תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
ילדים מותר להם לאכול בשר הילדים שלא מבינים את בניין העלות מותר להם לאכול בשר בעיקרון מותר גם לשטוף את הבית השבוע בעיקרון מי שמקפיד לשטוף פעמיים בשבוע לפני שבת+ פעם אחת אם הוא עושה את זה כבוי יכול לשטוף גם באותו הפעם ב-9 באב מעניין כתוב דעת בעלי בתים אפ דעת תורה הריבי חוזר על זה הרבה פעמים בשיחות אחד הימים שכתוב שצריכים להשכים בבוקר לבית הכנסת 9 באב 9 באב כתוב שצריך להשכים לבית הכנסת וזה סגולה לכל מיני דברים ופה האנשים משתדלים להגיע כמה שיותר מאוחר כדי לא להרגיש את הצום אבל זה לא בדיוק לא בדיוק תקין צריך להשתין ובתשעה באב צריך לעסוק בקינות ולעסוק באיך ובלי להתבייש נכון עם חבדניקים ונכון של גאולה וכל העניינים האלה אבל אתה היית צריך לראות איך הרבה אומר כינות בדבקות ככה שורה אחרי שורה בלי להחסיר ובלי מאוד מאוד עם כל מה כמו שכתוב בשולחן ערוך עד חצות להישאר בבית הכנסת ואחר כך כל הסדר של התפיסה של התפילה עד שאומרים בסוף ובציון ואחרי זה עלינו לשבח רק הולכים הביתה וכן הלאה וכן הלאה כל הפרטים הללו תעשו כמו שכתוב בשולחן ערוך כי מי שמתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה אז לא לזלזל בעניין הזה לעשות מה שציוו אותנו אנחנו חיילים חייל עושה מה שציוו אותו אחר כך הנושא הזה של של סידור הבית זה מחצות היום אפשר לסדר את הבית אפשר להרים את הכיסאות שהפכנו אפשר לסדר את המיטות אפשר להתחיל לבשל אפשר יש מנהג של של יהודי מרוקו זה לעשות גם כן שטיפה וזה הם עושים ומכינים את הבית לביד משיח אז בגלל זה אז בגלל זה הם נמצאים במצב כזה שהם הם נמצאים במצב כזה שהם שוטפים את הבעיה ואצלנו לא היה המנהג הזה אבל בהחלט אפשר לתתות את הבית ואפשר להכין אותו זה כבר חלק
מההכנה של של היציאה מה עושים ב-9 באב עצמו מי שעייף שישן ומי שישתו קשה לה לצום צריך לדעת שהוא צריך לקחת על עצמו את העזרה עם הילדים עד היום עד היום רק רק השנה אני חושב שקיבלתי יותר מחמישים טלפונים של אנשים שאומרות שאין להם שום בעיה לצום הבעיה היא זה שיש להם ילדים ובגלל שיש להם ילדים לא שייך שהם גם יצאו וגם ישמרו על הילדים הם רוצים לקבל היתר יש כל מיני סוגי היתרים היתר של חולה היתר של זקן היתר של היתר של עובד של מעוברת במקרים מסוימים היתר של מניקה במקרים מסוימים של היתר של יולדת במקרים מסוימים אבל יש היתר שנקרא ילדים זה היתר חדש זה יותר שלא כתוב בשולחן ערוך והפוסקים אומרים שבמקרה כזה הבעל צריך לעזור לה אבל הוא לא ילך לבית הכנסת שלא יילך לבית הכנסת אבל הצום שלה הוא חשוב
לעניין שלהם משמונה על שתיים
10 בצהריים
ובין הדברים שהם עבודה יותר טוב מגיע
לפני כן לשמור עליהם חברה זה דבר שהוא חבר'ה זה דבר שהוא נחוץ מאוד צריך לעזור אם אם על ידי זה האישה תוכל לעשות את לקיים את הצום שלה אז צריך צריך לעזור אין ספק צריך לעזור אם זה מה שיגרום שם תודה רבה זה יותר מצילה במניין אתה יכול לטפל בבית אז יותר מצילה במניין זה ממש זה ממש דבר שהוא נחוץ לקחת אותו בחשבון אנחנו לא יכולים לעשות את המצוות שלנו על חשבון של מישהו
אחר
אז זה זה דבר זה דבר זה דבר שהוא נחוץ וחשוב מה עוד יש לנו בצום מה עושים בתוך הצום עצמו אז בעיקרון צריך ללמוד וללמוד מה שמותר ללמוד אז אמרתי כבר כמה פעמים שהרבי ממליץ ללמוד את הרשימות של הצמח צדק על מגילת איכה למי שלא יודע איך להשיג אותם אז יכול לפתוח באיבר בוקס יש אור התורה נביאים וכתובים נדמה לי שזה בחלק השלישי שלו תפתח שמה תמצא רשימות אתם צדק על מגילת איכה אתה יכול לקרוא את זה אתה יכול ללמוד את זה מאמרים של הרבי על מגילת איכה יש גם כן מכביר אתה פותח התוועדויות של איזה שהיא שנה אתה יכול לקרוא את המאמרים הללו אתה יכול לשבת עם הילדים לספר להם סיפורים על החורבן כל זה אם יש לך כוח אם לא אתה יכול לנוח הוא בורות הואברות צריכות לצום מניקות בעיקרון צריכות לצום יולדות בעיקרון צריכות לצום אבל לכל אחת מהם יש הרבה יוצאים מן הכלל למשל מעוברת שהיא עם מוגבלובין נמוך שהוא 9 10 זה גבולות 9 עם המוגלבים של התשע היא כבר פטורה מן הצום הזה מעוברת שיש לה סכרת הריון פטורה מנצום מעוברת שראתה בהריון שלהם זאת אומרת היה זה בסמוך לאלצור אז היא גם כן לא צריכה לצום מעוברת מתאומים ב בחודש מתקדם גם כן לא צריכה לצום מעוברת כתוצאה מטיפולי הפריה
איי וי אף גם כן לא צריכה לצום זה הריון בסיכון נקרא כל הריון בסיכון אנחנו חושבים היא שהתענית תגרום לקיבוצים כי התענית הטבע שלה לגרום קיבוצים וצירים מוקדמים ורידת דם ועמוק עמוק מיישורנו כאילו אתה לא יודע לאן זה יגיע אז מלכתחילה אומרים לי ראתה אדם גמרנו מה אישה שהידולה בעבר שתי הפלות כתוצאה מטעניות וכאלה גם כן לא צריכה לצום אישה מעוברת שיש לה סחרחורות או שיש לה עיגולים שחורים או שיש לה חולשה יתרה כזו שאדם מן הצד אומר תשמעי את נראית לא טוב האדם על עצמו קשה לו להעיד והיא גם כן לא צריכה לעצום אז תראו שיש הרבה יוצא מן הכלל יש את הכלל בהלכה שמעוברת צריכה לצום אבל יש לזה הרבה יוצא מן הכלל מניקה בעיקרון מניקה צריכה להיתנות וגם ב-9 באב נדחה היא צריכה להתנות וגם אם הילד כולו תלוי בהנקה שלה היא צריכה לנסות לתת לו תחליף ואם הוא לא מקבל את התכלית אז היא יכולה לאכול ולשתות כל סורכה יולדת 3 ימים אחרי הלידה אסור לה ליטענות שבוע ימים אחרי הלידה הי היא אומרת שהיא צריכה מותר לה לא להתענות והשנה כיוון שאת 9 באב הוא נדחה אז עד 30 יום אישה שילדה או הפילה 30 יום אם היא מרגישה חולשה אפילו שלא צריך לא צריך לשאול אותה היא לא צריכה להגיד אומרים לה לאכול וזהו זה בנוגע לבעוברת מניקה וכן הלאה אדם עוברת שהגיעה בבוקר זה גם מצוי מאוד אצל מעוברות הקיאה בבוקר ואחריה קאה היא מרגישה קצת חלשה יכולה להפסיק את הצום כל הדברים הללו אתם יכולים להעביר אותם זה דבר שהוא לא שייך גם גם אם האישה היא לא היא לא שואלת זאת אומרת היא לא גם
להתקשר לרב יכולה במקרים אלו להפר את הצום כן
רואים מידע על מה תודה רבה אמרתי שאני מדבר חולשה גדולה מהרגיל לא כשרה לאינטרנט
אני ממש ממש לא לא אני מסופח בעניין כי הרבה פעמים אישה תגיד לך אני יכולה אני יכולה אני יכולה וזה לא ממש נכון הרבה פעמים תגיד לך לא נכון לא יכולה לא יכולה לפעמים צריך את העזרה של האדם מהצד שהוא רואה אז יש לו מין הוא רואה יותר טוב הוא מבחין יותר טוב הקרוב זה עם מערכות או ראבל אז זה אדם שיכול יותר לבחון כן מה לא עושים בצור בצום לא יושבים ומתבדחים בצור לא יושבים וקוראים וקוראים אלבומים אלבומים משפחתיים מה לא עושים בצום בצום לא לא קוראים סתם ספרות סתם יש לי ספר סיפורים סתם לקרוא בצום צריך לקרוא סיפורים כאלה שהם גורמים ללב שלך להיות נשבר סיפורים על השואה אתה יכול לקרות סיפורים על מה שהיה לעם ישראל ומאורעות הבחורבן אתה יכול לקרות ספר יוספות אתה יכול לקרות כל הדברים הללו זה בסדר אבל לשמור תמיד על האיזון התפוצויות של צחוק וכדומה זה לא הזמן אנחנו לא אומרים אנחנו לא אומרים שלום ב-9 באב אם יש בן אדם שכבר אמר לנו אז אנחנו עונים לו בשפה רפה כדי לא להעליב אותו כדי לא לבייש אותו אבל אם יש בן אדם שנולד לו ילד אתה רואה בא במינך אומר הוא אומר לי עזזור משיח זה כתוב זה כתוב שצריך
שצריך להגיד מזל טוב זה לא זה לא משהו יוצא דופן וזה זה בסדר אתה יכול להגיד יש את הסדר שאנחנו באים לבית הכנסת מינכה מה אנחנו עושים דבר ראשון לובשים את הטלית ואת התפילין ומה אנחנו מתחילים מתחילים שמה שיר של יום אחר כך כבד אחר כך אחר כך עלינו אנחנו לא אומרים תמיד עושים פעמיים עלינו פעמיים קדיש הכל כרגיל אבל לא צריך לעשות עלינו וקופסים שיהיו תהילים ואחרי זה אנחנו מתחילים את המינכן תפילין של רשי אחרי צריך להיזהר לא לעשות את זה מדי מאוחר כדי שנספיק להניח רבנו תם בזמן של רשי לא בזמן של רבינו תם אנחנו צריכים להניח אנחנו צריכים אנחנו צריכים להניח תפילין שרבינו תם אנחנו לא פוסקים כמותו בעניין הזמן צריכים להניח את התפילין שלו בזמן וגם להגיד את השיעורים את השיעורים את החיטה כבר אפשר להגיד עם הטילם של רעשים וכן הלאה אפשר מחצות היום אתה כבר יכול להגיד את השיעור של בית הבחירה אפשר ללמוד אז רמבם אומר הרבי לעשות במוצאי היום זה כבר אנחנו משירים לסוף היום תרמבם מה עוד נשאר סיומי מסכת עד כמה שאפשר להשתדל לשמוע בימים הללו לפרסם אפשר לשמוע ולתת על ידי חובה גם ברדיו יש ברדיו מורשת כל יום יש רדיו קול חי יש ברדיו קול ברמה כל הדברים האלה ומכוסים אתה יוצא ידי חובה גם כשאתה שומע את זה באמצעות הרדיו זה גם כן יש בזה עניין ויש בזה חשיבות אני רוצה לשאול אותכם מה אני לא דיברתי שחשוב לכם כן
אם אני בא לנסות
המפסקת אבל לא היום עדינים של סעודה מפסקת לא רק שני תבשילים אפשר בשר ולא לשבת על הרצפה ואפשר אפילו 3 זה מה שאני רוצה להגיד שזה לא דין של אבלות בסוד אדרבה צריך לאכול מצווה לאכול כן שאלה שניה
יהודים האם מותר ביום ישיבה רגיל לא לא עובדים בבוקר
לא עובדים ב-9 באב ומי שזה נחוץ לו
דחוי
שידחה את העבודה גם כן מה עוד
הנעליים כללי הבד ושבת זה אותו שני אנחנו כן אוכלים מתכוונים מתכונים לשבת
כן אבל אכילה אתה צודק זה גם עונג שבת האכילה זה תענוג בזמן הזה אפילו ללבוש נעליים כאלה של קרוקס ושבת זה לא בדיוק כבוד שבת כן מה עוד
לא הספיק להניח את הבן אדם משקיעה אותם לנפשק או אין
לי ברירה אבל זה לא לא לא כדין זה לא כדי יותר טוב מכלום כן השמטות בתפילה הערה נכונה אנחנו לא מברכים שעשה לי כל סורקי אנחנו לא אומרים את את את המזמור לתעודת כמובן אם כן אומרים אומרים מזמור לתודה אבל לא אומרים באובל לציון את הפסוק ואני זאת בריטי שזה התורה ותשע באב לא לומדים תורה שמשמחת את הלב מה עוד לא לוקחים את הציציות לא לקריאת שמע ולא לברוך שאמר בבוקר עושים את זה במנחה
שלום
לכם אבל על מה בית הדברים
הרב
קורים קריאת מתחילים ככה להוסיף תפילין של רש"י ומתחילים בכל קריאת שמע ואז עושים עם הציציות כן שחרית לא אומרים ברכת כהנים נכון ברכת ציצית לא אומרים בשחר וברכת
סמים לעשות מה מה הכלים הילדים
אתה יכול לספר להם סיפורי החורבן אתה יכול לספר להם להוראות שהיו אז סיפורי השואה ואיר נוער גם לא זה בלילה כבר לא אחרי שאנחנו גומרים קינות המנהג של הרבי הראשי להגיד עוד פעם מגילת איכה בבוקר כי זה צריך לקום מוקדם אתה שומע נמרוד זה יום חופש אז אפשר בשבע כבר להיות כן מה כן מה אתה אומר
זה מאוד נכנס לך
בבוקר לא בבוקר אחרי הקינות שגמרת התפילה אתה חוזר עוד פעם למגילת איכה לבד כן מה אני אגיד לך
אפילו לאנשים בתשע וחצי ביום זה אחלה בקהילות כבר לא
מגיעים אני אגיד לך משהו מספרים על הרב אלישב שהיה קורא תקינות מאוד מאוד לאט אז היה קם בשתיים לפנות בוקר ומתחיל להגיד קינות מה שבטוח בטוח שעד 12 יגמור אותם היה טיפוס מאוד איטי הוא היה לומד לאבא שלו לעילוי משמת משניות על שם אבא שלו זה היה לוקח לו שבוע וחצי אחרי היועץ החט שהיה גומר אותם יאיר לומד בעיון ולאט לאט כל היום ככה משנה ליום
אם אני בבית כל שבת הולכת בחוס אז מתי היא לראות שאתה
באמת סיפור כזה היה אצל אבא של הרבי האבא של הרבי היה רב בית כנסת והיה יהודי שהיה רגיל כל השנה ללכת עם נעליים כאלה נוחות בימים ההם זה היה נעלי בד כאלה ובשבת שתיעה באמר לו לך הביתה תחזור עם נעלי אור כדי שלא תראה אבללות בשבת הזאת
לא זה לא היה אבל על הזה לא זוכר על בן משפחה לאבא שלו
נפטר אז בקיצור הוא וצע אבל הוא רצה כן לא להיות ב-9 ברב אפשר ללכת עם קרוב אפשר ביתר זה כפכפים טובים למה לא אבל שיהיה לך בחוץ נעליים עם שפיצים כמו הצרפתיות האלה כן
יש כאלה שאומרים
אותם לאו דווקא לכוון את זה יש תשובה מהאדמור הזקן על הנושא הזה ויש גם תשובה מהרבי על הנושא הזה והמסקנה של הדברים זה לא צריך להיות לגמרי מכוון נותנים תשים אותם כאן זה לא בסדר וזה זה הסבר שלם בגלל שהפרשיות שמה בנויות באופן כזה שזה איך שלא גם אם תשתמטר לכאן זה אומר לשם זה עדיין יהיה נחשב כבאמצע הפרשיות אבל זה נכון אבל לא לא אפשר מותר גם לא כי יש יש מהרבי שהוא כותב שהאדמור הזקן היה מכוון גם תפילין של רבינו תם הרב בעצמו כותב את זה אז לכן מה אם ראי כן כן לא אני לא מדבר על אחד כמוך מהצדיקים שלא מסתכל בראי בכלל אבל האדמור הזקן כן מה עוד חברה גמרנו להם 9 באב טל לאט לאט