תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
קודם כל ספירת העומר זה מצווה שאנחנו לא יכולים לאכול סעודה לפני שקיימנו אותה
אדם מחצי שעה לפני צאת הכוכבים כבר לא יכול לאכול ליטול ידיים לא יכול כמוס בבדיקת חמץ לא יכול לאכול פאת הביצה ולא מזונות קביצה הוא צריך להתכונן כבר לספירת העומר זה דבר ראשון שצריך לעשות אבל אבל אומר האדמור הזקן בזמן תו ביט שתזכור את אם תגיד לאיזה שהוא בן אדם אם יש אתה בעיר שלך יש שמש שדופק לאנשים על הדלת תבואו לספירת העומר אל תשכחו
ספירת העומר
אז אני חושב אני באמת חושב שהפלאפון יועיל גם כן פלאפון או היום זה יוזמה יש כזה טלפון שמתקשר אליך מזכיר לך ספירת העומר יש כל מיני יוזמות נחמדות
כן שמעתי כזה שמזכירים אז נחמד אז מצויין אם אתה אם אתה אם אתה מקבל את התזכורת הזאתי אז אתה יכול כבר לאכול אתה יכול לאכול חופשי עוד היתר אדם שיש לו מניין קבוע אבל תפילת ערבית אפילו שהוא עניין קבוע בשעה 10 ואנחנו אומרים אין לי בעיה הוא בטוח ילך להתפלל יכול לאכול חופשי אין עם זה בעיה
זה היתר לספירת העוני הרי ישנו דבר שמאוד מאוד חשוב שעדיין לא מספיק חדר למחנה שלנו חבדניקים שנשים חייבות בספירת העומר האדמור הזקן ממש מחמיר והוא אומר שזה כל כך חמור שאם הם לא יספרו ספירת העומר אז כל הלילה אסור להם לעשות מלאכה אז זה דבר מאוד מאוד נחוץ לעשות איזה שהוא לוח על המקרר או איזה ספירת העומר נשים חייבות
תספור עכשיו מה זה משנה כן
אז האדמור כן כל הדברים לא יכולנו אלא
מה שהוא מתיר אני רוצה שתסתכל בפנים סימן תו צדיק גימל בסעיף איתמור הזקן לומד גם נשים גם הם חייבות גם הם היו במתן תורה גם הם קיבלו את המצוות גם הם שפות גם הם יצאו ממצרים
זה חלק מהמערכה אין מה לעשות
הם חייבות בין אגדה הן חייבות בספירת העומר אלא מה שיש חומרה מאוד גדולה שלדמור הזקן אומר שאסור להם לעשות מלאכה כל הלילה אם הם לא ספרו
אז יש קצת כפולה בזה שמצאתי שכמה מהאחרונים כותבים שמלאכה זה מלאכה ממש כמו תפירה כמו כיבוז אבל זה לא אפיה בישול ניקיון וכולי זה לא מלאכות שאסורות עליהם עד שהם לא זכו ספירת אתה עומר אבל כמובן שנשים כיוון שהם לא מתפללות ערבית אז כדאי שהם יעשו את זה
שיותר מוקדם
ואי אפשר בלי להתייחס לכל הגשמים האלה שיורדים עכשיו ככה אחרי שהתפללנו להשם תפילת התאל ואז הגשם יורד ואנחנו שואלים מה זה זה לא כמו איזה אחד שהשפריצו עליו כוס
תזה שהמרוקיים שהמרוקאים לא יכעסו עליך תיזהר
בקיצור בקיצור בקיצור זה לא דבר זה לא דבר פשוט אבל זה כבר מוזכר בפוסקים
וגם הרבי מזכיר את זה בעקבות הקודש הגשמים האלה זה נשמע זה נשמרת רפואה גשמים שבאות שבין פסח לעצרת יהיה כסף שנכנס פנחס פנחס הרב פנחס פנחס מקס מקורות
הוא אומר
אדרבא ישמח שהטיפות נופלות עליו אם הוא יכול לפתוח את הפה גם כן ושהטיפות יכנסו פנימה אז יוסף לו לרפואה בפרט בנושאי ילדים ככה כתוב
טוב אז אנחנו עכשיו מחכים לגשת
למטריה בגלל טוב זה לא רק להם זה לא קשור לנושא שלנו לא נוגע לא לימים האלה דווקא זה כל הזמן כן לא נוגע לנושא שלנו
באמת מחילה לא נוגע לנושא שלנו
אדם שהפסיד ברכה אז הוא ממשיך הלאה לספור בלי בריכה טוב אנחנו לא
טוב אנחנו אנחנו נתקדם
אבל השאלה
יודע לבך בעצמו יודע לקרות בעצמו
אז באמת אחרי שהוא ידע אתה לא יכול להמשיך הלאה אז מה עשית
עכשיו יש לנו את הנושא של תעניות באב מראש חודש יער האדמור הזקן מביא את זה גם כן שהיו נוהגים איתנות ביום שני ביום חמישי כי אכלנו הרבה תפוחי אדמה בפסח וצריך לעשות תשובה כי וישמע נהיה שובון ויפעה
ואף על פי כן הרבי מביא בהתוועדות בתו שין עם חיט שאנחנו הפסקנו עם זה עם התעניות אבל הוא עצמו הוא עצמו כן יתן
אני נותן לו אבל יש חידוש מיוחד שהוא מזכיר בשיחה שיש
עניין לתת צדקה להוסיף בימים אלה בתורה תפילה וצדקה ובתוך השיחה הוא מזכיר גם כן לתת פדיון תעני אז אמנם אנחנו לא מטענים אבל כסף פדיון תענית
אנחנו בהחלט יכולים לתת זה דבר טוב בנו
מה בנוגע לנישואים בספירת העומר נו בוא נתקדם בערך 25 ש"ח בערך שתוכל לקנות שתי סעודות ולצבוע מהם במשך היום מה זה
נושא של ניסויים בספירת העומר יש דעות שונות מנהגי האשכנזים יש מנהגי ספרדים זה חשוב שנדע שמי ראש חודש יהיה עד לג בעומר אין מי שמתיר ולכן הלכה למעשה אם יש מישהו שמתחתן בימים הללו אנחנו לא יכולים להשתתף בחתונה שלו על כל פנים לא להשתתף בריקודים הניסויים האלה אפילו אפילו בחתונה לכאורה לא מכיוון שזה בניגוד לשולחן ערוך
זה נוגוד להלכה מי ראש חודש יהיה אני רוצה עכשיו תנו לזרום את השם
נרשמו לכם בראש הגדול והטוב תנו לדברים להיות מובנים יש זמן שהוא אסור
אז כתוב בהלכה שרב לא יסדר קידושין למישהו שעושה קידושין בזמן הזה לג בעומר מותר נכון אבל עד לג בעומר גם לאשכנזים וגם לספרדים אסור אז לא לא להשתתף בחתונות אם מישהו עושה חתונה בזמן הזה זה דבר שהוא אסור
הספרדים מקילים מלג בעומר מלמד דלד בעומר ואשכנזי מותר להשתתף בחתונה של ספרדי הוא מותר לו כי הוא בא לשמח אותו
וגם כן רוקן יש מי שמתיר את יצחק+ יש מי שמתיר לו להשתתף בחתונה לאכול וגם לרקוד עכשיו
להתחתן בלג בעומר עצמו זה גם כן אפשרי למעשה גם בלג לג בעומר מתירים מתים אם גם במוצאי לג בעומר בפרט שההכנות היו קודם אם אפשר שהחופה תהיה קודם זה עניין של נישואים נוגע להסתפר אנחנו בחבד נוהגים כמו מנהג האריזה מנהג האריזה
זה שלא מסתפרים לא רק בגללות אלא בגלל עניין רוחני ולכן עד ערב חג השבועות לא מסתבר לא מסתפרים
העניין
של הארי זל גורם שגם אנשים שיש להם ברית מילה נקראים בעלי ברית שזה הסנדק המוהל ואבי הבן וגם חתן ב ב בתוך לג בעומר גם כן לא הסתפר וזה תמיד שואלים את זה חתנים
אני אומר כבר מעכשיו זה למנהג חבד שאנחנו מקפידים כמו אריזה לא זאת אומרת אם יהיה חתן שיגיד שזה בושה וחרפה ויש לו סערות מה אני יכול לעשות לו אבל אז יש מקום להתיר אבל ברמה העקרונית על פי האריזה על ההכנה למתן למתן תורה זה
שאדם לא הסתפר הנושא של מוזיקה עולה כל שנה וכל שנה וכל שנה ואני חוזר על זה עוד פעם+ פעם+ פעם המוזיקה בימים הללו נאסרה גם לשיטת מרן אז כתבו הפוסקים שאם כתוב ריקודים ומחולות אסור ואנחנו יודעים שבתשעת הימים אסור מוזיקה ופה כתוב שריקודים הם חולות אסון אז אומר המנחת יצחק אומר מחולות באות על ידי זה שיש לך מוזיקה זה סתם ככה מחול זה לא
זה לא מחול רציני אבל זה הכל לשיטת מרן לשיטת האדמור הזקן לא הייתי צריך להיות
זה הדמור הזקן מוסי בסימן תו צדי גימל שאסורים גם בשמחות יתרות מוזיקה עושה שמחות יתרות וככה הבינו פשט באדמור הזקן הרב הזקן של כפר חבד וכולי וכולי כל הויכוח הוא זה שהרב הזקן של כפר חבד הרב גרלי הוא התיר את העניין של של ה של ה של הטייפ של הקלטות
ולעניות דעתי מה שהמצב כמו שהוא היום זה שהטייפים של של זמנו של הרב של הרב גרלי זה היה טייפים מאוד מיושנים
והם לא גרמו לא גרמו שמחות יתרות ואילו היום אנחנו רואים שהחסידים והתלמידים והתמימים והחתונות שמחים יפה מאודגן ועם תקליטן בחתונות ורוקדים בשמחה יתרה ואני חושב שכמעט אין הבדל בריקודים או אפילו בכלל אין הבדל בריקודים בין אם זה חתונה שהיה מוזיקה עם עם קלרינט ותוף וכינור או שזה היה מוזיקה כזאת אז לבוא ולהגיד לי שזה לא שמחות יתרות ולזרוק חול בעיניים
הזקן מחמיר עוד יותר בשונה מהמגן אברהם שהוא גם שמחה של מצווה אווסר מוזיקה וזה גם דבר שנפרץ נפרץ לדאבוני הרב אין לו מקור בהלכה אצלנו זה סתם כל מיני שמועות פורחות כאילו בר מצווה אפשר לעשות חופשי מוזיקה ועושים גם עם ריקודים מאיפה הם התירו את הריקודים
לא ביום של הבר מצווה עצמה ולא כלום יש מתירים אנחנו לא מוצאים לזה היתר מי שרוצה שיעשה את הבר מצווה אחר כך מאוחר יותר את המסיבה יעשה כמה שהוא רוצה אבל הימים הללו הם ימים שלא עושים בהם השמחות יתרות וזה פשוט לכאורה מההתבוננות בשולחן ערוך של אדמור הזקן
מכולות אסורים אדמור הזקן לא התיר את המחולות לשמחה של מצווה אדמור הזקן מזכיר ששידוכים זה אסור שידוכים אסור לעשות בהם מכונות ואנחנו רואים במפורש במקום אחר ללחוץ שבת שהוא קורא לסעודת שידוכים סעודת מצווה
אז אם בסודת שידוכים שהיא סעודת מצווה או עושה את המכונות אז מה קרה שפתאום בסעודה של 7 בריכות הדבר הזה יהיה מותר זה אסור וגמרנו חתונה בלג בעומר מותר שממשיכים את החתונה ללילה גם מותר אבל לא יותר מזה
יש משהו תהיו מה שעשו ריקודים בשבת אני מסיים והשאלות בסוף ריקודים בשבת כתוב שכל דבר שרגילים לעשות אותו כל שבת ואתה לא תעשה אותו השבת הזאת אז הדבר הזה הוא יראה כאילו אבלות בפרז בפרה
ולכן אפילו בשבת חזון איתי לכן אלה שרוקדים יחי אחרי הזה ויכולים להמשיך וזה גם כן לא בטוח שזה נקרא ריקוד על פי ההלכה
זה סיבוב סביב הבמה זה לא ריקוד אבל אפילו אם נגיד שזה ריקוד זה מותר לך להתחיל אותו דבר לגבי קידוש לבנה אם זה דבר שקבוע עושים אותו תמיד יש צעד להתיר לא עם מוזיקה
אבל ריקוד כן מכיוון שברגע שלא תעשה את זה זה יראה אבלות בפרהסטה הנושא של קידוש לבנה או צריך עיון אבל שבת בוודאי שיש לזה היתר בנוגע לחתונה
חתונות ככה הנוהג בחבד היום כבר וככה מה שמךנות של הרבי שאפשר לעשות חתונות בשלושת ימי הגבלה אף על פי שעדיין אנחנו לא סיימנו את ספירת העומר
אבל 3 ימים קודם קודם חג השבועות אפשר לעשות חתונות אפשר לעשות כבר מוזיקה אפשר כבר ריקודים ויש לזה סיבות שונות למה זה מותאם
המוזיקה לילדים קטנים יש בתים שחלק מהמערך של התינוקות זה שהם שומעים מוזיקה כל הזמן ניגונים וכל מיני שירים על ילדים שלא הגיעו לגיל חינוך בכלל לא החמירו בנושא הזה
יכולים לשמוע חופשית את המוזיקה שלהם היי גם אתה שומע אבל זה בשבילהם זה לא בשבילך אלא שלומדים מוזיקה יכולים להמשיך הלאה ללמוד מוזיקה בימים הללו זה לא עניין של שמחה ותענוג אלה שמלמדים אלה שהם מוסרים שיעורים בגנים ריתמיקה וכדומה יכולים להמשיך גם בימים הללו כי זה עניין של לימוד ולא יותר מזה
בנוגע לקנייה של בגדים חדשים אז כתוב במפורש להימנע מקניה של בגדים חדשים בימים הללו אלא אם כן אין לאדם מה ללבוש זה תנאי אחד או שיש איזה שהיא מכירה מאוד מאוד בזול שהוא יכול
שהוא יכול להפסיד אם הוא לא יעשה את זה עכשיו אז הוא יכול לקנות עכשיו גם כן מתי הוא יתחיל ללבוש את הבגד החדש אז כתבו הפוסקים מתחיל ללבוש אותו לכתחילה בשבת אלא אם כן אין לו מה ללבוש אם הוא מתחיל בשבת בשבת
המנהג שלנו כמו שאומר הרבי בשיחה
בשנת תו שין מים טית אנחנו כן מברכים שהחיינו בשבת גם על פירות ואפשר מי שעל בגדים מברך גם כן זה נושא בפני עצמו יוכל לברך גם על בגדים
זה נושא שבהחלט שבת או לג בעומר זה הימים שאנחנו מברכים בהמשך ייאנו
ילד שיש לו אופ שניט בימים הללו שעד לג בעומר דוחים את האופ שנישט עד ללג בעומר וילד שיש לו אופ שני אחרי לג בעומר אז הרבי כותב במכתב שעושים לו את האופ שנייש בערב חג השבועות אנחנו מתירים להסתפר ערב חג השבועות לא חייבים דווקא ביום אפשר גם בלילה
אחרי ספירת עומר בירכתי בזה בשנים אחרות בנוגע לטיולים בימים הללו יש הרבה אנשים שעושים הקשה בין הימים הללו של 3 השנים
ונעים של ספירת העומר ושלושת השבועות באמת יש עניין לא ללכת לטיולים ואילו בימים הללו עם ספירת העומר המנחת אלעזר כותב פעמיים בספרים שלו שיש עניין דווקא כן ללכת לטיולים זאת אומרת עמידת הדין היא לא ברמה כזאת מתוחה שיש חלילה סכנה בעניין אלא עיקר העניין זה שהרבי מבקש והרבי מדבר על על
מי אי באייר כתוב בשולחן ערוך של האדמור הזקן שמי איי באייר זה 30 יום קודם אחר
השבועות שצריך להתכונן מתן תורה אז הרבי באחת השיחות שלו אמר שהעניין זה שצריך להוסיף כל אחד לפי עניינו בתור תפילה וצדקה כדי להתכונן לחג השבועות חג השבועות אין לו הרבה הלכות שצריכים ללמוד אבל צריך להתכונן הכנה פנימית לקבלת התורה והחכנות שאנחנו נעשה יעזרו לנו לקבל את התורה בשמחה ובפנימיות כן שאלות הוא היה כל הזמן כן
לגבי יש ממתינה לתואר כאילו
בשביל
להמציא יענה ויש שמה מוזיקה לא זה
שאלה אני חושב שדיברתי על זה שנה שעברה אני חושב
היום היה
האם יש מוזיקה המוזיקה הזו שאדם אדם שומע תוך כדי של זה מוזיקה כזו
של כמה ממתינה
שיחה ממתינה אם זה תשמע השיחה הזו בדרך כלל זה כדי שאתה לא תירדם זה לא בשביל שאתה
בארץ
ראיתי שהדבר אחד הדברים אחד הדברים הכי הכי מאוסים פה במדינה הזאתי זה להמתין בתור להמתין בתור או להמתין וממתינה לאנשים בשבילהם בשביל ישראלים זה הדבר הכי חמור אני חושב שההבדל הוא בין אם אתה רוסי או שאתה ישראלי אם אתה ישראלי יש מקום להקל
אם אתה רוסי זה באמת בעיה מפני שאצלך זה זה זה יכול להיות שמח אני אומר בבדיחו אותה כן
אז
תענה לו שהרב אלישיב מתיר את זה והרב קראליץ מתיר את זה והרב הוזמן מתיר את זה ושלום על ישראל כן
1000 בית 1000 לעשות פרק 1000 ככה מה שלום השיחה של הרבי שאנחנו מתחילים בשבוע הבא אבל העולם כבר התחיל השבוע
כן אנחנו
צריכים להיות מיוחדים במשהו נכון אז גם בעזור
הרב
משה לסין יש אתם משנה ללג בעומר במהלך
היום זה
במהלך היום כן
ברכות נגיד בלג בעומר שבערכות אחרי אז לרקוד כאילו אתה יודע
סמךיבוב
סיבוב פשוט לא אבל אתה יודע אלה שיודעים להרים את הרגליים כמו התימנים
זה כבר אתה יודע
הכל מותג
הרב שיזפרה על זה הרשות היום אחרי בערב שבוע
ערב שבועות לכתחילה זה לפני חצות היום לכתחילה אתה יכול כבר מהלילה אחרי ספירת העומר
מה הבקיוט הזה ערב שבועות יוצא שבת אז מותר לפני
היה אסורי לראשו את העונה בכל המועד נכון
אבל אם היית חוזר כל שבת קבוע כל שבת
זה יהיה מי שמתיר לך לפני לפני היום טוב שלפני השבת
אם אתה עושה את זה בכביעות
טוב