תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
להתייחס לנקודה שלא לא כל כך נותנים עליה את הדעת האם מותר להתפלל בקבר של צדיק האם מותר להניח תפילין ולהתפלל שם האם מותר לעשות שמה תפילה בציבור אז נלך לפי השלבים כן אל תדאג; אני אמרתי לא גם אתה כמו מהחבר'ה האלה אז תקשיב עד הסוף יש דברים שאני אגיע למסקנות שאסור ויש דברים שאגיע למסקנות שמותר אז בוא נראה לאט לאט בבפר ציצ אליעזר מביא הרבה ציטוטים הוא רוצה לחדש חידוש נפלא ועצום שכל נפטר שקבור 10 טפחים באדמה אין שום בעיה ללמוד תורה לידו אין שום בעיה להתפלל עלדו אין שום דין לועג לרעש לא צריכים לשים את הציציות בתוך הבגד הכל בסדר אין נפטר 10 טפכים 80 סנטים אין נפטר שלא כמעט ובטח שלימים ההם של הצדיקים אין לך נפטר שהוא לא כבוש 80 סנטים מה הבעיה בשיטה של הציץ אליעזר+ האחרים שהלכו איתו שכתוב במפורש בקבלה וכף החיים הביא את זה להלכה שהסיבה שיש מושג שנקרא לועג לרש מפני שנפש הנפטר עומדת על גבי הקבר והיא מתביישת כאשר בן אדם ומקיים מצוות עם ציצית עם כל הדברים הללו אז כתוב במפורש בקבלה שהיא עומדת על גבי הקבר לא אז מה עם היא קבורה 10 צמחים למטה אבל היא עולה על גבי הקבר וזה עושה לה אתה לאג לרש אז כאילו כל הרעיון הזה בעצם נפל
המנחת אלעזר אתה מאיר לא הבנתי אז בסדר השאלה היא מה השאלה היא לנו זה מותר אם אוכל או לא מוכר זה אתה יודע בן אדם בעולם הבא לא מוחל בן אדם מוחל רק בעולם הזה במתים חופשי המנחת אלעזר שואל המנחאת אלעזר מתרץ תירוץ אחר הוא אומר כל פעם שהתפילות או התורות באות בשביל הנפטר הדבר הזה הוא מותר כי זה לא לועג לרש באתי לטובתו באתי להתפלל לידו למשל אצל הספרדים חלק מהם לומדים משניות ליד הקבר של הנפטר אצל אשכנזים אומרים תהילים אבל לא משנה ככה או ככה אם אתה עושה את זה בשביל הנפטר זה לא לועג לרש ראיתי מאמר של הרב שמואל רבינוביץ של הרב של הכותל והמקומות הקדושים הוא אומר שהתירוץ הזה של המנחת אלעזר הוא טוב כאשר אתה מדבר על קבר של צדיק כמו רבי שמעון בר יוחאי קבר של צדיק אתה יכול לשבת שמה רבי שמעון קבור שם אז אתה יכול לשבת ללמוד ללמוד זוהר אתה יכול ללמוד גמרא אתה יכול ללמוד מה שאתה רוצה אתה יכול להתפלל רגע על תפילה עדיין לא דיברתי כל פעם אתה אם אתה באת להתפלל אצל לקבר של הצדיק ובאת לכבודו פה אז זה גם על התפילה כמו שאמרת הוא מוחל אז עם זה אין לי בעיה הבעיה היא כאשר זה מדובר בבית קברות פתוח והקבר של הצדיק נמצא באמצע ואין לו אוהל בפני עצמו אלא הכל פתוח אתה בא ואתה מתפלל שמה אז הוא מוחל לך כי אתה באת לכבודו אבל מה עם כל אלה שמסביבי אם אתה באת אם אתה באת ואתה עשית עליו רק את האזכרה ואת המשניות אז הם אוכלים לך כי גם הם רוצים שיעשו עליהם אבל מה אתה עושה פה תפילה שחרית ליד הקבר שלך
למה אתה לא עושה ליד הקבר שלי אז זה מעורר מעורר מדנים זה מעורר דברים לא טובים ולכן למשל המקום שאני מצאתי זה קבר הארי זל זה הפך להיות גם כן מודה שמתפללים שם עניינים בקבר הארי זל אז זה לא תקין אם טלית ותפיליל לא תקין האריזל מוחל אין לי בעיה עם האריזל אבל יש שמה מסביב כולם צדיקים אבל זה זה זה האריזל בעצמו אומר שזה לא נכון האריז זה על ביזמנו טען שעל ההר הזה קבורים כפליים כיוצאי מצרים בזמנו אתם יודעים מה הולך שמה זה זה זה זה קברות על קברות על קברות על קברות זה בכלל שאלה איך אפשר ללכת לשם טראמפ מוציא אותך טוב יש טראמפ אומר כן והרמפה הזאת על מה עומדת על הליקופטרים על מה היא אומרת והאדמה על מה עומדת על קברים בסדר אני לא אמרתי את זה אני בינתיים אמרתי רק לא להתפלל שלהם טלית ותפילין זה מה שאמרתי חבל על הזמן אבל שמה אם אתה אתה מכיר את הקבר של האלי זל אין אפשרות להתרחק הכל שמה הכל הכל דבוק אחד בשנים לא מבחינת הברי זה הכל עולה עד למעלה מה
גם לסוללות על קבר אסור גם כשהולכים בליווי בלוויה יש היתר שמעבירים את הנפטר אם אין דרך אחרת מתירים רק שעוברים בלוויה זה מותר אבל סתם ככה זה זה חבל על הזמן זה בעיה אז בתוך הרשם מענה לך בעיה בתוך העול שלא היה לך בעיה זה אוהל אין לך בעיה כל האוהלים אין לך איתם בעיה אז אנשים בארוכים אין בעיה אבל אמרת אמרת קבר מערת המכפלה שם יש עוד כולה מכיוון שזה מערה זה כבר חלק בפני עצמו אה בתוך המתחם מה זה של השכים של מי הקברים שם זה איזה מתחרים אתה שואל למה זה עדיין לפני התפילה כן אנחנו אנחנו אנחנו בטח צריכיםטול ידיים זה ההנהגה של הרבי זה ברור שצריך ליטול ידיים גם אחרי קברי צדיקים צריך לצעול ידיים אבל מה זה נוגע אין איסור להתפלל אחרת הכנה לתפילה עשית אין איסור תפילה
נומר ומאיר בעל אני אנסה לידו בעל הנזק גם כקבר בפני עצמו והוא גם כן קבור עמוק באדמה עמוק זה כמו מערה בפנים כן זה מאוד מאוד עמוק עוד יותר נמוך כן טוב מה רמבם יש עוד קברים שמה לב בית קברות שם יש כן לא להתפלל תפילין אלא להגיד תהילים אתם יכולים מה בעיה טוב אחרת שהיא