ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

התבטלות עצמית נכונה

גַּם כָּל הָאָדָם אֲשֶׁר נָתַן לוֹ הָאֱלֹקים עֹשֶׁר וּנְכָסִים וְהִשְׁלִיטוֹ לֶאֱכֹל מִמֶּנּוּ וְלָשֵׂאת אֶת חֶלְקוֹ וְלִשְׂמֹחַ בַּעֲמָלוֹ זֹה מַתַּת אֱלֹהִים הִיא 🔹 כאשר האדם מבטל את עצמו במקום הלא-נכון הוא נמשך לדברים לא טובים 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ה פסוק יח 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אנחנו בפרק ה' פסוק י"ח פסוק אחד לפני האחרון בסוף יותר זה הפסוק האחרון של הפרק גם כל האדם אשר נתן לו האלוקים עושר ונכסים והשליטו לאכול ממנו ולשאת את חלקו ולשמוח בעמלו זה מתת אלוקים היא
אז אני קורא עוד פעם את הפסוק וכל אדם שנתן לו האלוקים אושר ונכסים זה הכלל עכשיו יש פה 3 חלקים שמה נתן לו בדיוק האלוקים נתן לו אושר לנכסים אבל מה מה הוא עושה עם האושר והנכסים אז יש פה כמה ביטויים 1000 שליתו לאכול ממנו שהוא מסוגל להנות מהאושר והנכסים כי אני מכיר הרבה אנשים שמרוב שהם עסוקים ברכישה ובעושר בנכסים אז אפילו ארוחת צהריים אין להם זמן לאכוף אז אנחנו מדברים על אדם שהשם זיכה אותו גם באושר גם בנכסים אבל הוא השליט אותו לאכול ממנו זאת אומרת הוא יכול ליהנות ממה שקיבל אחר כך החלק השני ולצאת ולתת את חלקו מה זה ולתת את חלקו יש הרבה פעמים שבן אדם מקבל כישרון בדבר מסוים למשל פה בנושא שלנו זה בנושא כסף בנושא עסקים והוא לא והוא לא ממצה את הכוח שלו כמו שצריך אלוקים נותן לך אושר ונכסים אתה לא יודע לעשות מעין כפליים וכפל כפליים אז זה פרט נוסף של מתנה שנותן לאלוקים לאדם לא רק שהוא יכול לאכול מהאושר הזה אלא הוא גם יכול להרחיב ולהגדיל ולהצליח לשגשג בו אחר כך הדרגה השלישית ולשמוח בעמלות זה זאת אומרת פה
הטעות בליכוד ולשמוח בעמלות זה זה ויש הרבה מאוד פעמים שמה שיש לך אתה דווקא לא מרוצה ממה שיש לך יש לך אדם שיש לו ויש לו ויש לו ויש לו ויש לו הפנים שלו איך הפנים שלו עצובות הוא מרגיש הוא מרגיש לא מרוצה ממה שיש לו אז זה מתנה שלישית אז תדע לך ששלושת הבחינות הללו 1000 שאתה יכול להנות ממה שיש לך ויש ליצול לאכול ממנו בית ולצאת את חלקו שאתה ממצה את כל מה שאתה מסוגל להפיק ממה שיש לך גימל ולשמוח בעמלות זה גם כן שאתה מאושר ומה שיש לך דע לך ששלושת הבחינות האלה באדם הם מתנה אלוקים זה מתנת אלוקים זה לא דבר שתלוי בך כלומר יש פה סוד גדול ששלמה מלמד אותנו יכול להיות אדם שיש לו נכסים והוא גם יכול לאכול והוא יש לו נכסים והוא לא יכול לאכול מהם וזה לא אשמתו יש לך אדם שיש לו נכסים והוא לא מצליח למצות את העוצמה שיש בהם וזו לא אשמתו ויש לך בן אדם שהוא קוטר הצברים קוראים לו שהוא כל הזמן מתלונן והוא לא מאושר במה שיש לו וגם זה אי אפשר לבוא אליו בטענות יש אופי כזה יש תנועה כזאת הוא לא מאושר בעמל שיש לו יש לפעמים גם מצב כזה הפסוק מדבר על אדם שיש לו אושר ונכסים והוא יכול להיות מצב שהוא לא נהנה נהנם מהם יכול להיות מצב שהוא לא מפיק מהם את כל התועלת יכול להיות מצב שהוא לא שמח בחלקו הוא לא שמח במה שיש לו
ומי שיש לו את זה זה מתנת אלוקים אז אנחנו באמת מייחלים לכולם לקבל את המתנת אלוקים הזו אבל הנושא שלנו זה איך החסידות מפרשת את המושגים הללו 3 המושגים הללו והחסידות בהחלט טוענת שאדם יכול לעשות פעולות פה למטה בכוחותיו ולהוריד לעצמו מתנות אלוקים מה מתנת אלוקים זה מתנת אלוקים איך אומרים משמיים אבל יש אפשרות לאדם שהוא מנחית הוא עושה והוא עושה משהו שבאמצעות המשהו הזה הוא מוריד את הדברים למטה אז כל היסוד של השיעור שלנו היום בנוי על כלל קבלי אחד הכלל הקבלי הזה אומר יש אורות ויש כלים אם יש כלים הכלים מושכים אורות אנחנו שואלים את עצמנו איך אנחנו בעצם מושכים את מה אנחנו צריכים לעשות תסתכל על הרבי זה כאן ואילו לעשות כלים מצריך מאיתנו לעבודה וגם הרבי שאתה מסתכל על התמונה שלו בעצם צועק לך תעשה מעשה באמת הסתכלות על צדיק מסייעת בעבודה אבל אין ספק שנדרשת מהאדם איזה שהיא השתדלות ואנחנו יוצאים לדרך מאי ההשתדלות שהיא עשיית הכלי שאמורה למשוך אלינו אור שאמורה למשוך אלינו את מתנת האלוקים את המתנות שלא תלויות בנו איזה משהו רחב גדול שאנחנו רוצים לקבל אותו אז הנקודה הראשונה שהיא מיוסגת על
דברים שכתב בעל התניא ב-1 מהמאמרים שלו הוא אומר ככה כלל ראשון אי אפשר שאתה תקבל מתנת אלוקים
זאת אומרת מה זה מתנת אלופים בונוס מתנת אלוקים אי אפשר שתקבל אלא אם כן אתה תעשה כל מה שתלוי בך כל מה שיש לך כבר השתמשת פעם נכנסתי לבית של חבר והחבר אמר שהוא ביקש מאבא שלו שהוא רוצה איזה ספר לקנות רוצה שאבא יעזור לו בקנייה אז אבא אמר לו את כל הספרים שכבר יש לך קראת אז הרעיון הזה הפשוט אף על פי שהרבי מלמד אותנו תמיד כשבית מלא ספרים זה חשיבות בפני עצמה גם אם לא קוראים בספרים זה מעורר השראה אבל אני מדבר ברובד ברובד של משיכת האור האלוקי אם אתה רוצה
למשוך אור אלוקי אם מיצית את מה שנתנו לך 100% אז אתה עושה שלב 1000 למשיכת אור לכלי פינית כלי כל זמן שאתה לא מיצית את מה שנתתי
לך אומר אלוקים אתה עדיין לא זכאי לתוספת תוספת
ואחרי שעשית את כל מה שאתה יכול מיצית כל מה שאתה יכול בתוך איפה שאתה נמצא
אם ניסית
יש בן אדם שאומר אם הקדוש ברוך הקדוש ברוך הוא יהיה נותן לי וזה אני אומר את זה בכאבי אני אגיד לכם וזה באמת אמיתית שזה שייכת לכולנו במאי גדול מי מי וגדול מי וקטן שאתה אומר יהודי אומר או הכל או כלום והתורה אומרת תתחילי
כלומר אם אין לך אפשרות לשמור 16 18 שעות ביממה להשקיע בלימודים אבל את החמש דקות את החצי שעה את השעה אתה יכול למה לא תעשה את זה בגדול אתה תצליח הקדוש ברוך הוא פותח וכלל מאוד חשוב הוא פותח צינורות לאדם צינורות שהוא לא יכל לשער אותם קודם הוא בלבד שהאדם מיצה את מה שהוא יכול אז שאנחנו מה שאנחנו יכולים אנחנו בעצם קוראים לאור עשינו תן לנו עכשיו קידום עשינו תן לנו קידום עשינו תן לנו קידום וכן הלאה חשוב מאוד שאנחנו ניזום את העשייה כי זה כלל בהתפתחות שלנו והכלל השני שאומר האדמור הזקן שצריך שתהיה לך מעיסות פנימית בהיעדר העשיה זאת אומרת שאתה מסתכל סביב כי הם מאוס עליך עם ששני קצוות הללו
מיישם
יפה אתה בעזרת השם עולה עולה ועולה ועולה הנקודה הראשונה זה שאתה ממצה את הכוחות שלך עד הסוף מצד שני למעוס מאוד
מי שלא הגיע לבחינה זו זה- או יותר הלשון של האדמור הזקן לא חלילה בני אדם כשאתה רואה מישהו שלוקח את הזמן שלו את הכישרונות שלו את ההצלחות שלו מבזבז אותם שזה יכאב לך לא ביקשתי שתפנה אותך אני אסור לשדות בני אדם כשדבר מאוס עליך סימן שאתה כלי כשיר כשאתה רואה דבר טוב ואתה לוקח אותו
לעצמך אז אתה עושה את עצמך קנית אוהב את עצמך
אבל הקדוש ברוך הוא כדי לתת לך עוד ברכה ושפע כדי להפוך להיות יותר מוצלח יותר מנהיג יותר יותר זה צריך להיות אכפתי בכלל שלא לא לא יקראו דפים שלא יצרפו דקות שהצלחות לא ילכו לטמיון זה צריך להיות מעניין אותך
בכלל כדי שנמנה אותך אחראי גדול יותר על הנושא של ההצלחה אתה צריך להיות בן אדם אכפתי לא רק להצלחה שלך אלא ההצלחה של בני האדם בכלל ברגע שאתה רואה איזשהו דבר והוא לא בדיוק מסתדר לך זה זה זה אתה צריך להיות אכפתי קודם כל לא רק לעצמך אלא גם לזולת אחרי שמיצית את הנקודות האלה אתה בעצם עומד ממש סטנד ביי לעלייה
כל עליה של הצלחה של בן אדם בעולם היא תלויה גם מבני אדם אחרים זה לא יכול להיות לבד כדי שאתה תקבל את ההצלחה שתלויה באנשים אחרים אתה צריך להיות אכפת לי מהם אני רוצה רק לסכם את מה שאמרתי במשפט אחד כשיצחק אבינו מברך את יעקב בןנו הוא אומר את כל מה שאמרנו בכמה מילים ויתן לך אלוקים מטל השמיים טל שונה מגשם מגשם ארתן תמיד קיים ואם הוא לא יהיה קיים אין חיים לעולם טל זה דבר שהוא הוא נצרך בצורה מאוד מאוד אין חיים בלי אתה טל חייב להיות לצורך הגידול של של צמחים לצורך הנשימה לצורך בעלי חיים מה אני רוצה להגיד ויתן לך אלוקים מטל השמיים המשמני הארץ הקדוש ברוך הוא הוא נותן לאדם דברים שהאדם חש שוב צריך אותם והוא מוכרח אותם והוא לא יכול בלעדיו הסוד שאומר את תורת הקבלה והחסידות אלוקים נותן לאדם כל דבר שהוא מרגיש שהוא לא יכול בלעדיו ומתנות שנותן לאדם יהודי כל דבר שאתם תצליחו להביא את עצמכם בנפש שאנחנו לא יכולים בלעדיו ועל אמת אבל לא סתם חשוב על אמת אתם תקבלו
זה נכון ביחס
לשידוך כשאתה תרגיש שזה צורך בשבילך ברמות שאני לא יכול אחרת זה יבוא אם אני אומר את זה בצורה אתה כבר נשוי שלום בית בן אדם שהגיע למצב כזה שאני לא יכול ככה הוא יגיע לפתרון של שלום בית בן אדם שלא מגיע בנפש לתנועה כזאת אז אפשר ככה בסדר צעקות לפה צעקות לשם וככה זה גם כן בפרנסה אני רוצה להגיד לכם שאם אנחנו היינו מסוגלים והעמים שאנחנו
לא יכולים לא יכולים בלי להיות מיליארדרים בטוחיים מיליארדרים אבל זה אמונה אמיתית זה אמונה כזאת כמו שאנחנו מרגישים שאנחנו כמו שמישהו סותם לנו את האף ואנחנו בשלב מסוים אנחנו לא יכולים לנשום חייבים לנשום שזה יהיה כזה משמעותי אצלנו
זה זה בואי יבוא
אז הסיפור המפורסם עליו ישראל מטלן שהוא רצה את היסוד הזה ללמד את התלמידים שלו
והוא אמר להם אני מרגיש שאני צריך שעון בימים ההם שעון זה היה רק עשירים גדולים אני זקוק לשעון כי אני כבר רואה שהסדר היום שלי
מתבלבל ואני לא
מצליח בכל הניהול של הדברים כי אין לי שעון יעד ואני מאמין באמונה שלמה שאלוקים יביא לי את השעון הוא
באמת אחת בדרגה הזאתי ותוך כדי שהוא מדבר נכנס שליח וסיפר שישנו חייל יהודי שם בא האזור שהוא היה בצבא הגרמני או הפולני והוא על ערש דווי ואני עברתי ליד המיטה שלו והוא הוציא לי צרור
בתוך הצר היה שעון
זהב והוא אמר שתמסור אותו לרב יהודי שמוכן ללמוד משניות לעילוי נשמתי באתי דפקתי על הבית הראשון שאני רואה האם אתה מוכן או פונה לרב ישראל מצלם והאם אתה מוכן ללמוד משניות על החייל זה שמו וזה שם אביו וככה אומר הנה אתם רואים הוא אומר לתלמידים שלו אני באמת האמנתי באמת קיבלתי אבל זה צריך להיות באמת אז זה כלל
למשיכת אור לכן הקדמתי שאם אתה חש בתחושה חזקה מאוד תחושה פנימית מאוד שהדבר הזה נוגע לך אתה מועס בפיטול הזמן אצלך אצל אחרים אתה זורם הלאה אתה מקבל אתה הפכת להיות כלי להשקעה לקבלה יש לפעמים שבן אדם חש בצורה מאוד מאוד ברורה אני לא סיימתי את החיים שלי יש לי כאן מה לעשות ברור לו כמו אור היום והוא שוכב על ארז דרייב וי והוא קם ואדם שנמצא במלחמה או בשעות עקבו אחרי הסיפורים מי שקרא הסיפורים של השואה אדם שהיה לו ברור אני מהטופת הזה צריך לצאת יצא האדם שזה לא היה ברור לו נשאר עכשיו מי מכניס את הבריאות הזאתי אלוקים אבל אלוקים גילה לנו שיש לנו אפשרות גם ליצור אני אומר לנקודה השנייה
ש
התנאי הזה הוא תנאי נוסף חשוב יש לנו הבדל אנחנו מדברים על מתנות מתנות מלמעלה יש הבדל בין שהאדם בשר ודם נותן לך מתנה לבין כשאלוקים נותן מתנה וכאן יש שניים נוסף כשבא ועדה נותן לך מתנה הוא קונה לך איזה סרוויס כזה חדש עוד סרוויס אשתך אומרת אחרי שיהיה עוד אחד עוד זה עוד הוא לא יודע הוא קנה
אפילו יקר אבל הוא לא יודע שלך יש אלוקים אין לו טעויות וכשהאלוקים נותן מתנות אז המתנות הם נצחיות בצורה מושלמת למי לתת מתי
לתת
והתנועת הנפש שלה מקבל צריכה להיות בטוח שאני צריך את זה עכשיו ככל שאתה תאמין לי אתה צריך את זה אתה תוכל לצפות מה
לעשות עם זה מאוד חשוב הלכתי
פעם בתל אביב ברחוב זה ברחוב ברחוב ויש כל מיני פעמים שבאמצע היום ניירות וזה איזה אדם אחד זה עצר אני לא יודע איך קוראים לקבוצה הזאתי שהיא נגד נגד הקידמה נגד כאילו המודרניזציה המכוניות משאיות לכלוך של האשראי עומד עם ניירת והוא מחלק לי וזה הסתכלתי שניה על הדף לא הבנתי למה אני לא רואה אותו על גמל לא על חמור אבל זה בסדר הוא היה נראה לי שאפילו ראיתי שעון אלקטרוני על היד שלו אבל זה בבדיחות
אני אומר הסתכלתי על אף קראתי כמה שניות וזה
ומה קלטה
העין
שלי שהוא של כותבים שם שצריכים לשנות קצת את כל צורת החיים שלנו אבל השינויים שהם כתבו שם היו מאוד מרחיקי לכת צריכים לשנות את כל צורת החיים שלנו ובזכות זה שאנחנו נשנה את צורת החיים אז 10% מהזיהום של האבק באוויר ירד ויהיה לזה כמה וכמה וכמה וכמה
מעלות טובות לא יודע אין לי קצת לא יכול להגיד לכם משעמם אבל היה לי קצת זמן אז החלטתי שאני זה
שאלתי את זה אני
יודע מה זה שבת אז הוא אמר לי שלא
הוא יודע שזה משהו של עמיתים אבל הוא לא יודע מה זה כולל אמרתי לו שבת שבת זה הפירוש הוא שאתה לא אתה לא מפעיל רכב יום אחד בשבוע ושאתה לא מפעיל מכונות ושום דבר הכל מושבת במשך יום אחד מתוך 7 ימים אמרתי לו כמה% זה זה
15% אמרתי לו אם אתה במקום
לחלק את הדפים האלה ואתה רוצה לשנות את המדינה בצורה לא נורמלית זה משהו מאוד
מיוחד אף אחד לא ישמע לך בוא תהיה בקבוצה שלנו
את השבת ואת הזה שלא נוסעים ולא זה ולא זה ויחביב אם אנחנו סוגרים את המדינה מבחינת אני מדבר לא מבחינת צבא מבחינת השבתון רכב רק זה התאונות יורדות והכל רוב התאונות בשבת מוריד מוריד מוריד מוריד במקום
לעשות את מה שאתה עושה אז להסתכל עליי ככה
הוא לא ידע איך לאכול אותה לגמרי לא הסתדר לו לא הסתדר לו לא ידע מה לענות הוא בא בכזה
תנועה של צודק
והוא נשאר כבר
אמרתי לו זה מה שכתוב בגמרא שהשבת מתנה טובה כשאלוקים נותן מתנה אז יש לה מה
שנקרא נצחיות ותועלת עד 1000 2014 עד 2014 והלאה מתנה של אלוקים זה לא תנא שיש בה בעלות או חסרונות הוא נותן דבר אתה רואה שזה יביא לך תועלת גם היום פעם שלא היה מכוניות אז ראו את התועלת ודברים אחרים אבל מתנה שה אלוקים נמצא מה הנקודה שאני רוצה להעביר לכם
האחת עוד תנועת נפש צריכה להיות למי שרוצה לקבל מתנת אלוקים התנועת הנפש שצריך להיות
בטוח במיליון% שיהיה
לו מה לעשות עם מה שהוא יקבל
יהיה לו מה לעשות היום ומחר ומחרתיים וזה לא דבר אתה יכול לשבת בחיבוק ידיים וכן למה לו שאלוקים ייתן למה לא הרבה פעמים אני שומע אנשים שמדברים בסגנון כזה
אם אלוקים יביא לי אם אני אזכה במפעל הפיס אני אני אעשה אני אתן מעשרות קודם כל אני אומרת אל תעשה טובות לאלוקים העשרות אתה צריך לצאת בלי קשר למפעל אני רוצה אני רוצה לראות שכשאתה מקבל 15 20 מיליון שקל אתה נותן 19 מיליון
לאלוקים ומיליון אחד אתה בראש חרוובות תגידו להם מיליון אחד לעצמך זה גם משהו אתה יכול להגיד לו כלום בוא נראה אותך
גבר אבל הבעיה שמראש כבר לא אומרים את זה באמת גם מראש לא אומרים את זה באמת כשאתה מבקש שאלוקים ניתן לך איזה שהיא מתנה בונוס המתנה צריכה להיות שאתה מסתכל עליה זה מתנה אז אני צריך לנצל אותה מכל הצדדים ומכל הזוויות ומכל הצורות אז אתה זכאי למתנה אבל אם אתה חושב שאתה תשב בחיבוק ידיים ואלוקים מילאו כיסיי ואגוזים זה לא עובד ככה חנה אמא של שמואל הנביא שהיא הייתה עקרה הרבה שנים והיא אמרה
לקדוש ברוך הוא תשמע אני כמה שאמא רוצה להיות עם הילד
אז אני מי אחרי שהוא נגמל פעם היו גומרים את הילד עד שנתיים וחצי השוטף חליו שזרם
הגיע הזמן אני נותנת אותו לאלוקים אמא שתגיד לפני שנולדנולד אני נותן את התואר להיות משרת שמה במשכן וזה
אז על הקדוש ברוך הוא שמעת את התפילה שלי זאת
אומרת אם אתה אומר אני רוצה מתנה
אבל אני אדע להשתמש בה אז היא גם קיבלה ילד כזה שהוא עוד יותר ממשה רבנו ויותר מאהרון הכהן שמואלי כתוב שהוא עוד יותר משניהם אז אז מתי מקבלים מתנות בונוסים כאלה שהאלוקים מרגיש שיש פה מישהיידע איך להשתמש בזה נכון אם יש פה מישהו שיידע להשתמש נכון
למשל
דרך אגב בחסידות ההבדל בין איך יהודי משתמש בדבר איך גויים משתמש בדבר
וכל אני אומר גוי זה לא הגוי הזה שלא אחת ברית מילה
זה תנועת גויות
שיכולה להיות גם אצל יהודים
אז הוא אומר ככה ישמעאל
אומר הוא אני גם רוצה תן לי לוקחים תן לי אני אתן זה חסר חסד של ישמעאל איך ישמע תן לי הוא מתכוון תן לי 10 אני נותן
אחד יהודי וכמו שאמרתי קודם
תן לי אני נותן 9 ולוקח לעצמי אחד זה תנועת הנפש
אם בן אדם יגיד את זה אתם לא יודעים איזה צינור לא רק יגיד יגיד וירגיש איזה צינורות גדולים אנחנו פותחים לעצמנו ומשהו כזה שאלוקים אומר אז אני רוצה להזרים דרכך הרבה הצלחות לכן זה נקרא להיות כלי להיות כלי לברכת שמים ולהרגיש את העניין להרגיש שאני באמת אהיה מסוגל לעשות את זה למשל נערה שמחכה הרבה זמן לשידוכים אז היא אומרת כמה זה קשה כמה זה אני אלוקים אני אעזור לחברות שלי אחרי שאני אתחתן אני אעזור לחברות שלי לחפש שידוך אחרי הזה השבע ברכות יפתח את הטלפון לוחצת פעם לחיצה 2 3 זה אומרת לה לא זה פה בסוף הצליחה לעשות פגישה בין בחור הוא בחורה משהו אחד זה בסוף לא רצה היא לא רצה יאללה נשבר לה ממשיכה הלאה פתאום חוסר שלום בא היא לא מבינה למה הת חיף לאלוקים משהו צריך לעמוד בהבטחות יש בן אדם שאומר אני מסכן כל הזמן אני מסתובב בבית לבית תעודת שבת פה תעודת שבת שם אני אני לא לא נוח לי אם הם לוקחים בונה לי בית אני פותח את הבית שלי לרווחה הכנסת אורחים
על השולחן יאכלו אנשים לזה וזה וזה אחרי איזה שבת אחת מתי איזה שבוע שני עשה איזה שבוע שלישי לשון בחוץ לא זהו הבטחת פתחו לך צינור תלך עם הצינור הזה מי שהולך בסוף עם הצינור הזה עד הסוף מתברר לו שכל ההצלחה הנוספת שהוא ימשיך הלאה בחיים שלו לראות עברה דרך אותה הבטחה ודרך אותו עניין שהוא המשיך והתמיד בו זה כלל חשוב
כלל השלישי
אין אצל אלוקים מתנות בחינם במצרים זכרנו את הדגה אשר אכלנו במצרים חינם
ובקליפות לא בקדושה יכולים לתת לך
בחינם דברים אצל אלוקים
ורק אם זה בא
עם שכר יש לך בן אדם אומר תשמע כשאני הייתי לא שמעתי שבת אתה יודע כמה כסף עשיתי כל שבת רק מהעבודה בשבת אני יודע כמה שעשיתי חזרתי בתשובה אני לא רואה לא הולך לי כל עוד התשובה מה התשובה כשאתה חזרת בתשובה קלה השתנתה מהצד של הקליפות הצד של הקדושים הצד של הקליפות משלם לך במזומנים אבל כל הכסף הזה הולך ומתפורר באיזשהו מקום הולך לתיקונים לריבריאות לשטויות הצד של הקדושה צריך לעבוד אתה צריך לעבוד קשה אבל מה שיש לך יש לך נשאר מבורך וזה כלל מאוד חשוב
אז לכן כדי שאתה כמו שאומרים תצליח בתוך עולם של הקדושה אתה צריך ליצור אתה צריך ליזום אתה לא יכול לבקש בחינם צריכה להיות איזה שהיא השתדלות ממך וההשתדלות הזאת תביאה אותך תביא אותך תקדם אותך כלל החשוב ביותר שרציתי לדבר עליו בשיעור הזה זה הכלל הבא יש מתנה מאוד יקרה שהקדוש ברוך הוא נתן לכולנו והיא כבר נמצאת אצלנו לא מתנה שאנחנו מושכים אלא מתנה שכבר קיימת ומה היא הכוח שלנו להרהר ולדמיין ולצייר דברים בראש גם דברים שאין לנו אותם זאת אומרת שהם לא קיימים בשטח אבל אנחנו יכולים לדמיין את הדברים האלה בשטח עוד לפני שהוא זה קיים
כאילו זה בשטח את המתנה הזאתי נתן לנו הקדוש ברוך
הוא למען איזה שהיא תועלת החסידות טוענת שרוב האנשים לא משתמשים במתנת הציור הערעור והדמיון שלהם בצורה תקינה רוב האנשים לא משתמשים מה הכוונה אנחנו סיכמנו עם מישהו שניפגש במקום מסוים והגיעה השעה היהודה והוא לא הגיע אנחנו מתחילים מיד יש לנו מנוע בפנים בראש שמתחיל לעבוד כנראה שכחנו ממני כנראה לא אכפת לו ממני כנראה הזמן שלי לא חשוב בעיניו וכן הלאה ככל שעוברות הדקות הניתוח הפנימי שלנו
של ספקולציה של מה שכאן קרה הולך ונעשה גדול ושמן יותר
מה אמת
אחרי
כמה זמן אתה נפגש איתו שהוא מתקשר מה קרה אל תשאל הייתי מעורב בתאונה באותו זמן בדיוק לא הייתי הייתי בדיוק להחליף מסמכים לא היה שייך כלום או נסעתי לבית רפואה לעשות איזה שהוא צילום לראות שלא קרה לי שום דבר ואז אתה תופס את הראש שלך ואתה אומר אז מה חשבתי מה דמיינתי אז מה דיברתי אז מה תרגמתי הכל היה שקר וכזב אבל אנחנו לוקחים את הכוח של הסיור הדמיון ההיקשים הפרשנות לוקחים את הכוח הזה ובעצם משתמשים בו לא לדברים בונים אלא לדברים הרסניים הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו שאנחנו נתקן את הכוח של הדמיון שלו למה אני אומר את זה
אני אומר את זה מפני שכל
הצלחה בחיים תלויה בתנאים שאני הולך להגיד הצלחה בחיים דבר שאנחנו עושים אין אדם שאין אדם שעשה דבר והצליח
שהוא לא דמיין את ההצלחה קודם
אין אדם שלא ראה בחזון בחזון בין עיניו דברים עתידיים שהולכים להיות עכשיו כאשר אנחנו רוצים לחזות דברים נכונים אנחנו צריכים לתכן את כוח המדמה שלנו את הכוח אל הכוח של הסיור שלנו שהוא יראה דברים נכונים שאנחנו כשאנחנו מתכננים דבר
מתכננים לנסוע לאיזה שהוא מקום או לעשות איזה שהוא טיול התורה בעיני רוחך כבר כאן ושם וכן הלאה וזה בעצם כוח המדמה של האדם אם אתה רוצה כוח הדמיון זה הכוח שמוביל אותך לאותה שאתה דמיינת עליהם זו עוצמה
שהיא מאוד מאוד נחוצה ומאוד מאוד חשובה עכשיו הבעיה שלנו זה שאנחנו אנחנו בלבלנו את כל הדמיון שלנו אחרי שהרבה פעמים הרבה פעמים אנחנו פירשנו
דברים לא נכון
למה הוא לא בא ולמה פה ולמה שם ולמה שם ולמה פה ולמה זה
אני יכול לספר לכם על עצמי הרבה מאוד פעמים מקמתי עם בן אדם אתה צריך להרים לי טלפון בזמן הזה לצורך דבר לא הערים יום שלם לא ירים למחרת הרים שעה אחת אחרי אני שואל למה איפה כמה מתברר שהוא לא היה אשם ובינתיים מה אני עשיתי אז הר געש מילאתי מיליתי בראש הרבה הרבה דברים לא נכונים
על אותו אדם
מה זה אומר דמיינתי דמיון מצוקה לא דמיון לא מתוק לא אני
או איך אפשר לתקן כי כ תיקון כוח המדמה אצל האדם אצל האדם שאני מדבר אל האדם תראו יש צדיקים אני אני אני רוצה להגיד אם יש מישהו שמחזיק את עצמו כאן בבטן שירים את היד מי שהוא כמו הרווחאלי אני לא מדבר עליו
הצדיק אני לא מדבר על צדיקים עכשיו כי צדיק יש לו עוצמות אחרות שאני אסביר בקצרה מה אבל אדם
ששואף להיות צדיק אבל לא הוא רק בדרך עדיין אצלו תמיד המחשבה הראשונה תהיה מחשבה שלילית המחשב המחשבה השנייה יכולה יכולה להיות חיובית אני לא חייב אבל יכולה להיות אצל מי שאינו ולמה זה ככה מפני שהקדוש ברוך הוא קודם כל היה באי ערב והיא בוקר קודם היה חושך אחר היה אור הוא ברח
קודם כל עולם התוהו או הקבליסטים שביניכם הוא ברא קודם כל עולם התוהו
ואחר כך עולם התיקון הוא הכניס
לציירה בתוך הלב של האדם קודם מהרגע שיצא מהמעיים של אמא שלו ורק אחר כך
הוא עשה את היצר הטוב
תמיד המחשבה הראשונה שלי תהיה מחשבה אובדנית
שלילית או ארטנית לא נכונה
המחווה המחווה השנייה אם אנחנו אתן לכם מה זה נקרא מחשבה בונה הרבה פעמים אני אומר לאנשים איך אנחנו מתקנים דבר ראשון התיקון שלב ראשון תפרסמו לכם בראש השלב הראשון של התיקון זה שתדע שהמחשבות הראשוניות שלך אם אתה לא בצד לא עליך אני מדבר המחשבות הראשוניות שלך הם לא מחשבות אמיתיות המחשבות השניות השקולות מחושבות הם יכולות להיות יותר קרובות אל האמת קח את זה בחשבון ותעבוד על פי זה
זה טיפ לא נורמלי הכלל השני שהוא לא- חשוב כדי לתקן את הדמיון כלל חשוב רק צריך להפריד לטובת תקשיבו לזה כדי לתקן את הדמיון אף פעם לא מתקנים את הדמיון בעת מעשה אף פעם לא מה פירוש יש לי שכנים בצהריים הם דופקים לי על הראש אני אין לי שנים על מקומה האחרונה אז אין לי יחד אבל לצורך הדוגמה איזה שכנים דופקים לי על הראש ע המשפחה ברוכת ילדים 12 ילדים דופקים לי על הראש ואני אחרי יום עבודה קמתי בארבע לפנות בוקר הלכתי ועכשיו אני בשעה שתיים בצהריים מה זה חייב לשים את הראש קצת אלה דופקים דופקים דופקים עכשיו אני מנסה להיות צדיק אני מנסה ללמד עליהם ביבי לא יילך לך עכשיו זה לא ילך לכך אז מה מה אתה
בסדר הוא שיום
אחד שאין פסיקות ושאתה הולך לנוח תחשוב על זה שקמת בארבע לפנות בוקר ואם עכשיו היו דופקים על הראש שלי הם יודעים שאני קמתי בארבע 20 דוקר הם יודעים שאני עבדתי כל כך קשה הם יודעים שעכשיו זה הזמן של המנוחה שלי עד המשמרת הבאה הם מתכוונים לעשות לי את זה עכשיו תעשה את כל שקוראים לו דמיון וציור וראו
כל זה אני רוצה עכשיו שתעשה
תעשה את זה פעם אחת נכנסת את זה לארווייקס בגי בי אס עכשיו בראש פעם הבאה שאתה נוסע במסלול הזה הוא ידע לנסוע אוטומט הוא ישמע את הפסיקות הוא יגיד מה הם לא יודעים מה הם יודעים שאני אזמן בוקר אני לא תכעס לא תתעצבן ותדע לחשב את המחשבות האמיתיות והנכונות במצב הנחיות איך האדם מתקן את כוח המדמה המרוסק שלו הכוח המדמה שתמיד תמיד יגיד שכולם נגדו וכולם לרעתו וכולם לא זה וכולם לא זה מה אני אגיד לכם קיבלתי היום אימייל מאישה אחת באמת אישה מסכנה היא עברה הבנה לא מזמן בגיל מבוגר אז היא אומרת לי אין לי קצת לדבר עם בעלה בעלי ביקשתי ממנו אתמול להרים את הקופסה הזאת והוא לא רצה אחר כך ביקשתי ממנו את זה והוא לא רצה אלוקים ביקשתי ממנו ילד ולא רצה אז כולם נגבי כולם לרעתי כולם אני לא דן אותה משום שהיא נמצאת במצב לא נעים מצב קשה חדש נפשי אנחנו
אנחנו לא נוכל לבוא ולהגיד לך עכשיו במצב שלך עכשיו יאללה תתנערי מהפרקומי שטויות מה זה השטויות האלה הוא לא רצה אתמול לעשות ככה כי היה עייף ואלוקים יש לו חשבונו של מעלה מה את מערבת את הדברים מה את מדביקה אותם לא יכולה להגיד אתה לא יכול להגיד לבן אדם קואור
כי הוא עכשיו נמצא בתוך הסרט אבל איך אנחנו מתקנים שלא ניכנס לסרטים כאלה
פעם הבאה על ידי זה שאנחנו
חושבים על דברים שכאלו
לא במקרה הזה זה מקרים קשים לא נצטרך עכשיו דברים קשים אבל ביקשתי ממישהו
לעשות ולא אתה אולי הוא עייף אולי
לא שזה באמת קרה שביקשתי והוא לא עשה
אלא תקדים אחרי שאתה עושה את זה פעם פעמיים 3 כסרט מוקדם פעם שלישית כבר יהיה לך קל לעשות את זה לבד לאדם אחר אמרתי משהו שכבר הזכרתי לכם ב-1 השיעורים אמרתי לו בוא נראה אותך היו דברים שטעית כל פעם שחשבת על מישהו משהו וטעית פירשת אותו לא נכון תרשום את זה בפנקס ואחר כך תתן לעצמך כתב 3 4 5 דוגמאות שאתה לא פירשת דברים נכון ותן לעצמך בבקשה ציון אפס לפרשנות אחרי שסמדת על העצמה ציון אש פרשנות בפעם הבאה יהיה לך יותר קל לחשוב על משהו אמיתי ונכון אז אנחנו מתכננים את התפריט ואנחנו גם רושמים עם הפנקס הטעויות זה סור מרע ועשה טוב ואז אנחנו עוברים את את המסלול
של
תיקון תיקון המוחים תיקון הדעת אלא הנקודה חמישית הנקודה החמישית הרבי הרשם ב-1 המאמרים שלו כותב שלנשמה של יהודי יש כוח מיוחד וביטול ביטול למעלה מהשכר זה כישרון תדעו לכם להתבטל בזמן הנכון במקום הנכון זה כי ישרון לפעמים כשאתה יודע להוריד את הראש בזמן לאלוקים אתה מקבל את כל השפע לפעמים שאתה יודע להוריד את הראש בזמן האישה יודעת להוריד את הראש בזמן בבית כל השפע האיש שיודע להוריד את הזמן שלו כל השפע אז צריך להיות בן אדם שיודע להוריד את הראש בזמן זה מתנת שמיים שהקדוש ברוך הוא נתן לנו הבעיה היא מורה ורבותיי שאנחנו הרבה פעמים משתמשים ביכולת שלנו להוריד את הראש לא במקום הנכון ואנחנו סובלים מזה אני לא זוכר סיפור בן אדם התקשר בן אדם מהצפון אני לא יודע כמה רחוק רחוק הוא אדם לא חרדי או שהוא לא יודע מה הוא לא מכיר אותו אבל בתור היה באיזה מסיבה ביחס אני מכירה שלא ידידה שלו אולי חברה
שלו אני לא יודע לא יותר מידי
חקרתי המסיבה היא שמחה גדולה וריקודים ולא יודע מה באיזה שהוא שלב נחה עליו רוח השם ואז הוא החליט לכרוע ברך לפני אתה נערה והוא התחנן אליה שהיא איך אומרים בצורה נקייה תיתן לו תיתן לו את ידה ואז הוא קידש אותה בטבעת והיה לו רמקול ביד גם כן ואמר את זה בקול וכל העולם שמה ואז התחילו לשיר
ברור פקיר רק בחיבור שיש
קצת ראיתי שם 100 שנים מעניינים אבל זה
אז
עכשיו בקטנה כמו שאומרים מישהו אמר לו אולי יש פה איזה שהיא בעיה אז אם אליי טלפון אולי יש כאן איזה שהוא בעיה אז אני רוצה לומר לכם שאני מנסה בכל דרך לפרק את מה שהוא עשה ואני לא מצליח הבעיה הכי גדולה במה שהוא עשה זה אני משתף אתכם זה שהוא באותו זמן התבטל נפשית מאוד מאוד חזק והיא אני דיברתי גם איתה היא היא כל היא הפכה להיות נמסה באותו רגע לאיך אומרים לעוצמה שלה של ה איך אומרים
כי בדרך כלל זוגות פה בארץ בדרך כלל בחוץ לארץ זה שונה אבל פה
בארץ היא יודעת שאין סידור קידושים ואין חופה בלי רע
אפילו היא לא
התכוונה ברצינות לעניין אני מנסה להבין אם התכוונה ברצינות או לא התכוונה ברצינות היום היא כבר מבינה שהיא לא התכוונה ברצינות אבל באותו רגע לפעמים קורה לך מישהו עשה כזה דבר זה דבר שליד כולם וזה שזה פשוט עשה אותה שלולית באותו רגע לא בדיוק עם מחשבה מלאה
ובאותה שניה היא חשבה ברצינות וגם הוא השתמש בכוח הביטול הלא נורמלי שאלוקים נתן ליהודי ביטול של למעלה מנסכת באמת עושה את זה למעלה מהשכל לגמרי גט משחק לא לא מחובה אבל מספק אבל גם משפק זה לא נעים אישה הזאת כבר לא יכולה להתחתן עם כהן פעם הבאה
הנקודה
שבעיקר
אני אני שם עליה את האצבע זה הקטע הזה שהוא גרם לה להיננס
אם זה לא
היה בגדול כולם משחקים בבני הנעורים וזה משחקים כדי ש אתה כדי שתאפות כדי שאתה שם כדי שאתה באפריקה זה הכל זה רוב המקרים אנחנו משתחררים מזה ברוב המקרים אבל המקרה הזה זה היה מידי מידי מידי ביטול שהוא לא במקום אז זה הנקודה הנקודה היא השתמשו בביטול בביטול שלכם בזמן נכון או במקום הנכון האדם צריך לדעת מתי להוקין ראש להרכין ראש לאלוקים בזמן להקים ראש אפילו לבן אדם ברמה מסוימת צריך להקים ראש אבל לעשות את זה בזמן מה הכוונה שלי לאלוקים שלפעמים קורה לאדם משהו לא טוב החוכמה היא זה לשתוק באותו זמן ולא להטריך כלפי אלוקים והנקודה האחרונה חברה אנחנו כישראלים שגרים בארץ ישראל מלמד אותנו התלמוד הירושלמי שהוא בעצם תלמוד ארץ ישראלי שנוצר כאן שכאן מקבלים מתנות ובונוסים יותר מאשר במקומות אחרים זה משמח וזה גם מחייב זה מחייב משום שהעיניים של הקדוש ברוך הוא עלינו שקיבלנו את הבונוס הרבה יותר מאשר אלה שלא קיבלו שום דבר אלה שמקבלים סייעת התשלומים משקיעים בהם אז שיש עליהם 7 עיניים למה יש כל כך הרבה אנשים שיורדים מהארץ הסיבה הגלויה יכולה להיות כן חושבים
שם הם יצליחו והסיבה הפנימית הקבלית היא מפני שהם לא היו ראויים לאיזה שהיא מתנה שהם קיבלו פה אז אלחים אמר עוף ומפה אתם לא שייכים לכאן כאן החיוב החיוב שלנו לעמוד בקריטריונים להודות להלל לשבח לפאר בחוץ לארץ הם מקבלים בונוסים עובדים שם קשה מאוד אנחנו ביום אחד אם פי כמה ממה שהם עושים בכמה ימים המציאות היא שהקדושה נמצאת דווקא פה עובר על פי קבלה או עובר באור ישר ואילו שמה הוא עובר בצורה עקיבה אבל עיקר העיקרים זה שאנחנו נדע אנחנו פה יש לנו איזה שהיא התחייבות להשתמש במאה% לא ב-99 במאה% בבונוסים שקיבלנו ואז איך אומרים העשיית וההשפעה שתעבור תהיה הרבה הרבה יותר גדולה אחרי מלחמת 6 הימים הרבה אחרי 6 הימים הרבי הרבה הרבה דיבר על כך שהניסים שהיו פה הם היו בונוסים לא נורמלים ואלוקים חלק הוא אמר שייבנו עשרות בתי כנסיות עשרות בתי מדרש ועשרות מקוואות הוא אמר הוא אמר בכאב ולא עשו את זה וברגע שלא עושים אחרי שאתה מקבל כאלה בונוסים אז המצב לא טוב ואז באה מלחמת יום כיפור אז הסדר הוא זה שאתה מקבל ישתמש תהיה גבר כמו שאומרים נותנים לך תן חזרה ובגדול לא תבנה כמו יהודי ישראלי עם לב רחב זה הסדר וזה התקנון שקבע אלוקים
הפרשה שלנו פרשת השבוע פרשת חוקה ופרשת
חוקה אנחנו קוראים על בני ישראל שקיבלו הכל יצאו ממצרים 10 מכות קריית ים סוף מתן תורה עננים בני הכבוד אוכלים להם את הנחשים הכל מיישרים להם את הקרקע מגצים להם את הבגדים הכל הם מקבלים ואז הם באים לקדוש ברוך הוא והם אומרים איפה מים מה זה זה פרצוף זה הייתי בארצות הברית הגעתי בארצות הברית זה היה איזה שליח אחד שאמר לי אני מביא קבוצות כשמגיעים ישראלים
זה פרצוף זה ארוחה זה ככה
מגיעים צרפתים ולא שאני
זה חיים ברמת
חיים- משלנו הם חיים ברמת חיים גבוהה משלנו תודה רבה כל הכבוד תודה רבה מה זה
הדבר הזה מה זה תורמים מהבוקר עד הערב שיהודי צריך לדעת הקדוש ברוך הוא נתן לך נתן לך
הוא עכשיו בוכה אותך אני עכשיו קצת לא נותן לך בוא נרים אתה פותח את הפה ואת תפתח הזה אם תגיד הכל מאת השם הכל זה אתה תעלב תעלה בגדול בנבחן אבל אם תתחיל
להגיד איפה כמה וזה
הכל אתה לא היית= את מה שהשתי לך שהיא מאוד מאוד משמעותית הכרת הטוב הזאתי מאוד מאוד משמעותית הלכתי פעם ברחוב מאז ברחוב בשוק אצלנו ברחוב יש שוק ירקות להם בכל מקום יש שוק הייתי ילד היה שם כנראה איזה שהיא עגבניה ככה שנפלה ואני התחלקתי מה והתחלקתי אבל מה שלא כל כך לא כל כך כאב לי כמו שכל כל האלה מהבסטות מסביב עד עכשיו הצחוק שלהם זה הרגלי בקיצור הטריד אותי הרבה שנים מה יש לי צחוק מבן אדם שנפל למה זה מגרה אצלך את את החוש הומור לצחוק ניסן מסכים מסכן למה אתה למה לצחוק עליו אז את סיפרתי את זה לחבר אז הוא ניסה ככה להסביר לי
שאולי יש מושג שנקרא שמחה
לאיד לא קניתי את הלוקש למה
כי אם הם היו מכירים אותי שונאים אותי או מה היה לנו משהו אז הם נהנים נפל הנה יופי הנה ההוא זה אף פעם לא נופל הנה עכשיו ראינו אותו זה אני
מבין אני לא מכירים אותי חבלתי להם שום
דבר מה קרה מה מה נפל עליהם פתאום היה לי לפני חצי שנה איזה שיעור ובין השיעור השיעור היה נושא מסוים פסיכולוגיה לאורך החצי זאת לא משנה והיו שמה פסיכולוגים ואני בסוף השיעור אמרתי להם
אתם חייבים לענות לי על השאלה הזאת זה מטריד אותי כבר 20 שנה מה זה הצחוק הזה אז הם אמרו לי שאתם למדו זה עושה כשמישהו נופל אתה מרגיש שאתה גבוה לא צחקו ככה הם טרשו הם לא צחקו על על על הנפילה שלך כמו על ההרגשה שאנחנו גדולים ככה הם טענו ואני בלב חשבתי איזה מידות רבות יש לאדם בגלל שמישהו נפל אז אתה יודע שאתה משהו זו בדיוק הנקודה שתמצית השיעור הזה שאני רציתי להעביר בהתאם למתת אלוקים שדיבר שלמה המלך בפסוק מלמדים אותנו דבר אחד חשוב מאוד תלמד שאין מתנות בחינם אם האלה מהבשט אז היו רגילים להבין שמה שהם קבלים הם צריכים להשקיע הם צריכים לתת הם לא היו נענים ממישהו שנפל ובחינם כאילו הרים אותם
בחינם לא עשו שום דבר בשביל
זה הם לא השקיעו כדי להתרומם הוא נפל והם מרגישים גבוה זה מתנת חינם שזה לא מתנה יהודית התנועה היהודית זה שאני מקבל מתנה ואני השקעתי עליה אדם שמתרגל מגיל קטן אני מקבל אבל המשקיע בשביל לקבל אם אתה מתרגל לתנועת הנפש הזאת אתה אף פעם לא תצחק בגלל שמישהו נפל למטה ואתה אפילו מרגיש גבר שנמצא למעלה אז מאוד מאוד משמעותית החיים שלנו פה לא הבעיה בדמיון הבעיה היא בזה שבאמת הקדוש ברוך הוא ברא את האדם במן תכונה כזאתי שכשמישהו נפל זה כאילו מחזק אותך בקטן בדקות אם אתה מתרגל לבנות את החיים שלך על צורה בסיסית יסודית של עליה מדרגה לדרגה עם עם מה שנקרא יסודות בריאים אתה אף פעם לא תיקנה מתנות חינם כאלה קיקיוניות כאלה שעלו ביום אחד ונפלו ביום אחד שהשם יעזור לנו שאנחנו נוכל ליישם אפילו 10% מהדברים הללו העולם שלנו יראה הרבה יותר

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא