תמליל אוטומטי לשיעור (יתכנו שגיאות):
לפעמים ישאלו אותכם כי בעולם כאילו אומרים אלמנה אלמנה יש בזה איזשהי בעיה הראשון שדיבר על בעיה שיש בזה זה הזוהר הקדוש בפרשת משפטים שכל מיני תיקונים וכל מיני דברים וכל מיני עניינים אבל הרבי הרשע כותב באגרות קודש שלו החשש שבזוהר בדבר ניסויי אלמנה איטה בספרים שחזל תקנו הדבר ועל כן אין חילוק בין אלמנה לגרושה כאילו זה לא משנה יש חשש אבל הצדיקים תיקנו אותו באיגרות קודש של הרבי הרבי מתייחס לשאלה הזאתי הוא לא מציין למכתב של הרבי עכשיו כנראה שזה עדיין לא נתפס שהוא כתב את המכתב שלו הוא מביא כמה צדדים להקל 1000 שניים 10 חודש אחרי שהבעל שלה נפטר אין בעיה דבר שני אם האדם הוא תלמיד חכם אז זה תיקון לנשמתו שהיא מתחתנת עם תלמיד חכם ואחר כך הוא מציין שהרשש כתב שיש תיקון אלמנה והוא אומר אבל לא ראיתי שהאשכנזים נוהגים בו בתיקון אלמנה זה סדר מסוים של אמירה לא ראיתי שנוהגים בו מה שאני מצאתי דבר מעניין במאמר של הרבי הצמח צדק וזה דבר ששייך לכולם לא רק למצבים מדהימים כאלה והוא כותב ככה לגבי על מה
לא זה נאמר רק על אלמנה לא על אלמנה והוא כותב והנה בגלות גם כן כתיב יתום ואלמנה יעודד ויש לומר שזהו על ידי 100 ברכות שזה תיקון גדול לבחינת אלמנה אמירת מי הברכות הרי מה הסיכון שכותב עליו זוהר שהתחתן עם אלמנה וזה זה יכול חלילה לגרום למוות זה חלילה יכול לגרום נזק הקפדה הקפדה של הבעל הקודם וכן הלאה וכן הלאה אבל אם הוא ישמור מהברכות בכל יום נאום הגבר הוקם על על בגימטריה 100 על ידי שהאדם שומר את המאה הברכות אז המאה ברכות שומרות אותו מכל כל דבר רע אז עוד אז קודם כל הרב עכשיו אומר שאין שום בעיה הרבה אומר אחרי שנה תלמיד חכם אין בעיה תיקון של הרשאש גם כן לא נהגו אצל האשכנזים אבל אבל ברכות בכל יום למה על גרושה לצרכני ב הברכות אז איך אומרים תשמרו תשמרו לא 100 ברכות זה בכלל דבר שאדם צריך להיזהר בו זה הנחת השכנות אני אגיד לכם משהו ברור לי במיליון% שאתם הצדק לא דיבר על התיקון אלמנה במובן הזה הוא דיבר על תיקון הצער של האלמנה הוא דיבר עליה הוא דיבר על היתום ועל האלמנה הוא לא דיבר על זה שמתחתן עם האלמנה אבל אתה לומד שבמצבים קשים המאה הברכות האלה אין סיכום