תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
והסיבה מי שלא אכל כזית ראשון בהסיבה צריך לאכול אותו עוד הפעם מה קורה עם בן אדם גמר את הסדר לחלוטין ולא אכל את הקזית בע הסיבה הוא נזכר שהוא לא יסיים מה צריך לעשות כל ידיים ולאכול כזית אבל לברך מה לברך על הכזית הזה
בדרך כלל
אכילת
נוצר הוא לא עשה את האחינות
כל מחלוקת האם מחלוקת ראשונים תוספות ואחרים האם מי שלא עשב בקזיט הראשון לא יצא ידי חובת דאורייתא או לא יצא ידי חובת דרבנן אז זה מחלוקת זה נשאר מחלוקת עכשיו בנוגע לברכה ביור הלכה מביא שתי דעות אבל את הדעה יותר חזקה הוא מביא לברך על אכילת מסע עוד הפעם זה שתי דעות אבל לכאורה אנחנו נפסוק שכן אתה צריך עוד פעם לברך על אכילת מצא מה זה כל הזמן כן כן אבל לא אנחנו היו כאלה שמסיבים כל השולחן לא יראה איך כל הליל הסדר לא אנחנו לא בחבד לא בחבד אוקיי אז אנחנו דיברנו על הנושא של הקזית הראשון
האם
זה לא נוהגים ומחבלים
לא זה פשוט אתה יודע אצל חסידים מה שהם לא ראו אצל רבותים נשיאנו זה כבר הפך להיות לא כן ידוע יש עניין בליל הסדר לספר ביציאת מצריים עד שתחטפנו שינה זה הנחה שהיא נכונה גם לגברים וגם לנשים אחד מספר יש לו קרובים שהוא מזמין אותם ליל הסדר אומר לשבת ולספר איתם בסיפור יציאת מצרים זה לא יחזיקו הרבה זמן מעמד אבל לפט זה כן האם יש עניין לפטפט איתם עד עד שתחטפנו שינה או שאם זה לא סיפור יציאת מצרים אין בזה עניין חברה זה שאלה אל תצחקו זה שאלה מעשית
כרגע חסר מלכתבים
מעמד צדדי קודם כל אני אסביר קודם כל השאלה היא האם כשאתה מפטפט ואתה נשאר ער זה כאילו שישנת אז כאילו לא עשית כלום או שיש עניין להישאר ערער אני לא ראיתי מישהו דן בזה אבל אני כן ראיתי מה שכותב הברדה של פסח שלו הוא כותב דבר שנראה לי שממנו אפשר לפשוט את השאלה הזאת הוא אומר שעם ישראל שיצום ממצרים הם היו ערים כל הלילה ולכן מי שרוצה לקיים את המצווה מי שרוצה לקיים את המצווה חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים צריך להישאר ער מתוך הדברים הוא פטעה אז אז קודם כל אז קודם כל אם הפיטפוט הוא לשון הרע עורך זה מושלל אם הפיטוט הוא
לענייני כסף קניות מכירות וזה אסור משום לדבר דבר אבל אם זה סתם אתה יודע חוויות עניינים וזה אז כן לכאורה יש עניין שישאר ערב ויספר אפילו חוויות כאלה עם אנשים וישאר ער ככה נראה לי מתוך הדברים של הברברנכל כן לא ראיתי מישהו מהפוסקים שדן בזה אבל ככה אז זה שונה אבל זה שונה פה שניה שיש לה אשאר הער הוא המשמעות כאן כן אתה רוצה לטפטף תבוא יש אצלי הרבה שמגיעים סיפור אצלי עד מצרים אחרי אבל לא לא לפני לא העניין זה לעסוק בענייני פסח זה יכול להיות חלק מהפוסקים כתבו קורבן פסח חלק מהפוסקים כתבו סיפור יציאת מצרים ויש כאלה כתבו אפילו ניסים ומופתים שהיו לך זה גם יציאת מצרים אישית פרטית אז זה העיקר זה לספר זה העיקר אני לא יודע הרבי עשה את זה אחרי הסדר
לילדים לא אני לא יודע אם הם יחזיקו מעמד עד אחרי הסדר אז תמצא תוך כדי שולחן עורך כדי אמירת האגדה אבל אני רוצה שאם אתה יכול יגמרו את הסדר החשיבות הוא שהם יגמרו את ליל הסדר אז אם תעשה את זה הרבה דיבורים אז זה יקטע באמצע כוס שניה זהו כוס שלישית זהו כוס רב עדיף לעשות מהר אחרי זה אפשר אחד השלוחים שאל אותי הוא נמצא רחוק ליל סדר הציבורי שהוא עושה רחוק אבל יש לו 45 דקות ללכת מקצה אחד של ירושלים מקצה השני הוא לוקח את הילדים איתו ביחד הוא אומר אני יכול לצאת לידי חובה בסיפור יציאת מצרים בדרך בטוח הם לא ירדנו כדי הליכה בטח שלא יכול לצאת בטוח לא הרבי הרי גמר את הלל הסדר והיה יורד אחר כך זה בסנטי להתויד אז
האם צריך שבליל הסדר יהיו כיסאות נוחים לשבת עליהם כיסאות מפוארים לשבת עליהם אני לא אומר צריך אם יש לך עדיפות לכיסאות על רמה או לא מצאתי רשי ורשב מסכת פסחים בדף צדיק ט שהוא כותב עד שיסב כדרך בני חורין זכר לחירות במיטה ועל השולחן הרשי והרשב"ם הוסיפו ועל השולחן כאילו להסב דרך חירות זה לאו דווקא ההסבה עצמה אלא גם השולחן השולחן זה לא הסבה מזה אני לומד ש אומר מה זה הסיבה הסבה אז הרש אומר שאתה יש עניין להסב על מיטה ועל שולחן אז אני יוצא על מיטה אני מביא מה זה בעל שולחן זה פשטות ומתווה שהשולחן יהיה יפה מפואר אז הוא קורא לזה השיבה אז מה אני אגיד על כיסא אותו דבר עם השולחן אז כל שכן הכיסא יש עניין אם יש לך כיסא עם ידיות אם יש לך כיסא מפואר אם יש לך זה תשתמש דווקא בו לא הוא אומר שני הדברים גם הטיה וגם השולחן
שיישב כדרך בני חורין זכר
לחירות במיטה ועל השולחן
אז מה
אני אגיד הרי בטוח שהסיבה זה שאתה אכיל אז מה הוא צריך להגיד אלא מה שכנראה הכוונה שלו שהשולחן יהיה כמו שצריך מכובד כמו שצריך יפה כמו שצריך אז עם השולחן הזה הכיסא לא טוב לכאורה כל שכן לכאורה הכל שכן נכון ההשאלה הקדוש כותב שינהגו הוא וישתו כמלך ומלכה חברה מלך ומלכה ליד כולם לא רבים ביניהם לא מתאים בליל הסדר כן עוד סדר היום כותב שמקום מושבו יהיה מוכן ומזומן ומתוקן כמושב בני חורין כמושב בני חורין מתוקן כמושב בני חורים זה עוד פעם נושא שהוא יהיה מכובד וטוב עכשיו משהו נורא מעניין שאנחנו מסבים לצעד האם אנחנו צריכים לדאוג שיהיה איזשהי כרית שתופסת לנו גם כן את הראש או שמספיק שיש לך משהו ככה על המרפק ועל הזה על הגוף שהגוף נשען ועל הראש תפוס באוויר
מישהו הבין את השאלה
זהכול ככה זה
בקטנה
ככה
בקטנה כן אז לא הראש לא תופס פה מקום השיבה זה הגוף לא הראש הראש יכול להיות באוויר יכול להיות ישר יכול להיות זה לא נורמלי כמה זמן שחברים כמה זמן אנחנו אוכלים את הקזית הראשונה או אנחנו אלה שיש להם קערה יש לנו שני כזיתים כמה זמן אנחנו אוכלים את הקזית הראשונה 4 דקות נכון ממתי משערים את העבודות הזאת מזמן בליעה או מזמן לעיסה תחילת האכילה זה מזמן לעיסה זה לא שתתחיל לבלוע וזה מהתחלת ויש לך שתי כזיתים אתה צריך ממש לאכול אחד אחרי השני ברציפות
למה זה 8 לא שניהם ביחד כי הם על הספק כי הם על הספק מה פתאום שניהם ביחד בכלל לא היה להם הגדה עד לאכול בארבע דקות אתה רואה שהתורה יש לה התפתחות אתה רואה שלתורה יש התפתחות
כן
זה מצב זה יש קושי לדעת לעשות אותם בעזרת השם כשיבוא משיח אז כולם ילמדו מהתימנים ומהעיראקים איך לעשות את המצות הרכות ואז אנחנו אחד אחד צדיק שאל אותי בתמימות אומר לי אני לא מבין איך אני מחכה לבית המקדש לפגוש את הלל שיסביר לי איך הוא הכניס פסח בתוך המצע עם המצות שלנו ואכל אותו אז אמרתי לו אני יכול לענות לך לפני שתפגוש את הלל הם אכלו מצות רכות ואז אין שום בעיה ביחד עם עם הבשר שם בליל הסדר אה בסדר נכון התחלו אותו מה רימה
כמה זה בדרך כלל פס כמה זה הפרס
4 דקות מלכתחילה
מותר
לאכול מקסימום מלכתחילה אתה יודע אנחנו מרחיבים את זה למי שקשה לו 6 7 9 עד 9
מיטארכול סליחה נושא שאמה