ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

בעל החלומות ופותר החלומות

כִּי בְרֹב חֲלֹמוֹת וַהֲבָלִים וּדְבָרִים הַרְבֵּה כִּי אֶת הָאֱלֹקים יְרָא ◊ יש חלומות לא נכונים או לא מדוייקים ◊ פותר חלומות יודע לקשר בין המציאות לחלום ◊ שיעור בספר קוהלת פרק ה פסוק ו ◊ הרב יהודה ליב נחמנסון

 

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

פרק ה פסוק ו אומר שלמה כי ברוב חלומות והבלים ודברים הרבה כי את האלוקים ירא פירוש הפשוט ברוב הכוונה רוב רוב החלומות הם הבלים ודברים הרבה הרבה שטויות מסביב וגם מיעוט החלומות שהם אמיתיים אתה לא צריך לבנות על המיעוט כיוון שאם תהיה ירא השם את האלוקים ירא אם תהיה ירא השם אז גם החלומות האמיתיים אם הם לא טובים הם יתהפכו לטובה אז בשביל מה לך כמו שאומרים להכניס את הראש בזה אתה הולך למדע שהוא לא מדוייק רוב הדברים לא נכונים והדברים הנכונים הלא טובים יכולים להתהפך אם תהיה עיר השמיים אז בשביל מה לך להשקיע כל כך הרבה בדבר מיותר
הפירוש הפשוט של הפסוק יש לנו גמרא מעניינת במסכת ברכות רבי יוחנן אומר לנו אפילו אני רוצה בכוונה לצטט את לשון הגמרה אפילו בעל החלומות אומר לו לאדם למחר הוא מת הוא מת הכוונה זה שהוא אומר לאדם אתה מת אבל הוא אומר בלשון נקייה אפילו בעל החלומות אומר לאדם למחר
הוא מת אל ימנע עצמו מן הרחמים שנאמר כי ברוב חלומות והבלים הרבה את האלוקים ירא זאת אומרת בעצם התלמוד הגמרא במסכת ברכות מתייחסת לפסוק שלנו ואומרת תשמע יש הרבה מאוד חלומות חלומות ישנו מלאך שנקרא בעל חלומות והמלאך הזה הוא ממונה כמו שאומרים על דברים אמיתיים הוא מוסר לך הוא המלאך שמעביר לך חלומות אמיתיים כלומר מה שהזכרתי קודם שלפעמים אנחנו חולמים מה שאומר שלמה רוב החלומות והבלים זה רוב החלומות הם לא ביד המלאך הזה של בעל החלומות בכלל הוא לא כמו שאומרים הם לא עוברים את הרף שלו בכלל
הרף שלו זה חלום שהוא אמיתי אבל גם המלאך הזה שהוא בעל החלומות אתה אפילו אם הוא יגיד לך על משהו שהולך לקרות וזה באמת צריך לקרות אל תתרגש מהעניין כי ברגע שתהיה יראה אלוקים זה מתבטל כל מה שהוא אומר עכשיו אם אתם רוצים להבין את המושג הזה של בעל החלומות ושהוא אומר וכל זה אז מילה אחת שאומר לנו הרבה האמצעי בנו של בעל התניא הוא אומר תשמע בעל החלומות זה בחינה רוחנית שיונקת ממה שכולכם מכירים קליפת נגה
בעל החלומות זה בחינה רוחנית שנקראת קליפת נוגה מה זה קליפת נוגה יש בה טוב יש בה רע היא משהו ממוצע אתה יכול להשתמש באותו משהו ממוצע לטוב אתה יכול להשתמש בו לרעה אז זה באמצע אז העניין הזה של משהו שנמצא באמצע אתה יכול להשתמש בו לכאן או לכאן זה בחינה שאומרת שכשהוא אומר לך עניין אתה לא יכול להיות שהוא סומך הוא בטוח שזה יהיה הוא אומר לך רע אולי זה יהיה טוב אומר לך טוב אולי חלילה הפוך אין אין וודאות בעניין של 100% אתה יכול לתת לזה פליק ימינה אתה יכול לתת לזה פליק שמאלה זה לא זה לא מוחלט זה לא 100%
אז המסרים של בעל החלומות זה המסקנה שאני רוצה להגיע איתכם המסרים שלו הם מסרים לא מוחלטים מסרים נכונים נכונים זה הפירוש שכשהוא אומר את זה זה באמת נכון שזה יכול לקרות טוב יכול להיות לא טוב אבל הם לא מוחלטים הם נתונים לשינוי עכשיו אני רוצה לפי מה שדיברנו עד עכשיו להבין את את המושג
בעל החלומות כמו שהוא מופיע בתורה יוסף הצדיק נקרא על ידי האחים שלו שהאחים שלו כינו אותו בכינוי בעל החלומות אז הם הם התכוונו בכינוי של שבח או בכינוי של גנאי בלשון זלזול הם אמרו בעל החלומות הם התכוונו למשהו של גנאי האם אנחנו לאחר ההקדמה שאני עשיתי יכולים להבין למה אחרי יוסף אומרים הנה בעל החלומות על הזה בא וזה גנאי
מפני שבעל החלומות זה משהו כזה אין לפי הפרשנות הזו אנחנו נתקדם עוד מעט הלאה ונראה שהם טעו אבל לפי הפרשנות הזו הם קטלגו את יוסף הדברים שאתה אומר יכול להיות שראית משהו יכול להיות שקלטת זה לא דבר שהוא מוחלט אתה אומר שאתה תהיה מלך וכולם השתחוו לך זה לא דבר של 100% אולי כן אולי לא הוא אמר הוא אמר את מה שהוא חושב הדברים שאמרת החלום שביטאת לדעתינו זה לא
מוחלט אלא זה בבחינת בעל חלומות זאת אומרת אני רוצה שתצרבו לכם בראש שבעל חלומות זה מושג זה לא איש זה מושג כולנו יכולים להיות או דוברים אנחנו יכולים להיות הפה של בעל החלומות לפעמים אנחנו אומרים דבר יש היגיון במה שאנחנו אומרים יכול להיות שזה אפילו נכון באמת אבל זה עלול להשתנות זה לא מוחלט אחרי יוסף ראו אותו כבעל חלומות
בתורת החסידות ואומרת ומה באמת היה יוסף הצדיק זאת אומרת הם קראו לו בעל חלומות מה הוא היה באמת הביטוי פותר חלומות יש שני מושגים מושג אחד שנקרא בעל חלומות ומושג אחד שנקרא פותר חלומות עכשיו אנחנו נתעמק בהבדלים של שני המושגים הללו המושג בעל חלומות הוא שאני
יש לי חוש מיסטי אמיתי וכשאני מקבל אינפורמציה אני מקבל מביאים לי איזה שהוא קוד סודי לא ברור אני מנסה לקחת אותו ולפצח אותו ולקרוא את המציאות אם אתם רוצים קצת המחשה אדם לוקח את כף היד של מישהו ומסתכל כן לא שאני אוחז מהשיטה כי הרבי טוען באגרות שלו שהיום אין אנשים שיודעים באמת את השיטה הזאת אבל שברמה העקרונית וחותם יד כל אדם בו יש משהו בחותמת של כף היד על פי התורה שאומר משהו על החיים שלו יש בזה משהו רק שאין מומחים היום זה משהו אחר אבל העניין הוא נכון או אדם שאדם מסתכל לך על כף היד והוא מנסה לזהות או ניקח משהו פשוט יותר הוא לוקח את כתב היד שלך ומנתח והוא מנסה לחזות את ההתקדמות שלך
מה מתאים לך לעשות מה לא מתאים לך לעשות מה ילך לך מה לא ילך הוא מנסה לבנות על זה על הידע שיש לו זה דוגמה למצב שאתה לוקח פיליום כף היד זה פיליס זה לא אין פה תמונה ברורה אתה מנסה לפתח את התמונה הלא ברורה הזו שעומדת לפניך לסיפור שלם לצורת חיים שלמה של האדם שעומד לפניך ולבנות לו מפא של מה שהיא מה שלא יהיה לו זה נקרא שאתה הלכת מהלא נודע אלא נודע עכשיו פה בסיפור הזה יכולים להיות המון המון טעויות הרבה פעמים אתה מפתח דבר ופיתחת אותו לא נכון לא תרגמת נכון את מה שראית סיפרתי לכם על אותו אדם שהסתכל בכף היד של מישהו הוא אמר
צריך להיות לך משהו רומנטי השבוע ההוא יצא מהזה ופתאום הוא התחלק על בננה אולי זה המשהו הרומנטי הוא המשיך הלאה הוא הריח איזה ריח של נרקיס הזכיר לו את גיל הילדות שלו אולי זה המשהו הרומנטי אתה יכול איך אומרים זה משהו מאוד מאוד כללי ולא ברור אתה יכול לפרש אותו בהרבה הרבה פירושים זה שאתה מתרגם אתה רואה משהו אבל אתה מלאכת התרגום השינוי הטרנספורמציה שאתה צריך לעשות לדבר יכולה להיות טעות זה הבחינה שנקראת אצלנו בעל חלומות אדם קורא בקפה
הוא רואה עזוב עזוב עזוב שזה שטויות אבל זה לא הנושא שלי עכשיו נניח והיה בזה משהו אתה לוקח את זה ואתה מנסה לקרוא על האדם על החיים שלו על התרגום שאתה מעביר מכאן לכאן זה תרגום קשה הוא מועד לטעויות הוא מאוד יכול להיות שהוא מלא בטעויות ומלא בדברים לא מדוייקים עכשיו לעומת בחינת בעל חלומות ישנה בחינה שנקראת פותר חלומות מה זה פותר חלומות לפי הקבלה זה אחד כזה שרואה את המציאות הוא לא רואה את החלום שלך
הוא רואה את העולם הוא רואה את החיים הוא רואה את המהות של נשמתך עכשיו אתה בא אתה האדם הקטן בא ומספר לו חלמתי חלום הוא לוקח את כל הידע האמיתי הנבואי שיש לו עליך לעולם על הכל והוא מתרגם לך איפה החיים נמצאים בתוך החלום זאת אומרת אצלו זה מתחיל הפוך הוא לא מהחלום יוצא אל החיים אלה הוא מוצא אתה רואה מה שאני כבר רואה " אני רואה עליך זה הנה זה מסומן פה מה שאני רואה עליך הנה זה מסומן פה עכשיו יש לי סיפור נחמד להוכיח את זה
הרבי חיים ויטל מאוד רצה לדעת את חוכמת כף היד אתם מכירים כנראה את הסיפור ואת אמר לו שלנשמתך זה לא חסר אתה לא צריך את זה וכיוון שהוא רצה בכל זאת ללמוד אז הוא ידע שהאריזל יש לו לב רחום והוא שכר איזה אישה אלמנה שהייתה לה בת והוא ביקש ביקש ממנה שתבוא כאילו שהיא מבקשת לדעת מה המזל של הבת שלה והוא
תוך כדי אנסה ככה משהו ללמוד אני לא יודע לעלות ביפו לא האישה של האריזה עזוב מה אתה קרה לך למה לאישה בסיפור הזה לא לא לא אל בקיצור אל תעשה אנחנו מדברים עכשיו 400 50 שנה 400 80 שנה 500 שנה אחורנית אנחנו מדברים על משהו אחר בקיצור הארי זל נכנסה אישה וביקשה ממנו שאיך אומרים זה היה חג הפורים איש של הראייהו מתנות לאביונים הוא היה מקבל את כולם בסוף הפנים יפות אז היא אמרה לו אני רוצה לדעת מה המזל של הבת שלי מהעתיד שלהן
אז האריז הזה אמר אני יודע שרבי חיים ויטל ככה על המקום מוע מה ולכן כדי שהוא יראה שאני לא צריך את כל זה לכי רחוק שמה על הקיר ממול שהבת שלך תעשה עם כף היד שם ואני אגיד לה זאת אומרת הוא לא צריך בשביל להגיד על האדם משהו את כף היד שלו הוא יכול למצוא את מה שהוא רואה ברוח קודשו בכף היד לא כף היד מלמדת אותו על העתיד אלא
הוא יודע את העתיד והוא יודע להיות אותו איפה הוא מוצפן גם בכף היד שלנו זה נקרא פותר חלומות פותר חלומות המציאות נהירה לו הוא יודע רק לפתור את החידה של החלום איפה היא נמצאת בתוך כל ה מה שקורה פה בעולם היה הבעל אני לא אני חושב שזה היה במנחם מנדל מויטפס שהיה אצל הבעל שם טוב או שזה היה עם מנחם מנדל ויתפס שחסיד אחר נכנס אצלו אני לא יודע אם הצדיק היה בעל שם טוב או הצדיק היה רב מנחם עבד אלוויטבסק
אני לא זוכר שהגיע אליו והבעל שם טוב אמר לו או הרבי מנחם אמרו משל סיפור ובסיפור הזה בעצם הוא הכניס את כל החיים של האדם שעמד לפניו פעם אחת אותו אחד כן זה היה הרב מנחם מנדל מביטלס והבעל שם טוב הבעל שם טוב אמר לו איזה משל ובמשל הוא הכניס לו את כל החיים שהולכים להיות לו פעם אחת הוא חלה במחלה קשה
וכבר חשבו שהוא אסף מוות אבל הוא היה רגוע שאלו אותו למה אתה רגוע הוא היה כבר מבוגר הוא אמר אני יודע איפה אני אוחז בסיפור כך הוא אמר אני יודע איפה אני אוחז בסיפור יש לי עוד מה לעשות זה זה לא הגיע עדיין הזמן אז זה המחשה לבעל שם טוב שהוא פותר חלומות זאת אומרת הוא רואה את האדם הוא יודע גם להכניס את זה במילים לעומתו רב נחל הנדל מויטפס מסתכל בסיפור ויודעים מה הסיפור
להגיד איפה אני אוחז בחיים לא מהחיים לסיפור אלא מהסיפור לחיים זה כבר תכונה של בעל חלומות זה זה שתי בחינות רוחניות אבל שניהם יש להם מה קרה לאחל יוסף הם חשבו שהוא בעל חלומות האמת שהוא היה פותר חלומות בן פורת יוסף בן פורת עלי עין פורת אותיות תופר והאותיות פותר יוסף הצדיק היה בבחינה כזאתי שהוא יודע לתפור עולמות הוא לא יודע לתפור
הוא לא לא רק מפתח פילים הוא יודע לתפור את העולמות ולחבר אותם אחר כך לקרוא את הדברים כמו שהם נמצאים ברובד התחתון עכשיו מה הבעייתיות מה מאין נובעת הבעייתיות של בעל חלומות אמרנו תיארנו אותו עכשיו תיארנו את זה שהוא יכול להיות באיזה שהיא בעיה בחוסר זה בחוסר דיוק בחוסר הוא לא קולט נכון מה מאיפה הוא מה הסיבה שיש לו את הטעויות
אז אומרת תורת החסידות הטעויות שלו נובעות כתוצאה מזה שהחלומות שורשם מעולם התוהו ואילו העולם העולם הוא עולם התיקון ככה הוא נקרא העולם שלנו העולם הזה נקרא עולם התיקון אתה מנסה להוציא דברים להביא דברים לפתח דברים מעולם התוה ולעולם התיקון אתה עלול כמו שאומרים באמצע הדרך להיכשל עולם התוהו במהותו הפנימי הוא עולם של בלבול תוהו ובוהו ולכן הוא גם כן מבלבל לפעמים אתה נראה לך דבר שכבר היה נראה לך שהוא צריך להיות
אתה יכול לתרגם את הדברים בצורה לא נכונה וזה הסיבה שהרבה הרבה הרבה הרבה מה שנקרא בעלי חלומות לא מזהים את החלום שלהם בחיים בשטח מפני שזה תוהו נובע ממקור שמעלים ומסתיר על מה שעומד לפניך על החיים שעומדים לקראתך זה הכלל היסודי טוב אנחנו אנחנו נושאים נוסעים נוסעים קדימה והנושא של של החלום האמיתי טי שהאדם האדם שהוא לא פותר חלומות אלא האדם שהוא בעל חלומות מרגיש מה הוא החלום האמיתי
שהוא יכול לדעת עליו שהוא אמיתי זה חלום כזה שאתה כבר יודע שהעניין הזה שייך לך הנושא הזה שייך לך ובא החלום ורק מגלה לך שעכשיו הגיע הזמן כלומר החלום אצל אנשים כערכנו הוא לא מספר סיפור שלם
אם ישנו סיפור ודאי אנחנו מסוגלים בתוך הסיפור הזה החלום מסוגל לתת לנו תאריך קביעות של זמן להגיד לך שאתה מתקדם התרחקת היה לא היה אבל כשיש דברים שהם בכלל לא מודעים אצלך שהם צריכים לקרות מכיוון שהחלום אצלנו יונק מעולם התוהו
אנחנו מסוגלים לפרש אותו בטעות גמורה איזה חלום אנחנו מסוגלים לתרגם באופן נכון אך ורק חלום כזה שהידע המהותי כבר קיים ורק אחר כך אנחנו יודעים מה קודם ומה אם הגיע הזמן לאותו עניין ודאי זה אנחנו יודעים זה דבר חדש זה דבר מהותי זה דבר ששייך לעכשיו זה פתרון חלום שלנו ברמה שלנו ביכולת שלנו אם למשל יבוא אליהו הנביא למישהו יבוא צדיק למישהו ויגיד שהוא רואה שאתה כמו שאומרים אתה הולך להתחתן עוד מעט אדם שכבר התייאש מהחתונה אתה הולך עוד מעט אתה עוד תתחתן
