ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

הזולת הוא ראי שלך

וְגַם זֹה רָעָה חוֹלָה כָּל עֻמַּת שֶׁבָּא כֵּן יֵלֵךְ וּמַה יִּתְרוֹן לוֹ שֶׁיַּעֲמֹל לָרוּחַ 🔹 כאשר אדם מקשיח עמדה גם היריב שלו מתקשח, אך העושה עצמו כחלש מתנהגים אליו ברוך 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ה פסוק טו 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אז הפסוק שאנחנו לומדים היום זה בפרק החמישי פרק ה' פסוק טו

וגם זו רעה חולה כל עומת שבא כן ילך ומה יתרון לו שיעמול לרוח

הפירוש הפשוט של הפסוק כמו שמביא המצודת דוד

שכאשר האדם יש לו

כסף לא כשר כסף לא שלא נוצר ביושר שלא נוצר בהגינות אז הכסף הזה שהוא שה

קודם כל זה יהיה לרעתו זאת אומרת יצא מזה משהו לא טוב אבל מה שהפסוק שלנו בא להגיד בעיקר שכסף שהוא לא טוב שהוא לא ישר הוא בסופו של דבר ילך מהאדם הוא לא יחזיק מעמד תחת ידו

אין לו אין לו אין לו קיום אמיתי

מה היא המשמעות יש פה איזה מסר פסוק בא להגיד לנו איזה מסר

המסר שהפסוק בא להגיד זה שבכל העולם כל העולם הזה בנוי מקדושה צד אחד לקליפה מצד שני

הקדושה

היא הרצון הפנימי האמיתי של הקדוש ברוך הוא רוצה בקדושה

הקליפה היא לא הרצון הפנימי והאמיתי של הקדוש ברוך הוא אז בשביל מה הקדוש ברוך הוא ברא אותה אם היא לא הרצון שלו הכוונה של הקדוש ברוך הוא הייתה שהוא רוצה לנסות את האנשים בקליפה אבל היא לא מטרה היא רק אמצעי

לעומת הקליפה הקדושה היא אמצעי היא מטרה היא לא אמצעי אז זה ההבדל קליפה זה אמצעי וקדושה

זה מטרה כי

עכשיו כיוון שזה ככה הדברים ככה הם מתנהלים בעולם

ישנו חוק טבע שאין אין לו יוצא מן

הכלל והוא שכל דבר

שהוא קשור לקדושה יש בו תבלין שנקרא

הנצחיות זאת אומרת שזה יוכל להיות גם להבא יוכל להיות גם בשלב המתקדם וכן הלאה וכן

הלאה כל הפסוק הזה כמו שאמרתי מדבר על בן אדם שעשה כסף בצורה לא הגונה בצורה לא ישרה ועל זה אומר לו שלמה תדע לך שמה שבא ילך אז אנחנו אוחזים עכשיו בהסבר למה זה ככה

והתשובה בקצרה מה שאנחנו מדברים תודה תודה רבה התשובה מה מה שאנחנו מדברים עכשיו

כל דבר ששייך לקליפה ולסתרעה אח"א לא לקדושה אחריות שלו נחנקת באיזה שהוא שלב כיוון שבורא עולם לא רוצה בו כמטרה הוא רק אמצעי לאיזשהו דבר כאן אני רוצה לעצור ואני רוצה לדבר על משהו שהוא מאוד מאוד חשוב לי מכיוון שהעולם כולו מתחלק בגדול ברמה מאוד מאוד כללית

לשני סוגים של אנשים

יש אנשים

שהם יוצרים טיפוסים יוצרים ויש אנשים שהם טיפוסים מתנגדים מה פירוש כל אדם כדי שיהיה לו רצון ושמחה ותענוג בחיים הוא צריך להילחם במה צריך להילחם הוא צריך אמביציה על משהו

יש אדם שהמלחמה שלו זה להשיג עוד משהו להרוויח עוד משהו ליצור עוד משהו אבל יש קשיים אתה רוצה לבנות בית כנסת למשל אתה צריך להשקיע למצוא שטח ואחר כך להשקיע למצוא עובדים ולמצוא רישיונות וזה המון המון בלאגן

אז הוא כל

הזמן נלחם באיזשהו קושי אבל יש לו חשק יש לו תענוג במלחמה שלו עם הקושי יש לו בזה אמביציה

אבל יש בן אדם אני מתאר לעצמי שאתה ראיתם אני ראיתי לפחות אחד כזה

ראיתי בחיים שלי אנשים כאלה שהם

כל הזמן יושבים ומקטרים מקטרים זה הפירוש הוא קודם כל אני רוצה להגיד לכם שהם גאונים אני אני אומר

עמום נוכח הניתוחים הדקים והעדינים איך הם מנתחים בני אדם איך הם מתחיל מצבים איך הם מנתחים דברים מאוד מאוד עזים אנחנו אנחנו בתעשיית בחירות אז איך אומרים זה זה זה הקטע המעניין

אני באתי מארצות הברית לפני כמה שנים אני אני התפלאתי לראות שיהודים בארצות הברית כמעט לא מדברים פוליטיקה פוליטיקה של של ארצות הברית ישראלים

יש להם חיים גדולה כדי לדבר פוליטיקה והם גאונים בזה אתה יכול לראות בן אדם

לגמור בית ספר יסודי הוא לא הצליח לא שלא נתנו לו לא הצליח אבל לנתח את מה שקורה שם בזה

הוא

יודע מצויין אתה רואה יש גאונות שרוצים תלוי איך אתה משתמש בה אני רוצה לחלק את האנושות כולה לטיפוסים שיוצרים וטיפוסים שהם מתנגדים

מה פירוש יש אדם שהוא בונה את האישיות שלו באמצעות זה שהוא מבטל אחרים אתם מכירים כאלה יש אדם ש איך הוא איך הוא איך הוא איך מה אתה יודע להגיד הוא יושב שומע זה לא רציני זה הנקודה הזאתי היא לא נכונה וזה כן נכון וזה נכון

איך אומרים נו תגיד משהו היו אומרים בבדיחות האש היה בן אדם שכל החיים שלו תלמיד חכם כל החיים שלו הוא רק פורך בלשון של הישיבה זה שמישהו אומר חידוש והוא פורך לו את החידוש פורך פורח מלשון פרחה פרחה

זה נפלא בעברית זה הוא ביטל ביטל מבטל כן אז עכשיו היו אומרים בבדיחותה שאותו בן אדם עלה לשמיים

אחרי 120 אז אמרו לו מה תעשי כל החיים שלך הוא אמר אני כל החיים שלי למדתי ואו

אתה למדת כל החיים בוא בוא תגיד משהו אז הקדוש ברוך הוא אמר תגיד את זה דבר תורה מה שחידשת פה בעולם אבל הוא לא חידש שום דבר הוא תמיד רק פרח דברים שאמרו אחרים אז הוא מתחיל לחשוב לעצמו חושב חושב בסוף נפלט לו כזה משפט ביידיש אומרים את זה ככה או הרב של הקדוש ברוך הוא זאת דו אפס תגיד אתה משהו

איך בלבלת אופ שלוג

אני מיד

אפרוך

אגיד משהו אני פורך אז יש כטיפוס כאישיות אין לו אנח משלו הוא תמיד נצמד לקיר שלך מה שאתה אומר הוא יגיד הפוך הוא יודע מה להגיד תגיד אתה משהו הוא אומר

את הסברה השניה הוא אומר את הצד השני זה בגאונות יש אנשים שעושים את זה בגאונות באמת אני לא צוחק הם עושים את זה בגאונות הם יודעים תמיד להגיד את הצד השני בכל דבר זה סגנון יש אבל

מבחינה רוחנית זה אנחנו רוצים לדבר עכשיו

הקדוש ברוך הוא ברא את העולם ליצירה יצירה זה הפירוש חיבור דיבוק לחבר דבר לדבר

לחבר לאגד לחדש לקשר זה התפקיד שלנו בבריאה העולם הזה במהותו היה פעם באחדות מוחלטת כל הבריאה כל האנשים כולנו היינו חטיבה אחת פעם למעלה ירדנו כאן נפרדנו הנשמות של האנשים

והנשמות של אנשים היו נשמה אחת בעבר כל אחד מחפשת בן הזוג שלו או בת הזוג שלו

הנשמה המאוחדת שלו זה לא היה בהתחלה בהתחלה הם היו מאוחדים עכשיו הם נפרדו

מה זה השמחה הכי גדולה למה בחתונה שמחים בצורה יוצאת מן הכלל או בנינו עוד משהו קידמנו עוד משהו מה קידמנו את העולם

העולם נוצר כדי לחזור ולהתחבר וזה התפקיד של כולנו לחזור ולאחד את העולם בכל פרט ופרט שאנחנו עושים כאן בבריאה זה התפקיד והמהות זה התיקון אבל יש אנשים עוד פעם זה אני חוזרת

שהם אוהבים הם נעים להם לדבר לשון הרע הם שמחים בזה יש להם בזה תענוג כתוב על רבי נחום את צ'רנובל שהוא היה משמין מאמירת המניו אש

מרבה אלה משמינים לרחל ברחלים על זה ברחלים זה משמינים מזה יש להם בזה חיות

מה זה נקרא חיות מלחם מה זה נקרא חיות הייתה לך חיות בלהפריד

שני אנשים ישמעו דיברת אתה מפריד מה שחשבת שהוא גדול זה לא גדול

אתה לא מבין שזה כל הקטע שלו הוא רוצה ככה כי לעשות ככה כי ככה כי השתלם לו הוא מסתובב לך את כל המפה

עד עכשיו אתה חשים אתה חשבת שזה עמותה של צדקה של חסד של משהו חיובי הוא פתח לך וגילה לך את הסוד שעומד מאחורי הדברים

אתה מבין כל העסק פה זה רק כסף שמע שאני אומר לך כל העולם הזה

הכל יש מילים כאלה שאומרים הכל הכול ובסלנג הישראלי יש הרבה כזה אז מה הנקודה של הבן אדם הזה הנקודה שלו היא פירוד בחסידות קוראים לזה התנגדות

מה שאתה אני מתנגד לעומת זאת יש בן אדם שיוצר עכשיו מה שאני רוצה להוסיף על זה זה דבר פשוט

רוצה להוסיף על זה זה רק

אחת מאוד מאוד דקה אבל מאוד חשובה ההתנגדות אצל האדם היא משהו עצמי היא משהו

מולד זאת אומרת טיפוס כזה שהוא טיפוס שתמיד מבקר הוא תמיד יגיד לך לא הוא תמיד יגיד לך את הצד השני הוא תמיד יגיד לך את ההפוך הוא תמיד לא יהיה מרוצה

הוא תמיד יסביר לך איך זה לא טיפוס

כזה הוא במהות כזה זה לא רק במילים האלה שהוא אמר לך

הטבע שלו הוא כזה

כל כך יסודי אצלו בנפש אם אתה מכיר או את מכירה את עצמך כטיפוסים אחרים הרמוניים יוצרים אחדותיים יודעים לעבוד בשיתוף פעולה וכדומה אם אתם מכירים את עצמכם תיקחו את הרגליים

ותעזבו את הטיפוס הזה

למה

כי כאשר אתה נפגש עם בן אדם אצל חסידים היו אומרים דבר מאוד עמוק אתה למשל לא יודע מה אתה צריך לעשות אתה נמצא באיזה שהוא ספק דילמה בחיים

ונניח אתה טיפוס שהעניין שלך זה שיתוף ואחדות אתה לא יודע מה לעשות לך לאיזה אחד שכל

הזמן הוא מקטר מקטר מקטר שעכשיו קראנו לו טיפוס של התנגדות טיפוס של הפוך תמיד הוא יגיד מה שלא תשאל אותו מה נראה לו שאתה צריך לעשות ותעשה הפוך ממשהו שהוא אומר לך

ואז

אתה יכול להיות בטוח שאתה עושה את הדבר האמיתי

לנשמה שלך ואני הייתי אומר שזה אותו דבר הפוך הטיפוס הזה של כל הזמן הוא בתנועה של הפרדה הוא לא יודע מה התכלית מה הוא צריך לעשות ילך

ישאל את האדם שעובד בהרמוניה ויעשה הפוך זה זה משהו מאוד מהותי בנפש האדם התנועה הזאתי הכן והלא

תמיד האדם יימשך למהות הפנימית שלו לכן האדם שמהותו הפרדה יימשך ברעיוניות השכלית להפרדה אדם שהטבע שלו זה הרמוניה הוא ימשך בראיוניות המחשבתית להרמוניה

עכשיו זה אומר דבר חשוב שהאדם

זה לא רק שכל

האדםדם

זה בעיקר מידות

המידות מצות את השכל

למה זה מצא רעיון של עניינו פירוד למה זה מצא רעיון שעניינו אחדות מפני שהנפש של זה אחדות והנפש של זה פירוד

אבל כל אחד מסביר את זה עם שכל עם רציונליזם עם היגיון אנחנו אומרים אני לא מתפאל מהשכל שאתה מביע אני לא מתפאל מזה מכיוון שבאמת מה שהניע אותך וגרם לשכל לעבוד בשירות של

זה זה עמידה שעמדה מאחורי הטבע שלך

לכן הזהירות

כך וקחו למשל בטורקיה

הם

מנסים

לגלות גז טבעי

מעבירים את הגז בצינורות צינורות במרחקים גדולים כשרוצים לדעת שבצינור אין פיצוץ איך הם עושים את זה הם עושים את זה מעניין מאוד באמצעות עופות עופות טורפים

הם משחררים עופות טורפים לאורך הצינור העופות עפים

תמיד מוסיפים לגז ריח מסים כדי לזהות אותו אז כשהם מעבירים בצינור הגדול את הגז אם יש דליפה אז אז

בחור ובאותו אזור ירח העופות הקדוש ברוך הוא חנן אותן בטבע שהם יבואו לריח של גז למה כי הריח של הגז מזכיר להם את הריח של הנבלות

אז הם הולכים לשם ככה זה אצל בעלי חיים זה פשוט אז זאת אומרת בעל חיים אין לו שכל לא במובן של בן אדם על כל פנים והוא ימשך

הוא ימשך בטבעיות

למה הוא ימשך בטבעיות למה לרעך רע מכיוון שהוא מכיר את הריח הוא מכיר את הזה הוא אוהב את זה נכון אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה

זה משהו מהותי וזה שהיא כלל חשוב בחיים ואנחנו לא עובדים לפי הכלל הזה הרבה פעמים וזה דבר שאנחנו צריכים לתת עליו את הדעת יש לך חבר יש לה הוא חבר אתה צריך להגיד אמורלי מיכה חבריך ואומר לך מי אתה זה

כליל

תדעו לכם שבפרטים אתם תראו סתירות

אתה תראה בן אדם שנראה לך שאתה מאוד מסתדר איתו

אתה מאוד מסתדר איתו מצד שני הידידים שלו

החברים שלו המכירים שלו הם אנשים לגמרי עם מחשבה אחרת איתם הוא אוהב לשבת איתם הוא אוהב לצחוק איתם הוא אוהב להפטפט

אז אז

אז מה האמת האמת היא שהאדם הוא מורכב ויכול להיות שאתה טועה בו אתה טועה בו שבאמת המהות

שלך הפנימית והמהות שלו הפנימית לא מתאימה

רק מדוע אתה לא רואה את זה מדוע אתה לא חש את זה רק בגלל סיבה אחת יש משהו קטן שכן מוצא חן בעיניך בוא וזה מטעה אותך

זה משגע אותך זה הוא מטרף אותך אבל זה לא האמת לך אחרי הכלל הרבה פעמים כשאנחנו נמצאים באיזה שהוא ספק אז אומרים לך לך תכוונן את עצמך אל אל אל המצפן שלא

יכול לטעות

אחד הטייסים אמר לי פעם אחד הטייסים הכי ותיקים אמר לי פעם אני הלכתי ללמוד בבית ספר בצרפת טיסה עוד לפני שהיה פה

ואנחנו הצעירים הישראלים שלא היה לנו שום ניסיון ניצחנו בכל מיני תרגילים או בכל מיני תרגילים ניצחנו את הצרפתים הוותיקים המורים

שלנו אומר אני עליתי למה זה היה רק בגלל הסיבה אחת הם

לא התרגלו בגלל שהם היו וותיקים הם היו במלחמת העולם השנייה לא התרגלו ללכת אחרי המכשירים אחרי אחרי השעוני השעונים

האם הם למדו על מטוסים יותר ישנים שלא היה עדיין את כל האבזור החדש להרגיש את הגובה את המרחק את הזה אז הם היו הם היו שופטים לפי מראה עיניים לפי אינטואיציה והם היו חייתיים באינטואיציה שלהם

אבל אף על פי כן כיוון שאנחנו הצעירים לימדו אותנו לכוונן את עצמנו אל המכשירים דייקנו יותר הצלחנו לעשות את התרגילים יותר טוב

עקבנו אותם

אהם

הכללים שאומרת לנו התורה הם מצפן אתה לא תמיד תראה מייד

את כל הפרטים

מתאימים לכלל

לא תמיד תראה את זה למה אומרים לך כלל כי הפרט יכול לשגר אותך הוא יכול להטעות אותך אז

אומר לי אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה זה כלל זה כלל קדמון מופיע בספרי מוסר קדמונים של הראשונים

אורלי מי חברך ואומר לך מי אתה זה כלל יסודי זה משהו עצמי אז בבקשה תכבד את הכלל אבל אני רואה אחרת

אתה רואה אחרת

אבל כשאתה רוצה לזהות מי מתאים לך את רוצה לזהות מי מתאים לך תסתכלי מי הם החברים

מי הם האנשים שאיתם הוא מוצא שפה משותפת אני תמיד אומר את זה לצעירים שהם יוצאים לשידוכים אני אומר להם דבר פשוט אתה צריך להבין כשם שאתה מתלבש לפני הפגישה גם היא מתלבשת לפני הפגישה

אני לא מדבר רק על הבגדים זה גם נכון

אבל זה לא רק זה כל אחד משתדל

להסיר בפגישה את הנפש האמיתית שלו הוא מנסה להסתיר את עצמו עכשיו הוא רוצה

רעות טוב בנפש במידות בהנהגה עכשיו זה משחק לכן

הרבה אנשים היו ידידים שנים ואחרי זה שהתחתנו נגמר המשחק הם התגרשו אז איך הרבה זמן כי עכשיו כבר לא משחקים

עכשיו זה כבר אמיתי המשחק הפך להיות אמיתי אז אנחנו מגלים את הפרצוף האמיתי שלנו

הכלל הזה עוקף את הבעייתיות

של המשחק המשחק האדם יכול לשחק כמה שהוא רוצה אבל למו לי חברך אומר לך מי אתה

זה יסוד אתה יכול לזהות את המהות הפנימית למה הוא מוצא שפה משותפת עם טיפוס שכזה

והרבה פעמים אנחנו לא רואים את זה בהתחלה אנחנו רואים את זה בסוף אז למה לראות את זה רק אחרי שנכווים חלילה נכוויים למה רק אחרי שמגיע

איזה שהוא מצב שלא תכננו אותו

ניקח דוגמה נוספת של כלל

הכלל אומר שאדם שיש לו דעות

יש לו השקפה רעה

הוא לא יכול להיות אדם טוב

מה זה השקפה סתם אתה יודע הוא

נראה לו שהוא מדבר איתך על משהו שהוא בכלל לא כאן הוא מספר משהו שם בחוץ לארץ קרה איזה שהוא אירוע מסביר לך אלה שזה זה טוב שמתו זה טוב זה טוב דבר משהו שהוא שלילי

אז רגע זה אומר שהוא בבית יהיה אדם שלילי התשובה היא תשמע אתה לא תראה את זה מיד אבל זה נכון אדם שיש לו דעה רעה אני לא אומר שהדעה רעה אי אפשר לשנות דעה רעה

אפשר לשנות אבל אני שואל משהו עמוק למה הוא הגיע לדעה הרעה הזאתי למה היא נדבקה לו למה היא דיברה אליו אם האדם מתאר לעצמך את השם מדבר עם בן אדם על דלה הרבה פעמים אנשים אומרים בפגישה אנחנו נדע איזה בן אדם טוב או לא טוב איך אנחנו נדע באמת בן אדם שם הרבה הרבה

המסכים על עצמם אז לך תדע

התשובה היא פשוטה

אתה מחפש את החברים שלו זה דוגמה אחת אבל מעבר לזה גם משהו משוחח הוא יכול להראות חכם הוא יכול להיראות טוב הוא יכול להיראות אפילו ג'נטלמן הוא עכשיו במשחק אבל ברגע שאתה מדבר איתו סתם אתם יודעים על הכוכבים ועל הפרפרים ועל מה שקורה בעולם ועל כל מיני דברים ואתה פתאום רואה מן דעה כזאתי שמבצע את אכזריות שמבטאת רע

אבל זה רק הדעה שלו לא אם הוא בחר מתוך מכלול הדעות האפשריות בעולם את הדעה הזאת זה אומר שיש לו משהו בפנים שמשך כמו במגנט את הדעה הזאת אליו

אם אתה לא בטוח

כי יכול להיות

שאת הדעה הזאתי הוא שמעה מאבא שלו שמע מאמא שלו והוא חוזר על מה שהם אמרו תראה אם זה חוזר על עצמו בדברים נוספים אם זה חוזר על עצמו בדברים נוספים זה כבר עסק פרטי שלו זה לא משהו

שהוא קיבל מהאחרים

למה הוא בחר את זה להפנים למה הוא בחר את זה

זה דבר שהוא כל כך יסודי וכל כך לא מיושם בחיי היומיום שלנו זה אני אני פוגש אנשים שאומרים כי זה ידיד נפש שלי אני מסתכל על אותו אחד שומע מה הוא מדבר

מניח לי לא טוב

אני פוגש את החבר שלי אחר כך הוא אמר תגיד לי מה מצאת בבן אדם הזה

הוא לא מריח לי טוב שטויות אתה פסימי אתה לא זה אתה לא זה לא אחרי חודש חודשיים 3 4 5 הוא בא אליי ואומר לי

איך אתה ראית את זה

מנוול לבן אדם אתה יודע מה שעשה לי אני שואל אותו כבר איך אתה לא

ראית את זה

הבן אדם הזה כל הזמן מדבר את זה הוא צועק את זה איך כתוב בהגדה של פסח חכם מה הוא אומר

רשע גם מה הוא אומר הוא לא יכול לברוח מזה יש בגדים שאנחנו יכולים ללבוש לעטות על עצמנו אבל יש נקודות יסות

אתה לא יכול להסיר מתחת לשולחן אי אפשר מזה לברוח זה משהו יותר מהותי וזה קיים

זה נמצא באדם רק תפתח את האוזניים אז אני אומר לך כלל פשוט אתה לא צריך להיות גאון

אתה לא רוצה לראות איינשטיין אתה לא צריך להיות הגאון מוילנה אתה יכול משהו פשוט אתה רואה שהבן אדם הזה

יש איזה שהוא רוע זה מתאים לו הוא אוהב את זה זה גמרנו אז זה אומר מה הוא זה אומר על המהות הפנימית שלו מי לימיד אותנו את זה שלמה המלך לימד אותנו את זה בסיפור המפורסם המפורסם מאוד שכשהוא לא ידע לשפוט מי מבין האנשים הוא היה אדם ישר

מי האדם אדם הגון היה שני אנשים כל

ואחד מהם אומר זה זה האחד אומר החזרתי את הכסף אחד אומר לא החזרתי את הכסף הם רבים ביניהם על סכום של כסף בטוח שיש כאן שקרן לא יודעים מי הוא אז למה המלח מספר להם סיפור היה אדם שהתחייב להתחתן עם איזה שהוא אישה סיפור אגדה

זה הפך להיות עם התחתן עם מזו אחת בסוף הוא בסוף היא הפר את השבועה של ה ואחר כך מתו לילדים רחמנא ליצלן בסופו של דבר היא קיבלה היא קיבלה מחילה מאותו בחור

חזרה ועמדו לדיון 3 1 שודד שתפס אותה באמצע הדרך רצה לגנוב ממנה את כל הכסף ואחד הבחור שמחל לה על השבועה ואחד היא שהיא הלכה וביקשה מחילה אז הרשלמה המלך שואל את האנשים מי ה מי מי המתאים

