ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

חיכוך מועיל

גַּם אִם יִשְׁכְּבוּ שְׁנַיִם וְחַם לָהֶם וּלְאֶחָד אֵיךְ יֵחָם 🔹 ויכוח על מנת להגיע אל האמת מועיל מאוד 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ד פסוק יא 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

קהלת פרק ד פסוק יא גם אם ישכבו שניים וחם להם ולאחד איך יהיה חם עוד פעם גם אם ישכבו שניים וחם להם ולאחד איך יהיה חם שניים שוכבים חם להם לאחד איך יהיה חם הפס הרבה סודות אז ככה אני רוצה להתייחס לכמה וכמה שלבים בפרשנות של הפסוק הזה ואנחנו נלך לפי הסדר אני רוצה לדבר על אולי 5 5 או 6 נקודות 5 נקודות שאין משמעותיות בהבנת הפסוק ונתחיל קודם במשמעות הראשונה אותה כותב הרן בדרשות שלו הרן רבינו ניסים אחד מהראשונים
והוא בדרשות שלו נותן פרשנות שהיא קודם כל אני הולך כמו שאומרים מי הרוחני אל הגשמי הפרשנות שלו הכי הכי רעיונית מה אומר לנו הרן הוא נותן יסוד פילוסופי שהוא בא לידי ביטוי בחיים שלנו המעשיים הוא אומר כל פרטים שנכפלים
מסכימים על תכונה אחת והם מחזקים את אותה התכונה כל פעם שיש דבר שחוזר על עצמו עוד פעם+ פעם+ פעם הם מרמזים רומזים על אותה תכונה הם מחזקים את אותה התכונה הוא מוריד את הרעיון הפילוסופי לרמה המעשית אומר תשמע אם יש כמה אנשים בשטח ששניהם הולכים באותו כיוון שניהם הולכים באותו ראש באותה מחשבה באותו שיקול באותה אמונה באותם באותו באותו תנועת נפש כל הדברים האלה כל הבחינות הללו גורמים שהחיזור
שיהיה ביניהם יהיה מופרע מאוד והחידוש שבדברים שלו זה שהם לא צריכים להתגבר ביניהם אם שנינו מגיעים ביחד לאיזה שהוא מקום ושנינו מאמינים באותו דבר שנינו חושבים את אותה המחשבה עצם זה שאנחנו חושבים ביחד את אותו עניין אנחנו מחזקים אחד את השני אני יודע שאתה חושב כמוני זה מחזק אותי אני יודע הראשון לשני השני לראשון זה דבר שהוא וזה גם כן גורם
שאחד מהם לאט לאט גם אם הם לא לגמרי שווים שווים בדעות אחד מהם לאט לאט מיישר קו עם הזולת הנקודה הזו שהדבר מסוים מושפע מהסביבה שלו גם בלי לדבר אף מילה בלי לעשות כלום האדם פשוט חי עם הסביבה הבחינה הזו אנחנו מוצאים אותה בעולם גם אצל בעלי החיים אני לא בדקתי על כל בעלי החיים אבל גם בהבתה ממש ממש כללית אנחנו יודעים שיש ישנם הרבה מאוד בעלי חיים שמשתלבים לא יודע איך קוראים לזה אבל הם משתלבים בצורה החיצונית שלהם בצבע שלהם במצב
מקום איפה שהם נמצאים זיכיתי דוגמה ממש מוחשית אבל גמל שלמה הוא דוגמה שלא מתחלפת הוא פשוט חי בין עלים ירוקים הדובלה אלא לגבי הקרח ישנם המון המון המון חרקים ותולעים שהם פשוט הופכים להיות כאלה בגלל שהם נמצאים במקום מסוים תולעי האדמה הם בצבע אדמה וכולי וכולי וכולו גם תולי הפירות הם בצבע הפירות אתם בוודאי יש לכם דוגמאות נוספות
ולא רק זה הם לא נולדו כאלה הם נוצרו בהתאם יש אפילו בדיקות שרואים אם הוא נמצא באזור כזה אז הוא יותר בצבע כזה אם הוא נמצא באזור אחר אז הוא יותר בצבע אחר כלומר אתה רואה את ההשפעה של העולם הסביבתי על בעלי החיים בצורה ישירה אני רוצה לומר לכם שאם אנחנו מצאנו את הנקודה הזאת אצל בעלי החיים קל וחומר בן בנו של קל וחומר שזה קל שזה אצל האדם כיוון שעל פי הקבלה על פי הסוד בעלי החיים יונקים את החיות הרוחנית שלהם מעולם הנקודים שהזכרנו אותו כבר כמה וכמה שיעורים עולם הנקודים נקרא עולם התוהו עולם התוהו ועולם הנקודים זה עולם הפירוד ובעצם יחסי גומלין
שמה צריכים להיות ממש ממש ממש רדודים ואם בכל זאת אנחנו מוצאים אצל בעלי החיים את הנקודה הזאתי של יחסי גומלין בצורה יוצאת מן הכלל יוצאת דופן שמה מינה ברור הדבר מוחלט הדבר שיש יחסי גומלין של דבר נמצא ליד דבר גם כשנמצאים בעולם שמהותו הפנימית עולם של פירוד עכשיו אם כן הדברים ביחס לבעלי החיים אצל האדם שהוא לא נוצר מעולם הנקודים אלא מעולם הברודים מעולם התיקון איך שזה נקרא עולם האצילות שכל הבחינות שמה כל ספירות כמו שהם נמצאים בעולם הזה יש להם המון יחסי גומלין אחד עם השני הם כלולות אחת מן השנייה וגם הפרות אחת את השניה ומהותו של האדם והצלחתו של האדם והרגשתו של האדם מקבלת באופן בלתי אמצעי מהזולת מהסביבה מהמקום מההשראה ותדעו שזה לא רק מבני האדם האדם מושפע מהדומם של סביבו
האדם בוודאי מושפע מהצומח שסביבו וגם מהחי וכמובן מהמדבר אז כל הסיבה לכך היא מפני ששורשו מעולם התיקון שתיקון פירושו התכללות השתלבות אלמוניה הברודים עולם הברודים עולם הזה גם בצורה החיצונית והברודים זה חברי כאלה גדולות שהיו על העיזים שהם לא נקודות פרטניות אלא זה חברת כזאת שבעצם מקיפה למשל הפרות שלנו שחור לבן אז הרבה פעמים אתה יכול לראות שהרבה מאוד שחור והוא גם כן מתחבר עם חלקים אחרים אבל יש יש קטעים לבנים גדולים יש קטעים יש שחורים גדולים שיכול להיות שהשחור או לבן מקיף את הגוף כולו באיזשהו מקום רק שיש לו עליות וירידות מורדות וכולו אז זה לא נקודות אלא זה ממש חלק משמעותי מחובר אז לכן זה ברודים וזה כל
התיקון זה ההשתלבות אצל האדם אנחנו רואים את הבחינה הזאתי וחכמינו השתמשו בה הרבה מאוד פעמים למשל בפרקי אבות חז ל אומרים לנו מרבה ישיבה מרבה חוכמה תבוא תיכנס תלמד תקשיב לא תקשיב תשחק בפלאפון לא צוחק בפלאפון תרשום לא תרשום תירדם משהו נכנס יותר יותר ממה שאנחנו מסוגלים אפילו בשכל להבין נכנס החזל ממשילים לזה אדם נכנס לחנות של בשמים לא לקח כלום הוציא ריח טוב איתו
קלה ספג משהו אי אפשר אחרת זה טבעו מהותו הפנימית של האדם התוספות במסך כתובות כותב ש שהאדם משנה את האינטליגנציה שלו בהתאם לסביבה שבה הוא נמצא אתה נמצא בין חכמים אתה הופך להיות חכם עם הזמן אתה נמצא בין טיפשי אתה הופך להיות טיפש ואין כמו שאומרים אין מצב לא יכול להיות אחרת
כאשר האדם כאשר האדם נכנס הולך אצל אצלי כן כאשר האדם מכוון מכוון את עצמו להתעלות הוא מתעלה כל זה למה כי אלוקים נתן לו את הסיכוי לתיקון זה מאוד מאוד חשובה זה מתנה שהשם נתן לו הקדוש ברוך הוא כאילו נותן לאדם תשמע יכול להיות שאתה מרוסק בבחינה זו או בבחינה אחרת נפשית אבל יש לך אפשרות
אותם מחדש באמצעות זה שאתה נמצא ליד עצם זה שאתה נמצא ליד זה מפרה את העניין זה מושך אותך גוף האדם אפילו הגוף הרבה פעמים כאשר אדם עובר ניתוח ניתוח קשה והיו צריכים להסיר ממנו חתיכה מסויימת של בשר לא על אף אחד אז במקרה כזה הוא צריך
השלמה לאותו בשר לוקחים ממקום אחר ומשתילים לו אבל תדעו שמבחינה רפואית הבשר אמור להשלים את עצמו אם האדם היום יודעים את זה הם קוראים לזה ואק יש להם מכשיר כזה שיוצר כל הזמן ואקום
אם אם עם משיכה של הבשר ועל ידי זה הבשר הולך וגדל בצורה לא לא פרופורציונאלית תוך זמן קצר לפעמים קורה שאדם לצורך נסיבות היה צריך לקחת לו להוריד ממנו איזה שהוא גוש לא בריא ועד ששלחו את זה ועד שבדקו את זה בינתיים הם לא סוגרים את המקום
מפני שהם רוצים לדעת איך לסגור וכמה צריך עוד להוריד לפעמים ולפעמים עד שבאה התוצאה זה יכול לקחת כמה שבועות ובינתיים סוגרים אותו עם אבק כזה וכשהם פותחים מטק אחר כך הם מגלים שזה גדל כבר זאת אומרת שחצי ממה שהיו צריכים עוד לסגור לו כבר נסגר לא צריך את לא צריך לחתוך ממנו ממקום אחר כדי לסגור זה כבר גדל בעצמו עוד כמה שבועות זה כבר היה נגמר לבד מדוע זה ככה משום שבעצם גם החומר של הגוף אלוקים ברא אותו בתנועה הזאתי שהוא מנסה להשלים את עצמו לתקן את עצמו אז כשאתה מעמיד אותו אני רוצה להסביר מבחינה פיזית כשאתה מעמיד אותו ליד משהו שמושך אותו בוא בוא תתקדם בוא תגדל רק מושך אותו
בעוצמה של ואקום אז הוא הולך אחרי זה התקדם הוא נמשך אחרי זה זה טבעו של האדם אז אתה יכול לבחור אם אתה רוצה להיות מתוקן אתה יכול לעשות את זה בשנייה אתה מתקדם אתה הולך אצל אלה המתוקנים ואתה נעשה מתוקן לאט לאט אבל זה נעשה אתה הולך בכיוון לעומת זאת אם אתה רוצה כמו שאומרים להתדרדר זה גם יש לך אפשרות לאן שאתה הולך אתה נמשך אחרי הסביבה שלך הרמבם בתור פילוסוף בתור רופא נפש בתור רופא גוף הוא אומר האדם הוא מדיני מדיני זה הפירוש הזה הוא הפירוש הוא ייצור חברתי מה זה נקרא ייצור חברתי בהגדרה הפילוסופית שהוא מוכרח להיות מושפע מהזולת מוכרח לכן הרמבם בהלכות דעות כותב אתה חייב להתחבר אצל החכמים אצל הצדיקים אצל האנשים הטובים משום שאם אתה לא מתחבר אליהם אתה מוכרח לקבל מהסביבה
שסביבך שאם היא לא טובה אז אתה גם כן הולך אחריה באופן טבעי אתה לא יכול לברוח מזה אז זו שהיא מאוד מאוד יסודית וזה מה שאומר לנו שלמה כאן שלמה אומר אם ישכבו שניים וחם להם ולאחד איך יהיה חם אומר הרן מדובר פה על על אחד שבכלל לא מדבר איתך אחד שבכלל לא מסתכל עליך זה לא מדובר פה ברעיון של הרן זה עוד עוד לא מדובר פה על הגוף הגשמי שמובה זה עוד נראה בהמשך אבל קודם כל ברעיון המופשט הפילוסופי אם יש שניים שנמצאים אפילו הם לא מדברים אפילו לא זה הם מקרינים אחד על השני הם מקרינים אחד על השני ומשפיעים אחד על השני וחם להם חם זה תמיד מה עושה חום למשל לנר ממיס אותו ממיס אותו ואז יש התמזגות תמיד החום יוצר התמזגות
אז אז וחם להם המשמעות היא שיש איזה שהיא מזיגה ביניהם אפילו שהם לא עשו משהו אחד עם השני הם רק היו אחד ליד השני זה כבר יצא את אותה תנועת הנפש וזה דבר שהוא מאוד מאוד משמעותי באה תורת החסידות על זה ואומרת רעך ורע אביך אל תעזוב מי זה רעך ורע אביך הקדוש ברוך הוא באה תורת הר הזנות ואומרת תשמע גם שאתה נראה לך שאתה לבד אתה יכול לחיות עם חבר אתה יכול לחיות עם חבר שהחבר הזה בעצם יעשה אותך טוב אם אתה תצליח להסיר
