תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
משהו, משהו שהוא קצת יותר
זה קשור למה שלמדנו בהלכות שבת קצת זה מעניין, אדם שכח לספור יום אחד ספירת העומר
והוא גם לא ספר למחרת ביום בלי ברכה בקיצור
מכאן והלך, הוא לא יכול להמשיך לברך
נכון, זה מחלוקת ראשונים בוודאי המחלוקת היא האם זה ברכה כל יום עם מצווה בפני עצמו או מחלוקת ראשונים?
עכשיו דעת הראבד, בסדר, זה ידוע עכשיו השאלה היא הוא עצמו לא יכול לברך האם הוא עומד ליד בן אדם?
שספר ספירת האומר אתמול הוא לא יודע לספור ספירת האומר עז הוא לא הוא בא לבית כנסת, אבל שבא להגיד קדיש ומנחים אותו כל יום אומר לספור ספירת העומר
עכשיו השאלה היא האם מותר לו לברך ולהוציא את אותו אחד ידי חובה לא עצמו
נברר אבל להוציא מישהו אחר, ידידי, חובה, מותר לו או אסור לו
אז זה לא כל כך פשוט שהוא לא ברחיוב, כי לפי דעת הראווה ד הוא כן ברחיוב רק למה לא עושים את זה? בגלל שזה ספק
צריך את זה, כן, אז זה מעניין הפרי חדש סימן תף היט הסימן של ספירת העומר הוא אומר
אם אתה חייב במצווה בגלל ספק, אבל זה לא שוודאי אתה חייב אתה לא יכול להוציא אנשים אחרים
אין מצב, הוא אומר על מקרה כזה, אם אתה חייב במצווה רק בגלל ספק, אבל אתה לא יכול לברך עליה כי זה ספק אם אתה חייב בהול, לא כמו בסיפור שלנו
נכון, אבל אבל על הברכה הוא נמצא בספק השאלה אם הוא יכול לברך בשביל להוציא מישהו זה השאלה אז הוא טוען אתה לא שייך פה לברכה בכלל?
אתה פטור?
מאיפה הוא לומד את זה? הוא לומד את זה משהו עם אישה וכל מיני
אני אני
רוצה לספר שמספרים על האבא של רב חיים לבריסק, שפעם אחת הוא שכח ספריית העומר גם בלילה וגם ביום חברו היה הרב של העיר בריסק
וזה הרב, הוא היה זה שצריך היה לא נעים אז הוא קרא לבן שלו ואמר לבן שלו אז בוא נעשה הסכם כזה, אני אברך ואני אכוון להוציא אותך ידי חובה, אני אברך על המקום שלי ואתה לא תברך ותתכוון לצאת איתי ואני אתכוון לצאת איתך כדי שלא יהיה בושות
אז הוא אמר לו, אבל הפרי חדש עושה את זה, אז הוא הביא לו כל מיני ראיות לפרוך את הפרי חדש, כאילו לפרוך את הרעיון הזה של הפרי חדש וככה הוא עשה הלכה למעשה אנחנו היום למדנו בשולחן ערוך אדמור הזקן?
לגבי בן אדם לגבי קידוש כן לגבי לגבי
קידוש שהאדם היה אדם שלא יצא, לא אוכל כאן במקום הזה שהוא לא יכול לעשות אין קידוש אלא במקום סעודה והוא יכול להוציא אנשים אחרים
עכשיו בראיון, אדם הזה גם היה יכול ברעיון ל
לספור ספירת העומר הכל כמו שצריך וכן להיות מחויב וכן להוציא
אז אתה רוצה להגיד שהוא פספוס?
זה עולם אחר
זה בדיוק זה בדיוק השאלה, זה לא בדיוק זה בדיוק השאלה אם זה כל יום עניין אחר זה לא מוחלט שזה כל יום עניין אחר
אם הוא מבזבז צריכים מישהו שלישי
תכלס לא יכול לברך גם את שתי התדמור הזקן, וגם החידוש של בית הלוי לא יעזור כאן
אני שמעתי את הסיפור הזה עם שבתם
ריקה
אני לא יודע איפה אני ראיתי את זה
בספרים שזה מופיע בשם
איך?
אז אני חושב שבמקום של בושה של רב יש עוד כמה צירופים במקום של בושה של רב, אבל סתם להוציא מישהו מידי חובה אני לא יכול ללמוד מזה שסיים
זה אני לא יכול להציע, זה יהיה, זה יהיה מידי קשה להציע, זה יהיה מידי קשה להציל
בסדר?
אז למה לא היה בסדר?
זה
בדיוק השאלה
בדיוק השאלה
שליח ציבור יש מקום להגיד שכן בגלל שהוא לא התבייש, אבל סתם ככה לא
עכשיו עכשיו עכשיו, אם אנחנו כבר דיברנו על דברים שנמצאים ככה על הקוץ, אז עוד אחד משהו על הקוץ
אני אוחז בזמן שהוא אחרון לקידוש לבנה, לילה אחרון לקידוש לבנה לילילה של טיט וו לילה אחרון של קידוש לבנה
קמתי דקה לפני עלות השחר
נזכרתי ששכחתי ספירת העומר
או שאני סופר ספיית העומר או שאני עושה קידשנו?
מה? מה אז אומר פה, אומר פה הרב תמיר שתדיר, בשאנות תדיר תדיר קודם מי שיכול לענות לי, מה תדיר יותר?
כמה?
פעמים מברכים ספירי, אתה אומר
אבל זה השאלה, זה בדיוק השאלה האם תדיר ואנות תדיר זה הולך לפי הכמות, או תדיר ושאינו תדיר הולך לפי פריסה? הפריסה של קידוש החודש הרבה יותר גדולה מאשר
אז כך זה היה המסקנה שלי, אבל המסקנה שלי
ככה, ואת המצווה הוא יקיים בלי ברכה וקידוש לבנה הוא יעשה, אבל מבחינת רעיון, תדעו שהגמרא במסכת שבועות דנה בדיוק בשאלה הזאת הגמרא אומרת יש לי קורבנות של ראש חודש ויש לי קורבנות של רגלים, יש מצב שהוא נתקע ביחד למשל, בראש השנה יש את הקורבנות של ראש השנה ויש את הקורבנות של ראש חודש
השאלה מה קודם למה, האם הראש חודש קודם כי הוא נפרש על כל השנה או הרגלים קודמים הרגלים מצד מה שאנשים מביאים?
עוד+ זה עוד יכול להיות יותר מאשר כל הקורבנות של ראש חודש, ועל זה הגמרא אומרת שהפריסה נחשבת אדיר
הפריסה כאילו הקידוש לבנה הוא הקודם
בגמרא זה הראש חודש קודם כן
לפי זה זה החידוש, גם אם לא היה לי תיקון הייתי צריך לפסוק ככה בגלל הגמרא הזאת, בגלל
בגלל בגלל הגמרא הזאתי?
זה תקנה שחכמים
וגם ספירית האום אתה רוצה להגיד זה דאורייתא? אבל בזמן הזה לכל הדעות זה דרבנן ספירת האום?
אבל פה אני יכול לקיים גם וגם אז מה אני אעשה, גם וגם אני אקיים את שני הדברים
אגב, נשים לא ה
לא, מה פתאום אסור, אסור אסור
חתם סופר כותב שזה בגלל להגיד רציני, אבל זה נכנס אל תגיד את זה לנשות הכותל
לנשות הכותל
או הקידוש לבנה רבתי במסיבה וזה שיגידו
הפסוקה שעשו
יש כמה וכמה טעמים קודם כל זה מצווה שהזמן גרמה
אבל יש מחלוקת בפוסקים טוענים שמצווה שאתה אתה עושה אותה בגלל שזה פשוט נמצא אז בזמן מסוים זה לא גדר של הזמן גרם, וההוכחה שברכת החמים כן עושה
אז לא זה הסיבה הסיבה היא בגלל שגזרו לעניין של צניעות, אבל זה כבר
מאז ומקנד
להסתובב בלילה בחורות ברחוב עושות קידוש לבנה מה אתה לא מבין?