תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
ראש השנה זה חג של סימנים
תמיד עושים סימנים בסוף בארוחה תפוח בדבש ראש של דג רימון יש סימנים נוספים בעם ישראל והכל בנוי על מה שאומרת הגמרא במסכת אוריות שברגע שאתה עושה סימן סימן המילתא אז שהאדם עושה סימן בראש השנה זה סימן לכל השנה
החי בריאה אהובה יותר כנשיא רגע לפני שאנחנו עוברים
לשיעור אבקש את תשומת ליבכם אני מבקש את עזרתכם היום לקחתי על עצמי בסיעתא דשמיא ובעזרתכם הנדיבה להחזיק את כל אלהוראה ומשפט כהמשך של מורי ורבי
הרב מאיר אהרון ליב השלום מורי ורבותי אנא מכם תעזרו לי להחזיק את הכולל בהרחבה בגשמיות ובאופניות להחזיק את הדיינים להוסיף עליהם
לעלות מחי בתורה ויראת שמיים
והקדוש ברוך הוא ישלם לכם כדומכם הטוב ובנה בחיה במזונו ובכל הרוויח בסיעתא דשמיא שתראו אותה בפועל ממש כל שקל ושקל שאתם נותנים יחזור אליכם ביתר שאת ביתר עוז ותראו ברכה והצלחה בכל מה שאתם צריכים גם בגשמיות גם ברוחניות וגם בחינוך הילדים למטה בתיאור הסרטון ישנו לינק שאפשר באמצעותו לתרום באופן ישיר תבורכו מפי על ים
אחד מהסימנים שעושים אותו כבר בערב ראש השנה זה תספורת
כשהאדם מסתפר זה מכיוון שהולך להיות אירוע גדול ומכיוון שהוא בטוח שהולך להיות טוב שהוא הולך להצליח אז אנחנו רוצים להראות אומר התור שאנחנו בטוחים שהקדוש ברוך הוא כותב אותנו וחותם אותנו לשנה טובה אז אנחנו מיסתפרים השאלה
כיוון שאנחנו זוכרים ככה בזיכרון מונח לנו שלפני חג הפסח בערב פסח כשרוצים להסתפר צריך לעשות את זה לפני חצות ושם זה עניין הלכתי שחובה לעשות את זה לפני חצות כי אחרי חצות אסור לעשות מלאכה נשאלת השאלה האם גם ביום טוב לפני ראש השנה שיש עניין להסתפר האם יש עניין שהתספור תהיה לפני חצות
אז כותב הבן איש חי בפרשת ניצבים
בשנה 1000 אות גימל מסתפרים בערב ראש השנה מה הוא רוצה להגיד שמסתפרים בערב ראש השנה שיש עניין להסתפר דווקא בערב ראש השנה שאם אתה רוצה להראות שאתה בטוח אם תסתפר היום בשביל ראש השנה אתה לא מראה שאתה בטוח שאצל משפט בערב ראש השנה
ממשיך הלאה וטוב להיזהר להסתפר קודם חצות כשפוסק כותב הלכה אז הוא מדייק
לשון שלו לא כותב שחייבים להסתפר לפני חצרת הוא כותב שטוב להסתפר לפני חצות הוא בעת שמסתפר בנשק הוא חייב להכניס עניינים של קבלה גם כן הוא בעת שמסתפר יכוון להעביר כוחות עדינים ולקיים מצוות הפאות כי השערות זה מותרי מוחים וזה עניין של דינים שיוצאים אחרי הרבה צמצומים אז יכוון שהוא
מוציא את מסלקת את הדינים
כן זה כוונה דרך אגב שהיא נכונה תמיד כל פעם שאתה מסתפר אתה מסתפר שאתה מעביר כוחות עדינים
גם גם כשאתה זה ספורט משהו מיוחד יש גם מצעד הזה זה הבן אישי אני מצטט הוא אומר שזה ככה עכשיו הוא פה בפרשת ניצבים הוא לא כותב נימוק הוא לא כותב פעם
אבל בפרשת לך לך בשנה השנייה עוד יוד דלת שמה הוא מדבר על ערב שבת על הלכות של ערב שבת ושם הוא כותב
שאני חושב שהוא משלים את מה שהוא כותב בפרשת ניצבים וכל זה הקדמה לאדמור הזקן לפעמים כדי שיובן טוב הלכה של האדמור הזקן אני מביא כל מיני מקורות נוספים ואז יכולים לדפוק את זה טוב בראש
כותב הבן איש חי במקום אחר אגם במדין מסתפרים כל היום ערב שבת מן הדין מותר להסתפר כל היום
ואפילו מספר ישראל מה הוא מכוון כאן הוא מכוון כאן להסביר שזה לא כמו ערב פסח שרק חצות וגם אחרי חצות כתוב בערב הפסח זה רק על ידי ספר גוי אז רוצה להגיד שבערב שבת מותר לך להסתפר כל היום ואפילו על ידי ספא ישראל
מכל מקום טוב וישר גם כאן אתה רואה את הלשון שזה רק בגדר של טוב טוב וישר להסתפר קודם חצות קודם חצות ערב שבת קודם חצות
אז אנחנו כבר רואים שזה לא עניין שקשור דווקא לראש השנה זה קשור לכל שבת
כי רבינו הרי זל היה מקפיד להסתפר קודם חצות
בין בחול בין בערב שבת קודם ככה היה מקפיד רבינו האריזה ולכאורה הטעם שלו מה שהוא כותב פה שזה עניין של האריזה אז הטעם הזה הוא נכון גם ביום טוב גם בערב שבת אבל
כאן ראינו הבן משחה עכשיו אנחנו נראה מה יוצא מהאדמור הזקן
והאדמור הזקן לא יוצא ככה ומיד נראה האדמור הזקן בסימן ריס סמך שזה הסימן של ההכנות לשבת בסעיף הראשון הוא כותב לדין ערב שבת שכל כמה שאפשר לקרב הגילוח ליום השבת יש לו לקרב למה
היא הלכתה בטמא כדי שיהיה ניכר שעושה בשביל כבודו שיהיה ניכר שאתה עושה את זה אז אני רוצה להגיד שזה זה יהיה ניכר שעושה בשביל כבודו אז בתוך ערב שבת עצמו בתוך ערב שבת עצמו אם אתה יכול לעשות אותו מוקדם אם אתה יכול לעשות אותו מאוחר תעשה אותו מאוחר כדי שתראה שאתה עושה את זה בשבילו לפי זה נראה שהאדמור הזקן
לא משנה כמו בית הלל ובית שמאי שמיום
ראשונים לא משנה זה שיהיה ניכר שיהיה ניכר במעשה לא רק בדיבור אז אז היה ש עניין שאתה תעשה את זה סמוך לשבת לפי זה יש עניין
תעשה את זה לפני ראש השנה עכשיו אני הבנתי למה חסידי חבד אחרי הצפצוף רואים אותם רצים למקווה בזמן שהתימנים
חוזרים מבית הכנסת אחרי תפילת ערבית עם הטליתות אז רואים את הרבנקטים רצים רצים למקווים ותמיד הם האחרונים
נמצאים שם בזמן שכבר מורידים את המים אז אחד לא תעצור תעצור את הזה אני צריך אני צריך לטבול וזה אז למה ככה אז אני הבנתי
מכיוון הרי כל דבר זה הרי בדוגמו של מימן אז מכיוון שהאדמור הזקן כותב לגבי כבוד שבת שככל שאתה עושה דבר סמוך לשבת אז נקרא יותר שאתה עושה לשבת
למה איך אומרים המהדרין אני אומר המהדרין במצוות דורגים לזרוק את הפח הזה ולחי
צפצוף למה דווקא אז מכיוון שאז זה ניכר שזה לכבוד שבת
אותו דבר
אני מבין למה יש פה כמה מהקהילה
כן זה אבל הרב הזה הכול נכנס פה בהקלטות כבוד הרב הכול נכנס בהקלטות אני אוכיח אחר כך יגידו שיש פה הפצה לקהילת חב"ד אז אני רוצה להגיד
כל הכל זה עניין שאנחנו משתדלים זה הכל בעקבות שבת אני באמת סנגוריה לפני ראש השנה
אני רוצה ללמד אותה רגע אז הכול מיוסד תראו שכל מה שהחסידים עושים זה הכל מדוקדק וזה הכול מגיע מהאדמור הזקן וזה אבל אבל פה אנחנו רואים עוד משהו דיברנו כבר בעבר שיכול להיות דבר שהוא מופיע בקבלה והכל טוב ויפה אבל אתה רואה שאין מור הזקן לא למד ככה הנה הוא אומר לך ארי זל עוד דבר שנוגע לתספורת והזכרתי את זה כבר במקום הקדוש הזה שעל פי הקבלה יש עניין לא להסתפר בלילה
אבל כפי הידוע הרבי הסתפר דווקא בלילה
יש עניינים שאנחנו לא חששנו להם על פי הקבלה מסקנה שניה אני רק אסיים כדי שאחר כך לא יגידו שזה אז אני רק אומר ככה סיכום הדברים לפני ראש השנה תסתפרו ויש עניין להסתפר לא לא לא לא כמה ימים לפני יש עניין ובתוך ערב ראש השנה אם אתה יכול לספר מאוחר יותר תספר יותר מאוחר כי אז אתה מראה שאתה מכבד את החג יותר אותו דבר בנוגע
לתספורת אותו דבר בנוגע
עניינים של כבוד שבת אבל אבל אבל שלא ישאר מצב שחצי ראש קירח או חצי ראש ואחר כך נכנס
אז בגלל שאין זמן מי שיודע שהוא ייכנס מנוול חלילה שיעשה את זה כבר קודם אבל אני רק רוצה להגיד שלהגיד לעשות את זה לפני חצות טוב לעשות לפני חצות זה לא היה מנהג שלנו אז תסתפרו ואפשר כל היום זהו