אז הוא שומע

מה הם בוחרים את

מי הם בוחרים לשבח ומתוך זה הוא יודע את המהות הפנימית שלהם זו חכמה עתיקה שמוכיחה את עצמה גם היום בזה האדם לא יכול לברוח כמה הוא יכול לברוח

הוא יכול לברוח חיצונית להראות את עצמו אל הטיפוס שיושב מולו כאילו הוא עם נתינה כאילו עם טוב לב אבל הוא לא יכול לשנות את כל תפיסת העולם שלו

על ערב אחד שהוא יושב עם מישהי

או עם מישהי

אין דבר כזה אז את המהות של האדם אתה יכול לקלוט בפנימיות

יש בדיחה עממית שאומרת

ששואלים

כששואלים אדם

שנתפס על חם באמצע איזה גניבה באמצע איזה משהו לא טוב

שואלים אותו תגיד מה חשב מה

חשבת כשעשית את זה

מה חשבת אנשים שואלים אותו מה חשבת תגיד אני רוצה לשמוע מה חשבת

אני לא מבין את אלה ששואלים אותו מה חשבת אתם יודעים מה הוא חשב הוא חשב שלא יתפסו אותו ולא ישאלו אותו מה חשבת

זה מה שהוא חשב הפלא הוא איך זה שאתה שאתה שואל אותו את השאלה לא תפסת את זה ואתה שואל אותו וצועק מה חשבת מה חשבת

מה יש לי מה לחשוב אתה לא מבין שבן אדם שעושה מעשה כזה הוא בן אדם שנמצא בדיוטה התחתונה הוא לא בערך שלך

הייתה פעם בירושלים של פעם גניבה שנעשתה בעיצומו של יום כיפור אני חושב או בראש השנה

גניבה

עם עם עם

עם ידיים ורגליים שמוכיחות שיהודי עשה את הגניבה הזאת וכולם היו דתיים אז מי עשה את זה לא היה טביעת אצבעות

לא ידעו מה לעשות

חשבו הירושלמים אם הייתם בירושלים אתם רואים כאלה מודעות גדולות כאלה מפחידות שהם יעשו כאלה מודעות גדולות עם קללות על מי שגנב ביום כיפור אז הוא יחזיר את הגניבה הרב של ירושלים צחק עליהם הרב של ירושלים הרב שמואל סולן אמר להם מה אתם חושבים שבן אדם שביום ראש השנה או ביום כיפור הלך ופרץ מנעולים וגנב מאיזה שהיא משפחה באמצע כשהם מתפללים בבית הכנסת הוא יראתה מאיזה שהם קללות שאתם תכתבו באיזה פשכווין

איך הם לא עלו על זה גם אנחנו לא עולים על זה הרבה פעמים אנחנו נפגשים עם בני אדם אנחנו לא קולטים איפה הם אוחזים לטוב או למותר אנחנו לא קולטים אותם נכון אנחנו לא

שופטים אותם נכון אז אנחנו כמו שאומרים שואלים אותם מה חשבת החוכמה הגדולה היא ללכת עם הכללים היסודיים וזה הכלל שאיתו אני התחלתי קליפה נמשכת לקליפה רע

נמשך לרע רק זה הפירוש הוא שגם

כאשר אתה רואה משהו חיצוני שנראה לך טוב אבל אם היסוד הפנימי הוא רע זה יימשך לרע ואם האדם הוא במהותו אדם של פירוד אדם של ביקורת

אין שום סיבה שהיתחה או איתך או התחבר

כמה שזה נשמע רחוק אבל זה עובדתי אדם שכולם לא בסדר זה לא בסדר זה לא בסדר זה לא בסדר זה לא בסדר מחר גם אני אהיה לא בסדר ישב אצלי איזה בן אדם אומר לי תגיד לי מה הבעיה שלי

עורך דין מבריק

באמת הוא מנהל משרד עורכי דין תחתיו כל דיון שלו הוא כבר התגרש 3 פעמים

ויש לו ילדים מכל אישה

ואיך

אומרים לא הולך לו לא הולך לו לא הולך לו לא הולך לו אז אמרתי לו

אמרתי לו מה זה יעזור שאני אגיד לך מה זה יעזור לא תגיד לי אתה בן אדם הכי חכם שפגשתי

אני לא נפלתי במחמאה שלו אני לדעתי בדיוק איפה זה אוכל אמרתי לו תעצור אני

האדם הכי חכם שפגשת עד שאתה תזרוק אותי עד שאתה תחליט שלא מה פירוש הפירוש הוא זה שאתה

במהות כל בן אדם אתה מבקר כל בן אדם אחרי שקלטת אותו הוא כבר לא כל כך מעניין זה טישו

שמקנכים וזורקים בפח אמרתי לו גם אני

בתור

אומר אתה לא בתור אמרתי לו אני כן בתור

ביקש ממני שאני אסדר לו

חברותא ללימוד מסוים לא משנה מה ואמרתי לו בשביל מה אני אסדר לך אני סתם יאמלל את אותו בן אדם אומר לו לא נכון אתה לא יודע כמה שאני רציני אמרתי לו אתה יודע מה למה שאני אוציא לך את אומר טוב בסדר סידרתי לו חבודה היה פעם אחת מאז כבר עבר חודש ימים

אין קול ואין קשב לא שומעים מהבן אדם

כלום

מה הפירוש

בתוך כל המסע של הביקורת שהוא מותח על בני אדם שהוא רואה

קשה לו בסופו של דבר להתחבר

שהוא

אומר יצא אם

יצא עם עם היא בחורה

טובה אישה עם בן 50 אישה מאוד מוצלחת מאוד טובה רצתה אותו

הוא אומר לי אני לא מוצא שום דבר לא בסדר אבל אני לא אני לא יכול וכשלא הלך לו היה לו הפעלת לחץ מהמשפחה אז הוא אז הוא

אז הוא התחיל להשתמש בשירות של מודיעין מהעולם העליון אבא בא לו החלום ואמר לו העיקר שירדו ממנו אתה לא מסוגל להתחבר עם אף אחד כי כולם גם שמיים לא זכו בעיניך

אף אחד לא יכול להיות

מושלם

אז הוא אומר לי מה התיקון שלי אמרתי לו אבל צריך טיפול אבל מעבר לזה זה הישות והגאווה שלך הישות והגאווה שלך כי גם אתה לא מושלם

וגם אתה מלא חסרונות כשאתה לא אתה מוכן לתת לשים את כל החסרונות על אחרים רק לא על עצמך

הוא אומר לי זה פעם ראשונה בחיים מסתובבת זה כל הפסיכולוגים בעולם זה פעם ראשונה בחיים שמישהו אמר לי מה שאתה אומר לא משנה אפילו שאמרתי לכם משהו בפעם ראשונה זה בסדר אתה אתה צריך

לעבוד עם זה אם לא תעבוד עם זה זה לא יעזור שום דבר שזה איך אומרים זה זה לא להאמין לפעמים אתה רואה עבודה שחבר שלך עשה אבל זה חבר

אתה יודע שהוא באותו מקצוע יש לך בן אדם שהוא מפרגן הוא מה זה יפה ממש אין לי מילים כל הכבוד יש לך בן

אדם שאלו אותו מה אתה אומר על מה שהוא עשה

שמע אני לא יכול להגיד לך שזה לא טוב אני זוכר את זה זה חוויית ילדות קשה שהייתה לי הייתי ילד ממש צעיר ממש

ילד ילדון היה לי מורה כזה היום אני רק מתרגם את הדברים הוא היה טיפוס כזה של מתנגד כזה טיפוס כזה

הוא יחסית הוא לא היה מתנגד אבל לא היה טיפוס של מתנגד והוא

הוא נסע לרבי ובאותם ימים היה לי היה לי אח שעה שם שלמד שם האח שלי פוגש עוד את בברוקל כן ואח שלי פוגש את המורה שלי

אז ככה הוא שואל אותו איך אח שלי

ואני אומר לך את האמת השתדלתי להיות תלמיד טוב תאמינו לי

אז הוא אומר לו

אחיך

טוב בטלן

אני זוכר את זה אפילו שאמרו אולי 30 שנה מאז

אחיך הוא לא בטלן מה פירוש יש לא בטלן במובן הזה בסדר זה

כמו שאומרים ממוצע ומטה זה כזה זה כזה זה כזה תנועה היום ברוך השם עברתי אותו כבר

פנימי שאני צריך לעבוד עליו גם כן זה מין ככה הוא ראה את העולם

טיפוס כן

אבל טיפוס כזה אתה לא אתה לא צריך להתחבר איתו אם אתה משהו אחר האלה שמקטרים על כל אלה הם

מתחברים יפה אחד עם השני באמת

מה זה זה זוג יוני הם

מוכנים אפילו להתחבר כדי שהם יוכלו לקטר יש דבר כזה אבל טיפוס כזה שהוא מתחבר איך אומרים הוא ירגיש חנוק ליד בן אדם כזה שכל הזמן הוא ביקורתי זה יעשה לו לא טוב

אז מה החוכמה כי לפעמים יש דברים נוספים שאנחנו לוקחים אותם בחשבון והיהדות מלמדת אותנו כך דבר יסודי בחשבון אל תיקח את הדברים הקטנים בחשבון

לפעמים אנחנו לוקחים איזשהי איזשהו צדף של משהו שולי ועושים ממנו עניין לא זה העניין אז לכן נקודת הבחירה שלנו גם ברכישת הידידים גם

בשידוך בניסוי

צריך להיות מאוד מאוד מאוד מאוד שקול מאוד מאוד נקודתי לבדוק את הדברים כמו שצריך כן מגיע משהו אולי הכי עמוק מה שדיברנו עד עד הרגע

האינסוף של הקדוש ברוך הוא תמיד מתגלה בניגודים

תמיד הוא מתגלה בניגודים הפירוש

מתי האדם מצליח אז רק המחשה אז רק משל מתי האדם מצליח להפיק מעצמו את המירב ואת המיטב כשהוא לחוץ בזמן כשיש לו ניגודים כשהוא יושב על זרי הדפנה תסתכלו על עצמכם ביום שיש לכם חופש כמה אתם מספיקים ביום של חופש

וכמה אתם מספיקים ביום של עבודה אתם

לחוץ

יש ניגודים אני צריך להספיק בשעה הזאתי בשעה הזאתי איך אני אעשה את זה

פתאום הנפש מתרחבת כמו אור של צבי נמתחת ובתוך הלוזמן הזה שיש לך הספקת להכניס המון כאשר

האדם לא נמצא במצב של לחץ הוא לא מתגלה האישיות שלו לא מתגלה וזה בדיוק הנקודה האין סוף של הקדוש ברוך הוא מתגלה תמיד בניגודים תמיד בניגודים

יש איזה שהוא ניגוד אתה מגלה את הכוחות

אם אין ניגוד אין לי בשביל מה אין בשביל מה להילחם

אין בשביל מה לזה אני אומר משהו ככה זה רק אל תעשו מזה עניין אריה ארצות

הברית הירידה שלה ביחס לשליטה שלה בעולם ביחס למה שהיא הייתה בעבר ביחס לזה שיכולים טרוריסטים לעשות לה בעיות בתוכה

נובע הרבה מזה שאין לה היום לנגד אמיתי אם זה היה רוסיה בעבר אם זה היה סים היא הייתה צריכה כל הזמן לעמוד בהיכון זה נתן לה

האדם מגלה את הכוחות שלו בניגודים יותר מדינה מגלה את הכוחות שלה בניגודים יותר זו עובדה

עכשיו גם הכלי

הקליפה השטן עלה על הנקודה הזאתי גם השטן עלה על זה שבניגודים האנשים אוהבים את הניגודים כי בהם מתגלה כוח אין סוף רק שהסטה

לוקח את הנקודה הזאתי ומרמה אותנו בה שימו לב טוב

אנחנו אוהבים ניגודים באים לבן אדם ואומרים לו הרבה מאוד שנים

שהציעו שידוך לאדם מסוים

והניגודים היו מאוד מאוד מאוד גדולים באופן כזה כמו שאומרים איך אמר פעם מישהו חכם

שנפגש עם איזה שהיא בחורה והוא לא מצא מחנה משותף שאלו אותו מה אתה אומר

הוא אומר תראה העובדה שאני איש והיא אישה היא עדיין לא מכנה משותף מספיק

לא זה העסקים השומרים הנקודה הבסיסית היחידה שהייתה מעבר לזה זה לא זה לא מספיק חזק אז היה פעם של ההורים שלי כזה זוג שנפגש ולא היה

להם מכנה משותף יותר מאשר זה שזה איש וזו

אישה

אני זוכר שאביה זכרונו לברכה אמר ניסה לשכנע אתם לא מתאימים זה לא

שמעו לו ואחרי זמן לא ארוך הם הם בעצמם הגיעו לאותה המסקנה ונפרדו

מאיפה זה בא זה נובע מהטעיה של הסדרה אחלה

הסדרה אחת יודעת שהקדוש ברוך הוא אוהב ניגודים ובניגודים כל העולם התפתח בזכות הניגודים הראשית האח המכניסה לנו הרבה פעמים

מה שטויות נעבור את זה אם יש אהבה הכל עובר הסתדר עם זה

אבל

תשמע אבל אין פה אפילו גשר שיכולה להיבנות על אהבה אין פה כלום

שטויות שרוצים זה הולך אומרים לך כל מיני מילים קלישאות שהם חלולות לא עומד מאחוריהם כלום וזה באמת לא הולך

מי מטעה את האדם האדם שואף למצות את עצמו המיצוי העצמי המלא של האדם זה כאשר הוא בא לניגוד אבל הניגוד צריך להיות ניגוד מו והוסת הניגוד צריך להיות ניגוד מבוקר

ניגוד בונה אעשה לא עזר כנגדו זה ניגוד כזה לא עזר נגדו

עזר כנגדו פעם היו בתים כאלה אתה יכול לראות את זה גם היום שהם עושים חלונות מקומרים

אתה רואה האבנים

לא עומדים לא עומדים על כלום הם עומדים על הלחץ

הלחץ הוא גם בונה

אבל יש לחץ מחריב יש לחץ אי אפשר לנשום כבר בלחץ הזה הניגודים צריכים להיות ניגודים שהם ריאליים שהם יכולים כמו שאומרים להביא לאיזה שהוא מבנה לאחדות

אבל אם זה ניגודים יותר מידי גדולים ולפעמים אדם לא מזהה את זה לבד ואז היצר

הרע אומר לו מה אתה לא מאמין באלוקים הכל יכול להיות

אלוקים לא רוצה שתעשה הכל יכול להיות הוא רוצה שתלך בדרך הטבע הוא רוצה שתלך בדרך ההיגיון

זה צורה איך שהקדוש ברוך הוא ברא

את העולם עכשיו זה לא

רק בנישואים ככה קרה זה בכל התחומים אני מבטיח לכם שיש המון אנשים בעיקר צעירים שמהלכים בעולם מתוך מחשבה שאפשר לעשות חיים ולקיים ובכל הזמן של הסמסטר לא להיות בלימודים ולהצליח בבחינה ולהיות דוקטור פרופסור דיקאן מה שאתה רוצה

מה אין דבר שלו מה שאתם רוצים יכולים להיות וביחד עם זה לעשות חיים עד הסוף אתם יודעים כמה פעמים אני שומע את זה מצעירים הוא לא סתם כזה חנון הוא באמת אחד על רמה

הוא יודע לעשות חיים הוא זה אבל הוא לא

פראייר יש לו רוס חזק הוא לומד מצויין הוא מציג לך את הדברים בצורה כזו כאילו זה באמת אפשרי כשבעולם הריאלי או שהוא לא מקיים עד הסוף

או שהוא לא לומד עד הסוף זה משהו באמצע שקוראים לו בשפה החסידית אתרוג מורכב משטער נישטאים הוא לא פה והוא לא שם

לכן הרבה אנשים אתה רואה שהם מתחילים באיזה שהוא אם אתם רוצים בשפה יותר גסה אנדרו אזנוס לא זכר ולא נקבה זה משהו כזה שלא= שום דבר

אי אפשר לעשות איתו

כלום

אז זה זה זה

אחת הנקודות המהותיות מי מבלבל את האנשים זה הנקודה

כאילו זה אפשרי כאילו זה אפשרי לעשות

את הדבר הזה ביחד אצל היהודים שבאו מרוסיה היה את המודעות הזאתי ללימודים להשקעה

אני זוכר היתה איזה עולה חדשה מרוסיה

הייתה שכנה שלנו ומספרת לאמא שלי ואני שומע בתור ילד

אני לא מבינה את הילדים פה בארץ אני לא מבינה

היא היא רשמה אותה

ללמוד פסנתר

כל יום היא מבטלת את השיעור אני לא יכולה היום כי יש איזשהו זה ואני לא יכולה מחר כי יש איזשהו זה ואני לא יכול לעפה היא חושבת שהיא תהיה עוד פעם בתזמורת

אני יודע אפילו מה התזמורת הזה לא מה זה לאן יגיע בן אדם בצורה כזאתי לא אי אפשר גם להיות עם החברות וגם לעשות שמח וגם זה הכל זה וגם לקרוע את הפסנתר כמו שאומרים

זה לא הולך ביחד אבל האמת

הפשוטה הזו נעדר

היום בהמון המון תחומים בחיים

בחורה אחת אומרת לאמא שלי

כן הוא רב עם זה הוא רב עם זה הוא רב עם

זה אז מה שאני שואל אז למה את לוקחת

אותו לא הוא בסדר איתי הוא בסדר

תהיו בסדר עד עד שיבוא הזה איך אומרים עד שיבוא הזמן שלך גם כן שיבוא זו

שהיא מהותית היצר הרע עובד בניגודים זאת אומרת עובד עלינו אני מתכוון עובד עלינו בניגודים שאנחנו נחשוב שהניגוד זה אין סוף הוא משקר הניגוד הוא אינסוף כאשר הוא ריאלי ולא מעבר לזה

אם אתם רוצים ניסוח יותר מצחיק

אפשר לעשות מסירות נפש לקפוץ מהגג למטה אבל עדיין לא נמצא אדם

הצליח לעשות מסירות נפש מלמטה למעלה וכמה אנשים יש שטועים בהבדל יחיה הקטן הזה אני הולך על מסירות נפש

מסירות נפש גם צריכה איזשהו אחיזה במציאות

אם אין אחיזה במציאות אז אין פה מסירית של כלום מסירות נפש צריכה להיות ריאלית ברגע שזה לא ריאלי בכלל אז בוא נראה

אני רוצה מסירות נפש שתעשו ניסיונות כל הלילה מי שיצליח מיליון דולר לקפוץ מלמטה עד למעלה במסירות נפש בלתי אפשרי יש יש דברים שהם לא עומדים בקריטריון בכלל

אבל אנחנו לא

אם ת הולך עד הסוף

תצליח אדם אחד שאל אותי למה לא נסעת עכשיו לרבי עכשיו בזה אז אמרתי

לו כי היה לי בעיה בניירות אז הוא אומר לי תספר לי איזה סיפור מלפני לא יודע מימי קוקוס מלפני 50 שנה שזה שהיה איזה אחד שהלך עם כל המסירות נפש הגיע לשדה התעופה ופתאום אמרו לו טוב קח דרכון

פה קח זה ככה הוא לא שילם כלום הוא נסע

אז אמרתי לו אתה יודע מה אני אחריך אתה עושה את זה אני אחריך אם אתה כזה גיבור יש מופטים בעולם באמת אבל כל דור יש לו את הזמן של המופתים שלו וכל זמן גם לכל אדם מי אמר שאני ראוי לכזה מופת אני לא אוכל שם תעשה נראה איפה אתה נראה איפה אתה נמצא

כן זה צריך להיות אמיתי מבפנים הו אבל זה הנקודה זה שחסרה את זה פתאום לא יודעים זה לא אני אני תמיד אוהב את הבדיחה הזאת היא היום האנשים רוצים

ישיבות רוצים לסיים את הש"ס וגדולה הוא רוצה לסיים את הס בלילה אחד

+ להספיק לישון באותו לילה זה זה

מוכשרות זה משהו

אבל אוהבים את זה

אנשים אוהבים ככה לדבר כל הזמן בתקשורת בפרסומת מדברים אני סיפרתי לכם שעשינו את המבחנים של דיינות אז היה חלק מסוים במבחן שלקח לנו זמן ארוך כדי להיכנס לחלק הראשון ולקח לנו די ארוך

זה היה אחד מהקבוצה שאמר

אמר לה ראש ישיבה ראש ישיבה בבקשה ממך שאנחנו נקבל את התעודות תספר שאנחנו עשינו את זה ב-3 חודשים 3 לקח לנו שנה ספר שזה לקח לנו 3 חודשים

אזור השיבה צחק עליו ואמר לו מה זה משנה אני אני אספר רק את האמת מה זה משנה

לקח 3 חדשה כמה שצריך צריך לקחת מה זה נוגע

אני אני היום חושב מה זה הנקודה הזאת ספר שזה לקחת לסה חדשים ספר כי זה צריך להיות מותג זה לא יהיה מותג

לקח שנה הוא גם יוס עליה גוי אילן יכול ללמוד את זה בשנה אז מה אנחנו מיוחדים אז בוא נעשה שזה היה בתוך

3 חודשים

בוא נהיה מיוחדים זה

השקר של של של ה איך אומרים של העת החדשה זה בדיוק

התסמונת של הסקר של העת החדשה להראות מה שאין במורה אחד תמים אומר לי מה עם כל ההוראה עם השקר של ההוראה עם כל הזה אני אומרת לו מה השקר של האור

מה בוא תשמע כל מורה צריך שיהיה לו 30 ומשהו שעות

שבי שנתיות שהוא משתלם יודע מה איזה מורה זה נקודות אני לא יודע

יש

אומר זה פה זה תעשיה במדינה הזאתי יש קורסים שהם עומדים בתקן של משרד החינוך

כלומר שאם אתה לומד את הקורס הזה אז יש לך את השעות של מה שצריך

אומר אתה נרשם באינטרנט לקורס

אתה לא משלם שולחים לך תעודה אחרי שנגמר הקורס ושולחים לה איך אומרים לה זה לקבל את הכסף ממשרד החינוך אני לא יודע

משרד האוצר נקרא לו זה הכל זה ככה עובד כולם עושים כך

זה זה כאילו הנורמה לא לומדים את רק ממלא ניירות חותם

לי

המום הוא אומר לי מה עם זה זה בסדר אומר לי כולם עושים את זה אמרתי לו אתה יודע

בגנום יש מקום

לכולם הנקודה הנקודה היא זה שהאדם לא יפול חס וחלילה בתוך ההונאה של הניגודים האינסופיים שהשיתאה מנסה להפיל אותו זה העבודה של זה התכנון

וזה מה שהיא מבקשת להביא את האדם טוב אז אני רוצה להגיד לכם שעד עכשיו היה הקדמה לשיעור עכשיו אנחנו אני אגיד עכשיו מה שנשאר לי להגיד רק בקצרה אז אתם תקבלו את הדברים בקצרה

יש ניגוד של קדושה ויש ניגוד שמראה לך הסדרה ככה בכאילו הניגוד הריאלי

הוא ניגוד של קדושה הניגוד הלא ריאלי זה פנטזיה זה בא מהקליפה נכון אבל הגאולה היא זה גם כן

שהיא חשובה

שתמיד הרבי דיבר על הנקודה הזאתי שהגאולה היא באמת פנטזיה אבל אתה לא אומר שהיא התחילה עד שהיא לא התחילה אתה לא מפנטז כמו פת המורגן הכאילו

משהו קיים מה שלא התחיל לא התחיל

טוב אני רוצה להתייחס עכשיו ת

שמפרש את הפסוק שלנו את הפסוק שגם זאת גם זאת ראה חולה כל אומת שבא כן ילך מה זה

מה זה קול מה זה קול אומת שבא כן ילך אומר המדרש

מילת המפתח שלנו לשלושה פירושים מעניינים

אומר המדרש קולעומת שבא כן ילך אמר רבי שמואל בר שאילת כמו דעת הבחליטין כך אזיל בהחליטין מה אני רוצה שתזכרו רק את המשפט

חליתי רק את המילה חליטין

כמו שהאדם בא לעולם בחליטין כך

הוא

עוזב את העולם בחליטין זה הפירוש שהוא בא כלעומת הוא הולך כלעומת שב אותו דבר מה זה

לחלוטין יש לחלוטין 3 פירושים אנחנו נלך עם כל פירוש נלמד אותו ונלמד ממנו גם 10 לחיים שלנו

הפירוש הראשון בחליטין

זה שהאדם בתחילת חייו הוא חלש ורך

תרגום המילולי של המילה חליתי בתחילת חייו הוא תינוק קטן מאוד מאוד זקוק לסעד ותמיכה ועידוד וחום ואהבה וחלש וגם אדם בסוף חייו שכשהוא מסיים אותם לא עלינו בצורה טרגנטית ואדם מסיים בצורה טרגית וגם כן בשניות האחרונות זה חוסר אונים מוחלט

אבל אדם שזוכה למות על מיטתו זה זה משהו

שהוא פשוט נחלק

לאט לאט נחלש

רך וחלש אומרים

המפרשים שהמדרש בא להגיד לנו איזה שהוא מסר לחיים שלנו כשתינוק קטן נולד הוא

הגיע עכשיו מהשמיים הוא הגיע הנשמה שלו עכשיו ירדה מלמעלה

הוא עבר טראומה מלמעלה לעולם העכור שלנו

כשאדם מגיע 120 שלו הוא עוזב את העולם שלנו והולך למעלה

כל פעם שיש שינויים בחיים ושינויים קוטביים שינויים גדולים שינויים מהותיים שינויים בתפיסה

כל פעם

יש לך איזה שהוא כלל שאם תלך איתו תצליח מה הוא הכלל רך וחלש יש גם

ביטוי בחזל אל תשחק כי אל תתקרב ברשע שהשעה משחקת לו

יש

לפעמים זמן מסוים שהזמן הוא מסוכן אני לוקח את ההמחשה של זמן מסוכן לא משנה אם אתה צדיק אל תשחק עם הרשע בשעה משחק לו יש זמנים של חילופים חילופי משמרות אתה מחליף מחליף קידומת אולי מחליף הרבה יותר מקידומת כמו הילד כשהוא נשמע והוא יורד לתוך הגוף כמו האדם שהיה בגוף והוא חוזר להיות נשמה זה זמן שיש

השינויים כותבים כל פעם בשינויים אם אתה רוצה לעבור שינוי טוב אתה צריך להיות רך וחלש מה פירוש רך וחלש בנפש אני לא מדבר כעת על שינויים של הלידה

אנחנו עברנו את זה ואני לא מדברת לשינויים של המיטה כי בעזרת השם חיים ניצחים פה לכולם אנחנו מדברים על חלק החיים

בתוך החיים שלנו יש שינויים יש החלפות קידומות יש יש דברים שאנחנו צריכים פתאום

משנים סטטוס משנים קו כל אחד יש לו את זה כל כמה שנים בגדול זה כל 10 שנים יש איזה שהוא שינוי בחיים יש מה זה מה זה מה זה מה זה הרך והחלש

ברגע שהאדם מעמיד על דעת עצמו הוא איש תקיף בדרך כלל אדם חכם יש לו דעה מגובשת הדעה המגובשת שלך היא טובה כשנושאים על מסלול

ישר כשמתחילים להחליף זמנים להחליף את הזמנים מסדר את הכוכבות יש איזה שהוא שינוי

או שאתה נעשה רך או שאתה חוטף זפטו תחליט וזה ככה

זה נכון למשל שאדם מתחתן אדם מתחתן

אתם אתם אתם

זוכרים את ההרגשה הזאתי של של הנחיתה של המטוס הוא יורד ויורד והאוזניים נסתמות ויורד ויורד ויורד ואז כזה

הוא נושק עם הגלגלים על הקרקע ואז מוחים כפיים מי שרוצה

אבל מה זה מה זה המיוחד הזה

המיוחד

הזה זה שכאשר נעשה פה איזה שהוא חיבור ניגודי הייתי באוויר ירדתי לזה חתונה היא כזו חתונה היא נחיתה היא נחיתה של כולם בגדול היא נחיתה של ציפיות

תשנה גם החתן וגם הכלה אומנם אומרים על החתן שהוא חתן מלשון נחיתה אבל גם הכלה היא מלאת ציפיות והציפיות הולכות הולכות ו

לא רציתי להגיד מילים לא יפות הולכות ומתאדות

הולכות ונעשות יותר ריאליות בואו נגיד את זה ככה מקבלות פנים אחרות כמו שאומרים לא מה שחשבת עכשיו

כמה בן אדם יכול לחיות עם מלא מה שחשבת על זה זה שבירת הכלים רק המילים האלה שאומר המדרש ה הפרשנים של המדרש

חלש ורך

ברגע שאתה מבטא את החלש ואת הרך אתה מסוגל להכיל את זה

עכשיו זה לא רק בנישואין

תראו אנחנו בחיים שלנו היום כמה שהמודרניזציה מתקדמת השינויים אצלנו הם מאוד מאוד מהירים אנחנו כמעט כמו מטוס הסילון כבני אדם

מה שפעם היינו צריכים שיעור עיכול עכשיו אנחנו במהירות

השינויים היום הם מאוד מאוד גדולים אז לכן היסוד הזה שאומר המדרש של יכולת התמרון הרך והחלש היא מאוד מאוד חשובה היא מאוד מאוד יסודית אתן לכם דוגמה

מוחשית משלשום

אדם אחד הוא כבר אבא למשפחה אני חושב שיש לו ילד השמיני או התשיעי שלו כבר נולד משפחה גדולה בית יש לו בצפון

הוא קנה כשהתחתן בית בצפון הוא גר במרכז העבודה שלו במרכז

עכשיו הוא סוף כל סוף כבר אין איפה לשים את הילדים לישון יושבים על מזרונים וזה הגיע תאריך לקנות בית עכשיו

מה שקורה זה שהוא איש

כזה קר רוח ואשתו כמו שאישה צריכה להיות

עם ילדים וזה יותר אמוציונלית

אז הם רוצים לראות דירות

לא נראה לי לא נראה לי לא נראה לי פה אין שמש פה אין זה פה יש ערבים פה

כל מיני דברים היא אומרת לו בסוף הכל לא טוב אז את רוצה לחזור לצריף שלנו לא גם זה לא טוב אז איך אומרים

היא לא משאירה לו שום ברירה

חס וחלילה

אמרתי לו הוא אומר לי אני לא יודע מה לעשות אמרתי לו תשמע אני חושב

הוא שם עיניים על איזושהי דירה מסוימת וגם אבא שלו המליץ לו שיעזור לו הכל טוב ויפה מה אני אומר לך

היא חשה שאתה מקשיח עמדות על הדירה הזאת איך שאתה ככה היא

הוא אומר לי בסדר

נו יכול להיות שאתה צודק אז מה אני עושה אומר לו תחזור הביתה ותהיה כזה דרדס כזה תשחק אותה תשמעי לא יודע מה להגיד לך

אני באמת התחלתי להסתפק אני לא יודע מה טוב אני לא יודע לא יודע לא יודע

פתאום איך אומרים התאר הזה שהיה לה שיש לו דעות מגובשות נעשה דחליל כזה

תגיד לה ככה מה את מציעה אני לא יודע אני את יודעת מה אני כבר ישאר פה מרוב ספקות אבל רוצים לזרוק אותם מהדירה כי זה שכירות

אז זה אולי אולי אנחנו נעבור לאיזה בית אחר פה קטן כמו שיש שם נעשה ככה

זה לקח לא 20

לא 24 שעות אבל 35 35 שעות

תשמע אתה יודע חשבתי על כל מה שאתה אומר הגעתי למסקנה שהדירה היא שאמרת זה זה הכי טוב אני מסכימה להכל

מה קרה ככה זה צבע זה

אצל כל בן אדם שאתה רוצה לשנות אותו

כשמה עם הפנים אל הפנים כאלה ואדם לאדם כשהוא חש שאתה הולך הולך עכשיו לעמוד על משהו

אז הוא צריך להראות שהוא בן אדם גם כן זה טבעי אז הוא גם יעמוד חזק

אתה

לעשות משחק אתה עכשיו נעשה חלש

אבל אתה רוצה לעשות

שינוי אתם זוכרים את הנקודה ההורות לעשות שינוי עד היום חי בשכירות או עד היום גר בבית קטן הוא רוצה לקנות על בית עם שתי קומות כזה פנטהאוז כזה וזה זה וזה הוצאות ועניינים

הוא צבר כסף בסדר אתה רוצה אבל עכשיו הולך להיות שינוי

ותמיד בשינוי יש יש חריקות אתה רוצה שהחריקות יעברו בקלות תהיה עכשיו

רך וחלש ברגע שאתה משחק אותה אפילו חלש

זה הכל עובר חלק

הכול מתקבל אותו סיפור דומה לא על בית על משהו אחר אישה אחת אמרה לי

אותו דבר בעלי

הוא הבואלי במילים למדתי מושגים אני לא הוא לא נותן המשכורת שלך מיד נכנסת ואת פה ושם וואלה

אני לא יכולה

אמרתי לה תנסי תחקי אותה אישה

עכשיו אבל עד הסוף

אחרי שבוע וחצי הבן אדם סגר את החשבון

שלו היה לו חשבון אישי שהוא היה מכפיא שם כספים משלו גם כן לשחק אותה כאילו הוא הבעל הבית

והכניס את הכל לחשבון הכללי

והלך יצא איתה לקנות לה איזה דבר שהיא הרבה זמן רצתה והוא לא ישאר איפה מה קרה עם

עם הגאווה שלו הגברית מה קרה

היא עכשיו שיחקה לי רוך חולשה אז היא עברה את המשבר כמה אנשים היו צריכים לדעת את זה

כשיש את הנקודות של השינויים בחיים את הנקודות של העליות את הנקודות של הירידות זה ההיצע שהמדרש נותן באותה תקופה תהיה רך רך וגמיש אני כאילו זורם איתך אבל זה לא מספיק להיות רך

כי בזמן שאתה רע יש לפעמים שהבן אדם אומר רך הוא הולך אבל תשמע אני בשבילך בשבילך בשבילך חלש אין לי כלום אין לי דיעה אין לי כלום אני סתם אני דאון באוויר בלי מנוע עוד מעט אני מתרסק אתה נותן לזולת את ההרגשה הזאתי ומוריד את כל המגננות שיש לו כלפיך

כל הקשיות שיש לו עליך או מוריד משחק את זה באמת

ודבר חשוב בתוך הבית אבל זה לא רק ביחס לבית זה גם בן האדם לעולם

באותם התקופות באותם העניינים שזה הולך קשה

תוריד תוריד את עמדות החזקות שלך תראה שכולם סביבך יהיו גם כן

רכים וככה זה טבע אני אומר שמתי אתה צריך לעשות רך וחלש רק בנקודות שאתה בנקודות של שינויים

ונקודות של שינויים חזקים בחיים אז המשחק של הרך והחלש

בין השינויים אתה צריך

להיות חזק

אני רוצה להתייחס עכשיו לנקודה השנייה של המדרש כי הזמן רץ הנקודה השנייה היא הפירוש השני מה זה חליטין פירוש נוסףין נפשי

הפירוש השני זה מלשון ניעו ניו

שמנערים שטיח ניאור

מה זה ניאו מה זה האדם בא בחליין ועוזב את העולם בחליטין הנקודה עכשיו שבגלל הזמן אני אומר בממש בקצרה מה זה החליצין

לפי הפירוש השני שהאדם מגיע ללמוד איזה שהוא דבר או לשמוע איזה שהוא דבר אם הוא רוצה שהדבר יתן לו את המרה ואת המיטב לאישיות

שלו הוא צריך לפנות בשכל שלו לגמרי את

הדעות המוקדמות שיש לו לעניין ניו לנער את השכל עכשיו זה דבר שהוא מאוד קשה לנו אנחנו כאילו חושבים בלבד

ולדעתי זה טעות שאם אני אשים את עצמי עכשיו בצד ואני אהיה כולילי שומע מה שאתה אומר אני אפסיד את היכולת שלי לבקר דברים ולבקר דברים בדיוק וזה לא נכון שום דבר שיש לנו בערכים הפנימיים שלנו אנחנו לא מפסידים זה נשאר

אלא מה שאתה בוחר שברגע הזה שכחת מזה כאילו שברגע הזה זה לא קיים זה

כל מה שעשית עכשיו

אתה לא מתייחס לעצמך ולמה שאתה חושב בכלל אתה לא אומר לעצמך לא כן ולא לא באותו זמן אחר כך שאתה חוזר לעצמך ואתה נמצא את עצמך לבד

אתה מתחיל לבקר ואז הביקור שלך היא ביקורת מדויקת מה בעצם המדרש רוצה להגיד

שכל האנשים שהצליחו לעשות שינויים אמיתיים ובריאים

בחיים שלהם זה רק אנשים שיכלו לשמוע את מה של הזולת יש להגיד על אמת בלי שבאותו זמן הם ירבו את עצמם אני רוצה להגיד לכם שזה מאוד מאוד נדיר למצוא אנשים כאלה היום אחד השליחים של הרבי שמאוד מאוד הצליח לחו ל

איך אומרים

כל

האויבים שלו וכל המתווכחים שהיו נגדו בסוף הורידו לו ראש שאלו אותו איך עשית את זה אז הוא אומר יש לי

פתרון יש לי עצה מה ההיצע שלי יש לי עצה טובה מה העצה שלי אומר

בא אליי בן אדם יש לו עליי דעות מוקדמות

ביקורת לא נכונה בקיצור מה שאמרתם

אני שומע אותו לגמרי אבל אתם יודעים יש לשמוע שמעת גמרת אז

סיימת להגיד את כל הנושא שלך להגיד כן ואז אני עכשיו יוצא האמת האדם הזה באותו זמן שהוא דרוך להגיד

הוא גם לא הקשיב הוא לא הקשיב

זה משהו מאוד מאוד נחוץ שהבן אדם יגיד לעצמו

הרי הרי אני שואל תמיד את האנשים למה אתה מרגיש צורך לענות מיד

למה אתה חושב שאם הוא יגיד את כל ההשמצות שיש לו עליך אתה תתאדה בסוף

השיחה

אני אתן לך חתימה אתה לא תתאדה ואתה תישאר עם אותו אגו אל תדאג אתה תישאר עם ידיים ורגליים ולב והכול אל תדאג לך

כלום

תופס את כל העוצמות הנפשיות שלך

ככה תגיד כל מה שיש לך

היה לי יהודי ובר נפטר היה לי מורה גדול בארצות הברית

קראו אותו הרב עמנואל שוחט יהודי גאוני הוא כתב למעלה מעשרים ספרים אחד הדברים המעניינים באישיות שלו הייתה זה

שהוא היה מומחה מספר אחד בעולם להתווכח

עם עם כמרים דתות

אז הוא היה מסוגל לשבת אני ראיתי אותו כמה פעמים תכניות בטלוויזיה ויכוח

20 כמרים בצד זה 15 בודהיסטים כאן והוא לבד

מה תפס אותי באישיות של אותו מעבר לזה קודם

כל הידע שלו היה לא נורמלי

אבל לא רק

הוא יושב ככה שומע את הטענות ככה כאילו אתה

יודע כמו רגל על רגל אבל הוא באמת

היה רגל על רגל הוא באמת היה משוחרר לחלוטין הוא נתן להגיד את הכל מה אתה מפחד יש לך את האמת

ממה אתה מפחד אם האמת נמצאת

אצלך ותמיד אני אומר לכם תמיד זה היה מדהים

לראות את זה

הם כולם נשארים עם פיות פתוחים אח

תשכיב את כולם על הרצפה

זה קול פה מעניין מחדש אבל אתה ראית שהוא לא הוא לא היה יושב ורושם

יד מה הוא מכין לעצמו להגיד מה זה רגוע הרגעיות הזאת היא חשובה היא חשובה לך

זאת אומרת לך כאחד שצריך לענות

לא רק לאחד שישמע אותך

זה מומחיות זה דבר חשוב הנקודה היא שכשאתה שומע את השני

תן לו להוציא את

כל

הקיטור

שלו זה עיקר העבודה אני אומר לך קח טיפ אני אומר לך טיפ אתה רוצה לנצח איך אומרים בויכוח על תהיה צודק

תהיה פיקח תהיה חכם אתה רוצה אני רוצה לנצח לך טיפ

בוויכוח זה שמעתי ממנו

אתה תשמע אתה בן אדם עד הסוף

אומר כדאי לנסות

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא