תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
יש לנו הלכה בסדר גודל ממש בפרק הראשון בהלכה ח' מין דגן שהוא מקולף ומספיק לי שהוא מקולק אפילו לא ובישלתי אותו הוא לא נדבק אחד בשני הוא גם לא נחתך מה הברכה שאני צריך לברך עליו הוא התבשל בלי קליפה עכשיו מביא שתי דעות דעה אחת בורא פרי האדמה דעה שנייה נברך עליו בורא מזונות הנטייה של האדמור הזקן לברך עליו בורא מיני מזונות אם אין לו קליפה
אני שואל אותכם מוריי ורבותיי קהל קדוש ונכבד כשאכלתם בחיים שלכם שלווה או לא אכלתם אבל מה אתם חושבים מה הברכה שצריך לברך עליה
אדמה
מה היא שלווה
חיטה תפוחה
אם לדעתכם אני עכשיו אתם הרבנים האם לדעתכם החיטה עם קליפה או בלי קליפה בלי
קליפה
בלי קלי אני לא יכולה לתפוס אם כן מדוע אתם כחסידי חב"ד ברכתם או טענתם לאכול את שלווה אתה כבר לא הולך לעשות פה מהומות אני רק שואל אותכם שתענו לי מדוע ברכתם על השלווה ברכת בורא פרי האדמה או מדוע טענתם לי שמחים עליה בורא פרי האדמה
הגרעיני חיטה אוסים וזה הם נימוחו בגלל
מה שאתה אומר זה דעה אחת בסדר גודל נהנים פרק 1000 סעיף חיט הדעה אחת אבל ההלכה לא כמו הדעה הזאת כי האדמור הזקן מביא בסתם
אז אתה אוכלת גם את העיסה שאני רוצה מסביב את השלווה תאכל את היבשה בעצם אתה
רוצה לטעון
שאם אני הייתי לוקח את
הגריסים ומייבש אותם הברכה שלהם בעיות פרי אדמה אבל אם הם רטובים בבריכה שלהם מזונות אתם שמעתם פעם על רעיון שכזה
שאתה לא
אוכל רק את הכניסה רגע אתה אמרת רעיון אני רוצה להציע אותו בפני הציבור הוא טוען שאם יש לי גריסים בתוך מים הברכה שלהם תהיה מזונות אני אייבש אותם הם יהפכו להיות בורא פרי אדמה אתם שמעתם פעם על על בריאה כזאתי שכשמייבשים אותה היא משנה את הברכה שלה
למה אתה אתה אתה מה זה המזונות זה הקמח שיצא מזה אבל אם ייבשת את זה וזה כבר לא אין איזה קמח הוא
חזק למה אתה אומר שקמח למה אתה אומר שקמח זה
הקמח יוצא מזה הדחיפות של זה המין הוא לא
נדבק אני מדבר איתך על מצב שלא נדבק מי יענה לי אני רוצה לבדוק את האינטליגנציה שלנו מי יענה לי על השאלה שלי
שמה
למה אתם אמרתם שמברכים על שלווה בורא פרי האדמה הרי אם דבר הקליפה שלו מתקלפת הדעה הראשונה היי שלווה לא מתבשלת בכלל היא רק נאפת ולכן מברכים האלה קליפה אין לה קליפה אבל היא לא מתבשלת תנאי גמור תקרא את הסעיף שלך
אבל מה זה בישול
נחיתה תפוחה
זה נקרא אפייה זה לא מים
אין מים
עכשיו נצליח את זה
עם מים עם החום כמה פופקורן מה אתה רואה אתה מבשל אותם פופקורן אפשר להכניס אותם היום במיקרוגל ולעשות
אני יכול לעשות שאני עושה חזה אופנה על מחבת בלי שמן לא נקרא טיגון זה נקרא זה נקרא אפייה
כאילו
שזה
מחבת נכון לא משנה אם זה בשם מעט שמן זה יהיה תיקון מה זה נוגע
לעניין לא
עיניים את זה אז אני אומר לך אין בואי איתי למפעל פעם פעם היה פה ברחובות המפעל הכי גדול של השלבות ברחובות פה ברחוב הרצל פינה שמה קצת עיר זה לא לא אין אין בישול אין בישול מתפוצץ כמו איך איך מדפיפים את הפרו קורט איך מהתפיחים את הפופקורן חייבים שמן היום לא חייבים שמן
לא
שינה ברכה אדמה חיטה אדמה אני תפתח את ההלכה שם באמת אתה אתה יסודי תפתח את ההלכה שם אתה תראה שאם אתה מבשל אחד ממיני דגן והוא כבר כל מישהו שהוא לא נדבק והוא לא נחתך הבהרה שלו במלונות מחלוקת אדמה מזונות אדמור הזקן פוסק מזונות טוב חבר'ה שאלה נוספת ברור הלכה