קוויתי השם לנגדי תמיד שאתה מרגיש כי אתה עם הדין זה לשון הפסוק שהקדוש ברוך הוא הולך איתך על כל צעד ושעל ואתה חי עם התחושה הזאתי עם האמונה הפנימית בהשגחה פרטית אז אתה תהפך להיות בן אדם טוב בגלל שיש לידך חבר טוב והחידוש המופלא הוא שזה תלוי במחשבה שלך אם אתה מודע לזה שיש כאן חבר לידך שיש כאן עוד אדם אז אתה באמת מושפע ממנו אם אתה לא מודע לזה שיש לידך עוד אדם לא תהיה מושפע ממנו אף פעם אז אתה זה תלוי בחיים אתה מציב את העץ שבי ת ישן מנגדי תמיד אם אתה שם את הקדוש ברוך הוא במול העיניים וגם איזה הקדוש ברוך הוא אתה שם מול העיניים איזה בחינה
בהקדוש ברוך הוא איזה איזה איך אתה מכיר אותו מאיפה אתה מאיפה אתה קולט אותו זה השניים יחדיו של דעתו של הרן אני רוצה להמחיש לכם את זה אדם סיפור אמיתי של אדם שעשה מעשה פשע נוראי בארצות הברית שמו אותו ביהודי שמו אותו בכלא הכי הכי חמור אלקטרז האדם הזה נכנס לשם ויצר ריצה את כל עונש המאסר שלו שהיה ארוך כמה וכמה שנים והוא יצא נורמלי
והשמועות אומרות שאנשים לא יוצאים שנתיים לא מחזיקים שם נורמלים משום שזה בדידות לא נורמלית היה קשה שאלו אותו איך עברת את זה יהודים אומר תדעו בתקופה הראשונה אני כמעט חשבתי שאני משתגע אבל יהודי הוא ביקש שיכניסו לו איזה שהוא ספר יהודי הכניסו לו תנ ך מתורגם באנגלית התחיל לקרוא את זה כל היום כל היום תנ"ך פשוט אתה בלי פירושים בכלום תנך
ולאט לאט האמונה בקדוש ברוך הוא נכנסה לו והוא הרגיש שהקדוש ברוך הוא איתי בכל מקום אז הוא שמח אני לא לבד אני נמצא עם אלוקים בכל מקום הוא נמצא איתי הוא אומר זה ריפא אותו מבחינה נפשית זה ריפא אותו יום אחד עולה עולה לו המחשבה נו בסדר אלוקים נמצא איתי אבל למה הוא רצה שאני אהיה פה דווקא אין לי בעיה אני לא לבד אני עם אלוקים אבל למה למה הוא רוצה שאני אהיה פה אז אז הוא למד בתנך שכשמתפללים מאלוקים ואלוקים שומע אז הוא איך אומרים מהלב הוא לא יודע סידור הוא לא יודע דת הוא מהלב אומר אלוקים אני מאמין בך אני אוהב אותך אני מרגיש אותך תגיד לי למה אני פה למחרת הכניסו לו מכתב שעבר את כל הצנזורות
ומה היה כתוב במכתב חבר משותף אומר לו שהמאפיה שאתה היית היית מתעסק הוא היה בעולם האפור מתעסק המאפיה סגרה חוזה זה הסכם ביניהם שהם ואתה מבוקש מספר אחד שלהם הם לא מצליחים הרי להוציא את זה לפועל מפני שאתה שמור שם באיזה שהוא מקום אבל בראיון
עברו כמה שנים שזה והמפיה מצאה שבמי שהיא חשדה זה מישהו אחר זה עניין אחר זה עניין לא הוא והוא יצא לחירות ואז הוא מתבונן בכל ההשתלשלות של הדברים אומר תשמע אלוקים שמר אותי שם זה סיפור אמיתי עכשיו הדברים האלה לפעמים אתה רואה אותם ממש כפתור ופאר איך שהם מסתדרים
אתה ממש מרגיש שהקדוש ברוך הוא איתך גם אם אתה לא רואה את זה בעייני השכל זה קיים בשטח זה קיים זה בא תורת החסידות להעניק לנו הבעל שם טוב שהוא חידש את העניין הזה של ההשגחה הפרטית על כל אחד ואחד בכל רגע ורגע ואלוקים איתי ומה שקורה בטוב בר אתה לא לבד אתה לא לבד ותמיד יש לך עליך אנרגיות חיוביות תשמעו יש בזה המון המון עוצמה משום שגם כאשר אתה נופל גם כאשר קורה משהו לא טוב אבל אם יש לך חבר טוב לידך אז החבר טוב מעבר לזה
זה שיכול להרים אותך

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא