ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

איך מתחברים אל החכמה

וָאֶתְּנָה לִבִּי לָדַעַת חָכְמָה וְדַעַת, הוֹלֵלוֹת וְשִׂכְלוּת, יָדַעְתִּי שֶׁגַּם זֶה הוּא רַעְיוֹן רוּחַ🔹 להתחבר לחכמה עצמה 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק א פסוק יז 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אנחנו בפרק הראשון של קוהלת בפסוק יז וייתנה ליבי לדעת חוכמה ודת עוללות ושכלות ידעתי שגם זה הוא רעיון רוח

כמו אומר אני נתתי את ליבי לדעת חוכמה ודעת וגם לדעת עוללות ושכלות שני הצדדים

אחרי שעשיתי את המחקר של ידיעת החוכמה והדת ובמקביל את ידיעת ההוללות והשכלות

ידעתי שגם זהו רעיון של רוח כלומר זה דבר בר חלוף דבר בלי יסודות דבר שאי אפשר לצפות ממנו לשלמות של דבר קבוע דבר יציב

אז אנחנו נתייחס בשלב הראשון לפסקה הראשונה וייתנה ליבי לדעת חוכמה ודעת הוללות ושכלות יש לדעת חוכמה שזה דבר חיובי יש דת הוללות ושכלות שנצטרך להבין מה חיובי בזה אבל קודם כל בשלב הראשון מה זה ונתתי אל ליבי לדעת חוכמה

לדעת חוכמה צריך לתת את הלב כלומר אני אסביר מה מה קשה כאן

נתינת הלב

שמבטאים ונתתי את ליבי כמו שבן אדם נתתי שמתי את כל מעיי

בדבר פלוני התאמצתי התיגעתי השקעתי

אז מה זה נקרא נתתי את לבי לדעת חוכמה לכאורה זה פשוט לדעת חוכמה זה דבר הכי מתבקש מאליו שאדם צריך להשקיע בו

למה צריך נתינת הלב מיוחדת בשביל שהאדם יגיע למסקנה שהוא צריך לדעת חוכמה

אני הפרש יותר

יש את ההשקעה בחוכמה עצמה בלימוד עצמו ההשקעה בחוכמה עצמה באמת מצריכה המון יגיעה

אבל לא על זה מדבר שלמה שלמה מדבר לא על ההשקעה בתוך לימוד החוכמה עצמה אלא הוא מדבר בהשקעה לתת את הדעת לדעת חוכמה כמו שאני מנסה לשכנע אדם על עצם המעלה והצורך בלימודים

בעצם האם על דבר כזה צריך השקעה ולנתינת לב מיוחדת כדי שהאדם יבין שבזה צריך להשקיע+ אדם גדול כמו שלמה ונתתי את ליבי

השאלה מובנת מה זה נתתי את ליבי לדעת חוכמה

המפרשים אומרים שאנחנו כל הכמעט הכל כן יש צדיקים נסתרים שאני מבקש ממחילה מההתחלה אבל כשאנחנו מחפשים לדעת חוכמה בצורת ההסתכלות שלנו מה זה חוכמה אנחנו לא מחפשים את החוכמה שעליה דיבר שלמה כי שלמה מדבר על ביטוי לדעת חוכמה לא ללמוד חוכמה לא להחכים בחוכמה לא להבין בחוכמה אלא לדעת חוכמה אנחנו יודעים שיש חוכמה בינה ודת

והדת היא לשון התקשרות והתחברות בשפה המודרנית שלנו אף נמה דעת זה להפנים את החוכמה עמוק הדק היטב בתוכנו

לא סתם להפנים להתחבר עם הרעיון אלא להתחבר עם הרעיון על מנת לעשות

לא ללמוד על מנת איזה שהיא מטרה נוספת אלא שהלימוד יהיה המטרה לכשעצמה היום כשאדם הולך ללמוד רפואה קשה מאוד לומר שהמוטיב המרכזי שלו בלימודים זה הצלת חיי אדם או בצורה עדינה יותר לימוד החוכמה לכשעצמו הוא בוודאי מתכוון

לעשות קריירה מתכוון לעשות כסף וכל הדברים האלה הם לגיטימיים הם לא דברים רעים אבל קשה מאוד יהיה לקרוא לזה ונתתי את ליבי קשה מאוד יהיה לקרוא לזה לדעת חוכמה זה נקרא ידיעת החוכמה

אתה התחברת עם החוכמה

לכשעצמה

הוא סיפר לי חבר שלדאבונו הרב היה צריך

להיפגש

עם כמה וכמה רופאים ודוקטורים לצורכי רפואה

והוא שם לב לדבר מעניין כידוע כשאדם רוצה להיפגש עם רופא אז הוא צריך להביא אם יש לו קופת חולים הוא לא משלם פרטי אז הוא צריך להביא טופס 17 שמזמינים אותו להיפגש ועל ידי זה היא קופת חולים להשתתף איתו תשלם את הכל

אז הוא היה במצב כזה שהיה צריך בדיקות זריזות מפני שהמחלה שלו הייתה צריכה אבחון מהיר

אומר לי ככה ככל שהרופא היה יותר גדול הוא שם לב לדבר מעניין

הוא הגיע לרופא שהיה עולמי בתחום שלו פה בארץ היה עולמי בתחום שלו והרופא מסתכל על התיק ותוך כמה רגעים אומר שלחו אותך אליי בטעות לא אני מנתח את הניתוח שאתה צריך לעבור

ניתוח כזה לא עוסק בדיוק במה שאתה

נכון אני עוסק בזה אבל לא בדיוק ועם כל זה הוא מילא את חוות דעתו

השקיע הזמן ניכר רופא כזה שאפילו לכתוב על המחשב לא כל כך לא התחבר אני עדיין כותב בעט ואומר לו טוב עכשיו תיגש דחוף למחלקה ההיא

ותבקש שהם יטפלו לא אני מטפל בזה אז הרופא החולה מסתכל ככה בעיניים

הוא אמר לזוג את בשביל זה אני צריך לנסוע הביתה ללכת לרופא המשפחה ולהגיד לו שיתן לי הפנייה למחלקה היא ואז אני אוציא טופס 17 ואז אני אעשה תור

אז הדוקטור אומר לו מה

תלך עכשיו מה זה

דוקטור יש לי טופס 17 אליך אין לי טופס 17 תוציא את הטופס 17 שלי תיתן ושיקבלו אותך היום שם והולך למזכירה היא אומרת לו הרופא אמר שתביא את הטופס 17 אני צריך ללכת למקום אחר רגע הוא לא קיבל אותך

הוא קיבל הוא לא נתן לך הוא אני רואה בתיק שהוא מילה פה רזה נכון אבל הוא אמר שאני צריך ללכת שם טוב אמר לי מה הטלפון מוציאה את הדף

תוך כדי שהיא מדברת עם הרופא האם אכן אמרת אז הרופא מבקש להגיד

לפציינט שהים הם לא ירצו לקבל אותך בגלל שהטופס 17 כתוב על השם שלי

אז תודיע לי אני אבוא לצעוק עליהם

בדרך כלל מי שמכיר את עולם הרופאים ככל שהוא נעשה יותר חשוב וזגב שלא נעשה יותר זקוף

וגם כן כל מה שקשור לצדדים מנהליים לא מעניינים אותו הוא שייך רק

לזה לגמרי מנהלי אבל היה אכפת לו מהרופא זה דוגמה ככל שאדם גדול יותר אז מה שחשוב לו זה העניין שהאדם מתרפא זה מה שחשוב לו

אבל למעשה הרבה מאוד אנשים מתקדמים באיזה שהוא מקצוע באיזה שהוא עניין המטרה שלהם הגלויה פרנסה

ואילו שלמה מדבר לדעת חוכמה ידיעת החוכמה בטהרתה בשביל ידיעת החוכמה

דרגה שעומד בפני עצמה מה הבחינה הזאת מביאה את האדם

יש פסוק שאומר לא לחכמים לחם

אדם שעוסק רק בחוכמה כמו שהיא לעצמה

בדרך כלל ההשתדלות שלו בשיווק העצמי שלו היא מאוד מאוד מהוטה מאוד מאוד פחותה מכיוון שכך אין לו פרנסה בשפע משום שהוא לא כל כך

מפורסם

כמומחה

ובאופן טבעי ככל שהאדם לומד יותר ככה זה

מרגיש שהוא קטן יותר ועליו נאמר הפסוק שנלמד בשבוע הבא יוסיף דעת יוסיף מחוב ככל שהוא לומד יותר הוא מרגיש יותר לא חכם

בהרגשה

נמצא שכדי ללמוד בשביל ללמוד צריך המון כוחות נפש אתה גם מרגיש טיפש

ואתה גם לא מקבל כסף ואתה גם לא מקבל כבוד אז בשביל מה כל זה אז צריך להיות בשביל זה אדם עם המון כוחות נפש אז זה ונתתי אל ליבי

זאת אומרת פה צריכה להיות השתדלות של נתינת הלב התבוננות וחיזוק מיוחד שאדם חיזק את עצמו אחרת אין שום סיבה למה הוא ירצה להתקדם באותו התחום התחום הזה

לא מקדם לו שום

דברים חיצוניים מעבר לחוכמה עצמה

אז זה

הפתיח של הפסוק ונתתי את ליבי לדעת חוכמה

עכשיו שלב מתקדם במשמעות של הפסוק הזה

שלמה נתן את ליבו לרמה הכי גבוהה של החוכמה השקיע את כל מעייניו בחוכמה ובסוף הוא מגלה שזה רעיון של רוח זאת אומרת שאין שם כלום

לא מבין השקעת את כל כולך בחוכמה ואתה מגלה שאין שם כלום

אז רשי מפרש

דרך אגב יום ההולדת של רפי ככה נמסר זה בשבוע של פרשת תרומה ורשי זה ראשי תיבות של רבן של ישראל כולם לומדים את רשי מי שלומד חומאשה מי שלומד גמרא גמרא הוא המפרש המונומנטלי של עם ישראל

אז אנחנו זוכים ללמוד את הדברים שלו בשבוע שבו הוא נולד אז הזכות שלו תגן עלינו גם כן את התאריך לא יודעים יודעים רק שזה היה בשבוע של פרשת תרומה

אז יש דבר

עמוק שמפרש על הפסוק הזה ששלמה בא לומר לנו שבסופו של דבר גם לחוכמה ברמה הכי עמוקה שלה

שאדם לומד חוכמה לדעת חוכמה מבחינת הדת של הנפש שלו גם שמה יש בסופו של דבר שברון רוח כלומר אין בזה תכלית לכשעצמה

+ יותר הרבה פעמים החוכמה בעצמה מטעה את האדם כלומר רוצה להעביר כאן איזשהו מסר

המלך

רצה להביא את העולם כולו לתיקון

שלם מה שעדיין לא הסתיים עד היום הזה הוא רצה בימיו כבר להביא את העולם לתיקון

לצורך התיקון הזה שהוא השתדל להביא את העולם

הוא התחתן עם 1000 נשים דרך אגב שלמה המלך

לא חי עם אנשים הללו במובן של איש ואישה לאורך ימים זה היה פעם אחת הוא נשא אותה

וזהו זאת אומרת כל אחת מאלה שהתחתן איתם היה לה בית מדור לכשעצמו והוא שוב לא ראה את פניה חוץ מבודדות אם זה בת פרעה+ אבל

לזה בשלוש שנים אבל

מה עמד מאחורי זה מהבחינה הרוחנית פה אתם דיברתם על הסכמי שלום זה במובן הגשמי ליצור ידידות של מלכים אבל היה לו רעיון רוחני הרעיון הרוחני היה מפני

שהוא האמין שככה על פי קבלה זה ממש ככה המלך של כל עם ועם הוא כולל בנשמתיות שלו את העם כולו

ואיש שהוא מזריע תחילה יולדת אשתו נקבה אז הבת של המלך היא התמצית של שלו מבחינה רוחנית

וברגע שהוא נושא אותה אז הוא בעצם מברר את אותה מדינה מתקן את אותה מלכות את אותו עם זה היה המטרה שלו על פי הסוד

ובזה שהוא עשה את זה הוא עבר על מה שאמרה תורה לא היא הרבה לא נשים התורה אמרה שאסור למלך לשאת הרבה נשים

ידע שהתורה אומרת ככה

והוא התבונן בפסוק כתוב לא ירבה לא נשים למען לא יסור לבבו שלמה אמר אני חכם ואני לא אסור לבבי אני אסע ולא אסור לא יאסור לבבי קדוש ברוך הוא שמע את הרהורי ליבו

שלמה הוא אמר יעבור שלמה +1000 כמותו ולא יעבור דבר אחד מדברי תורה ובסוף יעבר נשביתי את לבבו זה הפסוק

הדוגמה לזה זה דוגמה קלאסית לאדם שרצה לעשות איך שאומרים בעברית מודרנית איזה שהוא טריק

בשביל להביא את העולם לתיקון זריז

זאת אומרת לפי הסדר היה זמן איך שהדברים מתגלגלים גלגלי שיניים גלגל אחד מגלגל דבר שני הוא רצה לעשות מין תהליך מהיר ולפעול את התיקון המהיר של כל העולם זאת אומרת במילים אחרות במקום שאנחנו באיזה שהוא שלב נצא ונתפזר בין האומות בכל מיני מדינות היהודים ושמה הם יתקנו ויבררו את הניצוצות הקדושים שנפלו באותם מדינות שהוא רצה לעשות את זה בבת אחת

בלי שאנחנו נצטרך לצאת לגלות רצה לחסוך

לנו גם את השנים וגם את האמל מה התברר שאלוקים לא אוהב את החיפזון הזה ואת הסדר הזה יש סדר איך שהדברים צריכים להתגלגל צריכים ללכת צריכים ללכת אבל אתה לא יכול לגרור את הדברים שהם יהיו באופן מהיר יותר וזריז יותר

זה לא לרצון השם

זה נקרא דוגמה שהחוכמה יש פסוק החוכמה תחייב בי עליה

מה זה תחייט הוסיף חיים

עכשיו מוצאים איזשהו פתרון לאיזשהו מחלה חשוכת מרפא אז מרבים חיים בעולם החוכמה המצאה גורמת שאדם יחיה יותר

אז ברגע ששלמה ניסה לעשות את ההמצאה שלו הוא רצה בעצם לקדם את העולם בחיים יתרים

בתיקון העולם ואז לא יהיה מוות בעולם להחזיר את העולם למצב כמו שהיה בגן עדן לפני ה

אבל אתה רואה שהחוכמה שלו בעצמה הביאה את הקדוש ברוך הוא להגיד עליו יעבור שלמה +1000 קמותו ועל יעבור דבר אחד מה זה יעבור שלמה יעבור שלמה פירושו נעביר אותו מן העולם ושלמה היה אחד שנסתלק מן העולם בגיל צעיר בגיל 50 ומשהו מסתלק זאת אומרת שלמה

קיבל כמין עונש על על על על הסדר הזה שהוא מנסה

חרבות חיים בעולם זה לא היה לרצון השם בסופו של דבר הקדוש ברוך הוא גדל את הרעיון הזה שלו

זה מה ששלמה בערוב ימיו כשהוא כתב את קוהלת לפי פירוש רשי זה מה ששלמה רצה להעביר לנו מסר שתדעו שלא תמיד ההמצאות והטריקים וקיצורי הדרך מביאים להוספת חיים בבחינת החוכמה תחייב בעליה לפעמים הם עושים בדיוק ההפך לא רק שלא מרבים חיים אלא

הגמרא במסכת שבת מספרת על חכם אחד רבי ישמעאל בן אלישע חכמינו אמרו שבשבת אחרי שהדליקו נרות אחרי שהאישה הדליקה נרות שבת בימים ההם הנר היה עשוי מכמין כלי חרס כזה היו שמים בתוכו שמן היה חור להוצאת הפתילה היה עוד חור אחר

להכניס אוויר כדי שלא יחנק השמן

והוא היה עשוי

בצורה כמו ספינה כזאתי עם עלייה כזאת ובחלק העליון שמה היה הפתילה של הנר

ובחלק התחתון היה המצבור של השמן כאשר השמן היה הולך וכלה היה קורה שהפתילה הייתה מתחילה להבהב ואז היו נותנים מין הורדה קלה של של של כל הספינה הזאת של כל הנר הזה כלפי מטה ואז השמן היה מתרכז לכיוון הפתילה ואז את חיתה לדלוק את לדלוק יפה

החמנו גזרו גזירה שמי שיושב בשבת ליד נר דולק

אסור לו לקרוא הוא יכול לשבת יכול לאכול יכול לדבר יכול להסתכל על תמונות שיש על הקיר אין בעיה אבל אל תשב ליד ספר ותקרא כי הספר לוקח לך את הריכוז המחשבתי שלך ואתה עסוק ופתאום הפתילה תתחיל להבהב אתה כרגיל ביום החול אתה נותן לי

הטייה כזאתי עם האצבע כדי לקרב את השמן לפתילה ואתה גורם לאיסור הבהרה בשבת

זה זה זה חכמים אמרו וזה הנימוק שהם נתנו החכם אחד שאמר שמעתי אותם אני מספיק מספיק רציני מספיק זוכר שהיום שבת בפרט שפורסם הפעה הלבנה+ אני אזכור ששבת אני אקרא ולא הטה

והגמרא מספרת שהוא קרא ועידה והוא רשם בפנקס שלו שיבוא בית המקדש הוא יביא קורבן על זה אבל הוא אמר אז בכאב כמה גדולים דברי חכמים שאמרו לא יקרא אדם כדי שלא יטה

פה בא הגאון מוילנה ואומר דבר מעניין מה היה קורה אם חכמינו לא היו אומרים טעם וסיבה לגזרה אנחנו גוזרים בכוח התורה

שאסור לקרוא ליד נאה או לחילופין הפסוק בתורה בעצמו שכותב לא ירבה לא נשים שהמלך עשו לו להתחתן עם הרבה נשים אז אם התורה לא הייתה ממשיכה לנמק למה

לבבו אתה משמיטה את הנימוק לא הרבה לא נשים

האם שלמה המלך היה מעיז להתחתן עם 1000 אישים

אומר הגאון לא היה מעז

האם רבי ישמעאל בן אלישע הם חכמים היו אומרים לא יקרא אדם ליד הנר זהו האם הוא היה מעיז לקרוא ולהגיד אני לא יטה לא היה מעיז למה הם אמרו באופן שהם לא גילו לי את הטעם

כלומר שיכול להיות 1001 סיבות למה הם אמרו את זה אז אני מכניע את הראש שלי זה טבעו של האדם שכל מה שמיסטי ולא ברור ולא ידוע הוא מכניע את הראש כי אני לא יודע איפה הגבולות שלו איפה הקצוות שלו אבל ברגע שנתנו לי טעם וסיבה לדבר

ואני בראש שלי קולט

שזה כל הסיבה זה הכול קטן עליי למה אני אסור לבבו לא אסור לבבי אני שלמה עם כל הרקורד העשיר שלי אני רבי ישמעאל בן אלישע עם כל המוחין הרחבים שלי לא אתה איתע

יכול להיות שזה גאווה אבל הגאון רוצה להדגיש הגאון מוילנה רוצה להדגיש משהו הוא אומר תראו מה גרם להם לטעות גרם להם הטעם הסיבה נתנה להם את מה זה סיבה הסיבה זה היגיון

אם לא היה להם היגיון בעניין הם לא היו חוטאים הכנסת להם הגיון ההיגיון עצמו הפיל אותם בפח

אז אז אז זה דוגמה לאותו מסר אותו מסר ישיר שרצה שלמה להעביר לפי פירושו של רעש לפי הפרשנות של רשי והאתנה ליבי לדעת חוכמה ולבסוף גיליתי שמה שגם זה הוא רעיון רוח מה זה רעיון רוח זה כמו מגדל קלפים כזה שמתעופף ברוח שאין לו בסיס אם הבסיס שלך זה חוכמה

לבד

כשאנחנו אומרים על בן אדם זה בן אדם גדול זו אישה גדולה זה אישיות אנחנו מתכוונים רק לשכל שלהם

לחשוב טוב זה לא רק זה יש אנשים שאנחנו רואים הם גאונים ומוצלחים והם קטנטנים זאת אומרת אנחנו רואים ילד קטן קטנטן טיפש כולו זאת אומרת רגע אבל הוא חכם מה אתה אומר עליו

טיפש לא הוא לא גדול במובן אבל הגדלות הזאת אנחנו מדברים

החוכמה כמו שהיא לעצמה היא רוח

שמתעופף אין לו שום דבר בסיסי שמחזיק את האדם באמת במצבים קשים שעוברים עליו בחיים החוכמה לבד אין לה אין לה את העוצמה הזאת אבל החוכמה לכשעצמה עדיין טעונת שיפור

תאונת טיפוח

אחרי השלב הראשון שלמה אומר נתתי את ליבי והסברנו את נתינת הלב למה צריך נתינת לב ואחרי נתינת הלב הגדולה שלו בסופו של דבר זה ריאות רוח

הוא נתן את הלב על עוד משהו שלמה

ודת עוללות ושכלות

אז גם על זה הוא אומר שזה רעות רוח ועם זה אנחנו מסתדרים לגמרי אבל

אבל מה זה מה ה מה זה התשוקה הזאתי השתדלות הזאת דעת

איזה מטרה יש בזה מה העליונות שיש בזה מה אתה משתבח בזה

זה כמו

יש יש האנשים שכותבים מאחורי הספר שהם חיברו המחבר נותנים תמונה של המחבר וכותבים למד במוסדות אלה ואלה באוניברסיטה זו וזו

אחד

מהפסיכולוגים היהודים הגדולים

אני חושב שזה היה עד לאט

אז הוא בספרים שלא כותב

כשהוא למד ב שלוסטריה בווינה אני לא זוכר איפה

וגם

חושב שהוא כותב שם שתי מחנות השמדה שהוא היה

הוא ראה גם את המקומות האלה כמקומות שלימדו אותו הרבה על נפש האדם

אז בסדר זה מובן אבל

שהבן אדם יכתוב בפתח הספר למדתי בפקולטה זו וזו באוניברסיטה הזו וזו במקום זה וזה וגם באריענל וגם בבית משוגעים גם בהוללות ושכלות גם בבתי מרזח וברריים ובפאבים כאילו זה זה הרקורד שאתה נותן לעצמך כדי שיקבלו ממך את רוב חוכמתך

זה מילת גנאי אתה מביא לעצמך מה מה אתה מה הסיבה ששלמה מוצא לנכון

להגיד אני גם נתתי את ליבי בחוכמה וגם בהוללות והשכלות

מה מה מה במה אתה משתבח

חזל אומרים שכתוב בפסוק ותפתח האתון את פיה

ואמרה לבילה למה אתה מכה אותי ואז פתאום התגלה המלאך שעמד בדרך

אז שואלים למה למה אתון ראתה את המלאך לפני האדם

העוני מפני שהאתון אין לה שכל בגלל שאין לה שכל אז אין לה פחד

בגלל שאין לה פחד השם נותן לה לראות דברים שלבן אדם שיש שכל הוא לא נותן לראות לראות מלאך זה לא כל כך רגיל זה לא שיגרתי מי שלא רגיל בזה אז זה מפחיד אותו אז אדם לא רואה מלאך אבל האתון יכולה לראות מלאך עד שהקדוש ברוך הוא החליט לפתוח את העיניים של בלעם לראות וזה

דבר שידוע ביהדות ויש ביטוי שחזל שהנבה ניתנה לשוטר

ולקטנים למה לתת להם- שכל זה הסיבה זה הטעם הגלוי לעניין

ככל שהשכל הוא גדול יותר ככה יכולת לגלות לאדם מה שנקרא נבואה או עתידה או דבר כזה שעלול לבלבל אותו להכניס אותו למין פחד למין למין הרגשה לא נעימה אז הקדוש ברוך הוא לוקח את זה ממנה כדי לא להכניס אותו בניסיון קשה

מכאן אנחנו מדברים על שלמה המלך

שהמטרה שלו הייתה לקצר תהליכים

הוא רצה לקצר את הגלות הוא רצה לקצר היו לו שתי אופנים איך שהוא ניסה לעשות את זה בדרך השכלית

אחר כך הוא ניסה לגלות האם יש איזשהו דרך על שכלית שהוא יקבל איזה שהוא מסר איך עושים את זה בצורה טובה יותר

הדרך העל שכלית הזאת היא נקראת הוללות ושכלות

כלומר דרך השיגעון דרך השטות דרך הסרת החוכמה יש סיכוי שהאדם יקבל איזשהו מסר שבשעה שהוא מולבש בתוך מסגרות חשיבה רציונליות הוא לא זכאי להם

שלמה ניסה את שתי האופנים ניסיתי להגיע למסרים ולטקטיקות באמצעות השכל וניסיתי להגיע לטקטיקות באמצעות הלמעלה מהשכל ובשתי האופנים האלה המסקנה שלי בסוף שזה רעיון של רוח זה לא= שום דבר

אבל קודם כל ענינו על השאלה מה הוא מצא בשכלות מה הוא מצא בשטות הוא לא מצא בשטות מעלה לכשעצמה

אבל הוא מצא בשטות יכולת להסתתר להסתיר את החוכמה לכסות את החוכמה אבל על ידי זה להיות כלי להשראה של משהו שהוא למעלה מהחוכמה ובאמצעות הקבלה של המשהו שלמעלה מהחוכמה לנסות לקצר תהליכים בבריאה

והמסקנה הייתה זה שאי אפשר לקצר תהליכים

הכל רוח זה הפירוש שהוא גילה למסקנה שכל איך אומרים את זה מגדל דמיוני או משהו כזה שפורח באוויר אז הוא גילה שכל

הצורות של קיצורי הדרך למיניהם לא שווים כלום ואני אסביר למה

מה מה מה מהחוריו אם אנחנו מסתכלים על הבריאה כבעיה

ללא פתרון אז באמת לך תדע איפה אתה צריך לחפש את הפתרון של הבעיה הזאת שנקראת עולם

אבל ככל שהוא הוא באמת נכנס לחיים ונכנס לעולם בתוך הסתכלות שהכול בעיה ואיך לפתור את הבעיה לא יודע אז עושים תחבולות ותחבולי תחבולות

באיזשהו שלב הוא גילה שהפתרון של הבעיה והזכרתי זה ב-1 השיעורים בחצי מילה שהפתרון של הבעיה נמצא תמיד ליד הבעיה זאת אומרת ככה אם אתם זוכרים ב-1 השיעורים סיפרתי על על השמדאי המלך של השדים שרואה אדם שעומד על עומד על הקרקע ועושה קוסמויות למצוא ולגלות לאנשים את העתידות שלהם וכל מיני דברים העתידיים

וההשמדה היו מסתכל עליו וצוחק ששואלים אותו למה הוא אומר הוא עושה כוסמויות לאנשים מגלה להם עתידות וכל מיני דברים כדי לקבל כמה גרושים והוא לא יודע שהרגליים שלו עומדות על אוצרות של

אוצרות עולם ואם הוא היה קצת חופר היה מגלה אותם ולא היה צריך לעשות את כל את כל התחבולות כדי להשיג קצת כסף לאכול לחם אז אני צחקתי

הנקודה זה שביקש שלמה למסור

אני חיפשתי חיפשתי את האמת וגיליתי שהיא לא נמצאת שם היא נמצאת פה

זאת אומרת היא לא נמצאת רחוק

אני אני חייב לומר שהתנועת הנפש הזו היא קיימת אצל כולנו כולנו בקטן שלמה כזה שיוצא לחיים

ומאמין בלא נודע חזק מאוד והלא נודע נראה לו מאוד מבטיח דווקא הלא נודע נראה לו מבטיח

הוא מנסה מתוך הלא נודע וגם על זה והרכנו פעם בהזדמנות הוא מנסה מתוך אלון נודע לגלות את האושר שלו בחיים והוא בטוח שהאושר הזה הוא האושר האמיתי

ובאיזה שהוא שלב כשהוא מתבגר מתבגר מתבגר מתבגר אז פתאום הוא תופס את עצמו ואומר לא האושר הוא לא נמצא שם הוא נמצא כאן זאת אומרת ככלל אלוקים ברא את הבריאה בצורה מסודרת

הוא לא ברא את העולם כבעיה אלא הוא ברא את העולם כפתרון

והבעיות

לפתרונות לבעיות נמצא קרוב

אנחנו דיברנו כמה פעמים על תוהו ובתיקון המושג תוהו המושג תיקון יש מחשבה שמקורה תוהו ויש מחשבה שמקורה תיקון

מחשבה שמקורה תיקון וזה מחשבה בונה מחשבה שמאמינה שאם יש לי בעיה אז יש לה פתרון

מחשבה שמקורתו הוא זה אם יש לי בעיה אז לא לא זה לא זה יש יש יש יש איזה שהוא פיתרון

אנחנו עוד נמצא את הפתרון עוד נראה עוד נמצא עוד נראה עוד נמצא

זה מין תנועה של הדחקה כזאתי והחיפוש הופך להיות מטרה לכשעצמו כי בחיפוש יש איזשהו שיכרון שיכרון בכף יש איזשהו גם בקוף אבל גם איזה מין שיכרון חושים שאתה אני אני עדיין מחפש

ולפעמים קורה שהאדם כל כך נהנה מהשכרון הזה

שהוא בוחר לשתות את הסם הזה 70 שנה 80 שנה כל החיים כל החיים הוא במסע של חיפוש

אדם כזה כשמגיע לעולם האמת רוצים לתת לו גן עדן אז נותנים לו גן עדן כזה קוראים לזה עולם הדמיון גן עדן כזה תלך ותחפש את עצמך בתוך העולם של הדמיון האושר שלך זה בחיפוש אז תלך ותחפש את עצמך בחיפוש אתה נמצא

זה בדור שלנו כמה שזה דור

יש לו את המעלות שלו אבל יש לו בנקודה הזאת מין

רבי נחמן מברסלב קורא לזה

שצריך לתקן את כוח המדמה ככה הוא קורא לזה מה זה המדמה הדמיון שאנחנו חושבים

עושר מסוים

זה האושר

יש לך בחור שנפגש עם בחורה

והוא לא מוצא שום סיבה למה סיבה הגיונית למה היא לא מתאימה לו

הכל בסדר אין שום אין

אמא שלו שואלת אותו מה הבעיה לא מוצא חן בעיניך מוצאת חן היא לא זה בסדר לא הייתה שיחה טובה הייתה שיחה טובה לא מצאתם

בחני דברים משותפים מצאנו למה אתה לא ממשיך

זה לא זה זה לא מה שאני מחפש

זה יכול להיות גם בצד השני רק שאני נתתי את הצד אחד זה הפוך זה בסדר פגשתי אדם שנראה עם ראש על הכתפיים פעם והוא שאלתי אותו הוא לא עשה כלום עם עצמו אז שאלתי אותו למה אתה לא הולך זה לא היה פה בארץ היה בחוץ לארץ אל אותו למה אתה לא עובד

אז הוא אומר לי תשמע ואז הגות כזאתי אני אומר לכם באמת לא שמעתי הרבה זמן אומר לי אני אם אני הולך לעבוד עכשיו נותנים לי $9 לשעה זה היה לפני 15 או 17 שנה שדיברתי איתו נדמה לי $9 לשעה אני יודע שאני יכול להגיע ולקבל גם את

גם גם $20 לשעה וגם $29 לשעה אז אני הולך היום ועובד על $9 לשעה אני מרגיש מבוזבז

אז כיוון זה כך הוא לא הולך עושה כלום אז אז זה זה זה אנחנו עומדים וצוחקים אבל באיזה שהוא מקום זה ככה אם יבוא בן אדם ויגיד לי יש איזה שהוא שיר שאני מאוד מאוד אוהב אבל שכחתי אותו

ואז אני אגיד לו אני אגיד לך איזה שיר זה וזה לא לא זה לא זה

לעזאזל לא זה לא זה אז זה זה תגיד לי אתה לא מתבייש אתה אמרת ששכחת אותו איך אתה מספר לי שזה לא זה

התשובה היא שיש שני סוגי זיכרון משכחד יש שכחה שפשוט נעלם ממני כל העניין יש ביטוי ולא זכר שר המשכים את יוסף וישכחו יש לא לזכור ויש לשכוח

לא לזכור זה כמו בסיפור עם השיר אני לא שכחתי את השיר הוא נמצא אצלי כשאתה לא מסוגל לשלוף אותו הוא נמצא אי שם במערכת אז לא שכחתי רק אני לא זוכר אבל יש שאדם שכח לגמרי עכשיו מה אני רוצה לומר אני רוצה לומר ככה כשבא בחור ואומר שלאמא שלו

שהיא לא ישרה בעיניי

אז ושואלים אותו למה ולמה ולמה והוא לא מוצא שום סיבה

כולנו יודעים מה שכתוב בספר הזוהר שאיש ואישה זה נשמה אחת שהתחלקה לשתיים אחר כך היא מוצאת את עצמה בעולם הזה שוב

השאלה היא

איך אתה חושב שזה צריך לבוא בגלוי באופן של דוגמה שהבאתי עם השיר

שאתה בעצם אתה זוכר את הנשמה אתה זוכר את השיר

אם יזכירו לך אתה מיד תיזכר

או שזה שכחה

אתה לא זוכר בכלל

המציאות היא שזה שכחה

בשידוך זה בטח שכחה בשיר זה לא זירה אבל זה לא שכחה מוחלטת

שבא בן אדם ואומר לא זה אני מחפש לא זה אני מחפש

אז צריך להגיד לו עם כל הענווה האפשרית אתה מחפש משהו שאתה מדמיין אותו אבל לא דבר אמיתי שעומד

מאחוריו דבר עם יסודות מציאותי אתה מדמיין איזה שהוא דבר זה רב נחמן אמר צריך לתקן את כוח המדמן זה לפעמים הדמיון של האדם מטעה אותו לפעמים

הוא סגור על איזה שהוא דבר והדבר הזה שעליו הוא סגור מבלבל אותו עושה לו לא טוב עושה לו לא זה לא לא

לא מביא אותו לאיזה שהוא לאיזה שהוא כביש עם מוצא מביא אותו לכביש ללא מוצא

וזה מסר שבעצם טמון בפסוק הזה

כששלמה מחפש את עצמו מחפש את האמת בידיעה מושלמת של שכל מצד אחד ומצד שני הוא מחפש את האמת ואת הקיצור דרך נקרא לזה

בלמעלה מהשכל ובסופו של דבר הוא מגלה שהקיצורי דרך וכל הדברים הללו זה לא קיים בעולם האמיתי שהקדוש ברוך הוא רוצה הוא קיים במעלה

אנוש ותחבולותיו זאת אומרת אני יכול לנסות לתקן את כל העולם באמצעות חתונה עם 1000 נשים אבל התוצאות לא יהיו תוצאות מוצלחות לא יקראו לזה לא רק שמה שאני רציתי לעשות

לא מתממש זאת אומרת העולם המשיח לא הגיע והעולם לא בעל תיקונו אלא יכול להיות גם כן שההפסד של שהוא נפטר בגיל צעיר זה היה גם כתוצאה מיעבור שלמה +1000 כמותו ולא יש ביטוי היעבור שלמה +1000 כמותו ביחד עם

הבחינת האלף שהייתה אצלו יש יש בזה מחנה משותף

וזה לא היה לרצון השם וזה לא היה

המבוקשת וזו לא השלמות של האדם

אז מה המסקנה לפני שאני ממשיך מה המסקנה כאילו בנפש האדם מה שהאדם צריך לקחת לקחת לעצמו

מוסר ממה ששלמה מלמד אותו

שאין לי שום בעיה לנסוע בכביש עוקף ובקיצורי דרכים כל זמן שלא עוברים בזה את החוק

זה לגיטימי וזה נחמד

אבל כאשר אתה יוצר את קיצורי הדרכים

השכל

או על שכל החלום בלילה הפנטזיה הדמיון עדיף שתיקח את הרגליים מהכיוון ותתרחק למה

חזל אומרים

אדם שומע דבר חוכמה מרבו הוא מבין אותו בשלמות אחרי 40 שנה

מבין אבל יש דרגות בהבנה ההבנה הכי גבוהה אחרי 40 שנה אבל

אם יש אדם אחד שהבין את הרעיון הזה נניח אדם זקן שעברו עליו 40 שנה והוא הבין את הרעיון כמו שצריך והוא מוסר לי אותו

נכון להיום ואני צעיר שומע אותו פעם ראשונה הוא יכול להביא אותי היום להבנה כמו אחרי 40 שנה

וזה

הנהגה חכמה לשמוע מוסר ממה שהתנסה בן אדם וללמוד מניסיונם של ראשונים אז יש לנו את הניסיון הזה של שלמה

שלמה אומר שהפתרון

הוא פתרון טבעי שבא בהשגחה פרטית יש אנשים

האם קוראים לזה פעם הקפריזה של הפריץ שהוא רוצה לבנות את ה נניח את הארמון שלו על השפיץ של הסלע שליד הנהר כשרוב הבית יהיה באוויר ורק מעט משהו כזה מוזר כזה ואז הוא ירגיש נחת וסיפוק

ואילו התורה אומרת לא לא זו הדרך שאתה תחפש לעשות משהו הכי משונה בצורת הקיום של הדברים אלא אדרבא שהדברים יעמדו בצורה הכי בסיסית שלהם והכי יציבה שלהם זה רצון השם זה הדבר הגיוני הפשוט

יש אנשים שעד שלא

יבוא הדבר במין עיתוי מאוד מאוד מאוד

לא מתוזמן ומאוד מאוד לא לא הגיוני אז הם לא יאמינו

שזה בשבילהם שזה מכוון אליהם שזה ההצלחה שלהם

בא אליהם בנאדם נותן להם איזשהו הצעת שיווק הצעת אדירה ופשוט חד וחלק

לא לא לא נראה לי הוא ילך יסתובב בעוד 10 מקומות בעוד 10+ אולי מישהו איזה משהו אנטייקה מוזר משונה אולי שמה אני נמצא אולי שמה ההצלחה שאני נמצאת השלמה אומר לא

אל תחשוב זאת אומרת ככה אני לא בא ואומר שאף פעם אני יודע משהו לא פירוש הוא שאף פעם אתה לא תמצא את התרופה באי שם לפעמים זה גם יקרה

מה שנקרא ממרחק תביא לחמה לפעמים

אבל גם במקרה זה שזה קורה

זה כאשר האדם המרחק הוא כבר לא מרחק בשבילו הוא כל כך הרבה יסתובב עד שהרחוק כבר נעשה לו קרוב

כאשר דברים קורים ומתרחשים בסדר הרגיל שלהם הם בסדר הטבעי התורה על הרוב לדבר הם קוראים בתזמון פשוט ישיר הגיוני וצריכים רק דבר אחד לא להיות טיפשים ולהעיף אותו לא להיות עקשנים ולסלק אותו אני רוצה להמחיש את זה בסיפור יהודי סיפור שהיה

אבל הוא ממחיש טוב את מה שאנחנו מדברים

אולי המושגים קצת רחוקים מאיתנו כי אנחנו אנשים

שפעם היה יהודים שאצלהם המוסא והשאיפה הייתה לזכות לגילוי אליהו

והיה ידוע מפורסם בין האנשים ששאפו לעניין

ואם אדם נשאר ער 1000 לילות רצופים ולומד תורה

אז יזכה שיתגלה אליו אליהו

טוב היה אדם אחד

שהלך לרבו וממנו הוא קיבל את הסגולה הזאתי שאם תשאר 1000 לילות ער עצוב אליהו יבוא ויתגלה אליך אותו אדם עשה מסירות נפש גדולה אתם יודעים מה זה 1000 ל וביום הוא גם כן לא ישן כל היום הלך לעבודה

1000 היות הגיע הלילה האלף

וכמו לאח

הוא כל לילה היה נשאר בבית הכנסת ולומד כל הלילה כמו בלאחי זה אנשים מתמהמהים מללכת מבית הכנסת כבר מגיע 12 ושתיים 10 וחצי ואחד עדיין יש מתמידים כאלה שנשארים הוא מבין שבצורה כזאת אליהו אליו לא יתגלה

ולכל הצרות בסוף הלילה

בסוף אחרי שכולם התפנו לבתיהם מגיע איזה שהוא אדם אחד עני

והוא יינסק על הכתפיים ובדיוק הוא מגיע בגלל שירד גשם הוא שם את השק שלו והוא מתכוון ללכת לישון פה עכשיו ההוא תופס פחדו אמרתי לו 1000 לילות הולך לעזאזל הלילה הזה אם הוא לא אני צריך את בית המדרש ריק פה אז הוא לוקח את האני הזה הוא אומר לו תעשה לי טובה תלך מפה קח כמה כסף שאתה רוצה לך מפה אני רוצה

להישאר אבל אין לי איפה לישון לך אליי הביתה תשאל שם אל תשאל פה

אבל לא נעים לי אצלך בבית לאה בסופו של דבר

בית המדרש נשאר ריק מתחיל חכות עוד מעט יבוא אליהו

אחרי כמה רגעים נשמע דפיקה האני צועק שהוא לא מצא מקום תפתח את הדלת הגשם יורד אני לא יודע מה לעשות

תעזוב אותי תעזוב גמרנו לך תמצוב ההוא ברחוב השלישי ברחוב החמישי לך שמה תמצא לך בית כנסת זה לא מקום לקבצנים לך שם

בקיצור עבר הלילה ואליהו לא באמת הרב בבוקר הולך כולו כאוב לרב שלו הוא רק פותח את הדלת הרב שלו מסתכל עליו ככה אומר לו אליהו היה אצלי אתמול אמר שרצה להיכנס אליך ולא נתת לו להיכנס

אז אז אני אומר אנחנו כולנו נמצאים בבועה הזאתי מה קרה לאותו אדם

אליהו

של הדמיונות עם הזקן הלבן והפנים המהירות ואני לא יודע עוד מה

רק לא איזה אני עם שק ואם נדמה לנו שהוא

דוחה רק לא זה מישהו התחייב לך איך הוא נראה יותר פעם תמונה שלו בעיתון

עדיין לא שמו תמונה מאיפה אתה יודע איך שהוא נראה מאיפה אתה יודע

אבל זה התנועה אם זה כך מצוייר אצלי בדמיון אני סגור על זה אנחנו כולנו מדומיינים ברמה זו או אחרת

זאת אומרת יש איזשהו דבר שהאדם סגור עליו ומזה רוצה להוציא אותנו שלמה אומר תשמעו חברה אני עשיתי קיצורי דרך הלכתי עם החוכמה הלכתי למעלה מהחוכמה הכל

ראיון רוח אתם יודעים מה זה רעיון רוח זה זה לא יציב זה לא בריא זה לא הגיוני זה לא מושתק זה כמו שאומרים אתה הבסיס של עצמך אתה לא יכול לעשות סולם גנבים לעצמך אין דבר כזה אתה לא יכול לטפל

כל בסיס שאתה יצרת אתה צריך בסיס יציב אחר אתה לא יכול לבנות על דמיון שלך בלבד

אז זה מסר חשוב מאוד אנחנו נמצאים עוד מעט בפתחו של חודש אדר

חודש אדר אז ראשי תיבות אמונה דמיון רעיון נכון מצויין אבל

האמונה צריכה להיות בדבר אמיתי כדי שהדמיון לא יהיה דמיון תעתועים ושהרעיון לא יהיה רעיון של רוח כמו שאנחנו לומדים עכשיו הפסוק פה מסיים רעיון רוח הרעיון צריך להיות אמיתי אמונה בדבר אמיתי יסודי תורני אלוקי מולידה דמיון אמיתי ומידה רוח אמיתית

נוסכת רוח אמיתי אבל כאשר הדמיון הוא לא אמיתי וכאשר היסוד הוא שקרי אז גם הרוח הופך להיות בניין קלפים שמתמוטט בצורה לא יסודית אני רק אסיים

בנקודה שמופיעה בחסידות מספרים

על אחד מגדולי החסידים של הרבי הרשאם שבא אליו ואמר לו שהוא שמע

שאם מטענים שוב אנחנו דיברנו על גילוי אליהו בדור לא בדור הכל כך רחוק בדור של הרבי הרחב היו אנשים שרצו להתענות את העניות התענית היא מכפרת על עוונות אז אם אתה מתענה יום אחד לפני ערב יום כיפור אחר כך יש לך ערב יום כיפור שאוכלים בו מתכוננים לצום אחר כך יש את יום כיפור מתענים בו

אז סך הכל תענית כזאתי לפי ספרים מסוימים יש לה

החשיבות כאילו האדם מטענה 1000 80 תעניות

אז הוא בא לרבי הרשב עם המון המון שמחה והמון המון התפעלות ואמר מה הרבי אומר על ההצעה הזאתי ניתנה לי יום אחד לפני ערב יום כיפור אחר כך נוכל בערב יום כיפור ביום כיפור לא נוכל

הכל יהיה לנו 1000 80 טעניות זכות מאוד גדולה אמר לו הרבי הרחב אני

לא מחפש פרנסות זה היה הביטוי שלו לא מחפש פרנסות הלוואי שלא נפסיד

אז

מעולם תהו מה הכוונה של מה שהוא אמר מה מה זאת אומרת יש לי פטנט למה אתה צוחק

יש פטנט זה כתוב בספרי קודש מה לא טוב לפי מה שלמדנו היום זה מאוד ברור

יש עבודת השם נכונה וסבירה וסבירה יש עבודת השם של קיצורים תטענה יומיים 1000 80 תעניות זה מגדל פורח באוויר שלמה המלך מלמד אותנו שהיסוד של העבודה זה עבודה סדורה יציבה בנויה ולא לחפש פרנסות זאת אומרת יש

פרנסה צריך לחפש פרנסות

זה לחפש מן דבר שהוא מעבר לכביש לא מה שעומד לך ישירות דבר שנמצא תמיד ההוראה של הרבי גם בנוגע לפרנסה הייתה אל תעזוב דבר

לפני שאל תיקח ד אל תקפול אל תעזוב דבר על סמך שיהיה לך משהו איזה הצעה שמציעים לך עד שאין לך דבר ברור אתה לא עוזב את הדבר הקיים שיש לך למה זה לא סתם הצעה הגיונית אלא זה הצעה אלוקית זה לא סתם פשוט יש לך בידיים אז מה אתה הולך מחפש סיפורים על העץ יש לך ציפור אחד בידיים שמור עליה יש פה

מעבר לזה כאשר יש לך דבר ביד זה אלוקים נתן לך

מה שאתה מבקש אנחנו לא בטוחים שזה אלוקים

אולי זה הסגן שלו שאתה

עדיין אין לנו הוכחה שזה הרצון הפנימי של הקדוש ברוך הוא אז לכן דורשים ממך מבקשים ממך תלך על הבטוח תלך על הרצון האלוקי הוודאי אחר כך כאשר התברר לך שהרצון האלוקי היה דבר נוסף שתעלה בדרגה נוספת הביטחון הכלכלי הוכיח מוכיח את עצמו על דבר נוסף על הצעה חדשה

בבקשה בבקשה אדרבה

זה טוב להתפתח זה טוב להתקדם זה חלק מהקידום של העולם אבל אל תעזוב דבר לפני שיש לך דבר בריא מבוסס כי אתה לא יודע אם הדבר העתידי הוא אלוקי או לא אני הייתי אומר את זה בצורה בצורה קשה

היה חבר

שסיפר לי

שהוא יתגרש

סבל הוא התגרש

ועברו כמה שנים וגם הוא וגם גרושתו לא התחתנו עם מישהו אחר

ופגש אותו איזה אדם אחד איזה בבא

ואמר לו

זאתי שלך לא יהיה לך מישהו אחר

והוא כולו% אומר לי ככה בכנות והוא כבר 10 שנים מאז שהוא התגרש

בשעה שאני התגרשתי זה היה לי כל כך ברור

שגם אם אני אצטרך כל החיים להישאר כך אני אשאר כך אז זה זה בסיפור של זוגיות זה הצד השני

לא כאשר מצאתי אהבה אחרת איך שזה נקרא זה לא על פי תורה כל זמן שאדם לא הגיש או אישה לא התגרשו לא יכול לעשות עסק עם מישהו אחר

אבל אבל אם יש לו תנועת נפש כזו שהוא בטבעו אומרת אומר אני הייתי מוכן אפילו להישאר במצב כזה ולא במצב כמו שהוא עכשיו אז אז אז על זה נכתבה מסכת גיטיז שהקדוש ברוך הוא יעזור לכולנו שנצא מהדמיון כי כולנו בתוך הסירה הזאת היא

בזה וזה וזה וזה וזה שנצא מהדמיונות ונכניס לעצמנו דמיונות נכונים דמיונות אלוקים

אמיתיים דמיונות בונים דמיונות כאלה שיש בהם עתיד אמיתי נכון ריאלי יציב אלוקי ואז בעזרת השם הם לא ישארו דמיונות הם יתממשו

רק מה שכשהם ילכו ויתממשו אל תפחדו יש כאלה שמפחדים כי הם צריכים תמיד להיות

בהרגשה שזה

זה יכול להיות הלאה זה יכול להיות אלה יכול להיות אלה אולי היה חכה לי משהו אחר יותר טוב מעבר לכביש לא מחכה לך שום דבר מעבר לכביש תאמין בשם שאם זה בא זה רצון

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא