדבר
הזה אני אני אני לא הפנמתי אותו אז אני לא זוכר אותו אני לא התפקיד של כולנו בלי יוצא מן הכלל כדי לעשות כמה שיותר את העולם מתוקן זה
להכניס יותר ויותר דברים מהזיכרון הקצר לתוך הזיכרון הארוך מה זה נקרא להכניס אותם ברגע שהם יהיו הבנתיים ברגע שהם יהיו בנויים
ברגע שהם יהיו שיטתיים אז הם יכנסו לזיכרון טווח ארוך מאליו וממילא ככל שתעמיסו על עצמכם יותר דברים שאין קשר ביניהם ושאין אין שום שרוכים שמחברים בהם אז אז הזיכרון ילך ויאבד אותם הוא לא מובנה
אז זה בדיוק הנקודה יש לנו בלב את בחינת הזיכרון לטווח קצר זה המן למה זה נקרא המן כי המן לא זכר שהעם היהודי הוא עם הנצחי הוא לא בדק אותם ביחס לכל ההיסטוריה שלהם
הוא בדק אותם לטווח קצר הנה עכשיו הם בידיים של המן הנה סליחה בידיים של אחשוורוש הנה עכשיו אחשוורוש הוא איתי הנה עכשיו אני יכול להרוג אותם מותק אבל זה מה שעכשיו אבל מה היה איתם כבר 1000 שנה אחורנית התעלה הלכת לבדוק
זהו לא הלך לבדוק קצר ולא לעניין אז
לכן הוא לא הצליח
התנועה של המרדכי זה תסתכלו בבית רחוק מה אתם נכנסים למתח אני גלגול של יעקב אמן גלגול של עשיו עכשיו צריכים להחזיר את ההשתחבויות אל
תדאגו הכל יהיה בסדר אנחנו רק מחזירים חזרה את ההשתחו שהשתחווה יותר מידיי יעקב לעישיו ברגע שאנחנו לא נשתחווה הכוח יהיה בידיים שלנו
תגיד אתה שפוי
רוצים להרוג אותנו אתה מדבר איתי יעקב ועשו ומתו הם קבורים שם אני לא יודע איפה זה במערת המכפלה וזה העיניים שלו במערת המכפלה מה קרה לך
כן
כן הוא חיים שם כבר שיש לו זיכרון ארוך יהודי תמיד מתבסס על זה שהוא מסוגל לקחת פרספקטיבה רחבה יותר עוצמתית יותר ארוכה יותר כדי להגיע למסקנות
שלו היה איזה שר כספים אחד של המלך
שכל פעם אומרים המלך אמר לו תראה הכל בסדר איתך אז
יש את היהודי זה מפריע לי
את דעתך והכול יהיה בסדר אז הוא אומר לו היהודים אני שוב
על זה אחרי כמה ימים הוא פוגש אותו
הבשר פונה השר היהודי פונה למלך יש לי שאלה אליך כי כדי שהוא לא יבחין שזה קשור למה שהם דיברו יש לי שאלה אליך
אם המלך למשל ממנה מישהו שהוא שר הפנים הרשמי של המדינה והוא מנהל את כל ענייני הפנים
ופתאום הבן אדם הזה פונה אליו איזה אדם אנונימי ואומר לו אני שליח של המלך והשליח אני אומר לך שהמלך אמר לי תשנה את החוקה בתחום הזה בתחום הזה בתחום הזה תשנה מה אתה אומר שר הפנים צריך לשמוע לו או לא זה אומר לא נורמלי הוא ישמע לו
מה זאת אומרת למה זה ישמע לו זה זה בא איזה בן אדם אומר המלך אמר לי בצורה ברורה דברים מה שאני אשמע לאיזה בן אדם אנונימי
אז הוא אומר לו
נשמע למוחמד ולמה שאנחנו נשמע לשישו
אנחנו קיבלנו ער סיני מעמד הר סיני הקדוש ברוך הוא ירד לעיני שתיים וחצי מיליון איש ונתן לי את התורה כולם ראו
כולם שמעו אמת או לא אמת גם הדתות
האחרות מאמינות בזה יופי אתה גם כן אחד מהם כן אז אחרי זה אתה בא ומספר שהקדוש ברוך הוא שלח איזה מוחמד אחד שמלאך גבריאל מסר לו את הקוראן ואני צריך להאמין לסיפור של מלאך גבריאל שבא למוחמד בשעה שהיה לו התקפי אפילפסיה מה מה אני לא כל כך מבין כאילו למה
מה ההיגיון אתה מה אמרת שהם יבואו איזה אחד
של המלך דברים אתה לא תאמין לו
אומר לו וואלה אני לא חשבתי
על זה אף פעם בן אדם חי באמונה שנים
והוא חי באמונה הזאת שנים כשהאמונה הזאתי אין לה בסיס איתן איך זה קורה
משום שהוא הוציא את האמונה הזאתי מהצד הקצר של המוח או מהצד הארוך של המח מהצד הקצר של המוח תמיד ניזהר
לא לבנות אמונות
בשום תחום לא דיברתי בנושא דתי לומד מזה בשום תחום אל תבנו אמונות לפי איזה שהיא שמועה קטנה ששמעתם בדרך אגב ותדעו לכם שזה מחלת הדור
מחלת המניות אתה שומע ככה בדרך אגב כשישבתם באוטובוס הזה אחת אמרה אני אף
פעם לא אקנה את החברה הזאת יותר ואז לא נראה לי החברה הזאת לא אני שמעתי שזה לא
מה שמעת מה בדק מה את יודעת וכן הלאה
ככה זה אצלנו בהמון המון תחומים המון תחומים בשנייה אחת בהבזק אחד בזה אמונה שלמה ועל האמונה הזאת את הרי ועם המוכר ועם המוכרת ותיסעי למקום רחוק ותוציא לי כסף ותוציאו
חוק וכולי
זה נורא נורא מצחיק אבל זה קורה לנו אל תהיו עמניים אומניים רוחניים אל תבנו את התפיסה לפי התפיסה הרגשית החיצונית
נוספת אישה לוקחת את העגלה עם הילדים שלה לגן השעשועים לשחק קצת במתקנים היא נפגשת עם חברה שלה באמצע הדרך
חברה אומרת וואו אלה אלה אלה החמודים שלך וואו הם מתוקים הילדים ואת הם מתוקים
נכון אבל אם תראי את התמונות שלהם זה הרבה יותר
מה זה מה זה
הדבר הזה התמונה עושים אותה לפעמים שמים קצת פודרה לפעמים קצת מול השמש
לפעמים ככה וזה התמונה לפעמים נראית כל כך חיה הרבה יותר עפעמים הרבה יותר מאשר המציאות
בא אחד לימים הרבי מביא לרבי תמונה שהוא צייר את הרבי רבי לו זה יותר זה יותר יפה מאורגנת אני רוצה להגיד
לכם שזה שזה שזה תנועה
שאצלנו נורא נורא חזקה בדור שלנו אנחנו בדור של תמונות וזה לא רק תמונות פיזיות אנחנו תופסים לתפוס את העיתוי לתפוס את הרגע
תופסים איזה רגע יפה יפה ורוד ורוד שמים אותו מול העיניים לפעמים בכלל לא ריאלי
תארו לעצמכם בחור או בחורה שמו את התמונה הכי יפה שלהם בפייסבוק כדי למצוא את הזה ואחר כך ככה ואחר כך זה עכשיו הבן אדם השני זה אכזבה ראשונה היא מסתכלת זה לא מה שחיפשתי הוא מסתכל
זה לא מה שחיפשתי עכשיו צריכים לעבוד על המידות לשחרר את הצד החיצוני ואולי להיכנס ולראות אם יש איזה שהיא פנימיות שמוצרי מוצאת חן בעיניי מה זה הדבר הזה
אנחנו עושים לעצמנו המון המון קשיים בתנועת הנפש הפנימית
לענות המון המון קשיים אנחנו עושים אנחנו קודם כול מתחילים עם המן ואחר כך מנסים באיזושהי צורה להיכנס למרדכי משהו חיצוני ואחר כך למשהו פנימי היה איזה אחד
שהוא פוגש מישהו ברחוב מישהו לא מוכר אתה יכול ללוות לי 300 ש"ח בבקשה אז הוא אומר לו אז מה אני לא מכיר אותך אז הוא עונה לו חזרת תשמע את הבני אדם אני לא מבין בכלל האנשים אצלי בעיר כשאני מבקש מהם 300 ש"ח הם אומרים אנחנו מכירים אותך אנחנו לא רוצים לתת לך
אתה לא מכיר אותי מה אתה אומר
אני לא מכיר אותך אני לא רוצה לתת
לך אני לא מבין המחיר והלא מכיר זה סיבה לתת או לא לתת וכל פעם זה לאותו דבר אני לא מבין את זה איך זה יכול להיות
מה התשובה התשובה שזה בן אדם שטחי זה בן אדם חיצוני שהוא מסתכל על המילים והוא לא מבין איך משפט אחד יכול להיות
פעם ככה ופעם ככה איך זה יכול להיות תסתכל מה שמאחורי המשפט אתה תקום קם כזה שלא מחזיר הלוואות ולא רוצים להלוות לך מה אתה רוצה
מה אתה לא מבין
צריך לחדור פנימה להסתכל בפנימיות הדבר כל דבר שאתה רואה וכשאתם עומדים לפני סיטואציה חלק מהמשחק הכי קשה אל תסתכלו מה שאתם רואים בחיצוניות שזה האמניות אלא תסתכלו מה שקורה בפנים
היה איזה שהוא יהודי צדיק שהיה אוסף כספים שקל לעצמו לא לוקח מחלק את זה רק לילדים מסכנים שאין להם מה לאכול אני זוכר אותו עוד הולך באולמות שמחות וזהו
צדקה מספרים עליו שפעם הוא הגיע לאיזה אולם היה שני אנשים שדיברו דתיים
והוא הפריע להם בשיחה והוא ביקש צדקה
אז אחד לא אחז בעצמו והוריד לו פליק אז הוא אומר לו ככה בלי להתבלבל זה בשבילי מה בשביל העניים אני הייתי נעלב
הוא נתן לי סטירה
חיצונית נכון נעלבתי אני ירדתי נסוגתי מכל העניין הוא לא נסוג
יש לי איזה שהיא מטרה יש משהו נכון נותן לי פליק
הפליקו הוא חיצוני
מה עם העניין העניין לא נפעל
מה= לכל הזה מה העניין ולעשות את זה בהבזק של שניה אתה חיצוני אתה חיצוני אתה קיבלת משהו רציני
תדע לך שזה מצד האמן שבו וזה גם בא אלחינת האמן שבך אבל אתה רוצה להגיע עכשיו לפניניות אתה חיפשת את מרדכי אתה לא חיפשת למשהו אז אז אז תמתין תחכה
אז עד עכשיו דיברנו על כל ההיבטים
הנמוכים שלנו
של איך אומרים של המן חולשות פחדים פסיכולוגיות עניינים לוחמה פסיכולוגית כל הצדדים אז תסבירו לי איך זה שהגמרא אומרת במסכת גיטין בדפנה זין מבני בניו של אמן למדו תורה בבני ברק וכולם שואלים אבל אמן הוא עמלק וצריכים למחות את זרעו
אז איך לא מחו אותם בבני ברק+ בבני ברק אז התשובה היא שזה לא היה מהבנים זה היה מהבת תחת שזרקה עליו את העציץ
היא אחד הצאצאים שלה צאצאים של אמן התגיירו והפכו להיות לומדי תורה תלמידי חכמים בבני ברק אז כולם שואלים איך זכה לזה
אזונים שזה מכיוון שאחרי הכל אנחנו לקחנו אותו ברצינות וחזרנו בתשובה אנחנו בגלל החיצוניות שלו וזה ובגללו קיבלנו את התורה בפנימיות חזרו וקיבלו את התורה אחר כך בזמן בזמן של פורים אז אז הקדוש ברוך הוא אמר הוא
גרם לעם שלי להתחבר עם התורה אני אתן לו צאצאים לומדי תורה גם כן אז תראו גם לחיצוניות יש איזה שהוא משהו וגם לחיצוניות יש איזשהו דבר גם לה יש איזה שהוא תיקון
אבל אנחנו בינתיים עמוסים וחיצוניות אנחנו נהיה לצד הפנימי כשזה יהיה חשוב אז אנחנו נשלח אותך כשתהיו חסרים חיצוניות נשלח אותכם לבני ברק

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא