ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

האם אפשר לשלוח שליח לברך במקומי

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

יש ספר שנקרא

אורחוס מנחם

זה הנהגות של הרבי בשבת

הויא מקפיד ליוס בבייסו בשס עד לא כזה נירוס

אני כותב שרבי היה מקפיא בזמן הדלקת נרות להיות בבית זה היה הקפדה אפילו בשנת תוף שילמת חאס כאשר

הרבי סיים ראשון הרע בכל היום כמעט לא אכל אולי אפילו לא אכל בכלל חילק לקח אבל בסוף היום הוא נסע לבית להחליף בגדים

ורצה לראות את

נרות של הרבנית וחזר תוך 10 דקות חזרה לסמסבנטי יש מיני עצ

הקפות ואחר כך כל מה שהיה אחר כך

הרפר רצה לשמוע הדלקת נרות מהרבנים למה

למה אז אני שואל אותכם שאלה קודם למי שייך את הדלקת נרות

האם הדלקת נרות שייכת לאיש או שהדלקת נרות שייכת לאישה אז אתם תסתכלו עליי תו מה אתה מדבר בטוח שזה שייך לאישה

אל תראה בשולחנו כתוב כותב בסימן ריסמך גימל בקונטרס אחרון סעיף קטן בית וודאי האישה אינה אלא שלוחו של הבעל בהדלקת נרות שבת קודש

המצווה להדלקת נרות שבסייכת לאיש

האישה היא רק שליחה של האיש חידוש

זה שייך לאיש האישה היא רק שליחה שניישה היה אפשר לאכול לומר

שהאישה יכולה להיות שליחה של האיש

בלהדליק נרות

אבל

בנוגע לברכות

זה שאלה האם היא יכולה להיות שליחה בשביל מישהו בברכות האם יש שליחות הבעל שולח אותה לברך להדליק הוא יכול לשלוח כי לאישה יש שליחות אבל לברך גם יכול לשלוח אותה לברך

אז יש אחד מגדולי הפוסקים

זה שאלות ותשובות ציצ אליעזר שהוא אומר

שאם אין שליחות לברכה אז הבעל צריך לבוא ולשמוע את הברכה בעצמו

אבל אם יש שליחות לברכה אז הוא לא צריך היא מברכת והיא מוציאה אותו לפי הדברים של הציצ אליעזר אפשר לומר שהסיבה שהרבי בא הביתה לנסות לשמוע הדלקת נרות מכיוון שאין שליחות לברכות אז הוא צריך לשמוע אבל 1000 אנחנו לא שמענו אף פעם שאומרים לחסידים כולם שהם צריכים לשמוע את הברכות

ולכאורה

כל הנשים הן שלוחות שלהן

שאלה שניה והיא יותר חזקה

האדמור הזקן בהלכות פסח בסימן טף למד בית סעיף חית הוא כותב לגבי בדיקת חומץ עם הבעל רוצה לעשות בני ביתו שלוחים לדבר מצווה שיבדקו אם את החומץ הרשות בידו יכול למנות אותם שלוחים

מי יברך ויברכו הם ברכת על בי הוא חמץ זאת אומרת שהאדמור הזקן לומד שבן אדם יכול להיות גם שליח לעשות את המצווה וגם שליח לברך אם גם לברך אז גם ברכת הדלקת נרות האישה יכולה לברך והיא יכולה להוציא את הבעל

ואנחנו רואים גם כן לגבי תרומות

הפרשת תרומות אתה שולח שליח שיעשה לך הפרשת תרומות אז נפסק בהלכה מי זה שמברך השליח הוא זה שמברך

אז נשאלת השאלה לפי זה אז זה לא זה הסיבה שהרבה לא שהרבה הלך בהדלקת נרות לשמוע ברכה של הרבנים משום שאלת רבה אומר שהיא יכולה להיות שליחה גם לברכות אם היא יכולה להיות שליחה גם לברכות הוא לא צריך לשמוע את הברכות אז למה הוא היה שמה בברכה

אז היה מישהו שאמר לי אולי בגלל שיש עכשיו היה נר חנוכה ובדרך מצבי סבו כתוב שיש כוונות מאוד מאוד גדולות בברכה של הדלקת נר חנוכה וכתוב שמה שזה גם יש ברכות כוונות גבוהות מאוד בהדלקת נר של שבת אז יכול להיות שהרבי לא לא רצה להפסיד את הכוונות האלה אז היא בירכה והוא כיוון

ככה מישהו רצה ככה להגיד אולי בגלל זה לא אמרו לנו לעשות את זה כי אנחנו לא מבינים בכוונות אבל אם יש לכם הסבר יותר טוב אני אשמח אתם יכולים לחשוב למה צריך להיות בהדלקת נרות ליד האישה כשהיא מברכת אם היא יוצאת ידי חובה

אם היא מוציאה אותך ידי חובה בברכה גם כן אז אתם תחשבו עד השבוע הבא אתם תגידו לי מה חשבתם אני מאוד אשמח

אבל אני רוצה להגיד עוד משהו בנוגע לליל שבס

כשאתה בא הביתה

מבית הכנסת אז כתוב בפוסקים שיבוא לביתו ותיקף שיכנס

יתן בקולו עוז לומר לאנשי ביתו שבת שלום בקול רם וזה הוא בכתיב וישעיה ביום קודשי וקראת לשבת זה ראשי תיבות ביום קודשי

קראת לשבת ראשי תיבות בכל מה עושים דבר ראשון שבאים הביתה

באים בית הכנסת אומרים גבס ואומרים בכל דווקא גוצאבס ומיוחד גם כאפה חיים כותב את זה בסימן ריסמך בית סיו קטן וו בכניסתך לבית אומר בכל ובשמחה יתרה שבת שלום כי הוא כחתן המקבל כלה בשמחה גדולה ככה מופיע

בכמה ספרים

זה גם הנהגה מיוחדת כשהרייבה היה הולך

אחרי התפילה היה הולך להגיד לאמא שלו בבית הוא אבס אז מיד שהוא היה נכנס היה אומר בקול

גוד צ'אבס גם כשהיה מגיע לבית שלו ככה אומרים מי שהיה שם יודע להגיב כי אצל הרבנית חנה היה יכול להיות עורכים גם כן שנמצאים ורואים איך שהרבי מגיע אבל אצל הרבנית חיה מושקה לא לא יודע אם היו שם אנשים חוץ מהשמש אבל אומרים שגם שם שהוא הגיע הוא אמר בשבת שלום בכל

זה דבר שראיתי שצריך חיזוק לא שמים לב אז אני אסכם

לגבי הדלקת נרות המנהג של הרבי היה להיות לראות את הדלקת נרות וזה היה מנהג בהקפדה לשמוע את הברכה

זה היה יכול להיות הסבר

אם היא שליחה שלו אבל לא לברכה אז הוא צריך לשמוע את הברכה אבל מאלתררי לכאורה מה שמה שאישה היא שליחה גם לברכה עצמה אז לא יודע מהו ההסבר ודבר שני כשבאים הביתה

בליל שבת צריך להגיד שבת שלום בכל

וזה רמוז בפסוק ביום קודשי וקראתי לשבת

וההנהגה הזאתי גם כן ראו אותה אצל הרב וזה דבר שאנחנו יכולים

להתחזק ביתר שאת

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא