תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
הדברים ברורים כן יצאנו עוד שאלות ישנה עוד חזון למועד
זה זמן גוף מידע צי
טוב אני רוצה עכשיו לדבר על איזה שהוא דבר שכבר אמרתי בעבר יכול להיות שבעבר אמרתי אותו בצורה לא מדוייקת אז יש לי הזדמנות לתקן אותו עכשיו
אדמור הזקן כותב בסימן קוף כף חית אי למד
איזה סימן זה מה אני מדבר ברכת כהנים והעם משלשלים הטלית על פניהם כדי שלא יוכלו להסתכל בידי הכוהנים
ומנהג זה נכון להיות נשיאת כפי הכהנים גלויים ונראים למה מכסים את הפנים ובכת כהנים כדי לא לראות את הידיים של הכהנים
חלקם פועלים נכנסים שיש לא
יראו
ואם הידיים שלהם כוהנים מכוסות
אז
לא צריך גם היו כל העניין הזה לא להסתכל על הכהנים שזה חלילה סכנה לעיניים וכל זה זה רק כאשר היו עם הידיים בחורה
אבל כיום שהמנהג לכסות את הידיים אני מבקש לא להירדם כי אני הולך להגיד עוד דברים על זה
אז שלא תישארו וזה שלא צריך לכסות את הדלית והכל בסדר זה ההלכה הלכה שאין מה לפחד חלילה להיות עיוורים אם מסתכלים על הכהנים כי הבעיה להסתכל על הידיים שלהם את הידיים שלהם אנחנו לא רואים אז זה אין
אבל אנחנו רואים למעשה שכולם מכסים טלית למה הם מכסים לא ילמד
כי יש אחרונים אחרי האדמור הזה טוב אני מצאתי את הבן אישי ואת כף החיים כנראה שיש אור האדמור הזקן לא מזכיר את זה אבל יש אחרונים שכותבים טעם נוסף למה לכסות את הפנים
למה כי אנחנו רוצים לקבל את הברכה בכוונה בתשומת לב וכשאנחנו עם העיניים לכאן ולכאן ולכל הצדדים אנחנו לא כל כך מתכוונים לכן אנחנו מכסים את הפנים עם הטלית כדי שיהיה לנו יותר כוונה
כשאנחנו מקבלים את הרווחה שהקדוש ברוך הוא מברך אותנו באמצעות הכהן אנחנו צריכים תשומת לב קצת איך אומרים כובד ראש
ון האדמור הזקן עשה את התהליך חכה אבל שולחן ערוך
בן איש חי קודם כל לאט לאט
גם אדמור הזקן עשה את התלי אז אנחנו יודעים שמה שאמר קו בחיים קובל עליו גם הרבי כי זה הטלית קובל עליו זה המנהג שלנו למעשה של מכסים אבל שימו לב טוב זה של מכסים זה לא בגלל שאסור להסתכל על הכהנים שלא תהיה טעות אין איסור להסתכל על הכהנים שהם מכסים את העיניים
הבעיה היא שאנחנו רוצים לכוון את בשעת הברכה
לכן אם אנחנו רוצים לכוון בעיקרון מבחינה הלכתית
היינו עוצבים את העיניים
היינו מגיעים לאותו אפקט אותו אפקט ממש וכיוון שכמי שעכשיו לא נמצא עם טלית לא צריך לרוץ להתחבאות באיזשהי טלית אין בזה שום עניין לסגור את האנרגיה הוא מביא את זה כי הסיבה כדי שאנחנו נכוון אבל היום יום שלך עכשיו בחורים למשל הוא מביא את הדברים בחורים אין להם תמיד ככה עכשיו מה עם ילדים
חברה אני חושב מה ביומיום מה זה ביומיום
היום כתוב
אם אתם תקנו אני בכל זאת אתם מזלזלים מהאינטליגנציה שלי ברמה אפס
עשיתי השתדלתי לעשות משהו בשביל להגיד משהו ברור אם כבר פתחתי את הפה
המים הילדים
המנהג שהוא בעצם בגדול כתוב במפורש רק בחבד
אין לו מקום
שאת הילדים מכניסים תחת הטלית
איפה זה כתוב זה כתוב בהיום יום
שמה כתוב שהאדמור הזקן היה מכניס את הצמח צדק תחת הטלית קודם החתונה
זה לקוח מרשימה של הרבי הקודם שם לא כתוב קודם החתונה שם כתוב היה מכניס עד צמח צדק עד זמן ידוע
ולגבי דיבורים כתוב היה מכניס את הצמחצרת עד החתונה
והיום יום כתוב
ספר קודם החתונה
אני כותב דיבורים כתוב עד החתונה מה ההבדל קודם החתונה בסדר אולי בגיל 9 הוא הפסיד קודם בחתונה אתה לא יודע מתי זה היה הפסקה אבל אותו דיבור הוא מדגיש שזה היה עד החתונה עד שהוא התחתן והוא החזיק אותו תחת הטיש
אני אגיד לכם שמה כתוב עוד משהו שהוא גם יחזיק אותו עד גיל 9 תחת הטלית בשעת התקיעות
מומכם עושה את זה
הסיבה כנראה שלא עושים את זה כי זה כתוב בשיחות
עם זה
אז הוא החזיק אותו תחת הכללית כנראה שהוא עצמו כיצד כנראה כנראה גם בזה אתם מכסים אותו הרי כתוב בזה כי זה לא כתוב
זאת אומרת סתם סתם אינדיקציה לא כל מה שאנחנו נראה בשיחות
עושים עד שלא אומרים לנו על אחת למעשה כי לא כל דבר שהאדמור הזקן עושה עוד קדושתינו גם ראויים לעשות אפילו שאנחנו מאוד מיוחדים מיסטי גם כן אבל לא כל מה שהאמור הזקן הזה אנחנו שייכים לעניין צריך לדעת את זה קצת ענווה זה דוגמה שגם מי שעד היום חשב שהכל ראוי לו הנה לא שמת את הילד שלך תחת אני
בת ים שלך תני לך דוגמא
עכשיו העניין הזה של ילדים תחת התגלית מה רק לנכדים
אז זהו אז שם מופיע שם צדק
שלא היה לו הוא גדל אצל סבא שלו
אז ככה זה היה אז כסדר הוא נכנס תחת הדלית של הסבא אבל אצל הספרדים למשל יש מנהג שאם האבא הנשוי בא עם הנכדים
לסבא אז כולם מתחת לסבא כולל האבא כולל האבא ולא רק זה הוא אפילו מחר על אריאן זה לברך אותו וכל זה זה אצלנו בכלל רושיות עדיין יותר כן אז אצלנו זה לא מופיע בכלל אפילו מופיע הפוך
כי כתוב שכשהדמן התחתן אז נגמר זהו אבל הוא עוד לא נכה בסדר נכה נכד אבל עד החתונה לא יש לו כבר את הטלית שלו כי שוב אתה רואה שהאמור הזה כן ראה בזה גם עניין פשוט לכסות לכסות לא לראות אז זה קצת הפריע לי הנקודה הזאתי
כי אם זה לשמור על הילדים שיכוונו בשעת הברכה אז יש לזה גיל שהם מבינים 13 13 14 והם יכולים גם לעמוד לעצום עיניים לא צריכים לעמוד תחתלית
אבל בכל זאת אסמך דבק עשה את זה עד החתונה כלומר האדמור הזקן עשה את זה עד החתונה מצד הדין מצד העניין אפשר היה לה לעצור את זה לשחרר את זה אחרי שהילד כבר לבד יודע לסגור את הזה אבל הוא המשיך את זה עד החתול
יש עוד פעם שלא יודעים איך הבעיה לעשות שיש עוד פעם
ודרך אגב גם ביומיום דרך אגב זה לא מופיע כהוראה
אתה זוכר איך זה מופיע זה מופיע שמסביב שאומרים לנו רע איך להזיז את הראש בשעת ברכת כהנים
נכון ואז כותבים מאיפה אנחנו יודעים את זה הצדק היה מתחת לטלית זה הדבר הזקן ככה זה מופיע שם זה לא מופיע כהוראה שככה צריך לעשות
גם בשטח היום גם הוא כספר הוראה בכל מקרה
אחד למעשה למעשה תכניסו את הילדים תחת טלית ולא תגרשו אותם בחיים 9 ואף החתונה בעזרת השם שתהיה כמה שיותר מהר
אבל בסדר זה זה מנהג שלנו בלבד ואם הילדים מפריעים לו לחברינו
לא חשבתי על זה עכשיו תפסת אותי לא חשבתי
אז יש לו 72 דקות לחפש את