תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
אני רוצה לדבר על עוד נושא אחד שקשור. למפיצה בברית מילה. בחדר בסוף או חברה אתם סתם מפסידים. הנושא הזה של המציצה קודם כל מה זה הגמרא אומרת מסכת שבת זהף כולם יגיד גימל עם הרב פחה היימן היי אומנה בלא מצת סכנה הוא ואו נלה. המוהל נקרא אומנה נקרא מורפא מוהל. אמן שלא מוצא זה סכנה ומסלקים אותו. הגמרא מדברת על מציצה מפני סכנה היא לא אומרת שהמציצה צריכה להיות בפה דווקא אם למשל היה אפשרות למצוץ עם מחיצה כזו, כמו שההלכה דורשת באמצעות מכשיר, והיה דבר כזה כבר בנו פעם מכשיר כזה. אז מבחינת הסכנה הייתי פותר את הבעיה ואז אין שום בעיה עם זה. על פי הגמרא, בספר הזוהר כתוב בתרגום אני מביא ספר פרשת, כי תיסע בזוהר כיוון שלא רצית להניח הפה שלך, דהיינו פה המקנא על הברית ישוב הפה שנתתי לך, דהיינו ברית שלום זה משהו שקשור עם פנחס. הנקודה זה הלשון שאנחנו לומדים כאן כיוון שלא רצית להניח הפה שלך. לא רצית למצוא צי מפה הזוהר מתקדם כבר צעד אחד קדימה. הוא לא מדבר על מציצה סתם, אלא דווקא מציצה בפה, אבל גם ה זוהר לא כותב שהמציצה צריכה להיות מהפה ישירות על האיבר. הוא מדבר על מציצה באמצעות כוח המשאבה של הפה.
לא כתוב פה שזה צריך להיות ישירות. יש ספר קבלה של רבי דוד ליידה, אב בית דין של אמסטרדם, אחר פרייה, כשהוא רואה דם התינוק. לסמל את מידת הדין, ואתה במציצתו שהוא מוצא את כוונתו למשוך את כל הקליפות והעדין עם כוונות. כן, את כל הקליפות והעדינים הנתונים ברמה חברי התינוק הזה ולהוציאם ולהורידם לתהום. לכן הוא מוצץ את דם התינוק בפה, כדי למתק את הדינים. ומילה בגימטריה פה בגימטריה אלוקים. הכל טוב ויפה אם אני מוצץ באמצעות זכוכית עדיין כל מה שכותב רבי רבי דוד לינא עדיין מתקיים. אין פה עדיין את החומרה של למצוץ ישירות מהשפתיים שלנו לפה של התינוק. זה עדיין לא כתוב פה. היחיד שכותב את הדברים בצורה מאוד מאוד ברורה חדה זה ספר קורא את הברית, אבל קשה מאוד מהניסוח של הלשון שלו להגיד שהוא באמת טען שזה צריך להיות בפה. ולא מצטערת, שפתיים דווקא. מהלשון קצת משמה. ככה לא ציטטתי את הלשון אבל הוא לא מספיק. בר שמח לבד הוא יחיד שאומר את זה וכל השאר הקדמונים בקבלה לא אומרים את זה בצורה ברורה.
מי שבדורות האחרונים דיבר בזה מאוד מאוד חזק שהמציצה חייבת להיות בפה דווקא בלי המצאות של מה שנקרא מבחנה כזאתי של זכוכית או של פלסטיק זה היה מערם שיק מערם שיק היה תלמיד של חתם סופר. והוא בשצב קצב טען שאני והוא בעצמו היה מוהל והוא מעל הרבה ילדים. הוא דן שאין בזה שום סכנה ואף פעם הילדים מאות אלפים שאני מעלתי לא קרה להם כלום. מי שאחז בדעה שלו וציטט הרבה נוספים, זה היה שדה חמד, יש לו קונטרסט שלם על המציצה והוא אחז בזה מאוד. פלא הרבה של. המערב שיק זה החתן סופר החתם סופר שהמעם שיק הולך אחריו ככה באש ובמים כותב אף מה כותב החתן סופר כי לא נמצא מציצה בפה דווקא אם למקובלים שאומרים למטה כדין על ידי הפה שפתיים ואין לנו עסק עסק בנסתרות. אחד אי קל ימי לך לסכמת כל אם כן אין לנו אלא להוציא את הדם מהמקומות הרחוקים והוא יהיה על איזה פעולה שיהיה. יש להאמין למומחים על זה, על איזו פעולה שתפעול כמו מציצה השפתיים, אך יהיו הרופאים המומחים שיעידו באמת עם הספוג עושה פעולת מציצה בפה. יותר מזה אין לחוש בזמנו לא דובר עדיין על מבחנה. זה היה או בפה או על ידי ספור. אז הוא אמר מקום שיש סכנה, אפילו חשב סכנה אני לא הצטתי את כל הרצון שלו, הוא כותב שאפילו היא בגמרא היה כתוב במפורש שזה צריך להיות בפה. אנחנו היינו פוסלים את הגמרא הזאתי אם אנחנו מוצאים שיש בזה חסר סכנה זה החתן סוכן וזה עומד כאן בשאלה מאוד מאוד קשה איך להתייחס לחתם סופר הזה לעומת מה שאמר הרב שי כותב שבפה דווקא.
יש מכתב של הרבי הרשע בחלק הראשון של אגרות קודש שלו בעמוד שין פז. הוא כותב מכתב לרב של מינסק המנסק הרב במינס כותב שהספוג נעשה בסמים, שמים אותם על מקום המילה. זה לא גרוע ממציאצה בפה החוש מעיד כתודה לקל כל הנימולים בריאים ושלמים ואין הרבנים מוחים למציצה בפה ידועה חולים מצויים. בקיצור הוא אומר בפה זו סכנה על ידי ספוג זה מותר, זה מה שרצה. הרב. הרשם לא מסכים איתו לגמרי והוא מצטט את המראמשיק הוא מצטט את השדה חמד, שכבר אז בזמנו נתפס. אבל מה מה מה מה נגד? מה יצא הרבי הראשיו שקוראים את המכתב נגד ההצעה של הרב מלינסמה שלא יהיה ספור הוא גם כן לא אמר בצורה ברורה שזה חייב להיות בפה. מה שהפריע לו זה הספור. צריך לכאורה עיון החתם סופר למה אתה אומר? שרק ימצא. שהמציאצה של הספוג זהה למציצה של הפה רק אז אתה מתיר את המציצה של הספוג? למה? אם אתה חושש להידבקות מהפה היית צריך להתיר את זה בלוה אחר?
התשובה היא משום שיש כאן שני סכנות סכנה אחת אם אתה לא מוצץ את אדם, זה מלא את כלי הדם של התינוק. וזה בעייתי ולכן צריך למצוא עם כל הכוח חזק בפה. ומצד שני יש סכנה שאולי יהרוך חיידקים החתן סופר יתלבט כנראה איזה סכנה יותר גדולה אני לא יודע. לכן הוא טען אם אתה תצליח למצוא שיטה שאתה מצליח למצוץ באותה עוצמה כאילו שהפה אז אני מוותר על החדר אז אני אומר אני חושש לחיידקים, אבל אם אתה לא הצלחת למצוא באותה עוצמה, אז מי אומר שהסכנה הזאת יותר מהסכנה הזאת? זה סכנה וזה סכנה. לפי זה אני יכול לנסות להבין את השיטה של התלמיד שלו, אמר המשיק הוא לא חולק על הרב. גם אמר המשיק שדיבר שצריכה להיות מציצה בפה, ומכיוון שהוא הוכח בשטח ולא צריכים להיות גאון גדול שהספוג, לא מצליח לעשות את העוצמות של המציצה בפה הספוג. אין לו את הכוח, אין ספוג שיכול לעשות את מציצה באותה עוצמה. לכן, הוא טען, צריכה להיות מציצה בפה עצמה בפועל ממש בפה. מציצה דרך זכוכית זה אני הדרך יש מציצה בפה ממש יש מציצה בפה דרך זכוכית ויש מציצה דרך ספוג מה שהם כולם דיברו זו דרך ספוג והדרך ספוג לא מגיע לעוצמות של הולם של הפה. כל השאלה זה האם השפופרת מגיעה לעוצמות של הפה. אני רוצה להגיד לכם שזה לא ריאלי שהיא תגיע לעוצמות של הפה. למה? מכיוון שכדי שהיא תצליח לעבוד צריך ליצור ואקום שאתה מכניס את העבר ואתה צריך ליצור ואקום שהעבר כאילו יהיה כולו על הצדדים ולא ולא ולא יצליח.
עכשיו כדי ליצור איזה מה הם עושים המועלים שמשתמשים בזה הם לוחצים. את השפופרת הזאתי על חלק אחר בגוף התינוק על הרגל שלו לוחצים ועם זה הם יוצרים וואקום. הלשון של הרמבם זה שצריכים לשאוב את אדם ממקומות רחוקים הם בלחיצה שלהם לא נותנים שאדם יימשך למקומות רחוקים כי הם לא נותנים לאדם. הם צריכים ללחוץ על העבר כדי שיווצר ואקום, לוחצים עליו ומוצצים רק את המשטח הקטן הקטנטן הזה שיש להם. בהפרש שבין ה בין הזכוכית לבין מי שמבין מה שאני אומר מבין. קצת היה לצייר, אבל לא מי שמבין מבין הם לא נותנים לו באמת סיבה מוחלטת. גם אלה שמנסים מאוד מאוד להגיד שזה מאוד הם אומרים שזה כמעט כמו הפה אבל זה לא מגיע לכמו הפה ואני טוען שזה עוד יותר הלחץ שיוצרים עם הגוף על האיבר ועל הזה הוא לא. הוא לא נותן מציצה ממקומות רחוקים. לאחרונה אפילו התפרסם מחקר ארוך של הרב דוקטור מרדכי הלפרין על על. גם הוא דיבר על אותו מחקר שראיתי גם ביום עיון שבין. חב"ד לרפואה שהיה עד מדי חודש אני חושב והוא דיבר שמה על הנקודה הזו שמבחינה רפואית הוכח שהמציאצה חייבת להיות מאוד מאוד חזק. זאת אומרת היא צריכה לבוא באמת ממקומות רחוקים וזה וזה וזה לא וזה לא מתקיים במציצה של השפופרת. זה לא מתקיים במאה% של המציצה של השפופרת. עכשיו אם אני רוצה מי שהעלה את הנושא הזה שהמציזה של הסבורית לא מתקיימת אצלנו. אחד מהצאצאים של הצמח צדק זה האדמור מילאדי.
המעריד מילה יש לו סידור סידור המעריב והוא כתב תשובה בנושא של מילה. היא נתפסה ביגדיל תורה, והוא, כמקובל, תקף את אלה שרוצים לעשות לו בפה בפה זה הכי חשוב, אבל הוא דיבר גם על שפרוסת אצלנו הוא הראשון שדיבר על השפופרת, והוא כותב בצורה ברורה שהשפופרת לא מצליחה. שתי דברים יש שתי סכנות בשופרת קודם כל היא יכולה להישבר. וחלילה על העבר של התינוק זה סכנה. דבר שני, גם אם היא לא תישבר היא לא מוצצת במאה% היא לא מצליחה למצוא את זה הוא העלה את הנקודה הזאת וזה. שהיא חשובה מאוד. הרב כמו שאמרתי יתגל במציצה בפה הוא טען שמאוד בשנים אף אחד לא ניזוק מזה שהוא אומר שמאות בשנים אף אחד לא ניזוק. בטח הוא לא התכוון למציצה בזכוכית אלא מציצה בפה ממש. הוא מביא את העדות של המערן שיק. קשה לי לקחת את המכתב הזה אם אני רוצה להיות כנה וללמוד ממנו היום כי כי כי היום יבואו ויגידו לך שכן גילו כל מיני דברים שזה יכול לעשות אז הוא אומר מאוד. בשנים מאוד גילו היום כן גילו ואם זה קשה להתמודד בשנת תו שיןחה עוד רגע זה רק שאני לא אתבלבל בשנת תו שין חף כמדומני, אולי קצת לפני זה נכנס לרבי ליחידות המוהל בדרום הייס הרב רסק. ואצל הרבה כבר אז ראו סגנון של הוא אומר. ככה היה נראה שאינו רוצה לעשות חדשות, הוא לא ענה. בלאו נחרץ הוא דיבר על השפופרת. שאל מה היה השפופרת? הוא אומר הרב ח קח בדעתו והוא אמר אמר עוד שאין לו איסור. על זה אמר עוד שאין לו איסור על זה. הרב עכשיו כתב שזה חייב להיות בפה הרב אומר אין לי איסור אז.
אין לי אין לי, אין לי תיווך.
מוחלט בין המילים שאמר הרבי לבין מה שאמר הרבי הרשע, אלא אם כן אנחנו נגיד שהרבי הרבה דיבר על בפה בלי זכוכית זה בפה עם זכוכית, זאת אומרת.
ואין אין פה אין פה בזה אין לי, אין לי הוכחות.
גרועות, אבל מה שברור כן. שהרבי נתן את ההוראה האחרונה, אז בשנת תו שין כף לא לשנות לאנש זאת אומרת לעשות את הבריתות מילה מציעה בפה לענש. ומי שמבקש מהאחרים או מי שיש לו חשש שיסלקו אותו מהעבודה? או שבית רפואה שלא נותן לו להיכנס אם הוא לא עושה מתיצה זה הוראה הרבי לעשות עם שפרופרת. אם אני רוצה לסכם זה יוצא ככה איסור על שחופרת לעניות דעתי עדיין לא מצאתי איסור על שופרת לא בקבלה. ולא ולא בפשט איסור בשפופרת לא מצאתי לא בקבלה ולא בפשט חוץ. מה אמרתי? את קוראת הברית שהוא אומר לשון שיכול להיות ברור אבל הוא יחיד. הצד היחיד שיש לי להחמיר ולעשות מטיצה דווקא בפה זה מכיוון. שבפופרת אין מטיצה גמורה המציצה היא לא מלאה לפי זה. אם מצאתי נכון להיום אין. אבל אם עם מצאתי איזה שהוא מכשיר שעושה את המציצה באותם עוצמות שהפה עושה. אז יהיה לי קשה מאוד להגיד שזה אסור. מכיוון שגם הסכנה לא קיימת כאן וגם וגם.
העניין הקבלי הוא לכאורה אולי חסר גם הקבלי שאומר תמצוץ, והפה הקבלה כתוב שזה צריך להיות בפה, אבל אם היא שחופרת כזאת, שמוצצת במאה% ומתלבשת על האיבר במאה% ועושה את זה כמו בפה, לכאורה יהיה קשה לי להגיד שהדבר הזה אסור נכון להיום, אלא שיוצאים נגד הברית מילה בכלל ואלה שמנסים כל הזמן לעשות. להעלות את הנושאים האלה לשאילתות בבג"צים בכל מיני כאלה הם כל הזמן מפרסמים באתרים שלהם שהיו מקרים שמוהל היה. מדלג בצוותי בין הרפס משהו כזה ושהצהבת הזאתי עברה לתינוק וגרמה לו בעיות. זה הטענה שהם טוענים וחוזרים על זה. זה לא סותר את זה שהמוהל בהחלט יכול. יכול לקבל זריקה נגד הצהבת הזאתי והוא יכול גם כן להיבדק. שאין לו את זה בדם ואז אין לו עם זה בעיה בכלל בהנחיות של הצבא האמריקאי. במצבי חירום הם כותבים במפורש שכשיש דם שיוצא ואין לך דרך לעצור אותו, תשאב אותו בהנחיות שלהם. החוקיות קשה יהיה מאוד לבוא ולהגיד שזה שזה בעייתי לגמרי מבחינה רפואית הם פשוט לא רוצים להתמודד עם הבעיות שיכולות להיות מה שמצאו נכון להיום, שיכול להיות שיכול להיות שיכול להיות. שיש איזשהוא חיידק שמעביר צהבת ואפשר להתמודד נגד החיידק הזה. שאר הדברים עדיין אין מציצה גמורה בשפופרת שהיא מלאה, ולכן צריך להמשיך לעשות בפה כאשר מבקשים ממך לעשות בזכוכית אתה יכול לעשות בזכוכית. אני ראיתי יותר מפעם אחת מוהל שעוסק בזכוכית זכוכית. לולו הוא מכניס את, הוא מכניס לבד בתוך הזה והבד שואב משהו.
שואב הפה לא שואב שום דבר, זה צחוק ילדים. אין פה, אין פה את מה שחז ל אמרו במפורש בגמרא שמי שלא מוצץ בפה מעבירים אותו זה סכנה הרבה יותר משמעותית והיא לא קיימת. נכון להיום כל ילד שיוצא מבית הרפואה יודעים בדיוק מה הם המחלות שלו והמוהל מסתכל בדף הזה לפני שהוא ואם הילד חולה באיזה שהיא מחלה, גם למוהל זה לא כדאי. יש מוהל מפורסם שקוראים לו הרב וייסברג. הרב וייסברג האבא זה שכתב את הספרים מוצר הברית הוא נפטר על שהוא לא בדק פעם. את הדף שיצא מהתינוק והוא חלה במחלה ונפטר ממנה אז זה בהחלט חובה היום להסתכל מה אתה עושה ומה. ובדרך כלל אנשים ששוברים את טהרת המשפחה אז הבעיות אצלהם לא קיימות צריכים לראות שהמוהל לא מזיק לילד, לא באמצעות הכלים שלו ולא באמצעות ולא באמצעות הפה שלו באמצעות הכלים. אז על ידי זה שהוא עושה את הסטריליזציה הכי גבוהה שיכולה להיות. אוטו קלאב, זאת אומרת הוא עושה, אנחנו יודעים ששאלכוהול שורף חיידקים רק ברמה מסוימת, אבל יש חיידקים וגם סוג מסוים של צהרת שיכול להגלות אצל הבן אדם 20 ושלושים שנה אחרי שהוא קיבל אותה בתוך הגוף. רק בסיטואציה מאוד מאוד מסוימת להתגלה אצלו בגוף ומוהלים שהם מוהלים עם עסקים שלהם ולא עושים אותו כלל מפעם לפעם מעבירים לעשרות אלפים את החיידק הזה ובאיזה שהוא שלב זה יכול פתאום להתגלות. היה כדאי שלמואל כן יהיה וככה גם הרבנות הראשית דורשת שלמואל כן יעשה או שילך לרופא שיניים שאלו יש את הסטריליזציה הזאתי מפעם לפעם או שישתמש בערכה חד פעמית שהערך שלה כמו 200 ש"ח זה לא סוף העולם? בעיה עם ה יש בעיה עם הערכה החד פעמית רק בעיה אחת על פי הקבלה שהעסקים שמה לא עשוי מברזל ועושים מנירוסטה עושים מכל מיני דברים ועל פי הקבלה יש עניין למול דף בברזל. הקדוש ברוך הוא נתן. לפנות זה לא ברזל. המרוזל זה סוג אחר של מתכת.
הברזל מדובר על ברזל ברזל, אותו ברזל שהיה על הכובע של של גוליית וכשדוד המלך זרק עליו את האבן אז הברזל נמאס לפי דעה מסוימת וחדר לו לתוך המצח ואז הבטיח לו הקדוש ברוך הוא בגלל שאתה נמסת לכבוד האבן של דוד המלך נכנסת לכוחות גוליית והפרת אותו. אז כיוון שכך אני נותן לך מתנה שתמיד ימולו בך. אז העניין הזה, המדרש הזה לא מתקיים כשאתה משתמש בסכין נירוסטה, אבל אפשר בהחלט להשתמש בסכינים של ברזל כאשר אתה עושה להם את הסטריליזציה הזאתי החזקה זה מכשיר שהוא קצת יקר כמו 4 5, 1000 ש"ח 7 1000 ש"ח אם אתה קונה מכשיר מוצלח והמכשיר הזה עושה אפשר לעשות את זה גם עם סיר לחץ. רק כשאתה צריך לעמוד יש שקיות מיוחדות, מכניסים את זה בסיר לחץ והוא גם מגיע לאותו חום של האוטופלאב הזה, אבל זה דבר שמצריך איך אומרים שאתה תעמוד כל הזמן על יד הסיר כדי שלא. לך את הכלים גם כנשיא והוא לא כזה גרמיטי על כל פנים זה מסקנת הדברים. מסקנת הדברים היא שהמואל צריך לשמור על עצמו מבחינה הגיינית בצורה הכי הכי גבוהה. יש צורך לבדוק, כדאי לבדוק וקצה טובה לבדוק את הדלקת הזאתי את החיידק ההרס הזה שיש כמה שטוענים שהוא מסוכן בדיקת דם פשוטה אתה יכול רופא כללי נותן לך ואתה בודק אותה ואת הכלים. כדאי לעשות בסטליזציה מוחלטת זה אנחנו יכולים לעשות בדרכי הטבע. מעבר לזה, ילד שהוא בריא. וההורים לא דורשים על פי החוק במדינת ישראל חייבים להציע להורים לעשות בשפופרת ורק אם הם רוצים לא בשפופרת, אתה יכול לעשות בפה על פי החוק כתב תקן משרד הבריאות, אז אתה צריך להציע להם אם הם רוצים בשפופרת. אם אתה לא רוצה שיהיו עליך אחר כך בעיות משפטיות, אתה מציע וברגע שהם אומרים שהם רוצים בפה, יש בהחלט עניין על פי קבלה שזה יהיה בפה. יש בזה משמעות לדעתי גם בריאותית, בגלל שזה שואב את אדם מהמקומות הרחוקים. אבל אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות הקטנה שלנו בדרכי הטבע כמה שזה אפשר גם לא להיות מזיקים וגם לא להיות ניזוקים.