ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

לא כל אדם זוכה לשני שולחנות

וְגַם כָּל הָאָדָם שֶׁיֹּאכַל וְשָׁתָה וְרָאָה טוֹב בְּכָל עֲמָלוֹ מַתַּת אֱלֹהִים הִיא 🔹 אדם לא מקבל תמיד את כל מה שרוצה אלא רק את מה שנקצב לו מן השמים 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ג פסוק יג

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אנחנו בקוהלת פרק ג פסוק יג, אומר שלמה וגם כל האדם שיאכל ושתה וראה טוב בכל עמלו מתת אלוקים היא.

פירוש פשוט כל אדם שזוכה לאכול ולשתות ולשמוח לראות טוב בכל העמל שלו
זו בעצם מתנת אלוקים מה רצה שלמה להגיד כאן
המפרשים אומרים ששלמה ביקש למסור לנו שזה שהאדם
שהאדם מצליח וטוב לו והולך לו
וכמו שאומרים הוא זכה לשני שולחנות תורה וגדולה ככה קוראים לזה גם כסף וגם רוחניות הוא שלם גם בזה וגם בזה
אז האדם שזוכה גם לגשמיות וגם לרוחניות שידע שזה מתנת אלוקים זה לא דבר שמחוייב שיקרה זה גם לא תלוי במעשים שלך זו מתנה קיבלת קיבלת לא קיבלת לא קיבלת אבל אתה לא יכול להיות בוודאות שהדבר הזה בו יבוא
זה מתנת אלוקים מדוע
הבורא ברא את העולם בצורה כזו שאין שום התחייבות שכאשר אנחנו מתנהגים כדי כמו שצריך אז הכל הולך לנו והכל טוב מדוע זה ככה זאת אומרת אין שום התחייבות שכאשר בן אדם יקיים את המצוות על כל פנים בזמן הגלות אין שום התחייבות שבגלל זה יהיה לו טוב גשמי שכל מה שהוא רוצה יהיה לו מזל בכל דבר כל דבר ילך לו אין התחייבות יש לו הרבה מאוד אנשים ששומרים תורה ומצוות והם לא רואים בזה מזל לא רואים בזה הצלחה בדווקא הצלחה גשמי כלומר שהרוח לא תמיד צועדת יד ביד עם הגשם
למה פשוט מפני שאילו כל פעם כאשר האדם היה מקיים מצווה היה נופל לו איזה מיליון דולר בנס וכל פעם שהוא היה מנסה להדליק את החשמל בשבת אז האצבע שלו הייתה מתפחמת אז אף אחד לא היה עובר עבירות ואף אחד לא היה מקיים מצוות בגלל שהוא באמת רוצה לעשות את רצון האלוקים
כל מה שאנחנו היינו עוזבים היה בגלל איזושהי כפייה של כדאי של משתלם ושום דבר לא היה פנימי עמוק רציני קדוש ברוך הוא לא רצה רובוטים הוא לא רצה אנשים שעושים בגלל שטוב ומשתלם הוא רצה שזה יהיה פנימי כיוון שכך אתה לא רואה את השכר ישירות אתה לא רואה את העונש ישירות כך ברא הקדוש ברוך הוא את העולם
הנושא הזה של לא כל אדם זוכה לשני שולחנות ולפעמים קורה שלאדם אין את הגשמיות שאותה הוא צריך מחפש הטריד את האנשים כבר מזמן התלמוד+ קודם לכן הגמרא במסכת ברכות בדף הי מספרת על רבי אלעזר שחלה ונכנס לרב לבקר אותו רבי יוחנן ורבי יוחנן נכנס הוא ראה שהחדר חשוך אז הוא הרים את השרוול
רבי יוחנן היה אחד מהאנשים הכי יפים בעולם ומכיוון שכך הגוף שלו היה זוהר העור שלו היה זוהר
ברגע שהוא הרים את השרוול וגילה את היד שלו נעשה אור בבית וזה גרם לרבי אלעזר לבכות אז רבי יוחנן שואל אותו ממה אתה בוכה זה מתחיל לשאול אותו בגלל זה בגלל זה בגלל זה
אחת השאלות שהוא שואל אותו תגיד אתה בוכה בגלל שאין לך פרנסה מספיקה ואתה עני אין לך אפילו תאורה מספיקה בבית אין אדם זוכה לשני שולחנות כמו שאומרים ככה זה תירגע זה סדר העולם יש קביעה מסויימת של בן אדם לא זוכה להכל עוד מעט אנחנו נראה ששני שולחנות יכול להיות במובן הרבה יותר רחב אתן המחשה נוספת
היה אחד האדמורים בחוץ לארץ פני דורות שמו היה יסך חרדוב הוא היה גר בעיירה בלז
הוא היה תלמיד חכם גדול הוא חיבר כמה מחברות כמה חיבורים גאוניים והוא בא עם החידושי תורה שלו לאבא שלו להראות לאבא שלו מה הוא כתב הוא רק הגיע לבלז המחברות נעלמו כי היו כלא היום
הוא ממש לקח את זה ללב היה לו צער גדול מהעניין אמר לו האבא שכתוב בספר חסידים
שישעיהו הנביא אומר ונתתי להם בביתי ובחומותי יד ושם טוב מבנים ובנות על מה זה הולך הפסוק הזה אלא שלא זכו לילדים לעת עתה אז לפעמים הקדוש ברוך הוא מפצה אותם בדברים אחרים
אחד הדברים שבהם הקדוש ברוך הוא מפצה אותה זה זה ספר תולדות האדם
הוא מוציא ספר והספר הוא במקום ילד אני רוצה שיהיה לך ילדים
אז כיוון שכך החיבורים שכתבת הלכו לאיבוד וטוב הוא באמת היה אדם נשוי ולא היו לו ילדים ותוך זמן קצר נולדו לו ילדים
אמר אחד הצדיקים שהילדים שלו היו כל כך טובים שמזה אני מבין איזה עוצמה של חיבורים היו שם שהלכו לאיבוד
אז עוד הפעם פה בסיפור הזה אנחנו רואים גם כן אין אדם זוכה לשני שולחנות לא תמיד אדם מזכה גם להעביר את עצמו בילדים שלו בצורה הכי מוצלחת שיכולה להיות ומצד שני שיהיה לו גם כן את האפשרות להעביר את החוכמה שלו ואת האידיאולוגיה שלו
בספר שבאופן שהתקבל על הזולת לא תמיד האדם זוכה גם לזה וגם לזה דוגמה נוספת שהיא כבר דוגמה של חסידות חבד אחר כך אנחנו נחלק את הדוגמאות נראה כל אחת בהקשר למה היא מדברת דוגמה נוספת
על אחד מהרבנים הכי גדולים בחבד בזמנו של הצמח צדק הרב יוסף טומרקין שהוא היה מהעיר קרמן שוב והוא הגיע פעם לצמח צדק והוא מאוד כאב עניין מסוים אתן יודעות שאדים שהתורה מתחלקת לנגלה ונסתר
הנגלה זה כל מיני עניינים הלכתיים תורניים זה גם כן מאוד מעניין אבל יש את החלק הנסתה אותו רב התחבר כל פעם רק לחלק הנגלה של התורה