אני רואה שאתה תתחתן הבן אדם הזה עובר שנה+ שנה+ שנה והוא לא כמו שאומרים הוא לא רואה את זה פתאום הוא נפגש או לא יודע אם זה זו אולי בעוד חצי שנה תבוא אחרת הוא לא יודע אז כאן חלום יכול לעזור זאת אומרת שאני יודע בוודאות שהעניין צריך להיות רק שאני לא יודע אם זה זה או לא זה אבל העניין הוא נכון פה החלום יכול להועיל לך הוא יכול לעזור לדבר שהוא ודאי אבל הוא לא יכול לעזור לדבר שהוא נמצא במהותו בספק מאיפה אני לוקח את זה אני לוקח את העניין מאסף הצדיק באופן שהאחים שלו ראו אותו האחים שלו לא ידעו שהוא פותר חלומות הם ראו הם ראו אותו כבעל חלומות אז הם אמרו אנחנו מסכימים איתך שיש לך כמו שאומרים מנהיגות ויש לך יכולת וזה אבל מי אמר שזה בעניין הזה או בזמן הזה וחולו וכולי
העניין יכול להיות נכון אבל השאלה איפה הוא נמצא עכשיו גם האבא שלו לו באיזשהו מקום גם לא בדיוק ידע איפה שזה אוחז אז ואביו שמר את הדבר מה פירוש שמר את הדבר הוא האמין שיוסף קלט משהו כלת אבל ודאות מוחלטת מתי זה יהיה זה אני לא יודע זה זה זה הבעייתיות של העניין טוב עד כאן נגענו רק בנקודה מאוד מאוד כללית עכשיו אני רוצה ברשותכם להגיע לאיזה שהוא עומק בהבנה של התועלת של החלומות יש חלומות שהם בעקי יש חלומות שהם בלילה יש חלומות באחת באחת השיחות של הרבי בשנת ת ש נמ ם ו
בזאת חנוכה הוא הוא אמר כזה משפט שכל יהודי הוא בעל חלומות בלשונו מטבעו של יהודי שהוא בעל חלומות הטבע של יהודי זה להיות בעל חלומות נשאלת השאלה בעל חלומות לפי איך שמסבירה את תורת החסידות זה טוב זה לא תיקון זה משהו מבולבל אז מה אתה רוצה להגיד שיהודי יש לו מחשבות וחלומות מבולבלים וזה הטבע שלו אז הוא מיד מסביר כמה שורות אחר כך למה הוא מתכוון הוא אומר שיש
גלות והגלות גורמת שאנשים שהאנשים יעשו שטויות עד כדי כך שמהרסיה יחום מחריביך ממך כלומר אדם יכול כאילו לתקוע חלילה סכין בעצמו הוא עושה טעויות והוא מטעה את עצמו והוא חיי במין רמאות עצמית או הורס את עצמו זה מצב של תוהו ובוהו ובוהו זה מצב של גלות
אומר הרבי שהחלום החלום של בעל החלומות זה חלום שעומד כנגד הדיון
הדמיון הטעותי של אנשים מסוימים שמדמיינים דברים לא נכונים ואז אני מעמיד חלום שהוא דמיון מודרך חיובי כנגדם אמרתי את הנוסחה אני מפרט אותה אנשים שחושבים לדוגמה על מזרח תיכון חדש אני לוקח את זה סתם כדוגמה רק דוגמה אז אולי בהתחלה יש בזה תקווה אולי בטעות אבל אולי יש בזה תקווה אבל אחר כך זה מתגלה לך כדמיון וכדמיון של טעות לא דמיון מוצלח דמיון כואב דמיון שהוביל אותך למחוזות של טעות עכשיו מזרח תיכון חדש זה דוגמה ישנם הרבה אנחנו אנחנו כולנו חיים בכל מיני רעיונות שאנחנו מנסים ומתגלים כפירות בוסר מתגלים כדברים לא נכונים או כדברים של טעויות
אין בזה תועלת בכלל זה מאוד מצוי אצלנו עכשיו כדי לתקן מכונית ששברה ימינה בזמן שהיא צריכה לנסוע ישר או ששברה השמאל כשהיא הייתה צריכה לנסוע ישר זה לא מספיק שאתה תיישר אתה צריך לשבור לצד השני כשיש לי אדם שטועה בדמיון של טעות שהדמיון של טעות נקרא בקבלה עולם התוהו עולם של בלבול עולם של חוסר יושר אז כשאני רוצה להטות אותו חזרה לעולם הישר אני צריך ליצור דמיון חיובי הפוך
אז אומר הרבי באותה השיחה שבזמן הגלות יש שימוש בחלומות ובבעל חלומות ששם לעצמו תמונה ורודה שיכול להיות שהיא בכלל לא ריאלית אבל עצם זה שהוא מייצר אותה ומעמיד אותה מולו וכתוצאה מזה הוא שובר אצל עצמו מלהיות במצב של דיכאון להיות במצב של חיים שמחים הוא גורם מעניין הוא גורם בעולם
שהעולם שפוזל לדמיון של טעות לדמיון של מזרח תיכון חדש איך אומרים יאפס את עצמו התנרמל כי אנחנו כולנו לפי תורת הסוד כולנו מקשה אחת אנחנו כל העם היהודי אנחנו כולנו בחינה אחת אז כשאתה עושה משהו שלילי אתה משפיע על כולם חלילה משהו שלילי כשאתה עושה משהו חיובי אתה משפיע על כולם משהו חיובי אז אומר הרבי יש מה שנקרא טיל תוהו נגד תו יש מחשבת תו אצל בני אדם ברגע שאתה תחשוב מחשבות של תוהו חיוביות מחשבות מה זה תוהו מחשבות לא ריאליות לא מוחשיות זה נקרא טוב אני יכול לעשות את התוה במובן של טעות שמביאה ארס
אני יכול לעשות את התוהו כדבר שאולי יכוון אותי לכיוון לעלייה לכיוון חיובי ברגע שאתה משתמש בתו הוא החיובי אתה בעצם בונה בתוך העולם מבנה ישר כי האיך אומרים אתה מטה את ההטייה שתתיישר וזו שהיא חשובה כי לפי החידוש הזה של הרבי יהיה משמעות לבעל חלומות אדם שיש לו מין דמיונות כאלה ושאיפות כאלה וגם לא תמיד ריאלים ואנשים מסתכלים עליו ואומרים מה יצא לו מתוך כל הדמיונות הללו שיהיה ריאלי אנחנו רואים שאחרי 10 שנים 15 שנה הוא לא הגיע למה שהוא רצה להגיע אז קודם כל מעבר לזה שבמשך 10 15 שנה הוא חי שמח והלב שלו יותר בריא
מה שהלב של אלה שהם עצרו בכאובים וכאובים וכאובים בכאוסים מעבר לפרט הזה יש לו מעלה נוספת המעלה הנוספת זה שהוא השפיע באופטימיות שלו ובמבט הורוד שלו על כללות העולם שאלה שמסתכלים בצורה לא נכונה אלה או התוצאות שבאות מאלה התנרמלו השתנו משפיע טוב בעולם באמצעות התוהו הזה אז פה ברעיון הזה שאמר הרבי יש לנו בעצם לבוא ולומר שיש מעלה מסוימת בחלום בחלום התור אני לא מדבר על חלום בלילה אלא נדבר אפילו חלום ביום שהאדם חושב משהו שהוא דמיון ושהוא דמיון של תור הוא לא דמיון מסודר אני אהיה זה ואנשים מהצד אומרים אין לו שום כלים שכל אין לו כסף אין לו כלום אז אבל מה הוא חושב על משהו של עשייה יכול להיות שהוא לא יגיע לזה אבל באיזה שהוא מקום
השאיפה הזאתי תשנה דבר טוב ובונה בעולם מה זה גם חלום כלומר שבן אדם כן אני עונה על השאלה שלך ואם יש עוד מישהו שרוצה לשאול אז עכשיו אחריו
הנקודה הזו שאתה שואל האם כשאנחנו חולמים או שואפים דברים שהם לא ריאליים אלינו האם גם זה חלום אז אני אגיד לך כיוון שעל פי הקבלה החלום השורס שלו ממציאות לא עדיין ריאלית במציאות שלא ברורה שאתה לא יכול כמו שאומרים לקרוא אותה אתה האדם הרגיל לא יכול לקרוא אותה כמו שאומרים בצורה כמו תמונה צבעונית מפותחת אז זה כיוון שככה השורש שלו למתו הוא גם שאיפות שהם לא ריאליות שהם לא עובדות ברמה של מדרגה אבן על אבן אחד על השני גם הם ינקות מאותו מקום אז כיוון שכך אני לקחתי את הדוגמה של החלום בהקיץ חלומות באספמיה איך שאנשים אומרים לקחתי את זה והשוויתי את זה אל החלום של הלילה כי מהרובד הרוחני של שניהם חדו שניהם יונקים מבחינת החוסר ברירות של עולם התוהו אז זה וזה יש להם את את המשמעות האחת ואנחנו יכולים גם באמצעות חלומות טובים שבלילה שאנחנו משום מה נאמין בהם
אפילו שהם לא מתגשמים במשך המאה 20 שנה שלנו אבל עשינו משהו טוב בנינו משהו חיובי אני יכול לומר לכם על כמה וכמה אנשים שאני מכיר שצדיקי אמת פגשו אותם והם הסתכלו אליהם לא בחלום בעקיץ והם אומרים להם אני לא מבין איך אתה חי לפי כל מה שכמו שאומרים במניינים המפות וזה אין לך חיים אבל הוא חי אחד אמרו בגלל אשתו או חי אחד אמרו בגלל זה כל מיני דברים אבל לך הם קרים תראו הוא נושם כדיוק כמונו הוא נושם הלב דופק בדיוק אותו דבר
השאלה מהבחינה הרוחנית האם יש לו מתנת חיים האם הוא חי בגלל מישהו אחר או עושה אז בעצם החלום החלום הוא בחינה כזאתי מעורפלת מבחינה לא ברורה יכול להיות מצב של חלום אמת שמצד החלום צריך להיות משהו אחד אבל מצד איזה מעשה טוב שהאדם עשה וזה קורה משהו אחר ואף אחד לא יודע מזה אני רק יכול להגיד משהו אחד שאדם חי בחלום זה לא חלום אמת אדם שהוא כבר לא חי זה תלוי אם יש המון המון פרטים זה קרוב מאוד להיות אמת
אם זה לא עם הרבה פרטים לא משהו באחת השיחות באחת השיחות של הרבי בשנת תו שין כף דלד הוא סיפר סיפור הוא סיפר שהוא שמע מחותנו זה סיפור לא כל כך מפורסם גם בין חסידי חב"ד שהוא שמע מחותנו
שהיה פעם אדם שהרגיש החליט בנפשו שהוא ראוי להיות רבי הוא מתאים לו להיות מה שנקרא אדמור להנהיג יהודים אבל הוא קצת זה לא הלך זאת אומרת אף אחד לא אף אחד לא בא אליו ואף אחד לא רצה את ברכותיו
אז מה שהוא עשה הוא החליט שהוא ייסע אל הרבי הרשע והוא יקבל ממנו הסכמה וברכה להיות אדמור אז הוא נכנס לרבי הרבי הרשע כנראה ראה שהוא שהוא רק חושב שהוא צריך להיות אדמור אבל זה לא נכון הוא נכנס הוא נכנס אל הרבי הרשב והוא סיפר הוא התבייש להגיד שהוא מרגיש ככה אז הוא אמר שבעל החלומות בא אליו ואמר לו
שהוא צריך להיות נשיא בישראל אז הרבי אני עכשיו שתק לא לא הגיב על העניין והוא יצא החוצה אז הוא ראה שהרבי לא הגיב אז הוא אמר הוא כנראה לא הבין מה אני רציתי לרמוז בעניין שאמרתי לו שבעל החלומות בא להגיד לי שאני צריך להיות נשיא בישראל אז הוא בא פעם נוספת נכנס ליחידות+ פעם סיפר שבעל החלומות בא אליו בחלום ואמר לו שהוא צריך להיות נשיא בישראל+ פעם הרבי ירשה בשתק
בפעם השלישית שהוא הגיע הרבי הרסב הרגיש שהוא לא יצליח להשתחרר ממנו אז אמר לו אה כן בעל החלומות בא אליך אמר לך שאתה צריך להיות נשיא בישראל אז תשלח אותו פעם הבאה שהוא יבוא אל החסידים אנחנו מתייחסים לסיפור הזה עכשיו שסיפר הרבי בשם חותנו בשם הרבי הרשע ומזה אנחנו לומדים דבר מאוד מאוד מעניין ככה לחיים שלנו כבר הזכרתי לכם פעם את ההנחיה של הרבי
שאנחנו לא ניתן הצעה לבן אדם שלא ביקש עצה מי שביקש תיתן לו מי שלא ביקש אל תיתן לו מה עומד מאחורי זה כשבן אדם ביקש ממך עצה זה אדם שהוא כלי לשמוע אדם שלא ביקש ממך הוא לא כלי לשמוע כיוון שהוא לא כלי לשמוע הדברים שלך לא יהיו שווים אפילו שקל בשבילו כיוון שהוא בעצם לא כלי לעניין אז הוא לא הוא לא השתנה לא יקרה שום דבר אז אתה נותן עצה למי שביקש את העצה מה קרה בסיפור
של הרבי הרשב ואותו חולם חלומות האדם הזה חלם חלום שהוא אומר שהוא חלם חלום אני לא יודע אם הוא חלם אבל הוא אמר שהוא חלם חלום שהוא צריך להיות נשיא בישראל תאמרו לי להיות נשיא בישראל זה יכול להיות לבד או צריך גם את העם ביחד איתו אין מלך בלא עם אין הם אין אין רבי בלי חסידים אתה צריך שיהיה לך עם שרוצה לקבל ממך עכשיו מה קרה לאותו אדם הוא מרגיש שהוא צריך להיות נשיא אבל העם לא העם לא מגיע הם קליינטים העם לא מגיע אז הוא רוצה לעקוף אותם באמצעות הרבי הרשע שיבואו אליו בגלל שהוא חלם חלום אומר לו הרבי הרשע כלל מאוד חשוב
אין כזה דבר שמישהו יחלום חלום עליך שאתה תצטרך לעשות משהו אם אתה צריך לעשות משהו יבוא אליך בעל החלומות עם החסידים צריכים לקבל את אותו אדם כאדמות יבוא בעל החלומות אליהם תגיד לו לבעל החלומות שיבוא אליהם אם הוא לא בא אליהם אז כמו שאומרים זה סיפורי סבתא אין פה כלום כי אתה חולם שהם צריכים לעשות הם צריכים לחלום את זה לא אתה צריך לחלום כשאלוקים רוצה למסור מסר
הוא לא טועה בכתובת הוא יודע בדיוק למי לפנות כשזה יעבור ככה זה לא עובד ככה בעל החלומות עם כל הבלבולציה שלו אבל יש לו למדנו מהסיפור הזה יש לו איזה שהוא דרך איך שהוא מעביר ואני רוצה לומר לכם שההוכחה לזה היא הרבה יותר חזקה מהסיפור הזה הגמרא מספרת על אדם אחד שאשתו כעסה עליו הוא היה צדיק אשתו כעסה עליו זרקה אותו מהבית זה היה ראש השנה והוא הלך לישון בבית הקברות ושמה הוא שמע מה ששמע לא נאריך בסיפור שמע שתי נשמות מדברות שהם אומרות מה הולך להיות בנוגע לירידת הגשמים ומה יקרה למי שיזרע בזמן זה ומה יקרה למי שיזרע בזמן אחר והוא היה בעל שדה הוא הלך וזרע בהתאם לזמנים שהוא שמע בבית הקברות בראש השנה והוא הצליח
כולם השדה שלהם לא הניבה יבול כמו שצריך הוא הצליח שנה הבאה ושוב הלך לבית הקברות ושוב שמע ושוב עשה הפוך ממה שהיה צריך להיעשות כי הוא שמע משהו שונה ממהנוהג שבעולם ושוב הצליח ואז אשתו שאלה אותו לאיך הצלחת כשכולם לא הצליחו והוא גילה לה את ליבו סיפר לה והיא הלכה וסיפרה לאותם קרובי משפחה של אותם נפטרות היה שמח שנה שלישית הוא הלך ראשון בעל קברות הם אמרו שהם כבר לא רוצות לשמוע יש מישהו ששומע את מה שהם זה מהאוויר לא רוצים לגלות
הרבי קיבל מכתב מאדם מסוים שאותו אדם אמר אני לא מבין את הגמרא הזאת למה אותו צדיק לא סיפר לכולם על החלום שהיה לו הוא צדיק החלום שלו חלום אמת והרבי הסכים איתו במכתב שלאותו צדיק לא היה ספק שמה שהוא חלם זה אמת
לא היה בזה שום ערעור הוא לא כמו שאומרים עשה ניסיונות על השדה שלו ולא רצה לגלות לאחרים כי הוא לא רצה להפיל אותם בפח לא הוא היה בטוח שמה שהוא חלם זה אמת וכיוון שככה השאלה הייתה אז למה לא תשתף אנשים אחרים בהצלחה למה לא תגיד גם לאנשים אחרים ומה שאני נדהמתי לראות במענה של הרבי לאותו אדם הוא נתן שני שתי תשובות הוא נתן תשובה ראשונה
מכיוון שהחלום הזה בא אליו אז זה בא אליו אם הם צריכים לחלום שהם יחלמו הוא לא ישבל שאת הסדר של הבריאה מה שרצה הקדוש ברוך הוא המענה השני אמר הרבי האנשים וזה מעניין האנשים לא היו מאמינים לו לא היו שומעים לו הם היו עושים עם האצבע על הרכה והיו אומרים שהוא לא נורמלי ואין
שום מצווה לבן אדם להוראות לא נורמלי אלא אדרבה הוא צריך להראות אבל מה אנחנו למדנו סתם ככה לפני שאני ממשיך למדנו קודם כל שגם אם יש לכם איזה שהוא חיזיון או משהו שאתם חושבים שראיתם או איזה שהוא גילוי אל תספר את זה לאחרים אם אתם שומעים מישהו שמספר אתה יכול להיות על בטוח שזה לא איך אומרים זה לא זה דבר שני הקדוש ברוך הוא הטביע בבריאה שהאנשים בגדול לא יאמינו לדברים כאלה מפני שהם לא צריכים לקבל מסר שנמסר לאדם פרטי שהקדוש ברוך הוא רוצה להעביר מסר הרבה מאוד דרכים למקום הוא יכול להעביר את המסר ומכאן אנחנו לומדים את אותה שאמרתי קודם החלום זה יכול להיות נכון אמיתי אבל זה ביחס אליך ביחס למה שאתה צריך לעשות אל תבואו עוד פעם לבן אדם זה חלום חלמתי עלייך הלילה תשמעי אבל לא רוצה לדבר אבל שהשם יעזור השם יעזור
תשים לי קצת דקה תשים צדקה תעשי הצבת חלום הטבת חלום יעשה האדם החולם הטבת חלום אתה לא עושה על מישהו אחר אין אין בזה זה הכלל ככה זה עובד רביעית חודש אלול
ברמה מסויימת הוא חודש החלומות אני רוצה להפתיע אותכם באיזשהו גילוי שמאוד מאוד מאוד מאוד
מיוחד אני הרבה שנים התעניינתי בעניין איפה מוזכר יומולדת בתורה יום הולדת את פרעה מתי זה היה כתוב שביום ראש השנה העריצו את יוסף מן הבור ככה אומרת הגמרא במסכת ראש השנה והעריצו את יוסף מן הבור לאן ליום הולדת את פרעה שהוא נשא את שר המשקיעים ושר הרופאים אני רוצה לומר לך שיש
אריכות גדולה מהחתם סופר בפירושו על התורה ואני רוצה שתפתח את זה וזה בכלל לא נמצא במקומו רוב סודות התורה לא נמצאים במקומם זה נמצא בפרשת ויחי פרשת ויחי החתם סופר כותב שהיום היום הזה
של החלומות של שר המשכים ושל שר הרופאים היה היום שהם חלמו זה היה זין באלול היין שם למה
3 ימים אחרי זה יום הולדת את פרעה 3 ימים אחרי זה זה מחר יום הולדת של פרעה אם אתם רוצים לעשות התוועדות ביוד ביוד בלוש זה לדעת אנחנו מסביר מה כל המטבח למה העריצו את יוסף רק ראש השנה גמור הוא מסביר את זה כבר שם אבל זה מעניין בחודש אלול
התחילו להתממש התחילה להתממש התחיל להתממש החלום של יוסף עזבו אותי משר המשכים ושר הרופאים עם השטויות שהם חולמים אבל בזכות החלומות שלהם הרי יוסף יצא והוא יצא למלוך אז החלום של יוסף שמוזכר בפרשת מקץ שיבולים אויש זה החלום של פרעה אני כבר לגמרי התבלבלתי החלום שלי יוסף הירח וכוכבים ושיבולים החלום של יוסף התחיל להתממש מתי בחודש אלול
הם חולמים בחודש אלול החלום שלי יוסף מתחיל להתממש בחודש אלול ופרעה מתי חולם לפי זה גם בחודש שלנו אז אלול זה חודש החלומות זה נכון שבעצם בעצם החודש של השינה לא נמצא באלול נמצא בחודש טבת אז ארז אפשר גם על זה לשאול אבל היום לא הזכרתי את זה עכשיו את השינה ואני לא הסברתי את המהות הזאתי אז אני לא פותח את החלון הזה אני רק מעיר את זה וממשיך הלאה החודש אלול זה חוש המעשה החוש שלו זה חוש המעשה
הביצוע של הדברים בחודש אלול בהשגחה פרטית משהו שנוגד את ההיגיון אבל זה עובדה שבעם ישראל וזה ככה היה מאז ומקדם שתחילת שנת הלימודים מתחילה בחודש אלול איזה מין ניגיון שתחילת שנת לימודים של תו שין עין איי מתחילה באלול של שנת תף שין עין דלת זה הרי לא הגיוני ואם תלכו לאוניברסיטאות שמה שנים הולכים אחרי אחרי תשרי זה לכאורה היה צריך להיות ההיגיון היא שעל פי סוד חודש אלול זה החודש שנותן השראה לכל השנה דיברנו בשבוע שעבר באריכות שבחודש היו מעירים יוד גימל מידות הרחמים מה זה מאירים זה כמו פנס שמאיר כשיש לך פנס לפניך אז אתה רואה כמה מטרים קדימה
תפקידם של יוד גיל למידות הרחמים שאתה תהיה מסוגל לעשות סקיז'ואל לכל השנה בחודש הזה שאתה תהיה מסוגל לוח זמנים שאיפות תכנונים למה שהולך לשנה הבאה חודש אל לול מאיר לנו לחלות לחלום חלומות טובים נכונים על העתיד לא חלומות שאנחנו יושנים וחולמים משהו שלא תכננו אלא דברים שאנו מתכננים זאת אומרת אנחנו מסוגלים כמו שאומרים היינו כחולמים אנחנו יכולים לשבת ולתכנן את העתיד שלנו ולפעמים
אומרים ביידיש דרמנ שטראכט דרויברסטר לאכט האדם חושב הקדוש ברוך הוא צוחק אתה מתכנן ודברים לא מתממשים בחוד השינוי יהיה סיעתא דשמיא שהתכנון שהחלום שלי כמו שאנשים אומרים החלום שלי השאיפה שלי אני אוכל ליצור איזה שהוא סולם מדרגות לממש אותו להתקדם איתו זה חודש שהחלומות שמה מתממשים החלומות שמה מתגשמים השאיפות יכולות לבוא לידי ביטוי לביטוי טוב יש סף מחכה כל כך הרבה שנים מגיל קטן יוסף בן 17 ומגיל 17 עד גיל 35 עד הגיל הזה 30 30 בן 30 עד גיל 30 הוא מחכה למימוש החלום ואז בחודש אלול של אותה שנה החלום מתחיל להתממש מפני שזה חודש המעשה אבל לא סתם מעשה מה מימוש מעשי לחזון חזון זה זה משהו שאני
שאני מציב את ה כמו שאומרים את המחוגה כאן אבל הרגל היא כמה צעדים קדימה מי אומר שזה יילך זה כוחו של חודש הללו לכן תחילת השנה בהשגחה פרטית היא בחודש 1000 כיתה 1000 תלמוד תורה ישיבות בתי ספר לבנות כולם בזמן הזה מתחילים החינוך הוראה כולם מתחילים התחלה חדשה התחלה חדשה בסוף שנה למה מפני שזה באמת זמן שאתה יכול למתוח את התכנון ותהיה לך כמו שאומרים סייעתא דשמיא שהדברים יעבדו ויעבדו יפה מי היה האויב הגדול של יוסף הצדיק מבין האחים שלו שמעון שמעון הוא זה שאמר הנה בעל החלומות על הזה בא אלא מה תסכימו איתי שאם הוא אמר בעל החלומות סימן שזה הייתה הטרמינולוגיה ביניהם אחרת איך הם ידעו מה הוא מדבר
זה כולם הסכימו מעניין אבל הוא הוציא את זה מהפה על פי הסדר של השבטים אנחנו יודעים שב הלכו במדבר המשכן והיה סדר איפה שבת ראובן שבט שמעון היו ראובן גל בדרום או כן עכשיו ראובן בקבלה מתייחסים לזה ששמעון היה בדרום שהפריע לו משהו ביוסף
כתוב בחזל הרוצה להחכים ידרים החוכמה נמצאת בדרום תתפלל ב-18 אתה עומד ישר תטה את עצמך טיפ טיפה לצד דרום מי שרוצה להחכים מתפלל באופן הזה שמעון מלשון מה בבקשה מה זה ראובן מלשון מה ראיה
מהי הבנה בראיה או בשמיעה בשמיעה אני יכול לראות משהו שאני לא מבין ואני אזכור אותו אבל אני לא יכול לשמוע לזכור דבר שלא הבנתי אותו שמעון זה הבנה שמעון זה סמל הלוגיקה והחשיבה הרציונלית שמעון לא מסוגל להכיל את יוסף הוא בא עם המיסטיקות שלו ועם החלומות שלו ועם הדברים הרוחניים שלו אני לא מסוגל לקבל אותו לכן הוא האויב הגדול של יוסף שמעון הוא האויב הגדול שלו הוא לא מקבל את כל הגישה את כל ה למה
כי זה לא מספיק שכלי זה היה בזמנו של יוסף הצדיק בזמנינו אתה רואה איך אנשים כלים לשמור גם דברים שהם לכאורה לא מובנים אבל הם כתובים בתורה והם מאמינים בהם ועובדים על פיהם והולך להם אתן לכם סיפור קטן כהמחשה סיפר לי אדם שהיה נקרא מה שנקרא בשכונה לא דתית הוא כהן הואי
ככהן שפודה אתם יודעים ילד שנולד בכור לאימו פטר רכב צריך לפדות אותו פדיון הבן אז הכהן הזה נסע לאיזה שכונה הוזמן לעשות טקס של פדיון הבן ובין המשתתפים הכהן הזה לקח לעצמו תמיד שכשהוא נמצא בזה בפדיון הבן הוא מדבר על זה שזה חשוב מאוד לבדוק וכתוב בספרים שמי שלא פודה יכול לסבול בנפש בגוף כל מיני דברים עד שהוא לא פודה ככה הוא היה תמיד אומר והיה שם אדם שנקלע לבית הכנסת או אפילו לא היה מקרובי המשפחה הוא שמע את המילים האלה ומיד נפל לו האסימון היה אדם לגמרי לא דתי
ויש לו ילד בן 4 פטר רחם לאימו והילד הזה מאז שהוא נולד סובל מכל מיני מחלות שאף פעם הרופאים לא מוצאים ולא מגלים ולא מזהים מאיפה הם בנוסף לזה הוא לא מסתדר בחברה הוא דחוי הוא שנוי+ כמה בעיות כאלה ואחרות נפשיות הוא שמע את המילים האלה הוא לא היה צריך שתעורר אותו על המקום פדיון הבן לא מסורתי לא כלום שומע שיש מצווה שצריך לקיים הוא רק שמע את אותו אחד הוא מיד שייך את זה לעצמו זה נקרא שהאלוקות ירדה כבר לעולם ברמה כזאת הרי מה הקשר בין הדברים מה הקשר מה שהרופאים בתל השומר לא מצאו מה הקשר בין זה או בין פדיון הבן יש בזה איזה שהוא שכל
יש בזה היגיון זה משהו לא הגיוני זה משהו אל צריך אבל הוא קיבל את זה ובאותו מעמד עשו לבנו פדיון הבן בנו בן 4 והכהן אומר לי הוא מתקשר אליי אחרי שבועיים אומר לי נולד לי ילד חדש הכול בסדר אין שום בעיה לא בבריאות לא בחברה לא בכלום הכול בסדר יהודי מאמין אז הבחינה הזאתי של האמונה במשהו לא נתפס הולכת ומתחזקת אצל בן אדם ככל שהשכינה יורדת יותר למטה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא