תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
ידוע שצריך להיזהר שלא לאכול ולשתות מאומה בלי ברכה השאלה היא מה האדם צריך לעשות כדי שזה יהיה חזק וקבוע בליבו לא להכניס כלום לא טיפת מים בלי ברכה כי מי שאוכל בלי ברכה אומר את הגמרא שהוא כאילו גוזל הוא גוזל את הקדוש ברוך החי וריעי אהובה יותר כנפשי רגע לפני שאנחנו עוברים לשיעור אבקש את תשומת ליבכם
אני מבקש את עזרתכם היום
לקחתי על עצמי בסיעתא דשמיא ובעזרתכם הנדיבה להחזיק את כל אלהוראה ומשפט כהמשך של מורי ורבי הרב מאיר אהרון לרב השלום מורי ורבותי אנו ממכם תעזרו לי להחזיק את הכולל בהרחבה בגשמיות ובאופניות להחזיק את הדיינים להוסיף עליהם לעלות מיכאל בתורה ויראת שמיים והקדוש ברוך הוא ישלם לכם כדונכם הטוב ובנה בחיה ומזונו ובכל הרוויח בסיעתא דשמיא
שתראו אותה בפועל ממש כל שקל ושקל שאתם נותנים יחזור אליכם ביתר שאת ביתר עוז ותראו ברכה והצלחה בכל מה שאתם צריכים גם בגשמיות גם ברוחניות וגם בחינוך הילדים למטה בתיאור הסרטון ישנו לינק שאפשר באמצעותו לתרום באופן ישיר תבורכו מפי עליה
אז אני רוצה לומר לכם
שבעקבות שאני ראיתי שאנשים מתרגשים מעניינים ככה שיש להם גם כן צד של גבורה אז אני אשתף אותכם במשהו שכתב אחד מהתלמידים של התלמידים של האריזה על שמו רבים מרדכי כהן והוא כתב ספר שנקרא שפתי כהן על התורה זה ספר מקובל על הפסוק בפרשת עקב ואכלת ושבת וברחת אני רוצה לצטט לכם את לשונו
מובטח לכם שלא תשכחו מה שאני הולך להגיד עכשיו
שמעתי
כל המברך
על כל מה שאוכל
ואינו מכניס לגופו שום דבר בלא ברכה ראשונה ואחרונה
כשמת אין התולעים שולטים בגופו
לפי שהתולעים הם מן הקללה מאיפה אנחנו יודעים שתולעים זה מין קללה שנאמר כי תוחלנו התולעת והברכה שאנחנו מברכים
היא הפך הקללה שנאמר להניח ברכה אל ביתך
והוא אומר אל ביתך הבית של האדם הוא הקבר
ברכה
בגימטריה כף ריש זין קרז שמכריזים שלא יגע בו שום נזק
עוד ברכה במגימתרי זכר לפי שמזכיר שמו הוא מברך על כל דבר ודבר שאוכל ואינו נהנה משום דבר בלא ברכה ולכן מצילים אותו מדין תולעים+ לפי שבער גופו מתגדל ומתרבה על ידי ברכה אין הקללה שולטת במקום ברכה
וכן מצינו רמז לזה ואכלת ושבעת וברחת סופה תיבות דלת
גימטריה ברכת הנאנים להציל מדים תולעים הוא כותב את זה בתור מקובל
מקובל
ואכלת ושבעת וברחת אז הטף טף טף
זה סופי תיבות דלד תאבים גימטריה אני מצטטת את לשון אפילו לא בדקתי את הגימטריה גימטריה ברכת הנאנים להציל מדין תולעים זאת אומרת המשפט הזה צריך לבדוק אני לא בדקתי אבל זה ציטוט מהספר שלו
מוריי ורבותיי קהל קדוש ונכבד אהובי יקירי
אני חושב שהדברים האלה קודם כל זה לא רק הוא הביא או זה כפה חיים מצטט אותו בכף החיים פלצ'י מצטט אותו בסימן כאבד נון טית כף החיים של הרב סופר מצטט אותו בסימן ריש בית זה דבר שמביאים אותו הפוסקים זה לא משהו שהוא רק קבלים
אני חושב שזה משהו נורא פשוט דבר שבירחת עליו הוא הפך להיות קדוש אז שזה הפך להיות דם ובשר כבשרך אז אף אחד לא יכול לגעת בזה אבל אם הכנסת משהו שהוא לא זה אז גזלת אז באים עיתונאים מחזירים את הגזילה פשוט איך אומרים משהו פשוט לא משהו מסובך
משהו פשוט
עכשיו יש לזה רמז הרי לזה לכאורה הדברים שהוא כתב אבל הוא בזמן האריזה יש לזה רמז במדרש מדרש פילים
אמר יש לה קיש
אמרת לה השם
אתה טובתי
בעל עליך אכלת ושבחת כאילו משלך אכלת דבר אחר בא עליך יבלו כל הטובות
ויבלו בך דבר אחר בל עליך מבלה אני כל הטובות בגופך וגופך אינו בלה זכורה אז כתוב במפורש שכשאתה אכלת ושרת אז הגוף לא יבלה זה לכאורה דבר שכתוב במפורש
במדרש רבי אברהם פלגי יש לו ספר שנקרא הוכיח תוכיח על התורה הוא מפרש את את התהילים שאומר עברך את השם אשר יהיה
אף בשרי ישקול לבטח למה מה אני מברך את השם והשם נתן לי את העצה לברך אליו משום שעל ידי זה אף בזרי ישון לבטח אז הוא זה רמז לעניין הזה עכשיו משהו חסידי עד עכשיו זה היה כזה גבורות מוסא משהו חסידי אבל תראו שגם החסידי בנושא הזה של ברכה הוא
מאוד מאוד מאוד מאוד רציני בספר המאמרים תף שין יוד 1000 מסופר שם סיפור
שהרבי הראייה יצא לו בתור ילד שהוא אכל לפני שהוא אמר מודה אני בבוקר והוא אכל את זה הוא אכל גם בלי ברכה כנראה שהיה ילד קטן מאוד והוא מספר את הסיפור הזה שאבא שלו גר בו על זה שאכלת לפני מודה אני ואכלת בלי לברך הילד פרץ בבכי אוקיי וכאן אני מצטט את היומן של באריאל אמר לו הרבי רשף כשאוכלים לפני מודה אני בלי ברכה
מותר לראות ומבלי הבט על בכיתי לקחני בידי אל חדרו ואומר כיצד עלה בדעתך לאכול לפני מודה אני ובלי ברכה כי הם אומרים הוא לא ויתר עכשיו לץ מספר את הדברים האלה
ברור שהוא לא בא להגיד שאנחנו הרי בהר היא האסליחה ההורים זה כמו הרי ברשב והילדים הם כמו הרי בר אבל כנראה שהוא מתכוון להגיד שאפס מיני ובפעמים קצאו אנחנו צריכים ללמוד
שזה דבר שהוא חשוב זאת אומרת להיות להיות בן אדם שמדקדק במצוות ולחנך גם את הילדים בזה גם העניין של מודה אני וגם על העניין של הברכה
והרבי באחת השיחות שהוא שיחח עם הילדים והציבות השם אתם יודעים שהיו שיחות מיוחדות לילדים אז הוא בחר להגיד להם ככה שאחד התפקידים המיוחדים המוטלים על צבאות השם הוא להתאפק ולא לאכול ממתקים
לפני שמברכים ברכת הנאנים כאשר אוכלים מאכל בלי ברכה חס ושלום רחמנא ליצלן זה המילים של הרבי אין המאכל מתקרב לאלוקות וליהדות המאכל לא מתקרב אז זה דבר שהוא נורא נורא חשוב וכשאנחנו נמצאים בשבת של ברכות אז אנחנו צריכים להתחזק בנושא הזה של ברכות וכמו שסיפרתי לכם פעם הגעתי פעם לאיזה בית כנסת ודיברתי לא להגיד אני יודע לא לדבר באמצע התפילה
אמן וכאלה וזה אז אמר לי בסוף המזכרתי שמוזכר בספר חרדים בספר הגלגולים שמי שמדבר אז מתגלגל בעלה הוא מדבר באמצע התפילה אז הוא מתגלגל בעלה אז בסיום ניגש אליי גבאי ואמר לי הרב כל הדרשה בסדר אבל בסוף גם הסברת את זה זה הסברת עד שלא אמרת אז אני אומר חברה צריך לא להכניס לפה בלי ברכה מי שיזכה לא להכניס בלי ברכה
אז איך אומרים אף בשרי ישכון ליבך לא יהיה לו בעיות עם הנושא הזה