שניים אוחזים בטלי זה אומר כולה שלי זה אומר כולה שלי יחלוקו וזהו התחבר חזק מאוד כל מה שקשור לטניה ולפנימיות ולסוד וזה לא נדבק לו כל כך הוא יחסים אבל לא זה היה התחום של העיסוק שלו אני חושב שכל אלה שבאים פה לשיעורים הם אנשים שמתחברים לפנימיות
אולי גם לנגלה אבל הפנימיות בוודאי זה זה הערב הזה בדיוק אצלו היה הפוך הוא היה הולך לשמוע שיעור בהלכות שבתאי
יודע משהו אחר אז הוא התלונן פעם לאדמור צמח צדק הוא אמר למה אני אין לי בזה חיות אין לי חיות בלימודים האלה בכלל
אז אמר לו הרבי הצמח צדק התבטא גם הוא בביטוי אין אדם זוכה לשני שולחנות אז פה הביטוי אין אדם זוכה לשני שולחנות בא בהקשר של בתוך הרוחני גופא בתוך התורה גופה יש את השולחן של הנגלה ויש את השולחן של הנסתר ולא תמיד לא תמיד האדם זוכה לשניהם לא תמיד האדם זוכר שיהיה לו גם זה וגם זה בדוגמאות הקודמות הדוגמה הראשונה הייתה מרבי יוחנן שפשוט רבי יוחנן ורבי אלעזר פשוט הייתה לרבי אלעזר בעיה כלכלית שם היה גשמיות ורוחניות
הדוגמה השנייה הייתה ילד המשכיות של ילד לעומת המשכיות של ספר לא כל אדם זוכה לשניהם הדוגמה השלישית זה היה בתוך הרוחניות גופא לא כל אדם זוכה לשני הפרטים
אני רוצה לספר סיפור שהיה בזמנו של האריה הקדוש לחלק מהציבור בוודאי הסיפור מוכר אבל אין בית מדרש בלא חידוש בטח בהקשר שאליו אני רוצה להביא את הסיפור התווסף גם לאלה שמכירים אותו
הארי הקדוש בפטר בגיל צעיר גיל 38 הארי הקדוש גילה סתרי תורה
בעיקר לרבי חיים ויטאל שנתיים לפני פטירתו זאת אומרת רבי חיים ויטאל הגיע אליו מסוריה רבי חיים ויטאל ו סורי הוא הגיע אליו מסוריה
שנתיים קודם פתירתו כשהארי זל היה בן 36 הארי זל מסר סתרי תורה עוד קודם שרבי חיים ויטל הגיע והיו חכמים אשכנזים שכתבו את הדברים
ומשום מה דבריהם לא התקבלו וממש שמים אותם בצד רק מה שכתב רבי חיים ויטל זה מה שנכתב זה זה מה שנקרא כתבי האריזה למפורסמים זה רק מה שהוא כתב במשך השנתיים של השיעורים שהוא היה ישנם נושאים מסוימים
שהאריז על דיבר עליהם עוד קודם שרבי חיים ויטל בכלל הגיע אליו והנושא האלה לא קיימים בקבלה שלנו כיוון שלא הוא העביר אותם עד כדי כך הם נמצאים
ספרים אחרים שלפעמים לא מזכירים אותם מפני שלא רואים אותם כמוסמכים עכשיו בתוך מה שנקרא מקובלי צפת
מתוך הצדיקים של צפת זה היה מין משהו זה הייתה פלנטה אחרת גם היום צפת זה פלנטה אחרת אבל גם בימים ההם זה היה מאוד משמעותי הריזל היה צעיר שבחבורה יחסית וגדולי ישראל באותו הדור כולל מרן הבית יוסף התבטלו אליו ובאו לשמוע את חוכמתו ודברי תורתו
אחד מהחכמים שמאוד רצה להתקבל לישיבה ללימודים אצל הערים היה רבי משה אלשיך קח שמו היה רבי משה אלשיך היה מפורסם בצפת כדרשן
הוא היה נותן את הדרשה בשבת אחרי הצהריים כמה שעות והוא קמעה נפשו לדעת את תורת הקבלה
במשך תקופה כל פעם שהוא היה מבקש מאריזל שילמד אותו את חוכמת הקבלה האריזל היה מתחמק ממנו היה אומר לו תבוא לשם ובפועל הוא לא היה שם אחר כך פעם אחרת תזכיר לי אני אדבר איתך עוד על זה כל פעם משהו אחר ולא לא מלמד אותו על
השיח היה עם מידת עקשנות של תלמיד מידת העקשנות לא פשוטה הוא לא ויתר הוא רצה אז הוא בא להעריז על הוא בא אליו והתחיל לבכות הוא אמר למה התלמידים שלי היו לו שני תלמידים אחד מהם שני תלמידים גדולים אחד מהם היה רבי חיים ואיטלי תלמיד במה שנקרא בנגל תורה התלמידים שלי זוכים ללמוד אצלך ואני לא
למה זה לא פייר אז האריזל אמר לו אני אגיד לך משהו הנשמה שלך ירדה לעולם לתקן לעניין לתקן את עניין הדרוש את עניין הנגלה שבתורה היא לא היא לא באה לתקן את עניין הסוד אתה בגלגול הקודם היית מקובל גדול וכבר תיקנת את עניין הסוד שהיית צריך לדעת אתה כבר לא צריך את זה יותר
אבל הוא איך אומרים זה כאב לו הוא לא הסכים הוא לא הסכים להיכנע והוא המשיך לשמור כאילו טינה להאריז על מדוע הוא לא מלמד אותו והארי הקדוש ברוח קודשו שם לב לזה אז הוא אמר לו תראה אני מרגיש עליך שאתה לא מאמין לי אתה חושב שאני סתם דוחה אותך בקש אז אנחנו נעשה ניסיון אתה הרי יודע שבכל ערב שבת אנחנו יוצאים מחוץ לעיר לקבל את השבת בארץ צפת אני עם התלמידים
אז אתה תחכה לנו בפתח של העיר איפה שאנחנו יוצאים אם תראה אותנו יוצאים יהיה זה יהיה לך סימן שאתה שאני דוחה אותך רק בקש אתה באמת שייך לתורת הקבלה אבל אני דוחה אותך בקש אבל אם לא תזכה לראות אותנו יוצאים זה לא זה סימן שאתה באמת לא שייך לעניין והוא לקח את הדברים ברצינות וקם ביום שישי בבוקר ועשה את כל ההכנות לשבת מוקדם ומחצות היום וכבר התלבש בבגדי שבת וכמה שעות לפני שבת הוא כבר המתין בפתח של העיר מה שבטוח בטוח
אבל הקדוש ברוך הוא מסובב על סיבות הפיל עליו עייפות לא נורמלית הוא כבר לא יכל להמשיך לעמוד אז הוא התיישב על איזה שהוא אבן תחת איזה עץ ועייפות הלכה וגדלה עד שהוא נרדם ובכניסת שבת הוא נמשיך לישון האריז על יוצא עם הגורים שלו ככה קראו להם האריב וגוריו הארי יוצא עם הגורים שלו לשדה
לחוץ לאי הם רואים את רבי משה אלשיך יושן רוצים להאיר אותו הרי זה אומר לאל תעירו אותומשיך הלאה המשיכו הלאה קיבלו את השבת בשירה בשמחה
ירדה ירדה שמש השבת נכנסה הם חוזרים חזרה לעיר הוא עדיין יושן עכשיו הוא אמר להם תעירו אותו אם מתעורר כמו אדם שמסתכל הם כבר חוזרים אז זה היה בשבילו כמו שאומרים ההוכחה החותכת שבעצם הוא לא שייך לכל העניין תפסיק לדחוק זה לא התפקיד שלך זה לא העניין שלך
פה אנחנו מוצאים בסיפור הזה את הנקודה הזאתי שאין אדם זוכה לשתי שולחנות הוא זכה לנגלה של התורה ניסתה היה לך כבר בגלגול הקודם הבה נתבונן במסר של הסיפור הזה כשאנחנו אומרים אין אדם זוכה לשני שולחנות ואנחנו מפרשים את הדבר הזה ככה בעברית שלנו במחשבה שלנו מחשבה פשוטה מה אנחנו נגיד מה אנחנו נפרש
אין אדם זוכה לשני שולחנות ביידיש אומרים לייזר ליידר חבל חבל שאני לא זוכה לשני שולחנות הייתי רוצה להיות גם חכם וגם עשיר
לא הולך לי אולי חכם כן עשיר לו או הפוך אדם זכה לעשירות רוצה גם חוכמה לדאבוני הרב זה לא הולך לא תמיד אדם זורה לשני שולחנות ככה אנחנו מפורשים את הדברים בפשט בארי זל ורבי משה אלשיך בסיפור שהתרחש שם והופכים את הקערה על פיה
מה פירוש האדם זוכה או לא זוכה אותו אדם שזוכה לשני שולחנות מה הפירוש הפירוש הוא שהוא עדיין לא תיקן את העניין שאליו הוא זכה כלומר אם יש אדם שצריך בכל אדם מאיתנו
כולנו גלגולים זה מסקנה ראשונה כולנו והיינו פה יותר מפעם אחת
באחת הפעמים היינו עשירים ואולי ביותר מאחת הפעמים ובאחת הפעמים שהיינו עשירים ייתכן שביצענו את כל מה שהשיר צריך לבצע מבחינה הרוחנית ניצלנו את כספנו לטוב לבניית העולם לטיפוחו להשקעה טובה לא בזבזנו את כספנו על שטויות והבלים במילים אחרות
תיקנו את נושא הממון בנשמתנו יפה גלגול הבא זה שאתה לא מקבל השירות זה לא בגלל שמענישים אותך אלא בגלל שאתה לא צריך את זה תיקנת כבר עכשיו מה אנשים בדרך כלל אומרים זה לא פייר למה אני אני
ואילו מהבחינה הרוחנית זה בדיוק הפוך אתה לא עשיר מפני שאתה לא צריך תעשירות יש לך תיקנת תגיד תודה אתה רוצה לרדת עוד הפעם בשביל להיות עשיר בשביל מה לך שאנחנו רואים בן אדם שזוכה לשני שולחנות מה משמעות
דבר מבחינה רוחנית מה המסר שמה שהאדם הזה עדיין לא תיקן את השירות יכול להיות שהוא לא תיקן גם את החוכמה אז הוא זכה לשני שולחנות אז כאילו בן אדם שמסוגל גם להיות טייס של הליקופטר וגם להיות טייס של בוין אתם יודעים שזה שטס בזה לא טס בזה וזה שטס בזה לא טס בזה
בדרך כלל האדם מתמקצע בדבר מסוים אבל כאן הוא זוכה לשני דברים למה הוא זוכה לשני דברים כי הוא מוכשר או כי הוא מסכן
ומסכן כי הוא מוכשר או כי הוא מסכן הוא מוכשר מסכן והאמת הוא באמת מקבל יכולת של תמרון בשני כלים אבל למה הוא מקבל את זה מפני שבעצם הוא לא תיקן את עצמו עדיין הוא לא השלים את עצמו עדיין אז כיוון שהוא לא השלים את עצמו עדיין אז הוא צריך להשלים אבל למה אתה כל החיים שלך מקנא בו אתה כבר השלמת משהו שהוא עכשיו
הם יודעים שהבן אדם אחד עושה שני דברים אז אף פעם זה לא שלם במאה% אז אתה שכבר היית ב כמו שאומרים בסרט הזה וכבר תיקנת את העניין אז תיקנת כמו שצריך הוא בגלל שהוא נמצא בדור האחרון שלפני הגאולה כבר אין זמן לגלגל אותו עוד פעם אז נותנים לו כמו שאומרים בצורה זריזה לסיים את העניין אבל זה לא בשלמות הכי גדולה אז אתה במצב רוחני עוד יותר טוב ממנו אז למה אתה בוכה זאת אומרת
הפנימיות רואה את הדברים אחרת לגמרי לגמרי לגמרי מאיך שאנחנו בצורה טבעית היינו רואים עוד מעט אני אדבר על זה שאפשר להיות עשירים גם אם היינו בגלגול הקודם אבל קודם כול שנבין את העניין אז מה הוא המזל המזל הוא חלק מסוים של הנשמה שלי שנמצאת למעלה והיא נוזלת מלמעלה למטה בהתאם למה שאני צריך לתקן אז אם למשל אני תיקנתי את הנושא של בנים
אז לא בטוח שבגלגול שלה אחרי זה יהיו לי בנים אם תיקנתי אצבע בפעם הקודמת הנושא של כסף לא בטוח שיהיה לי בפעם הזו כסף אבל אז אם אם למשל לא תיקנתי ואני צריך לתקן אז אני אקבל כוחות מהנשמה שלי זה המזל שלי אני זה המזל האישי שלי בהתאם למה שאני צריך לתקן שום דבר לא לא לא נותנים פה ב לאדם בחינם
אם בן אדם רואה שיש לו איזה שהוא קיצרון והוא לא מנצל אותו אני מציע לו שייכנס לפחד אני כבר אמרתי 1000 פעמים שלמה במאה% אף אחד לא יוכל לענות
בטי בית אומרים דלאי למה אבל היהודים אומרים אשרי העם שככה לא ככה בגיל 40 נקבע אברהם אבינו הוא נשמה דאצילות יצחק אבינו הוא נשמה דאצילות יעקב אבינו נשמה דאצילות נשמה באצילות פירושה נשמה חדשה פירושה שלא הייתה אף פעם בעולם אברהם לא היה גלגול של כלום או הוא התחיל לתקן ולכן הם באמת היו הם עשו כל מיני דברים מעניינים פה
הם גם הביאו ילדים וגם היו עשירים וכל מיני דברים הם עשו בבת אחת מפני שהם היו צריכים לתקן מה זה אין אדם זוכה אני זוכר אותך אז אנחנו השאלה שלך כל כך טובה שהיא פשוט ברצף העניין אין אדם זוכה לשני שולחנות מה זה זוכה אומרת תורת החסידות זוכה לשון זיכוך
לשם זיכוך זוכה לשון של הוא מזכך מה הפירוש לשון זיכוך האדם צריך לזכך את אותה בחינה טובה שהוא מקבל כשהוא עשיר הוא צריך לזכך את העשירות וכולי וכולי כל דבר שאותו הוא מקבל צריך לתקן אותו צריך
אין אדם זוכה לשני שולחנות לא תמיד נדרש מאדם לזכך שני דברים יכול להיות שהדבר הזה אצלו כבר מזוכך או שהוא עוד יזכך בעתיד אז כיוון שכך זה לא באווה זה עכשיו אנחנו מגיעים לתפילת הטיפש וזה בשביל זה אני מוצא את הקשר בין בין הנושא הזה של הפסוק לבין חודש אלול
אנחנו יודעים שתפילה חייבת להיות מאוד מאוד מדוייקת כדי שהיא תתקבל מאיפה אנחנו לומדים את זה עם ישראל היה במלחמה
ומלחמה עמלק יצא להילחם איתו ועמלקים התלבשו בלבוס של כנענים אז הם בלבלו את העם מצד אחד הבגדים היו של הכנענים השפה היה נדמה להם שזה סלנג של עמלקים אז הם לא ידעו איך להתפלל להשם אז הם אמרו נתון תיתם את העם הזה בידינו אז אומר רשי למה הם התפללו בלשון כללית נתון תיתן את העם הזה
כי הם בהתחלה אמרו נבקש על כנענים אולי הם נמלקים נבקש על עמלקים אולי הם כנענים נו ובאמת אלוקים לא יודע מה הם אלוקים יודע מה הם אבל אלוקים קבע שהתפילה שלך תתקבל אם התפילה מדוייקת אז לכן אתה צריך לדעת באיזה נוסח לבקש באיזה עוצמה לבקש ובאיזה רמה לבקש והבן איש חי אוהב לספר על אותו אדם שנכנס נכנס נכנס לו ג'וק בראש שהוא רוצה להיות איש עשיר אז מלאך שאל אותו באמת אתה רוצה להיות עשיר שכל דבר שייגע באיזה אבר מהגוף שלי יהיה זהב
אז אמר לו המלאך בקשתך נתמלאה ואז תוך כדי
שהוא נוגע בשולחן והוא נעשה זהב ונוגע בקירות ובלבנים ומבסוט מעצמו הוא לוקח כיכר לחם הוא רעב הנה הפכה להיות זהב הוא לוקח קצת מים מהכת ושותה והמים נעשו זהב אז אין אוכל אין שתייה הוא מבין ששעותיו ספורות עם הזהב הזה שהוא קיבל
לפעמים האדם מבקש בקשה לא מדויקת הוא לא מבקש באמת מה שהוא צריך צריך לדעת
נכון אחד מהחסידים של הרבי הרב שניאור זלמן גור אריה
היה צריך לעבור ניתוח אז הוא נכנס לרבי וביקש ברכה שהניתוח יעבור בשלום
אז הרבי שואל אותו ולמה אתה לא מבקש לא לעשות ניתוח בכלל אז הוא אומר מייד הוא ביקש אז הרבי אמר לו שזה כבר מאוחר
איך בן אדם שנכנס במפתן של הבית של הצדיק אז כפי איך שהוא מאמין ככה הוא מסוגל למשוך על עצמו ברכה אתה היית סגור על הניתוח אלא מה אתה רוצה אותו בהצלחה לפי איך שרצית ככה יהיה היה יהודי אחר גם כן משפיע בירושלים הרב דוד גולדברג
מאוד רצה לזכות לחתן את כל הילדים שלו גם את בן הזקונים נכנס לרבי ביחידות ביקש ברכה לזכות לחתן את כל הילדים הרבי נתן לו ברכה
הוא יצא החוצה תופס את הראש שלו למה ביקשתי רק לזכות לחתן את הילדים הייתי צריך לבקש כללית לאריכות ימים למה רק זה הוא נפטר יום אחרי השבעות של הבן האחרון שלו
זה לא עונש זה פשוט רק המחשה תפילה צריכה להיות בדיוק עכשיו למה יש אנשים שמתפללים על השירות והם לא מקבלים
כי הם מבקשים לוקחים תן לי השירות אז הם לא מקבלים
למה כמו שאמרתי קודם בגלגול הקודם כבר היו עשירים אז הם כבר תיקנו את העשירות בגדול במה שהם היו צריכים לתקן מבחינת הנשמה שלהם תיקנו אז אלוקים מסתכל רגע רגע הוא רוצה עשירות תעלה אותו תביא תפתח את התיק כבר היה לו עשירות כבר מסומן שם וי אז אם אני אתן לו עכשיו עשירות עוד הפעם אז זה סתם כמו שאומרים אז שמה
יש אופן לקבל השירות שהאדם אומר אני רוצה להשפיע טוב בעולם אני לא רוצה את השירות בשביל עצמי למשל האדם יכול יש מכסה הייתי קורא לזה כמו עוגה של כסף שצריך ליפול
במדינה מסוימת ולפעמים האנשים בגלל עצלות ובגלל חוסר מוטיבציה וכולי הם לא לא הוציאו את כל מה שיש בכספומט אז אני יכול לבקש מהקדוש ברוך הוא תשמע אלה שבאמת ראויים אתן לכם דוגמה שהרבי אמר אותה פעם
יש אנשים כאלה זה שזוכים לילדים והם לא עושים לא עושים הפסקות לא עושים יש להם כוח ממשיכים עוד ילד עוד ילד יש אנשים לא עכשיו איך אמר לי פעם זוג מרוסיה
שאלתי אנשים בין בני 35 קרוב לארבעים נתנאו לא עכשיו עוד זמן בסדר אז הרבי פעם אמר שיש אנשים כאלה שנגזר עליהם שהם לא יולידו ילדים לא יולידו
אבל כיוון שיש אנשים שנגזר עליהם שהם יולידו והם לא מולידים אז יש העברות ככה הוא אמר פעם אני מנסה לקחת את הרעיון שלו לשים אותו גם בכסף אלוקים גזר נניח שהנגידה כמו המוסדות האלה שלמי ממש בתי חבד התקציב השנתי לשנת תו שין עין דלת יהיה
3 מיליארד דולר מה לעשות הגבירים העולמיים הגבירים העולמיים לא לא לא לא מילאו את זאת אומרת לא מילאו את הבריכה בשלוש מיליון שנקבע לבריכה הזאת אז בא בן אדם עני ואומר לקדוש ברוך הוא תשמע אם יש שם שארית והחברה לא נותנים
תן לי חכה תראה מה אני אעשה זה לא נקרא שהוא רוצה השירות בשביל לתקן את הכסף מבחינה אישית אלא הוא רוצה לתקן את העולם כמו אברהם יצחק ויעקב מתקנים את העולם הם מתוקנים אבל הם צריכים לתקן את העולם זה בחינה אחרת אבל שימו לב טוב על מה הוא התפלל האדם מתפלל השם אני רוצה להיות עשיר אתם יודעים מה הכוונה כשבן אדם מבקש השם אני רוצה להיות עשיר אני רוצה להיות עשיר זה הפירוש מגיע לי
לא מגיע לך לא כתוב אצלך בדף כבר כתוב וי על העשירות אז אתה צריך להתפלל אחרת אלוקים אני רוצה לזכות להיות כלי שלהיות צינור זה כלי שהשירות תוך לעם תוכל לעבור דרכי באמצע הוא ירוויח כמה גלידות וכמה באמצע אבל אבל זה זה אני רוצה להיות צינור אבל זה לא צריך להיות שקרי צריך להיות אמיתי
זאת אומרת ברגע שהוא יבקש את זה כבקשה אמיתית זה יכול להתקבל אם הוא כבר אני מדבר על האדם שכבר גמר את התיקון האישי שלו ואני רוצה לומר שזה הסיבה זו הסיבה שהרבה פעמים אדם הוא עני והוא
נשאר כזה ולא עוזרות לו התפילות כי הוא כבר תיקן אז אז אז בכל זאת כל החיים מתפלל על השירות וזה לא זז זה לא זז כי אתה לא מתפלל כמו כמו שצריך להתפלל תבקש שהשם יתקן אותך יאשר את הראש שלך ואתה תהיה כלי להעברת הכספים למקומות הנכונים זה יתממש ויש אנשים שאתם רואים אותם עשירים גדולים ובאמת הם כבר בגלגול החמישי פה ובכל גלגול הם היו עשירים למה היה להם את כמו שאומרים את האינטליגנציה הנשמתית הזאת לקלוט את זה והם תמיד לא ביקשו לצורך עצמם לצורך אחרים והם קיבלו הם קיבלו מהשאריות תמיד יש שם שאריות הקדוש ברוך הוא רחמן רק העשירים
עושים בעיות באמצע שהם לא נותנים הם תמיד מקצצים בצ'קים באמצע אבל הקדוש ברוך הוא אז אתה יכול להיות כמו שאומרים ספונסר כזה ש
איך אומרים אתה לא נקבע לך מראש אבל באמת מה זה משנה כרטיס כרטיס במחלקה ראשונה כרטיס במחלקה שניה כרטיס זה סטמ ביי אחרי שאתה כבר הגעת למטוס וכבר טסת
אי אפשר להגיד אתה הוא שנסע מהמחלקה ראשונה הוא באמריקה יותר מאשר זה שנסע במחלקה של של התיירים או זה שהיה רק בסטנדב דק הוא- כולם הגיעו אתה יודע מה עשיר באותה מידה אף אחד לא רואה את ההבדל בינך או בין מישהו אחר אבל בשורש הפנימי יש בזה הבדל עכשיו מה שאני רוצה בעצם להוביל את העניין
זה איזה שהיא דילמה ש בכל זאת אנחנו בחודש אלול בחודש הרחמים אז אפשר באמת לבקש ולהתפלל על כסף אז אולי זה הקשר לנושא הבא שאני הולך לדבר
הנושא הוא ההתייחסות ההתייחסות
הלא שגרתית ככה הייתי קורא לזה ככה של הרבי לנושא של מניות כסף אז כל מי שיש לו מניות עכשיו אני מחלק אבנים קטנות כדי שתזרקו עליי זה לא לא יכאב לי כל כך אז אני זורק אני אני רוצה אני רוצה להסביר את השיטה שלו
קודם כל אני אתאר את השיטה כמו שהיא ואחר כך אני אסביר אותה בהתאם למה שלמדנו היום הטענה של הרבי בצורה כללית הייתה
אני אקריא לכם את הדברים כמו שהם אחד מהגבירים הכי גדולים של חבד בארצות הברית השם שלו רב שלום ברדרין הוא מספר שבשנות הלמדים רכשתי מניות שונות
אחת מהמניות הרוויחה לי תוך כמה ימים $1000 כשהמשכורת שלו בתור גביר באותם הימים הייתה $300 בחודש ממש היה מבסוט
ותוך כמה ימים הכל נפל והוא נשאר נכנס בהפסדים והוא כתב לרבי שאני חשבתי שהולך להיות לי מאוד שמח ונעשה לי מאוד עצוב
התשובה של הרבי הייתה למכור את כל המניות כמה שיותר מהר ולעולם לא לקנות שוב מניות
גביר אחר רבי יעקב אלשטיין בשנת תו שין נון 1000
זה הרבה יותר מאוחר 45 מיליון דולר היה לו בעסקים בבורסה שאל את הרבי מה לעשות עם זה הרבי אמר לו לילה אחד שאתה לא יושן במנוחה בגלל מה שקורה שם בבורסה והבורסה של ניו יורק לא יציבה לא= לילה אחד שאתה לא ישן במנוחה לכן אני מציע לך למכור את המניות לאט לאט ובמקומם לקנות נכסים
בהזדמנות אחרת אמר הרבי שהאדמורים של חבד בכלל אף אחד מהם לא החזיק ממנה יוט זה היה כבר אז
והם עצמם לא קנו אף פעם מניות ולא המליצו אף פעם לקנות מניות חוץ מהרבי המעש שהוא היה קונה מניה בעצמו בלי שליח ותמיד היה מצליח אבל חוץ ממנו אף אחד מהם לא התאמץ עכשיו אנחנו נראה מה מה בעצם
המסר שהוא רצה להעביר זה מסר שאנחנו מדברים
על לזכות לשני שולחנות כדי שהאדם יהיה כלי לזכייה כדי שהאדם יזכה לברר את הכסף אני מדבר כעת עכשיו על האדם שצריך עדיין לברר את הכסף האדם צריך להיות ברמה מסויימת של תיקון נפש
התיקון נפש בא בדרך כלל אחרי שהאדם הוא רציני לחיים הוא רואה את החיים בצורה רצינית בדרך כלל מתי האדם רואה את החיים בצורה רצינית בדרך כלל כאשר הוא מתבגר ולפעמים כשהוא חוטף קצת פליק זה בעדינות אני אומר הסתכלות הרצינית של החיים שאני מבין שהשם בהקשר שלי שאני מבין שהשם נתן לי את הכסף כדי לעשות
איתו משהו ולא סתם לאכול 8 פעמים ארוחת צהריים בבדיחה לא סתם לבזבז אותו אלא לעשות משהו תועלתי להשקיע בדבר תועלתי לפיתוח העולם אם האדם מתי האדם מתחיל להבין דברים בצורה רצינית שאני לא באתי פה רק לטייל ולהנות כאשר הוא קצת סבל הוא קצת ראה את החיים בצורה בוגרת
זה נקרא זיכוך אתה רוצה לזכות לשני שולחנות זכייה בשני שולחנות זה אחרי שאתה קצת היה לך מצב מסוים של דחיקה והדחיקה הזאתי היא בעצם זו שבונה אותך
מה מה שקורה זה כאשר האדם מקבל כסף קל המאמץ שלו על הכסף
מוכיח בהרבה מאוד מהמקרים שהוא לא יודע איך להתנהג איתו זה בא כאשר אדם זוכה זכייה גדולה זה בא כאשר אדם מקבל הרבה פעמים כשהוא מקבל ירושה גדולה והוא לא בעניינים וזה בא כאשר בן אדם ומשחק במניות הוא בעצם לא לומד לברר שום דבר זה פתאום נופל עליו
אז אני חושב להסביר למה הרבי היה כל כך נגד המניות מעבר לזה שזה עולה ויורד ואתה יכול להפסיד כספים יבואו אנשים ויגידו לך יש מזל אני תמיד מרוויח אני יודע יש לי ברווקר טוב אני יודע תמיד מה לקנות מה למכור אני לא מפסיד הרבי אומר זה לא משנה אם הרווחת או הפסדת זה הרבה יותר מזה לא הפסדת אף פעם רק הרווחת זה לא= שום דבר כי הכסף לא ניתן ככסף בעולם הכסף ניתן כדי שתברר איתו משהו תתקן איתו משהו
אבל אם אתה עושה כסף קל אתה לא לומד לברר את הכסף כמו שצריך וכיוון שכך עדיף לי אומר הרבי שתשקיע את הכסף שלך בנכסים שכל התפעול והקנייה שלהם מצריך קצת יותר זה גלגל שיניים קצת יותר איטי וקצת יותר רציני ואז יש סיכוי שאתה בנפש תהיה מזוקה
יותר ואז אתה תצליח בהחלט לברר את הדברים כמו שהם בצורה טובה וענוטה ולכן תמיד תמיד במכתבים שלו אתה רואה שהוא מציע לאנשים לקנות בית ולא לזכור יש לפנות לקנות בית ולא לשכור אל תשלם אל תשלם דמי שכירות כשאתה יכול לקנות זה מיותר תיקח משכנתא אפילו שהמשכנתא בסוף 30 שנה אתה משלם אחד וחצי מהבית אבל זה הפחות הפסד מאשר אתה זרקת את הכסף לשכירות
ככה הוא ראה את הדברים ובצורה הכי ברורה הוא אומר על אומר את זה לחסידים הכי עניים שיכולים להיות יום דירות באזור איפה שהוא גר זה מיליונים עוד יותר מאשר מיליונים דולרים לא בשקלים
ואף על פי כן למשפחות הכי עניות הוא תמיד המליץ תקנה בית היה אומר להם אנשים עניים יותר הם הצליחו לקנות הוא העדיף את זה מפני שפה השקעה היא רצינית יותר כאשר האדם משקיע בדבר רציני הוא מסתכל על הכסף בצורה רצינית וברגע שהוא מתרגל לשפוך את הכסף כמו שאומרים לשכירות כל פעם הוא לא לא הוא לא מבחינה נפשית הוא לא הופך להיות כלי להמשכה נוספת של מפני שהוא לא עושה עם הכסף דבר נכון הוא לא הוא לא מתנהג איתו מספיק ברצינות כל כך הרבה אנשים אני לא יכול פשוט להגיד שמות כי לא קיבלתי מהם רישות
אנשים שאתם מכירים אותם כעילי הון והם התחילו את החיים שלהם כדיסלקטים ועד היום הם לא מסוגלים לקרוא לכתוב כמו שצריך ויש להם מיליונים על גבי מיליונים וזה לא אחד ולא שניים זה לא קשור לראש בכלל אתה מסתכל על% השירים אתה לא מוצא שם הרבה שכל אולי דווקא לא
אז זה לא זה לא זה לא אקסיומו המוכרח עד קשה מאוד יהיה להעמיד את זה כמבחן מה הקשר של כל מה שאנחנו מדברים עכשיו עוד פעם לחודש אלול מה המסר שאני רוצה להעביר ההסתכלות הרצינית הזאת בחיים השייכות שלה לחודש אלול באופן ישיר
אין אדם זוכה לשני שולחנות תבין יש מה שעשית יש מה שלא עשית כל ההסתכלות הזאתי מה היא רוצה להעביר לנו אנחנו בהשגרה פרטית נמצאים במוצאי טית וו אלול
מה קרה בטיטו אלול בחבד הישיבה של תומכי תמימים שהיא אסד הרבי הרשע היא נוסדה ביום הזה ט וו באילו פעם אחת הרבי הגיע מהאוהל ט וו באלול הוא רואה כולם שקטים
כולם רגועים אז הוא אומר חשבתי שתהיה מהפכה בסוף יש פה כזה יום גדול ורוסית אומרים חודורום המהפכה חשבתי שסנס יהיה במהפכה ומאז תמיד משתדלים ביום הזה
לעשות מהפכות אז
אתה הנושא הזה של טיט וו באלול מה מה היו הרבה ישיבות בעולם מה רצה הרבי הרשע בישיבה שהוא עשה מה הוא רצה איזה מסר הוא רצה להעביר הוא רצה לבנות אנשים
שמסתכלים על העולם בצורה רצינית בצורה בצורה פנימית על כל העולם כולו
הצורה הרצינית שהאדם מסתכל על העולם לפעמים גורמת לו אפילו לאיזשהו תסכול פנימי עם עצמו לפעמים כאשר האדם רואה את הדברים מבחוץ הכל נראה יפה אבל כשאתה נכנס בפנים פתאום אתה מגלה זה זה וזה לא טוב וזה לא טוב זה לא מושלם זה לא מושלם על פניו זה היה נראה כל כך יפה אבל שאתה מסתכל עם זכוכית מגדלת מקרוב אתה רואה שיש המון חסרונות וזה נכון גם ביחס לחבר
לבן זוג לבת זוג אומרים הוא ראה אותה ככה
בצללי המנורה שברחו הכל היה בסדר אבל אחר כך אחרי שהוא התחתן והוא זה היא ראתה אותו היה נראה מסמר של החבר'ה אבל אחר כך אתה רואה פתאום שהבן אדם זה לא זה לא מה שחשבתי זה יש לו הרבה הרבה הרבה דברים אחרים אולי הרוב הדברים הם אחרים מה שאני חשבתי בהתחלה
אז זה כואב זה נקרא יוסיף דעת יוסיף מכאוב אתם רואים היה טוב יותר להישאר רק באיך אומרים בהיי הראשוני הזה הלא ברור האדמור השם יסד ישיבה
שהוא החליט להקים צבא של אנשים שלא מפחדים מן האמת וגם אם האמת הזאתי אמת כואבת והיא אוסיף דעת יוסיף מקום הוא רוצה איך אומרים לב
כאלה שלא מתפעלים אני רוצה לתאר לכם בצורה ציורית איפה זה בא לידי ביטוי אצלהם אדם רגיל שחי חיים שטחיים
הוא קם בבוקר הולך להתפלל
הולך לעבודה אחר כך מתפלל מנחה אחר כך ממשיך את העבודה ערבית הולך הביתה קורא כהסמה הולך לישון אני הולך
אני יכול להסתכל על על הציור של האדם הזה אדם מושלם צדיק
הוא מניח תפילין הוא מתפלל ההוא שומר שבת הכל מושלם הכל בסדר כשהוא יעשה חשבון עם עצמו מה מגיע לי מגיע לי גן עדן משלם
באה תורת החסידות ואומרת טוב מאוד אתה צודק אבל זה נקרא גן עדן של ילדים מבחינה מעשית דפקת כרטיס של תפילת שחרית דפקת כרטיס של תפילין דפקת כרטיס מנחה ערבית קריאת שמע עשית וי הכללת להמשיך הלאה זה שחרית זה מנחה זו ערבית
זה התפילה כמו שצריך מה חשבת בשעת התפילה כמה השקעת בפירוש המילות עד כמה בקיצור ניקח זכוכית מגדלת על כל הצדיקות שלך ונעביר אותה ככה ככה לא זכוכית מגדלת שמגדילה במאה מספיק פי 8 נסתכל ככה ואז אנחנו נגלה הרבה דברים מאוד מאוד מכוערים ולא מושלמים בכל האישיות שלך
התורה היא לא תורה הצדקה היא לא קפרוש נתתי צדקה אני לא יודעת הצדקה זה פשוט עבר פה איזה אני וכולם נתנו חצי שקל התביישת שכולם נותנים ואתה לא נותן נתת גם אתה להיות עם החברה
זה צדקה נכון אני לא יכול להגיד שלא קיימת מצווה זה צדקה אבל עם איזה כוונה אז אם אמא אם השקל הזה עם הכמה שקלים האלה אני אוכל לקנות לחם אבל אני שואל ברמה העקרונית אתה איך אומרים הכנסת את הלב שלך פה הכנסת את המחשבה שלך
שום כלום יבש לגמרי לא יודע שאכלת את את הפלאפל ברחוב שישבת כל ביס וביס כל הצדדים הרגשת אתה אבל כשזה הגיע למשהו רוחני ואתה עשית אותו עשית אותו עם כל עם כל הרמח והשסע והפנימיות והלבביות והנשמתיות לא
אז איזה בן אדם אתה אז זה כאילו הסתכלות חסיד כזה של טיט וו אלול של תומכי תמימים מלמדים אותו להסתכל על עצמו עם זכוכית מגדלת מלמדים אותו שכל דבר שאתה רואה אל תראה את זה ככה שטחי
ואז הגאווה שלו לא יכולה לטפוח אף פעם משום שהוא יודע בדיוק איפה הוא אוחז כן עשיתי את זה אבל כמה מחשבות וכמה פניות התערבו בזה וכמה והוא חי ככה אז מצד אחד אתה יכול להגיד המוטיבציה שלו ירדה אם תשאל אותו מה מגיע לך
גיהנום בטוח ואם ואם תשאל את השני שאיך אומרים אני התפללתי אחר כך הלכתי לכולל ולמדתי תורה
וזה מה אני צדיק אז אתה רואה למשל במודעות כל אדם שנפטר זצל כמעט כל יהודי שנפטר שהתפלל 3 תפילות ביום זה צהל זכר צדיק וקדוש לברכה זה טוב בשביל הבדיחה אבל עוד פעם לא בשבילטווה ולול הטבה ולול זה זכוכית מגדלת שלך על החיים ועל עצמך מה זה צהל מה זה הצל הבן הבן אדם הזה הלך ברחוב אף פעם לא חשב מחשבה בטלה תמיד דברי תוכן עברו לו בראש אף פעם לא יראהער בדברים שלא צריכים לערער יראה פעם
אחד הדברים שלא צריכים לערער סליחה רשע גמור אולי לא רשע של רשע ורע לו אבל רשע כדי להיות צדיק אתה צריך שהמחשבה שלך הדיבור שלך המעשה שלך 100% אז שהאדם אומרים לו כאלה דברים אז מצד אחד זה כאילו מן יאוש כאילו הוא נכנס למין וואו אז איפה אני אני איך אומרים אני
אני בקושי מגרד את הרשע לא נזכרב הלאה אני מתקדם בתומכי את אומרת אני רוצה את האמת אני רוצה אנשים כאלה שצועדים לפי הכוחות הפנימיים שלהם ומה יקרה אחר כך הם יבואו לשמיים יש בן אדם שהוא נוצר
אני הולך להגיד משהו עדין אז תסלחו לי מראש יש אדם שנוצר עם נפש שיטחית הוא בא
בבוקר לבית הכנסת מוציא את הכיפה מהקיס שם אותה על הראש שם תפילין קורא שמע ישראל יוצא החוצה עשיתי את חובתי כלפי אלוקים מרגיש בסדר עם עצמו האדם הזה יבוא לשמיים
יקבל גן עדן על מה שהוא עשה למה לפי תפיסת העולם שלו לפי העוצמות השכליות שלו לפי העוצמות החינוכיות שהוא קיבל נראה לו זה בסדר נראה לו מספיק
ישפטו אותו בהתאם למה שהכוחות והכלים הנפשיים שלא יכלו להכיל נראה לא בסדר נראה לא מספיק זה נראה לו יהודי בסדר כל הכבוד לך מחיאות כפיים כל הכבוד הורה אתה עשית כל מה שאתה יכול לעשות מצויין
אבל אחד אחר שראה שראה למד שנה והבין שיש עומקים אחרים נוספים יבואו ויגידו לו אבל ולעומקים האלה הגעת ולזה השתדלת ולזה שאפת ופה התקדמת לא
ידידינו הנכבד גיהנום קטן עליך ואז מכניסים אותו לגיהנום וכאן מגיע העבור את הכי הרעיון הכי הכי זה אמר הרבי הקודם ואני אוהב את הגיהנום הזה יותר מהגן עדן הזה אני רוצה שהנקודה הזאת תהיה ברורה
מה פירוש הגיהנום הזה והגן הזה זה משהו ציורי ג עדן וגיהנום זה הכל לפי תפיסת החיים של האדם אני רוצה להמחיש לך
היה פעם אדם שכל חייו נסע בסוס ועגלה זה מה שהוא יודע
הוא מכיר מול הראש שלו הוא רואה כל היום רק את הזנב של הסוס זה מה שיש לו בראש האדם הזה
התבקש פעם על ידי קבוצה של חסידים קח אותנו לרבי שלנו אנחנו רוצים להגיע לשבת אז הוא אומר להם אין מספיק זמן וכמה נסיעה של כמה זמן תיקח עוד סוס על חשבונינו ותרוץ תרוץ תרוץ בכל הכוח שלך אנחנו רוצים להגיע לשבת לך בסדר נסע
נסע נסעה נסע נסע נסע נסע בכל הכוחות הגיעו לפני שבת אבל הסוסים התפגרו על המקום כשהגיעו כי מרוב ה העוצמה של
של החיים שלהם הם האדם הזה היה מחובר לסוסיו זה סיפור אמיתי מה שאני אומר היה מחובר לסוסיו בקשר נשמתי עמוק כל החיים הוא מכיר רק סוסים הוא חי רק עם הסוסים הם התפגרו הוא נכנס
בדיכאון כל השבת הוא שכב במיטה
בבעלות בין הערביים של שבת עלתה נשמתו בראווה כל רעבים להיפגש עם נשמת סוסיו אני לא יודע מה אבל הוא נפטר מרוב צער החסידים שאותם הוא הוביל חיפשו אותו ראו שהוא לא מצא הלכו לאכסניה מצאו אותו בר מינן
מיד טיפלו וסידרו וזה דאגו דאגו לקבורתו אחד מהחסידים היה בעל רוח הקודש ולימים התפרסם כבעל חידושי הרים האדמור הראשון של גור
כן רביץ שמאיר רבי יצחק מאיר אז רבי יצחק מאיר אמר לחברים שלו אתם יודעים מה אני רואה עכשיו בשמיים הוא סיפר להם ככה אני רואה את היהודי היקר הזה שנפטר אני רואה אותו הוא הגיע לבית של מעלה ושאלו אותו למה הוא נפטר אז הוא אמר שזה היה צער גדול מכיוון שהסוסים שלו נפטרו
ולמה הם למה הסוסים מתו מפני שהוא נסע לקחת חסידים לרבי שלהם בקיצור אמרו אדם כזה גיהנום אי אפשר לתת לו כי הוא נפטר
בגלל הקבלת פני רבו אז מה נעשה איתו גן עדן איזה גן עדן הוא יכול להבין נכניס אותו לאורות אלוקים כאלה הוא לא מבין בדוסים בכלל הוא לא מבין שום דבר חוץ מסוסים בקיצור אומר להם חידושי הערים לקחו אותו והכניסו אותו לעולם של דמיון
נתנו לו עגלה וסוסי והוא אני רואה אותו דוהר והוא כולו מבסוט ככה כמו אלה עם האופנוע על הונדה זה מה שהוא עושה
אבל החידושי הרים יש קונה עולמו בשעה אחת כל אחד והעולם שלו גן עדן זה לא כתובת מסויימת כל אחד לפי מה שהוא אמר לפי מה שהוא טרח לפי מה שהוא יגיע זה הגננת שלו זה העוצמה שהרוחנית שאליה הוא הגיע וזה הנקודה שרצה הרבי הקודם להסביר שהוא אמר יש גן עדן
ויש גיהנום ויש גיהנום שהוא יותר טוב מהגן עדן השאלה מהו הגן עדן יש גן עדן של ילדים קטנים אם אני לוקח אדם מבוגר לא כיוון שאתה אמרת קריאת שמע כל יום אנחנו נותנים לך גן עדן מה גן עדן נכנס אורי ילדים קטנים מקשקשים במן בריכה כזאת של ילדים עם הרגליים וזה זה וזה גן עדן
אחד שיש לו קצת שכל בראש אחד שיש לו קצת הבנה אחד שיש לו קצת זה יש לו תוכן הוא אומר תעזוב אותי תכניס אותי לבית סוהר אבל עם אנשים ברמה שלי עם מי לדבר שיהיה מה לעשות אני מרגיש פה מה אני עושה פה בגן ילדים הזה מה אני עושה פה
זה זה ממש השפלה לא נורמלית אז זה מה שהתכוון הרבי הקודם תומכי תמימים שתומכי תמימים זה בעצם בעצם את כולנו רוצים להכניס לשם תומכי תמימים זה רעיון הרעיון
הרעיון של תומכי תמימים תדע את האמת תדע איפה שאתה אוכל תדע את המהות הפנימית שלך אל תתבייש מזה היי אתה לא מושלם אז מה
אל תחפש להיות זה צהל אל תחפש להיות רש קבג אומרים בראשי תיבות רבן של כל בני הגולה היום אתה רואה כזה בר זה על כל אדם שני שבקושי הכיר את האנשים מהצד השני של הרחוב שלו קוראים לו רבן של כל בני הגולה כל בני הגולה מכירים אותו בכלל דיבר איתם פעם אמר להם בוקר טוב לא הוא כזה צדיק מלאך אז הוא נראה לנו כמו רבן של כל בני הגולה זה לא הולך ככה
זה הולך שהאדם יידע את המהות הפנימית שלו וזה העבודה שלנו בתור אנשים תהיה אמיתי תדע מה אתה תדע לאן אתה שואף ותחפש להתקדם בהתאם לשאיפות שלך להתקדם הלאה
זה היה החידוש של האדמור הזקן ומה חידוש הזה אנחנו חוזרים שוב למה שאומר שלמה ב פסוק יוד גימל וגם כל האדם שיוכל ושתה וראה טוב בכל המלון מתת אלוקים היא איפה החידוש שאני אמרתי נמצא בפסוק פה
שהאדם שמקבל ויש לו והולך לו והכל מסתדר אז הוא מסתכל על זה ריאלית מתנת אלוקים אני צריך משהו לתקן אז קיבלתי את זה למה יש להעות הכישרון הזה למה לי זה לא הולך למה לא יש ולי אין
כל השאלות האלה מתבטלות מאליהיהם אם נכנסנו לתומכי תמימים אם אתה יודע מה אתה ומי אתה במודעות פנימית אמיתית מה הרמה הרוחנית שלך לאן אתה שואף ולאן אתה מתקדם אין לך את השאלות האלה כלל ועיקר
אתה קיבלת בדיוק את כוחות הנפש בשביל להספיק להצליח ולעשות את כל מה שהנפש שלך מסוגלת לעשות והחידוש הוא שכשהאדם עושה את מה שהוא צריך לעשות אין מאושר יותר גדול ממנו כי כי כי זה הדי אן איי הנשמתי שלו לבצע את מה שאתה צריך לעשות ולא את מה שאתה לא צריך לעשות אז אומר שלמה אתה בסופו של דבר יכול לראות הרבה דברים מסביב מעניינים ויפים אבל אתה צריך להיות
כמו שאומרים מעבר להגיד זה לא שייך לי זה יפה זה נחמד זה עמוק זה ממש טוב אבל לא שלי
וברגע שהאדם אוחז ברמה הזאת שהוא יכול להגיד על משהו זה כן שלי זה לא שלי אז אז הוא רשאי להיכנס לגיהנום החבד הגיהנום של תומכי תמימים שהוא יותר טוב מכל הגן עדן של הילדים הוא הגן עדן האמיתי של המודעות העצמית של האדם גיהנום כזה שניתן לתקן ולשפר בו ניתן בו להתעלות יש בו איזה שהוא קידום זה
זה גיהינום של מבוגרים זה גיהנום חיובי זה גיהנום בונה זה לא משהו שלילי לפעמים הציור הגן עדן יכול להעשיר אותך בעל חיים אתה רוצה להיות שור בגן עדן לאכול עשב לעשות מו מו זה מה שאתה רוצה לעשות אז אתה יכול לקבל את זה תקבל סוג כזה של גן עדן אין שום בעיה אבל אתה לא מיצית את הכוחות שלך וזה עיקר האיכרים
זה היה כל החידוש של של האדמור הזקן בעיקרון מה הוא מה הוא רצה שאני רוצה שאתםצה את עצמו
זה הכל הייתה לו מסירות נפש לרדת מהדרגות הגבוהות שלו ולכתוב ספר לעזור לנו לטפס מלמטה למעלה דרך סולם טבעי מהדרגות איפה שאנחנו אוחזים עד רומלות המציאות נפש הזאת הייתה כי הוא רצה שאנחנו נגיע למודעות עצמית פנימית ומי שטעם טעמו של ספר התניה או מי שלמד פעם אחת אפילו פרק ראשון של ספר התניה
עד כמה זה מעמיד ומציב את האדם לפי פרמטרים הרבה יותר אמיתיים ממה שהוא חשב על עצמו ממה שאמרו לו ממה שהיה נדמה לו האמת חשובה יותר מהכל והאדמור הזקן היה מוכן אפילו להפסיד על זה האנשים אוהבים לפרגן לנו להגיד שאנחנו צדיקים תגיד שאנחנו בסדר למה אתה צריך להיות היורם הזה שאומר לכולם את האמת בפרצוף למה למה אתה צריך להיות
בוגרי הזה אז כתוב בספר היום יום שהאדמור הזקן הסכים להפסיד אפילו 50000 חסידים בשביל האמת הזו זה לא הפסד זה בניין אותם 50000 זה 50000 מוקיונים 50000 קיקיון של יונה שבין לילה צמח ובין לילה נבל זה 50000 של מניות זה 50000 שלא עושים את התיקון שלהם אני לא צריך אותם אני רוצה להשקיע באנשים רציניים
כל אלה שנמצאים פה זה אנשים של אדמור הזקן לא היו שלא הם לא היו פה אולי הם לא לגמרי בטוחים שזה נכון אז איך אומרים עוד קצת יעבור הזמן הם יגיעו לזה
אז המסר של האדמור הזקן הוא המסר הזה הנקודה של ספר התני לנקודה תדע מי אתה ותשתדל לשאוף לעלות הלאה אבל אתה אף פעם לא תגיע למדרגות אם אתה לא יודע איפה אתה אוכל עכשיו אם אתה מדמיין שאתה אוחז באיזה שהוא משהו אחר ואתה לא אוחז באותו משהו זה לא= שום דבר הדי את מקומך האמיתי או משם תוכל להתקדם הלאה זה עבודה אבל חי אלו מכניס חיות באלול מכניס חיות
בעבודה יש לך לאן לשאוף אתה ילד מבוגר סומכים עליך אתה לא ילד טיפש אתה ילד חכם היצר הטוב נגרב המדרש ילד חכם ומסכן מסכן כי לא תמיד רוצים לשמוע לו במכה הראשונה לוקח הרבה זמן עד שמקשיבים לו אבל ילד חכם בוא נהיה חכמים

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא