ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

ברכה אחרונה

מי שאכל ענבים ותפוחים האם צריך לברך גם מעין שלוש וגם בורא נפשות? ומה הדין כשאכל ענבים ובננה, איזו ברכה אחרונה יעשה

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

קשורות לברכות הנהנים הלכה ראשונה אכלתי אכלתי ענבים ואכלתי

גם באותה סעודה לפני זה אכלתי גם גזר ומלפפון ועגבניה ועכשיו אני צריך לברכה אחרונה זה לא היה דבר שלא יכולתי סעודה עם לחם אז אני צריך לברר בחברה אחרונה מאין 3 כי זה היה 7 המינים השאלה היא האם הם צריך לברך

גם בורא נפשות על

המלפפון ועל העגבניה

אם

הייתי

אוכל תפוח עץ

או שאר פירות

העץ כיוון שבברכת מחין 3 שנים

מזכיר

את העץ אז אני באמת לא צריך לברך על העץ אבל כיוון שפה אני לא מזכיר את האדמה בברכת המין 3 אז אני צריך לברך את העץ

עוד אדם שואל שאלה כזאת זה שאלה לכאורה פשוטה אבל שואלים

הוא

עשה בצק שהוא לגמרי לגמרי לגמרי בצק של

בצק של חלה

כמו של לחם

רק שהוא

הכניס עשה בורקס

הכניס בפנים בשר הכניס בפנים דגים

הכניס בפנים

ירקות

האם יש דעה אפילו בשעת הדחק

שהוא יכול לברך על דבר כזה גורם לי מזונות

זהו אתה בא

בקסני זה רק אם הוא עשה את זה מתוק הוא הכניס שקדים הכניס אגוז אגוזים הכניס קוקוס

אבל אם הוא הכניס בשר ודגים אז זה תמיד יהיה מוציא לכל הדעות

זה דבר שהוא לא שם לב כאילו היה בטוח שיהיה לו על מי לסמוך על דעות אחרות לא אין מה זה זה לא פתאום

כי זה דבר שהוא בא באיזה שהוא מקום

למזון ולהשביע ולכן אני לא יכול להקל בו

יש לכם עוד סבלנות

כן

פה רואים שאתה באמת יהודי מפעם כי

פעם זה היה מנהג מה השתנה השתנה משהו במוח של

הבני אדם

הם לא

מספיק מכוונים כשהם שומעים ברכה ממישהו

מה שאתה אומר זה ההלכה האורגנלית ואדרבה רוב עם יש בזה אפילו מעלה אבל

כאשר בן

אדם נמצא

בסעודה גדולה

ואחד מברך ואחד בדיוק

באותו זמן

מזיז את

הכיסא

והוא לא שמע את השם השם או לא שמע את המוציא או לא שמע איזה שהוא קטע מהברכה והוא כבר רגיל ואז היה שאני צודק שהיו אצלי זוג לפני שבועיים זה זוג תימנים דווקא והבעל טוען על אשתו

אז לא הייתי צריך להגיד את זה

הבעל טוען על אשתו שהיא לא מברכת ברכת המזון זה לא בסדר לא

חבדניקים

לא מברכת אז היא ענתה וזה מעניין

היא אמרה

שאצלהם היה מקובל

שהאחד מברך ובזה יוצאים לידי חובה אבל בעלה החריף

שכל

ואומר כן אבל היא אוכלת פיצוחים באותו זמן ואז אני הבנתי מה נשתנה היא באמת התרגלה שיוצאים לידי חובת

ברכת המזון אבל היא

לא יודעת את כל ההלכות שזה כרוך אתה יודע כמה צריך להקשיב כל מילה לכוון למה שהוא אומר זה לא פשוט

אז אתה יודע זה

מתחיל ככה שאומרים לא צריך

לברך

אחר

כך מזיזים

גם

לא צריך לברוח הוא בירך הוציא אותנו לידי חובה וכן הלאה שמענו את הסוף לחם מן הארץ

שמענו את הסוף זה לא כל כך פשוט אז כיוון סיכה

האשכנזים שאשם מן

הגבורות והספרדים שהורשם מן החסדים כך כותב

החידה התימנים

אני חושב פוזלים בכיוון הזה אשכנזים אני חושב

הם

מחמירים איפה שהם יכולים

בקושי אבל מה שאתה אומר זה הלכה לשולחן ערוך אין מה להגיד זה ההלכה משכן ערוך ולכן מי שעושה את זה באמת

אני יוצא

לכתחילה

אין פה

שאלה

אבל לפני זה חוששים שמא לא יהיה פחדנים לכן על כן קרה שמו חרדי

הוא מפחד

כדי שזה המצב הזה יהיה אני אגיד לך למה הוא

מברך היה

חמין קודם כל רחמים

בשבת אין דין

ברכה שאינה צריכה קודם כל תדע את הכלל כי צריך לעשות

100 ברכות

אז כתוב בסימן קוף כאף

דלד שהתירו התירו את הבריאות

אין עצמך זה כלל ראשון אז מתי זה יוצא שהם יושבים ביחד וזה זה רק שבתות הם טובים וכל אלה אז אין להם הם באים בעיה עם זה בכלל

אז

תראה זה דיוק בהלכה

שהשליח ציבור

זה

כמו פעם הוא עושה את הכל כן כמו ברמבם הייתי פעם בבית כנסת

תימני אני אומר לך

ככה הוא יושב

יושב

ואז נעמד ואומר ברכו את השם מבורך לא הבנתי מה הקטע פותח את הרמבם נות השליח

יושב עומד ועומד ברכה אז מכינים ככה את ההלכה כמו שהיא כתובה

בערבית של יום חור

יושב

כאן

אומר ברור

ככה

כן פה ברחוב

שמורת טבע פה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא