תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
כמה פרטי ההלכה של
הלכות ברקים
הלכה ראשונה
כשאנחנו מדברים על ברק
ורעם שלא כטעות אנחנו יכולים לברך על כל אחד מהם בנפרד שלא כטעות שחושבים שרק אם היה גם ברק וגם רעם אלא גם על ברק בפני עצמו אם קלטתי אותו אני מברך גם על רעם בפני עצמו אם קלטתי אני מברך זה לא חייב להיות ביחד זה הלכה ראשונה
ההנחה שנייה
יש תמיד בסדר גמור של מספר פניות אולי יותר ואם
לאחר שנייה כשאנחנו מדברים על ברק ורעם אנחנו צריכים לדעת תוך כמה זמן אני יכול לברך עליהם תוך אמירת שלום עליך רבי כלומר 3 שניות ראיתי את הפלש לא לעבור 3 שניות אלא לברך מיד שמעתי את הרם לא לעבור 3 שניות לברך מיד
עכשיו אתה מבין למה עשה הקדוש ברוך הוא הבדל בין ראייה לשמיעה כדי שתספיק לברך עד שבא פעם שניה ועדיין לא יעברו 3 שניות זה הסיבה האמיתית עכשיו הלכה שלישית כשאנחנו מדברים על ברכת הברק אין הכוונה שאנחנו צריכים לראות את הזיגזג של
השלשלת הזה שיש בשמיים בשעה שהיה להם מספיק שאני רואה איזה שהוא הבדל
אפילו דרך החלונות מרחוק השם נראה לי זה לא חייב להיות בצורה מאוד מאוד ברורה רק מה צריך להיזהר שזה לא יהיה איזה משהו אחר
כן מטוס פלאש
ציבור הליטאי מדבר בהפליה על רבי חיים קנייבסקי שאצלו כמה פעמים כשבאו וצילמו אותו אז הוא בירך או איזה מספר שהיא משום שהוא כן בספרים שלהם ראיתי את זה מכיוון שהוא היה שקוע בלימוד והוא לא היה והוא לא הוא לא מונח בעולם פעם נכנס למטבח ראה מיקסר הוא שאל מה זה פעם ראשונה ראה את המכשיר הזה אז יש אנשים כאלה
או אז על ברק קראו הוא עושה מעשה ברשת
סידים יגידו על דבר כזה נו אפילו באמפטום של צדיקים אין הקדוש ברוך הוא יכשול על ידם ברוכו לבטולה איך יכול להיות אבל זה כל אחד רואה את הזווית שלו אז צריך להיזהר שזה לא איזשהו פלאש שזה
שניה שלישית
אתה מברך ביום כמה ברכות כאלה כמה מברך אז הלכה הראשונה
כל זמן שהעננים לא נפתחו נפתחו השמיים ואראה מראות אלוקים ואחר כך נסגרו שוב וירד שוב גשם אני יכול לברך פעם שנייה אבל כל זמן שיש רצף של עננים וגשם סדיר לא נפתחו השמיים גם אם לא היה גשם אבל לא נפטרו השמיים
אני לא מברך שוב
ברכת רעם וברק אבל פה של חידוש
אבל מה יקרה אם אני ברכתי בשבע בלילה בערב בירכתי הוא בבוקר הוא בבוקר 7 בבוקר קמתי למקווה והלכתי ואני רואה ברק עם האם אני מברך עליו שוב אז התשובה היא כן זה נכון שקצות השולחן קצת נשאר בזה בספק הוא הביא את הפוסקים שאומרים בפשטות כן
של אברהם אומר כן ככה חיים אומר כן+ אומר שכל יום
זה יום חדש אבל הוא הסתפק בזה קצת השולחן למה הוא הסתפק בזה אומר תראה אם אדם נאור כל הלילה מה הוא מברך ברכת התורה אז מי אמר שזה לא כמו ברכת התורה
והוא התחיל שמה לפלפל סביב העניין הזה אבל הצד השולחן לא ראה אגרות קודש לא ראה את החידושים האלו ושם כתוב שאנחנו כן מברכים מרכז התורה
גם אם אדם היה ניאור כל הלילה או ראה בחשאי אם כן אני אומר לכם ידידיי הוראה בחשאי בבוקר אתם יכולים לברך עוד הפעם אפילו שברכתם בלילה על ברכת ברק ורע
אפילו שלא התפזרו כל הזמן ירד ואחר כך ראיתי שגם הרב על השביל מדייק את זה שם בסדר גודל עניינים שלו הוא מנסה לתת לזה הסבר או איזה מאסר בריאיש וגם על הרעם היא עיקר הדין היה אפשר לברך או איזה מאסיה בריאה
זה אומר זה כמו שמברכים על כל דברים של של בריאותו של עולם עושה מעשה בראשית כל יום אז זה גם זה אבל למעשה גם ככה פוסק הרב עובדיה יוסף פוסק ככה+ עוד מאמר מרדכי פוסק ככה בוודאי שכך זה ההנחיה המקובלת עכשיו אני רוצה לעבור